Skocz do zawartości

diesel czy benzyna


rosiur

Rekomendowane odpowiedzi

Na temat odsprzedaży dieseli i benzyn na rynku wtórnym (polskim nie niemieckim )rozmawiałem ze sprzedawcą i BMW i Audi i oboje powiedzieli to samo . Znacznie łatwiej i drożej sprzedają się diesele , a niektóre modele aut z benzyną ( np Audi Q7) są bardzo trudno sprzedawalne. Prawdopodobnie wynika to z ogólnego przeświadczenia ,że diesel pali 5 ,a benzyna 15...

Pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Bzdura pisana przez wielbicieli dizli. Sprzedałem już wiele dużo palących benzyn i jakoś nigdy nie miałem problemu ze znalezieniem szybko kupca. Jak ustalisz sobie cenę zaporową bo chcesz zarobić, to będziesz czekał miesiącami albo latami.. a jak ustalisz cenę rynkową to kupca znajdziesz szybko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu na forum wypowiadała się osoba, sprzedająca na co dzień używane BMW. Bodajże w temacie " Nowe silniki od jesieni 535d i 550i xdrive ".

Też wydawało mi się, że benzyny są trudno sprzedawalne. Zostałem wyprowadzony z błędu.

Zapewne w klasie dużych SUVów diesel będzie rozsądniejszym wyborem, i zgodzę się, że na Q7 z benzyną to rzeczywiście jest ciężko jest znaleźć amatora. Niemniej 5er, czy 3ka, a o takich tu rozmawiamy, to zarówno na ropniaka jak i na benzynę chętnych będzie sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście tą kwestie odnosimy do samochodów osobowych (typ sedan/kombi/coupe) czyli przywołane 3er,5er,6er.

Niestety sam nie kupiłbym paliwożernego SUV'a z silnikiem benzynowym. Jedynie diesel. Coś tą masę z oporami powietrza musi napędzać aczkolwiek kiedyś miałem okazję jechać 4,8is. Komentarz jest tutaj zbędny - podobnie jak wielkość spalania przy max obciążeniu silnika i skrzyni.

 

Swoje niedawno z czystej ciekawości wstawiłem do internetu E60 530iA z 2004 z pełnym serwisem i przebiegiem 120kkm. Krajówka. Poziom 56kPLN - byłem nad wyraz zdziwiony zainteresowaniem i ogromną liczą telefonów.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje 525d manual pali w tej chwili 8.5l/100km ale jest to 85% miasto czyli korki. Przy jeździe 50/50 robie się koło 8. Pytanie czy nowe 528i będzie w stanie spalić w takich warunkach około 10l, żeby ekonomicznie to wyszło na '0'. I wtedy wymieniam pracę 3l na 2l z turbiną ale dostaję lepsze parametry. I od razu powiem, że lubię pocisnąć więc te 8.5l to nie jest oszczędna jazda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Era, w ktorej samochody spelnialy dane katalogowe skonczyla sie w latach 90tych kiedy obowiazywal test 90/120/miasto.

W obecnej normie kiedy 520d powinno spalac w miescie 6 a pali 8 (w malym miescie w lato, a w duzym w zime ponad 10) to trzeba dodac do katalogowych 9 z 528i tak ze 2-3 litry i uzyskamy rzeczywiste spalanie miejskie

 

P.S. Sprobujcie jutro jadac autem jechac zgodnie z norma 80/1268 (chociaz w Polsce bedzie trudno bo testowa temperatura powietrza to 20-30 stopni)

4x195 sekund miasto ( z czego V-max to 50km/h ale tylko przez 12 sekund w kazdym cyklu)

400 sekund poza miastem z czego 120km/h tylko przez 10 sekund

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ w niedzielę miałem typową trasę mieszaną (2 cmentarze w Warszawie, 2 za miastem, jazda bez większych korków ale drogami jednopasmowymi), postanowiłem sprawdzić dane producenta. Jechałem normalnie, ani wolno ani szybko, z reguły przekraczam o 20 km dozwoloną prędkość, wyprzedzam, ale nie na wariata. Oto wynik spalania 528i R6 3.0 aut.:

 

http://img256.imageshack.us/img256/9576/20111030140246.jpg

 

BMW podaje 7.6l. pewnie by się dało ale to już trzeba się męczyć.

Natomiast na autostradzie podają 6.0l. I to jest prawda, ustawiając tempomat na 130 km/h faktycznie chwilowe buja się 5-7l. Ale kto tak jeździ na autobahnie ;)

To nie jest argument w dyskusji, raczej informacja dla zainteresowanych np zakupem, a nie chciałem zakładać nowego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kto tak jeździ na autobahnie ;)

 

Na przykład Ja :mrgreen: W krajach Beneluxu gdzie często bywam, jest ograniczenie do 120km/h na autostradach.Jak pojedziesz 130km/h to spoko, ale jadąc raz 145km/h miałem małe kłopoty z policją :norty:

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No właśnie katalogowane dane mówią że 535d jest szybsze niż 535i... przynajmniej do 100km/h.

Szkoda ze na stronach nie ma napisane 0-200 ma ktoś może takie porównanie dla 535d oraz 535i? 0-200??

 

535d vs 535i http://www.zeperfs.com/en/duel3882-3883.htm

 

Jednak Pb górą ... o paznokieć :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

535d vs 535i http://www.zeperfs.com/en/duel3882-3883.htm

 

Jednak Pb górą ... o paznokieć :mrgreen:

 

 

Nie jestem fanem diesla. W moich oczach prawdziwe sportowe auto to musi być benzyna:) ale to całe porównanie chyba diesel wygrał o ten "paznokieć" :mrgreen: chyba że źle odczytałem to porównanie, ale taki 313 konny "klekot" to raczej na pewno "pozamiata" 306 konne PB. Pb 400nm vs d 630nm

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.