Skocz do zawartości

akumulator- jaki ?


bestb

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze nie wyciagal akumulatora.

Po drugie ładuj akululator od strony silnika, tam masz przyłacza do plusa i minusa.

Nie ładuk akulumatora bezpośrednio podłaczając klemy do aku.

Ja bym naładował, pojeździł trochę i zobaczył jaki bedzie efekt, ale w planach miał wymianę bo zimy moze nie przetrwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Musisz zakodować aby wszystko dobrze grało. Bez kodowania będzie jeździć ale akumulator szybko padnie bo nie będzie doładowywany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy nowym też powinieneś podłączyć się kompem i zgłosić do modułu IBS że jest nowy akumulator. Bo znowu będzie przeładowywany bo będzie moduł miał informację ze jest słaby aku (bo stary) i trzeba go przeładować żeby jeszcze podziałał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Hmmm. w mojej wersji po prawej stronie jest mała wnęka z siatką zabezpieczającą na małe rzeczy, ale niestety nie doszukałem się tam żadnej "śrubki" aby zdjąć filc:/ zdjęcia w poście wyżej chyba dotycza sedana, nie kombi..:/

 

a zaglądałes tam gdziekolwiek, sprawdzałeś gdzie co i jak może być zrobione?

 

1. trzeba wstać z kanapy przed TV

2. trzeba (niestety) udac sie do samochodu

3. trzeba samochód otworzyć i ponieść klapę (tylną). klamka jest nad rejestracją (we wnęce)

4. zsuwasz rolete do siedzeń (tu pewnie będzie potrzebna odrębna instrukcja)

5. podnosisz półkę (podłoge bagaznika). uchwyt to ten czarny plastik od strony zamka

6. po prawej stronie są dwie plastikowe śrubki trzymające dół boczka. Trzeba je obrócić o ćwierć obrotu i wyjąc.

7. luzujesz dolną częsć boczka a potem odhaczasz u góry przy szybie. Odkladasz na bok

8. po prawej stronie pod boczkiem będą dwa plastikowe wkręty trzymające plastikową klapke kryjąca akumulator. Obrócić o ćwierc obrotu, wyjąć, odchylić klapkę

9. widać akumulator.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. w mojej wersji po prawej stronie jest mała wnęka z siatką zabezpieczającą na małe rzeczy, ale niestety nie doszukałem się tam żadnej "śrubki" aby zdjąć filc:/ zdjęcia w poście wyżej chyba dotycza sedana, nie kombi..:/

 

a zaglądałes tam gdziekolwiek, sprawdzałeś gdzie co i jak może być zrobione?

 

1. trzeba wstać z kanapy przed TV

2. trzeba (niestety) udac sie do samochodu

3. trzeba samochód otworzyć i ponieść klapę (tylną). klamka jest nad rejestracją (we wnęce)

4. zsuwasz rolete do siedzeń (tu pewnie będzie potrzebna odrębna instrukcja)

5. podnosisz półkę (podłoge bagaznika). uchwyt to ten czarny plastik od strony zamka

6. po prawej stronie są dwie plastikowe śrubki trzymające dół boczka. Trzeba je obrócić o ćwierć obrotu i wyjąc.

7. luzujesz dolną częsć boczka a potem odhaczasz u góry przy szybie. Odkladasz na bok

8. po prawej stronie pod boczkiem będą dwa plastikowe wkręty trzymające plastikową klapke kryjąca akumulator. Obrócić o ćwierc obrotu, wyjąć, odchylić klapkę

9. widać akumulator.

 

punkty 1 i 2 miażdżą :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam

 

słuchajcie jakie to koszta są tych operacji bo wsadziłem nieswiadomy wczoraj aku 84 pojemnosc (stara było 80) i rano pokazało sie po włozeniu kluczyka auto na podnosniku ikonke miedzy zegarami oraz napis increased battery discharge na navigacji .

