Skocz do zawartości

piter1980

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O piter1980

  • Urodziny 19.09.1980

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E83 3.0d 2004r.
  • Lokalizacja
    ZMY

Osiągnięcia piter1980

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Moja bunia także jest dość sztywna ale z tego co wiem nie ma sportowego zawieszenia.Gdzieś czytałem,że E83 mają sztywną charakterystykę zawieszenia.W końcu w suv-ie środek ciężkości jest wyżej,a więc tak jest bezpieczniej.A jakie masz koła?Zamiania wielkości felg i profilu opon może sporo zmienić
  2. Wykonanie samej zębatki nie jest drogie ani trudne jeśli ma się odpowiedni sprzęt.W mojej okolicy nie brakuje takich zakładów.Drogi będzie jednak projekt(rysunek)nad którym ktoś musi się troszkę wysilić.Resztę wykona maszyna :) ps.Ja swoją kupiłem na ebay-u.Na tamtą chwilę wyszło taniej
  3. W jednym z dwóch grubych kabli powinno być stale napięcie.Drugi to masa.A tym cienkim jest sterowanie wentylatorem(jak mi powiedział elektryk)impulsowo.U mnie właśnie ten cienki kabelek na samym wejściu do wentylatora się w środku rozleciał.Zauważyłem czytając forum i z doświadczenia elektryka,że jest to częsta przypadłość
  4. Ja od miesiąca jeżdże na syntraxie 75W-140 odkąd mały remoncik skrzynki zrobiłem.Można lać olej obojętnie jakiej marki ważne by spełniał normę LS(limited slip).Skrzynia rozdzielcza ATC 400 posiada we wnętrzu m.in:pompę olejową oraz sprzęgło wielo-płytkowe.Są tam tarczki podobnie jak w automatach.Czyli występują takie zjawiska jak tarcie oraz podwyższona temperatura,które powodują szybsze starzenie się oleju.Zastanawiające jest to,że producent nie zastosował fitra oleju,choć to dziwne bo np.Haldex ma układ z filtrem.Reasumując jeżeli nie chcemy narażać się niepotrzebne koszta można by wymieniać olej wraz z wymianą oleju w silniku.Koszt niewielki w porównaniu z remontem tej skrzynki
  5. Jest też opcja,że nowe sprzęgło zostało nieprawidłowo zamontowane.Dotyczy to sprzęgieł typu SAC.tzw samonastawnych.Niedoświadczony mechanik może zamontować nowy zestaw bez uprzedniej regulacji odpowiednim przyrządem.Jeśli tak to zrobił to pedał sprzęgła będzie ciągle wydawał się płytki.W takim wypadku trzeba od nowa powtórzyć operację wymiany sprzęgła.Oczywiście sprytni mechanicy poradzą sobie bez drogiego przyrządu.Taka jest moja hipoteza ze znanych mi przypadków z aut różnych marek i niekoniecznie Twój problem może tego błędu dotyczyć.Pozdrawiam
  6. O to co potrafi sprzęt dedykowany do BMW lampki zgaszone :D .Żaden drogi tester diagnostyczny nie dał rady,każdy pokazywał różne błędy i usterki,a tu proszę.Znajomy przyjechał ze sprzętem do BMW i bez problemu zgasił lampki.Wszystko działa OK.Duże podziękowania dla za poradę :cool2:
  7. Witam.Odświeżam temat.Mam pytanko do kolegi czy poradził sobie z tym tymi trzema kontrolkami i co było przyczyną usterki?U mnie występują te same błędy i palą się trzy kontrolki:HAMULEC,ABS oraz 4x4.Zaznaczam,że autko dopiero co jest po naprawie skrzyni(automat)oraz regeneracji skrzynki rozdzielczej.Wymieniłem w niej łańcuch,łożysko oraz niepotrzebnie słynną zębatke gdyż stara była dobra :mad2: Znajomy powiedział mi ,że przyczyną może być czujnik kąta skrętu ale po podłączeniu się BOSCH KTS parametry były prawidłowe.Jeśli ktoś miał podobny przypadek bardzo proszę o podpowiedź od czego zacząć by nie robić sobie niepotrzebnych kosztów.Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
  8. Bardzo ciekawy przypadek.Koło zamachowe automatycznej s.b. składa się z głównie z kawałka stalowej blachy i wieńca rozrusznika.Nigdy nie słyszałem aby ono samoczynnie pękło(Jestem mechanikiem i nie mam zbyt dużego doświadczenia z automatami, to moja osobista sugestia)Obstawiałbym błąd podczas montażu skrzyni tj.niedokręcenia sprzęgła do koła odpowiednim momentem,nadmierne obciążenie koła podczas nierównego wkładania skrzynki lub rzeczywiście niewyważenie konwentera.Ale raczej to mało prawdopodobne gdyż byłyby odczuwalne wibracje
  9. Przy takiej naprawie ryzykujesz zastosowanie niewłaściwego olej dla zaoszczędzenia max. 100zł? A czym się różni ten olej od tego ze znaczkiem BMW?Wystarczy spojrzeć w wyszukiwarkach,że ten olej może być stosowany w przekładniach z blokadą płytkową.W Autodacie także jest podawana ta specyfikacja czyli 75W-140 nawet na opakowaniu napisana norma LS.Olej ten jest dość płynny ale gdy weźmie się na palca to lepi się jak zwykły motodoktor.Co do tych śrub to w/g mnie można stosować podkładki zarówno miedziane jak i aluminiowe
  10. Witam.Ja akurat naprawiam w swojej buni skrzynkę xDrive.Rozciągnął się łańcuch(700zł)Rozsypało łożysko igiełkowe(25zł),które przy okazji zniszczyło bieżnie sprzegła wielopłytkowego oraz oczywiście trzeba obrócić zębatkę bo sie wytarła na około 60% obwodu.Będę lał do niej CASTROL syntrax 75W140.Cena za litr ok.55zł w zależności od sklepu.W skrzynce są dwa korki jeden spustowy na samym dole oraz troche wyżej na bocznej ściance przez który nalezy wlać w/w olej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.