Skocz do zawartości

330i jak poznać uszkodzoną odmę?


pawci06

Rekomendowane odpowiedzi

Wie ktoś może jak rozpoznać popsutą lub zapchaną odmę w moim silniku objawy są dość dziwne samochodzik mruczy na niskich obrotach na końcówce wydechu osadza się sadza , dodam że sprawdzałem na zapalonym silniku jak zachowa się przy zdjętym korku wlewu oleju i po wyjęciu bagnetu nic się nie działo silnik chodził jak chodzi nie przygasał nie dławił się , czy to odma ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Powiem tak gdy przyłożyłem dłoń do korka wlewu oleju specjalnie nic nie czułem ale można było stwierdzić lekkie zasysanie powietrza ale to naprawdę leciutkie co do obrotów nie zmieniały sie więc pewności nie mam zna ktoś może 100% sposób na sprawdzenie że to na pewno odma ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie dokonca ...

przerabialem temat, wiec z wlasnego dosw. moge sie wypowiedziec

 

przy walnietej odmie mialem bardzo mocne zasysanie powietrza przez korek wlewu oleju i przez bagnet, a obroty spadaly i falowaly

po zalozeniu nowej odmy wszystkie te objawy zniknely - nic nie zasysa, obroty nie faluja po wyjeciu korka lub bagnetu

 

kolego z pierwszego posta - wpisz sobie w youtube: e46 cvv i znajdziesz filmiki, na ktorych widac problemy z odma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj słychać dźwięk o którym pisałem :)

 

haha jakby yeti był schowany pod maską i tak sobie buczał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy na bagnecie i korku oleju jest maź , jak jest to wymieniaj jak najszybciej odme , ja miałem takie objawy mechanicy mówili że silnik nie dogrzany ale to nieprawda, pewnego dnia jadąc do pracy odma się całkowicie zatkała i cały olej wyrąbalo rurą wydechową , szczęście w nie szczęściu że silnik przeżył ale i tak roboty dość dużo było , po wymianie odmy i wszystkich węży nie ma śladu żadnej maźi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zimowe są opatulone, w praktyce ma to prawdopodobnie zapobiegać wytrącaniu się wody z wilgoci w powietrzu przy zmianach temperatury. Ja akurat jak wymieniałem to założyłem zwykłe ale pewnie gdybym miał to robić drugi raz dał bym zimowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie jednaka to nie odma ale jak już kupiłem to wymieniłem niestety dobrą na dobrą przy okazji została wyczyszczona przepustnica krokowy oraz bagnet choć był w świetnym stanie i nadal borykam się z problemem brania oleju i to bardzo dużym już sam nie wiem mam wrażenie że wlewam ten olej a on gdzieś się wylewa dosłownie co tydzień muszę dolewać i go ciągle nie ma a autko wcale nie kopci na niebiesko rura specjalnie się nie kopci więc sam już nie wiem gdzie ten olej znika proszę o wszelkie sugestie co mogę jeszcze sprawdzić ? :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powymieniales rowniez wszystkie wezyki wraz z odma?? Powinno sie wymienic komplet. Skad wiesz ze byla dobra? rozbierales ja? U siebie 2 wezyki mialem zatkane, jeden sprochnial i sie rozpadl. Rowniez mialem lekkie zasysanie powietrza i ten dzwiek yeti, po wymianie odmy wraz z wszystkimi wezykami jakie sie powinno wymienic wraz z nia jest spokoj

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacze zaworów?

Nie leje się gdzieś olej po silniku? Nie masz oleju na osłonie pod silnikiem?

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podłączając się do tematu, mam kilka pytań. Właściwie co nieco słyszałem o odmie, ale do końca nie wiem.

1. Co to dokładnie jest odma i do czego ona służy?

2. Czym skutkuje jej zatkanie się, bądź popsucie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę wyskakujesz z takimi pytaniami na tym forum? :shock: Przecież to wszystko jest tu przerobione od podszewki - wystarczy poszukać :roll:

Separator oleju jest częścią odmy, czyli układu utrzymującego odpowiednie ciśnienie w skrzyni korbowej. Składa się ona z węży łączących dolot, pokrywę zaworów i spływ oleju do miski z separatorem oleju, który oddziela olej z par, które przezeń przepływają. To tak w telegraficznym skrócie i uproszczeniu.

 

A wracając do tematu, to stawiam na uszczelniacze zaworów.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jakie chciałbyś mieć objawy przy sparciałych uszczelniaczach? Pali olej, ale tego nie będzie naocznie widać, na siwo kopcił nie będzie.

 

Poza uszkodzonym silnikiem niewiele Ci już opcji zostało...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ludzie nie osłabiajcie mnie M54b30 to nie jest silniczek który ma uszczelniacze z chińskich gumek ale mniejsza z tym podstawowym objawem luznych uszczelniaczy jest dymienie na niebiesko co za sobą ciagnie kiepski skład spalin i w niedługim czasie problemy z katami , sondami lampda i tak dalej , wczoraj zrobiłem analize spalin i wyszła całkiem spoko jak na na nasze paliwo i stan silnika , oznaki oleju są wykluczone , jeszcze zmierzę kompresje jak cos wyjdzie albo uda mi sie uporac z tym problemem to sie pochwalę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ludzie nie osłabiajcie mnie M54b30 to nie jest silniczek który ma uszczelniacze z chińskich gumek...

 

Brakuje mi tylko porownania do poloneza ;)

Jak uszczelke pokrywy zaworow ma z kiepskiego materialu (robi sie plastikowa z czasem), oringi na tloczkach vanosa zrobione z Buny tez sie nie sprawdzaja to dlaczego uszczelniacze tez nie mogly by byc z przyslowiowej "dupy"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakiego oleju uzywasz? bo jezeli innego niz castrol edge 5w 30 ktory jest przeznaczony do tego silnika,to inny olej bedzie znikal,silnik go przepali poniewaz edge 5w 30 ma pewien specyfik ktory zapobiega spalaniu go czego inne oleje nie maja,a 330 lubi olej,sam jestem wlascicielem 330i i mialem ten sam problem,odme rowniez wymienialem ale to tylko dlatego ze dymil czasami na bialo i bardzo zasysal przez korek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za farmazony opowiadasz z tym olejem. Ja używam 0W/30 SLX, jeżdżę dynamicznie, ale bez palenia gumy i strzałów ze sprzęgła i na 10 000 km dolewam 0,5L oleju. Moze kolega ma duży przebieg i takie rzeczy się dzieją?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.