Skocz do zawartości

No to wymieniamy termostat..:)


rafalxfiles

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tak tu czytałem troche o termostacie i też planuje sobie wymienić, bo mi sie troche długo nagrzewa i na trasie wskazówka długo dochodzi do pionu.

I teraz moje pytanie. jak pojade do serwisu to kupić sam termostat, czy także o ring i uszczelke http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_0559&hg=11&fg=35 (nr 7 i 8), bo to chyba ważne a nie chce mi się jeździć 5 razy.

 

Czekam na info.. jak tam u was to wyglądało, bo nikt tego nie pisze.

 

Pozdrawiam

Aha może dodam, że te uszczelki to mam praktycznie nowe - wymieniane były z 2 miesiące temu.. mogłem odrazu termostat wymienić.. ale skąd mogłem wiedzieć.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez w swojej 318 is wymienialem termostat problem byl identyczny silnik byl caly czas niedogrzany i strasznie wolno sie nagrzewal rzadko kiedy wskazowka stala na srodku tylko zawsze bylo mniej.Odkad wymienilem termostat bardzo szybko sie nagrzewa po przejechaniu 7 km jest na srodku i stoi jak przyklejona :D Takze napewno to termostat a uszczelki sobie kup bo jak to rozbierzesz to napewno sie uszkodza przynajmniej mi sie stargaly.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to termostat masz dobry. Gdy on jest uszkodzony to temperatura jest za wysoka a u ciebie jest zupełnie na odwrót. Nie wpadaj w niepotrzebne koszta kupując nowy termostat skoro jest dobry.

 

tak jak piszesz, ale to w przypadku kiedy sie nie otwiera i jest domkniety. wtedy temp idzie w gore i mozna przegrzac silnik.

 

ale termostat moze sie tez uszkodzic w drugiej skrajnej pozycji, czyli otwarty, i sie nie domykac. wtedy jak autor wątku pisze - auto będzie niedogrzane.

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

rjedruszek@poczta.fm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to termostat masz dobry. Gdy on jest uszkodzony to temperatura jest za wysoka a u ciebie jest zupełnie na odwrót. Nie wpadaj w niepotrzebne koszta kupując nowy termostat skoro jest dobry.

hmm,mylisz sie ,,myslisz ze jak termostat jest walniety to bedzie wysoka temperatura,tak jezeli zatnie sie w pozycji zamknietej ,natomiast moze tez nawalic w pozycji otwartej czyli ma wlaczany caly czas obieg,co powoduje niedogrzanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat juz jest w komplecie z oringiem natomiast uszczelkę musisz dokupić osobno i to podejżewam ze tylko w ASO - koszta uszczelki koło 18 PLN natomiast termostat przynajmniej do mojej oryginał firmy Wahler jak fabryka montuje to koszt 39 PLN w sklepie oczywiście (w komplecie z oringiem)
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twierdzicie, że nie mam racji. A mi w trasie padł termostat i musiałem go wyciągnąć. Jeżdziłem trzy miesiące bez niego i wskazówka była zawsze idealnie po środku (bez termostatu)!!!!!!

 

to że ci się niegrzał za bardzo to napewno,bo miałeś cały czas duży obieg[brak termostatu].ale w początkowej jezdzie masz silnik niedogrzany a to też niejest za dobre bo nie osiąga on właściwej temperatury pracy.a pozatym niemiałeś wrażenia że coś się długo nagrzewa do tej kreski po środku?.termostat dba o to zeby silnik miał właściwą temp. w całym czasie swojej pracy;na krótkich i dalekich dystansach,gdy mu wstawiasz lub jedziesz spokojnie! musi byc dobry i na swoim miejscu :cool2: .pozdro :norty:

klepało ale przestało!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

tak czytam i czytam i chyba mam ten sam problem...

dopiero co wymienilem plyn chlodniczy i obserwoje, ale mam taka historie:

 

jade przy +1*C okolo 4km i ledwo mi wskazowka wychodzi z niebieskiego pola, po 10km nie chce dojsc jeszcze do pionu - to chyba dziwne, wiec chyba chodzi o termostat?

objawy bardzo podobne...

czy wymienic termostat? :roll:

Szybkich samochodów i pięknych kobiet, albo odwrotnie...

http://img169.imageshack.us/img169/8725/k1c6qd.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien termostat ! Koszt niewielki i wydaje mi sie ze nie warto gdybac , czy to termostat , czy ten typ tak ma.

Ja wymienilem na nowy i temperatura silnika jest ok- szybko sie nagrzewa , wskazowka stoi caly czas na 12 , ale ogrzewanie jest do d...... RobertBMW poradzil mi zebym zalozyl oryginalny , i prawdopodobnie ma racje , bo u siebie przekopalem caly samochod i wszystko dziala OK , tylko ogrzewanie ma takie sobie.Oryginalny termostat ma inna konstrukcje niz podroba i zwroc na to uwage przy wymianie.

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej zawsze sprawdzić przed założeniem. u mnie dopiero za drugim razem był dobry![ważne żeby mieć paragon ,wtedy zawsze można oddać] a niebędę płacił za oryginał.mam zamiennik i działa dobrze!!.pozdro :norty:
klepało ale przestało!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim 325tds wymianiałem termostat 2 miechy temu, i wszystkie problemy z długim nagrzewaniem sie skonczyły. Teraz przejade 3 km i wskazówka stoi w pionie a przed wymiana to 10km i było nieraz mało. To prawda ze oryginał rózni sie od podróbki, ale sama konstrukcja nie ma zadnego wpływu na działanie. Waznie zeby sie otwierał i zamykał jak nalezy. Mój oryginalny nie domykał sie, zapłaciłem 30zł za podróbke była odrazu z oringiem, zamontowałem i jest OKI.

 

Jesli chodzi o ogrzewanie, to jak temperatura silnika wynosi 50 stopni to juz powinno leciec ciepłe powietrze z nawiewu.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze moze nie tyle lubia sie rozwalac na poczatku zimy, ale dopiero wtedy zaczynamy to zauważac, bo marzniemy w samochodzie, a to nas skłania do szukania usterki

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam od siebie taką ciekawostkę:

 

w E30 i E34 jak rozwalał mi się termostat to nic nie grzało w zimie ale

w E39 i E38 temperatura była normalna tyle tylko , że strzałka w mieście stała na pion ale w trasie schodziła z 12:00 na godzinę 10:30 ale grzało.

 

Może dlatego że ja nigdy nie dopuszczałem jak termostat miał pierwsze zacinki na to żeby czekać aż się juz nie zamknie.

Wogóle to taka przyjemna usterka w BMW bo mało kosztowna.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.