Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

witam


jestem w tej dziedzinie lakiem :( więc proszę o pomoc


mam problem z błędem P0040

po wymianie paru uszczelek ( uszczelka pod klawiaturą, miska olejowa, pompa vacum,) pojawił mi się błąd P0040 - w opisie jest napisane tak:

zamienione sygnały sond Bank 1 sonda 1 / Bank 2 sonda 1

pomóżcie proszę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dzwoniłem do kilku serwisów ze skrzyniami. Jedni mówią, że konwerter źle zrobiony inni, że elektrozawór lockup (jakiś czarny) warto sprawdzić bo być może już się zawiesza i jest problem z ciśnieniem.


Może zna ktoś jakiś zakład od skrzyń, do którego warto jechać i poprawnie zdiagnozować usterkę? Najlepiej lubelskie lub podkarpacie.

Na pewno podpięcie pod kompa + jazda próbna powinna wykazać czy np. elektrozawór jest uwalony.


Nie chciałbym od razu rozpruwać skrzyni, zrzucać wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miłośników


Kody błędów:


- CDA7

- 3072

- 3070


Czy ktoś mi może podpowiedzieć czego to są błędy? Na zimnym silniku falują obroty przez około minuty. Jak wrzucę bieg (automat) to przez tą minutę nie da się normalnie jechać. Potem wszystko wraca do normy. Chociaż drugi objaw nie znika.. na wolnych obrotach około 1500-1600 przy niskiej prędkości np. 50km/h poszarpuje..


Bardzo proszę o wasze wsparcie. Auto dzisiaj oddałem po raz kolejny do warsztatu: wymienione dwa tygodnie temu zostały: dwa wtryski na 2 i 4 cylindrze. Wszystkie cewki, świece i elektrozaworu VANOS. I tak nic to nie zmieniło..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od dllwóch miesięcy walczę z kilkoma błędami po wykasowaniu wracają po przejechaniu ok 150km

Pacjent BMW e91 318i 129km 2007 przed lift

Car Scanner ELM OBD2

DTC report

Selected brand: BMW

VIN: WBAVR51050K026618


============1==============

2C70

Raw code: 2C70

ECU: 12

Status: Oczekiwana usterka obecna, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna

============2==============

2C6D

Raw code: 2C6D

ECU: 12

Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

============3==============

P1205

Raw code: 1205

ECU: 12

Status: Oczekująca

OBDII: Injector Circuit Open / Shorted - Cylinder #5

============4==============

P2270

Raw code: 2270

ECU: 12

Status: Potwierdzona

OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1 - signal stuck lean

BMW: O2 Sensor Signal Stuck Lean

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu zaopatrzyłbym się w BTool jeśli nie masz Inpy/Isty i tak odczytał błędy.

Wcześniej też korzystałem z Car Scanner i niestety pokazywał on błędy, których INPA , Ista ani BTool nie pokazują a wiadomo, że są to wiarygodne narzędzia.

 

Zorganizuj sobie coś do diagnostyki typu ISTA, nawet BTool to Ci pomoże o wiele lepiej bo te generyczne programy nawet nie są w stanie rozróżnić aktywnej pamięci błędów od historycznej... Jeżeli te błędy w diagnostyce do BMW nie będą aktywne to nie będzie się czym przejmować.

 

W odczytaniu błędów i dalszej ich analizy pomoże Ci strona bmw faults a potem lecisz z tłumaczem jeśli nie znasz angielskiego.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mam błąd 00A8C1 nie działa mi lewy wsteczny i przeciwmgielny sprawdziłem żarówki podłączyłem cały element do prawej lampy i wszystko działa ok więc nie wiem gdzie szukać błędu czy będzie to kabel czy może modul frm uszkodzony byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedź

Ok dziś usiadłem do tego i okazało się że 2 kable w oslace bagażnika były urwane czyli standard jak ktoś by miał podobne objawy sprawdzić najpierw tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czego dokładnie dotyczy błąd P0420 lub 2A26,29F4 (układ katalizatora bank1 sprawność poniżej progu),katalizatora , sondy , noxa ?

