Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam serdecznie!

 

jestem od niedawna włascicielem bmw.zabieram się za całkowity remont auta silnik blacharka zawieszenie cały środek.Mam na ten cel przeznaczone około 5 tysiecy złoty.jako 1 idzie na stół silnik,i teraz do was pytanie koledzy nie jestem mechanikiem i chce abyscie mi pomogli co mam zrobic

wymienie tu pare punktow jezeli czegos nie napisze to prosze o podrzucenie co jeszcze mozna zrobic i ewentualne ceny tych zabiegów

1.planowanie głowicy

2.czyszczenie gniazd zaworowych

3.szlif

4. pierscienie

5.rozrząd napinacze pasek

6.uszczelki

 

prosze o odp :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie lepiej wsadzić w tych pieniądzach remontowych inny silnik M50B25?
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to jak masz już robić remont to jeszcze możesz zrobić..

 

-wymiana uszczelniaczy zaworowych

-jeśli koniecznie panewki

-wymiana termostatu i pompa wody

-czyszczenie silnika oraz ewentualnie wymalowanie bloku :)

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
to jak masz już robić remont to jeszcze możesz zrobić..

 

-wymiana uszczelniaczy zaworowych

-jeśli koniecznie panewki

-wymiana termostatu i pompa wody

-czyszczenie silnika oraz ewentualnie wymalowanie bloku :)

 

 

o dzięki kolego własnie o to mi chodziło mozecie podac mi mniej wiecej ceny tych wszystkich zabiegow

Opublikowano (edytowane)
Muszę Cię zmartwic , to co chcesz zrobic przy silniku pochłonie połowę Twojego budżetu przeznaczonego na remont całego auta .Żeby wiedziec co należy wymienic najpierw trzeba rozebrac silnik ,może się okazac że szlif wału nie jest potrzebny - czego Ci życzę :cool2: wtedy zmienisz jedynie panewki na nominalne ,ale żeby się dowiedziec fachowiec od obróbki silników musi wykonac pomiar czopów wału.Do kompleksowej obróbki głowicy dolicz pompę wody, dobre płyny, robociznę i kilka nieprzewidzianych wydatków +/- 500zł .Bo może się okazac że sprzęgło jest w stanie agonalnym ,wysprzęglik cieknie a sonda nie pracuje .Także powyższe rady kolegów są bardzo sensowne. Edytowane przez MarekM-535i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wszystkiego nie powiem bo nie znam cen. za termostat płaciłem 30 zł za jakiś nie markowy do M50B20, pompa wody do M20 firmy HEPU coś koło 220 zł. patrze i termostat febi coś koło 50 zł
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Muszę Cię zmartwic , to co chcesz zrobic przy silniku pochłonie połowę Twojego budżetu przeznaczonego na remont całego auta .Żeby wiedziec co należy wymienic najpierw trzeba rozebrac silnik ,może się okazac że szlif wału nie jest potrzebny - czego Ci życzę :cool2: wtedy zmienisz jedynie panewki na nominalne ,ale żeby się dowiedziec fachowiec od obróbki silników musi wykonac pomiar czopów wału.Do kompleksowej obróbki głowicy dolicz pompę wody, dobre płyny, robociznę i kilka nieprzewidzianych wydatków +/- 500zł .Bo może się okazac że sprzęgło jest w stanie agonalnym ,wysprzęglik cieknie a sonda nie pracuje .Także powyższe rady kolegów są bardzo sensowne.

 

 

czyli jak dobrze rozumiem na remont silnika musze szykowac okolo 3 tysiecy??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Muszę Cię zmartwic , to co chcesz zrobic przy silniku pochłonie połowę Twojego budżetu przeznaczonego na remont całego auta .Żeby wiedziec co należy wymienic najpierw trzeba rozebrac silnik ,może się okazac że szlif wału nie jest potrzebny - czego Ci życzę :cool2: wtedy zmienisz jedynie panewki na nominalne ,ale żeby się dowiedziec fachowiec od obróbki silników musi wykonac pomiar czopów wału.Do kompleksowej obróbki głowicy dolicz pompę wody, dobre płyny, robociznę i kilka nieprzewidzianych wydatków +/- 500zł .Bo może się okazac że sprzęgło jest w stanie agonalnym ,wysprzęglik cieknie a sonda nie pracuje .Także powyższe rady kolegów są bardzo sensowne.

 

 

czyli jak dobrze rozumiem na remont silnika musze szykowac okolo 3 tysiecy??

 

Jak nie lepiej

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

witaj kolego kamilos

ja robilem, nie osobiscie oczywiscie, ale robilem remont m20b20 i moge Cie tylko zachecic do zrobienia tego co zamierzasz

tylko zeby zrobic to porzadnie, ktos musi sie przylozyc do tego i musi sie na tym znac

ja zrobilem i nie zaluje i zadne kupowanie nowszych silnikow czy niby po remoncie mocniejszych, tylko jak swoj wyremontujesz to bedziesz wiedzial ze jest po remoncie

ja sie zmiescilem w granicach 2500-2800zł jakos tak, wszystkie czesci z hurtowni na bardzo dobrych rabatach okolo 1700zł, sprawdzenie glowicy, szlify, zawory tloki pierscionki uszczelki wszystkie no troche to kosztowne jest:)

