Skocz do zawartości

E39 zabrudzona piasta powodem braku działania czujnika ABS?


judin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wymieniłem dwa nowe czujniki z przedniego zawieszenia. Przez miesiąc jeździłem bez prawego czujnika ponieważ go zdemontowałem do reklamacji. Po założeniu nowych nadal jest problem ze świecącym absem. Podpiołem pod inpe i prawy czyjnik nie zczytuje impulsów w odróżnieniu do pozostałym trzech. Następnego dnia kontrolki zgasły czyli wszystko ok. Po przejechaniu 20km kontrolki znów się zapaliły i tak na zmianę...

 

Mam wrażenie, że ta piasta się zabrudziła i czujnik wariuje - czy jest jakaś możliwość aby to jakoś rozebrać,wyczyścić ??? no chyba, że nowy jest wadliwy...co mało prawdopodobne

 

p.s. czujniki 250zł za sztukę 'niby' ATE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to czyściłem w ten sposób że brałem benzyne i pędzelek i przez otwór po czujniku obracając czyściłem i od 3 lat (odpukać) działa. Demontaż piasty jeśli jest uszkodzona tarcza impulsowa to troche zabawy jest, no i może być spory koszt bo w BMW e39 piasta jest zintegrowana z łożyskiem i tarczą impulsową, a żeby było śmieszniej to najtańsze zamienniki mają kiepskie tarczki ABS i bywa że raz działa a raz nie. Jeśli dojdzie do wymiany to FAG (315zł), SKF (400zł), bynajmniej górna półka musi być żeby nie było kłopotów. :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem też nowy czujnik i okazało się że jest walnięty też niby ATE I teraz czekam już drugi tydzień na to czy uznają reklamację p.s kupiłem używany(koszt 70zł) i na razie śmiga bez problemu załatw sobie jakiś dobry na podmianę i będziesz miał 100%pewność że to wina owego czujnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam ponownie,

 

odkopuje temat ponieważ nadal nie uporałem się ze świecącym ABS :(

 

W końcu przełamałem się i zabrałem do roboty...dla przypomnienia Inpa pokazuje mi po dłuższym jeżdźeniu 2 błędy:

 

32 wheel sensor front right

 

112 CAN instrument cluster

 

Najprościej mówiąc do wymiany mam prawy przedni czujnik - no właśnie chyba nie tu problem! Nie wiem tylko co oznacza ten drugi błąd i czy ma coś wspólnego z moim problemem.. ??

 

Zamieniłem przednie czujniki ze sobą, prawy na lewy i na odwrót - następnie skorzystałem z inpy gdzie można zczytać prędkości kół i po wymianie LEWE KOŁO Z ZAMIENIONYM CZYJNIKIEM (TYM PRAWYM WCZEŚNIEJ) DZIAŁA! czyli czujnik jest ok. Pomyślałem, że może w piaście coś się porobiło z czytnikiem. Po rozebraniu czytnik czysty. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny i jak to się ma do tego co pokazuje inpa!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz właśnie zobaczyć co ze sterownikiem. To, że zamiennik to nie znaczy, że zły. Czujnik wałka lub wału to tylko oryginał. Przekonałem się na własnej skórze. Ale co do czujnika ABS ja założyłem TRW i 2 rok działa bez żadnego ale. Wywal sterownik na noc, przeczyść i złóż z powrotem. Był już problem, że złączę nie stykało i był problem. Powodzenia :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł paść sterownik skoro pozostałe 3 koła działają?

 

Sterownik macie na myśli ten główny pod maską??

 

pozdrawiam

 

p.s. gdzieś czytałem, że jak padnie sterownik to nie działa prędkościomierz, komputer pokładowy, u mnie jest z tym wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sterownik ABS na sto procent, to częsta dolegliwość e39, nie zawracaj sobie głowy czujnikami, prawdopodobnie oryginalny miałeś dobry, jest wiele firm naprawiających te sterowniki za 300zł, poszukaj nawet na allegro, nowy oryginał coś około 1500zł, używany kupisz taniej, no ale gwarancji nikt Ci nie da..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przejechałem w trasie 70km, po godzinie odpalam auto - ABS zgasł :| po przejechaniu ok 4km ponownie się zaświecił.

 

Przejscia nie sprawdzałem na kablach, ale nie sądzę, że tam jest problem.

 

Koledze powyżej chyba coś się pomyliło i nie wie, że czujniki ABS są na każdym kole :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzisiaj przejechałem w trasie 70km, po godzinie odpalam auto - ABS zgasł :| po przejechaniu ok 4km ponownie się zaświecił.

 

Przejscia nie sprawdzałem na kablach, ale nie sądzę, że tam jest problem.

 

Koledze powyżej chyba coś się pomyliło i nie wie, że czujniki ABS są na każdym kole :search:

 

Kolega pomylił czyjniki ABS z czujnikami klocków hamulcowych....

 

Judin nie zawracaj sobie głowy czujnikami, przejściem na kablach, masz padnięty sterownik, tak jak już Ci napisałem, to jedna z wad naszych e39, napraw albo wymień i nie wydawaj już pieniędzy na inne głupoty typu czujniki. Po naprawie załóź nawet orginalny czujnik, zobaczysz, że będzie działął.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

ciąg dalszy...

 

Z Waszych wskazań, że mam padnięty sterownik ABS pojechałem do 'speców' którzy niby się tym zajmują...zostawiłem im auto i gość oddzwania, że będą kroić sterownik i tam szukać przyczyny. No to ja się zgodziłem.

Po 2 dniach telefon, że nie udało się zrobić...przyczyna: padnięta pompa...spece twierdzą, że polutowali scieżki ale pompa nie działa...

 

Przyjeżdzam do domu, parkuje, gasze silnik, wyciągam kluczyk, a tam żegod spod maski, sterownik lub to co się w nim znajduje wyje jak cholera...może brzęczy że się tak wyrażę - co te pajace narobili???

 

inpa pokazuje mi błąd:

 

pupp error

front right sensor

rear right sensor

 

przed oddaniem auta miałem tylko błąd przedniego prawego czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

 

ciąg dalszy...

 

Z Waszych wskazań, że mam padnięty sterownik ABS pojechałem do 'speców' którzy niby się tym zajmują...zostawiłem im auto i gość oddzwania, że będą kroić sterownik i tam szukać przyczyny. No to ja się zgodziłem.

Po 2 dniach telefon, że nie udało się zrobić...przyczyna: padnięta pompa...spece twierdzą, że polutowali scieżki ale pompa nie działa...

 

Przyjeżdzam do domu, parkuje, gasze silnik, wyciągam kluczyk, a tam żegod spod maski, sterownik lub to co się w nim znajduje wyje jak cholera...może brzęczy że się tak wyrażę - co te pajace narobili???

 

inpa pokazuje mi błąd:

 

pupp error

front right sensor

rear right sensor

 

przed oddaniem auta miałem tylko błąd przedniego prawego czujnika

 

To co teraz opisałeś, to jest identyczny przypadek jaki miał mój sąsiad w e39 523i z 98roku, też oddał autko na naprawę sterownika, a oni mu tak to naprawili, że padła pompa i skończyło się na tym, że kupił nowy sterownik i pompę, trochę kosztowało ale teraz wszystko działa, niektórych sterowników się nie naprawia, bo już mogły być naprawiane i wszystko wśrodku ledwo się trzyma, myślę, że zamiast naprawić, spie....li Ci auto. Tak jak kolega wyżej pisze, jedź do nich na reklamację!!

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.