Błąd wywala przy oszczędnym jeżdżeniu co jakiś czas , zmiana biegu przy 2tyś obrotów , gdy zmieniam biegi przy wyższych obrotach błędu brak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


Mam błąd w INPA: 93AE czyli aktywny zagłówek kierowcy, ale nie mam tego na wyposażeniu, rozebrałem siedzenie od kierowcy.

Komputer wyświetla błąd CC ID 97, dodatkowo cały czas świeci mi się Airbag i niezapięcie pasów (restraint system faulty).

Nie jest to zajętość maty, ponieważ łapie pasażera.

Nie jest to napinacz zapięcia pasów, ponieważ wymieniłem.


Błąd pojawił się, pod koniec zimy i przy słabym akumulatorze. Wymieniony na nowy.


Screen z INPA:

https://zapodaj.net/f19b2791ea9a6.png.html


Ewentualnie, może ma ktoś wiedzę jak to wykodować.


Dzięki za każdą pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie


Diagnoza. Błąd filtra paliwa. Błąd, który przewija się czasem w wątku. Ale nigdy nie widziałem analizy i odpowiedzi, jaka jest przyczyna błędu.


2020-08-27 17:18:46 3'/E90/M47 / D60M47A0

------------------------------------------------------------

MOTOR (!) [Engine]

4587 fuel filter

------------------------------------------------------------

----- bimmer-tool 2.186-expert -----


Ten błąd po skasowaniu pojawia się rekurencyjnie. Po wymianie filtra paliwa na nowy nic się nie zmieniło, błąd powraca. Czy ktoś z Was z tym kiedyś walczył?

Nie jest to błąd "krytyczny". Filtr paliwa ma podgrzewacz, a kontrola błędu filtra paliwa / układu jest w BMW zrobiona tak jakoś dziwnie. Jest gdzieś w dokumentacji wzmianka o tym.


ZYGI-BMW

ZYGI-BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam wrażenie, że wszyscy tu pomarli...

Widzę na polskich ulicach i drogach coraz więcej maszyn BMW. Ale "Diagnostów" to chyba nie przybywa.

ZYGI-BMW

Nie potrzeba diagnosty tylko umiejętności użycia opcji "Szukaj", dzięki której można znaleźć dziesiątki postów o problemie z podgrzewaczem / jego wymianie / uszkodzonym podłączeniu.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że wszyscy tu pomarli...

Widzę na polskich ulicach i drogach coraz więcej maszyn BMW. Ale "Diagnostów" to chyba nie przybywa.

ZYGI-BMW

Nie potrzeba diagnosty tylko umiejętności użycia opcji "Szukaj", dzięki której można znaleźć dziesiątki postów o problemie z podgrzewaczem / jego wymianie / uszkodzonym podłączeniu.

 

Szanowny kolego Kuj0n


Gdybym znalazł racjonalne odpowiedzi na postawione pytanie, to bym nie pisał. Niestety w 52 wpisach (dotyczących różnych modeli BMW) nie ma dobrego rozwiązania problemu podgrzewacza paliwa do BMW.

Pozornie prosty problem, nie jest prosty, bo nie można kupić samego podgrzewacza paliwa do wielu typów BMW (tzw. 4-pinowego). Nikt też nie udzielił odpowiedzi, jak działa ten podgrzewacz (np. połączenie z modułem CAS).


Pozdrawiam

ZYGI-BMW

ZYGI-BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam dziś podczas jazdy wyskoczył mi check engine i komunikat pełna moc niedostępna jedz dalej wolno. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu brak błędów lecz po ponownym przyspieszeniu błąd powrócił. Jutro pojadę odczytać błędy. Czym to może być spowodowane? BMW E91 2010r 318d n47
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.