Opublikowano
Ja też daleki jestem od tego by odradzac koledze remont ,jednak chcę by miał świadomośc z jakimi kosztami się to wiąże .Odpowiedziałem jak wygląda to z mojej perspektywy bo zrobiłem remont m50b25 bez kompromisów i pozornych oszczędności .Robocizny nie liczyłem bo robiłem sam ale za cenę części mogłem kupic m52b28.Choc efekt baaardzo zadowalający.
Opublikowano
witaj kolego kamilos

ja robilem, nie osobiscie oczywiscie, ale robilem remont m20b20 i moge Cie tylko zachecic do zrobienia tego co zamierzasz

tylko zeby zrobic to porzadnie, ktos musi sie przylozyc do tego i musi sie na tym znac

ja zrobilem i nie zaluje i zadne kupowanie nowszych silnikow czy niby po remoncie mocniejszych, tylko jak swoj wyremontujesz to bedziesz wiedzial ze jest po remoncie

ja sie zmiescilem w granicach 2500-2800zł jakos tak, wszystkie czesci z hurtowni na bardzo dobrych rabatach okolo 1700zł, sprawdzenie glowicy, szlify, zawory tloki pierscionki uszczelki wszystkie no troche to kosztowne jest:)

 

witam kolego

jestem takiego samego samego zdania jak ty jezeli wyremontuję silnik,wiem na czym stoje a kupując jakiś silnik na pierwszy rzut oka wyglądający na dobry to nigdy nie masz pewnosci co masz w środku :wink: więc chce uniknąc takiej sytuacji dlatego biorę sie za to.

mam kolege w hurtowni więc moge liczyć na ceny hurtowe.

Opublikowano
ho ho z motyka na wiatr :) 5000 to kolego wydasz na zawieszenie najlepszej marki, sam podszedłem do e34 z takim zamiarem i kupiłem ogórka za 3000zł. samo zawieszenie średniej klasy to 3500zł kompletny przód. Jak pomnożysz budżet razy 3 to bedzie fajna bmka :) Koledzy mają rację w m20 nie inwestuj, ja zrobiłem uszczelkę za 800zł z planowaniem ale dokładając 400zł miałbym chociażby m50b20 .. także powodzenia z mojej strony. jak masz pytania to wal na gadu 2467155 bo m20 w e34 mam opanowane do perfekcji ;) ogólnie cała e34 mam opanowaną łącznie z mechaniką i blacharka.
Opublikowano
Hej. jak już koledzy wspominali z tym silnikiem szału nie ma, ale też jestem zwolennikiem wyremontowania tego co się ma niż kupować kota w worku. Sam miałem wcześniej e34 520 12v i padła mi uszczelka pod głowica a dokładniej z gara na gar. Gdy juz to rozebrałem i obejrzałem stan pozostałych elementów postanowiłem odrestaurować motor. Do wymiany poszły pierścienie, panewki, uszczelki dołu silnika, uszczelki góry silnika, uszczelniacze zaworowe, klawiatura, planowanie głowicy, termostat, pompa wody, szpilki głowicy, szlifowanie i docieranie gniazd zaworowych. Silnik umyty, poskładany i cykał elegancko. Sprzedałem ja potem znajomemu i koniec histori tego auta był taki że silnik przeżył budę:) Jeśli chcesz być pewny tego co masz to polecam. Ceny wcale nie są takie wygórowane, kwestia tylko umiejętności czy sam potrafisz to wszyustko zrobić. Powodzenia:)
Opublikowano
również odradzam. nawet gdybyś w prezencie dostał fabrycznie nową dwulitrową M20 prosto z taśmy bawarskiego producenta, to i tak po GÓRA pół roku zapewne uznasz, że samochód pali za dużo w stosunku do oferowanych osiągów. NAWET gdybyś. 129KM to delikatnie mówiąc poważny deficyt mocy w przypadku zastosowania do 1,5 tonowej limuzyny z napędem na tył. Kapucha w błoto, jak widać nie tylko moim zdaniem ALE i tak zawsze każdy swoje wie, prawda. a za 5000... cóż. Nie będzie Pan zadowolony. Za ten pieniądz, tak jak Filonq napisał - warto zrobić zawiechę na czymś innym niż Teknorot i do tego może wycieraczki nowe - bezpieczeństwo przodem.
Opublikowano
taką kasę to można w m20b25 włożyć ale w e30 i to najlepiej wąskiej, bo to już klasyka gatunku, ale podstawową e34 raczej mało sensowne
Opublikowano

A ja zachęcam kolegę, bo mam E34 z tego samego roku, również z tym silnikiem po remoncie jego górnej części + wymiana uszczelki pod miską olejową i jestem bardzo zadowolony. Remont górnej części był wykonany przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą, która jak się okazało później wcale nie była konieczna, ale auto dzięki temu, pomimo przebiegu prawie 240 tyś, nadal jeździ na pełnym syntetyku, z czego sam zrobiłem nim 110 tyś w ciągu sześciu lat.

 

Pozdrawiam pozytywnie zakręconego właściciela BMW ;)

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Opublikowano

Co wy w ogóle piszecie za głupoty ja robiłem 2 tyg. temu remont silnika 2.0 12v a więc:

 

Pierścienie 300zł

Panewki 180zł

Uszczelka pod głowicę: 90zł

uszczelniacze zaworowe: około 50zł

Planowanie głowicy+ sprawdzenie szczelności: 100zł

Pompa wody i termostat około 200zł

 

Ja za części zapłaciłem 920zł nie wiem ile kosztuje szlif ale nie jest to na pewno kosmiczna cena ja akurat nie potrzebowałem szlifu. Remont wykonałem sam zmieściłem się w tygodniu czasu ponieważ części trochę na raty kupowałem bo albo nie miałem kasy albo musiałem na nie czekać ale ogólnie mówiąc bmw e34 2.0 12v polecam jedynie dla fanów marki lub ludzi którzy nie cieszą się mocą silnika bo to w ogóle nie jedzie. Miałem już kilka e34 i uważam że minimum w tej budzie to m50b25.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.