 

Co dokładnie trzeba zrobic rozumienm ze dwie operacje tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
witam

 

słuchajcie jakie to koszta są tych operacji bo wsadziłem nieswiadomy wczoraj aku 84 pojemnosc (stara było 80) i rano pokazało sie po włozeniu kluczyka auto na podnosniku ikonke miedzy zegarami oraz napis increased battery discharge na navigacji .

 

Co dokładnie trzeba zrobic rozumienm ze dwie operacje tak??

 

Wyżej koledzy napisali co trzeba zrobić po wymianie na nowy i po zmianie pojemności baterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

słuchajcie jakie to koszta są tych operacji bo wsadziłem nieswiadomy wczoraj aku 84 pojemnosc (stara było 80) i rano pokazało sie po włozeniu kluczyka auto na podnosniku ikonke miedzy zegarami oraz napis increased battery discharge na navigacji .

 

Co dokładnie trzeba zrobic rozumienm ze dwie operacje tak??

 

Nie do końca dwie operacje bo nie ustawisz pojemności baterii na 84Ah masz do wyboru 80Ah i 90Ah. Ja wymieniłem podobnie jak Ty z 80Ah na 85Ah i doszedłem do wniosku, że zarejestruję tylko wymianę baterii bez zmiany parametrów i Tobie też tak polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącze sie do tematu, u mnie za to jak postoje chwile( ok 5-7 min) na zaplonie z wlaczonym radiem i itd to nie odpali tylko kreci puki nie odpuszcze przycisku. Dopiero jak powylączam swiatla ,muze, grzanie stolków to odpali a ostatnim razem zapalila mi sie czerwona kontrolka akumulatora na 2 sekundy.czy to pora na wymiane aku czy ten typ tak ma? aku jest bodajze 94ah.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec problemów ciąg dalszy

 

dopiero dzis podjechałem do "faceta z laptokiem"

 

podłaczył sie - powiedział ze zarejestrował akumulator ale miał do wyboru opcje - 80 ; mniej niz 80; wiecej niz 80 - pojemnosci

 

wybrał : wiecej niz 80 gdyz chłopaki wsadzili mi 84;

 

stwierdził ze aku zarejestrowal po czym skasował jakis blad nadmiernego poboru pradu który mu tam komputer wyswietlił

 

po 4h postoju auta około 12 wsiadam wkłądam kluczyk i zapala sie ten "samochód na podnosniku" miedzy zegarami oraz kasuje godzina

 

czy cos zjada mi baterie ???? co sie dzieje ??

 

nagle w poniedziałęk tamten rano takie jazdy sie zaczeły nic wczesniej sie nie działo

 

czy nie potrzebnie wymieniłem aku ??

moze cos innego sie sp...ło

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Sprawdź napięcie ładowania akumulatora, ale po dłuższej jeździe gdy jest naładowany - zrób próbę przy 3 tys obrotów, bo wtedy alternator uzyskuje pełną wydajność.

2. Sprawdź kable podłączeniowe akumulatora i alternatora.

3. Jeśli jeździsz na krótkich odcinkach, to niestety trzeba okresowo doładować akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) sprawdzalem na wolnych po 15 km miał 14,5 v

2 ) nie sprawdzałem

3) co to znaczy krótkie- bo takie same odległosci robie w BMW e53 od 3 lat i takich problemów nie miałem a mam orginalny aku który juz 3 razy odmówił mi (z mojej winy) posluszenstwa i nadal smiga w zimie -

 

napisałem ze 5 dni temu chłopaki wsadzili nowy aku - to co tez sie rozłądował ???

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1) sprawdzalem na wolnych po 15 km miał 14,5 v

2 ) nie sprawdzałem

3) co to znaczy krótkie- bo takie same odległosci robie w BMW e53 od 3 lat i takich problemów nie miałem a mam orginalny aku który juz 3 razy odmówił mi (z mojej winy) posluszenstwa i nadal smiga w zimie -

 

napisałem ze 5 dni temu chłopaki wsadzili nowy aku - to co tez sie rozłądował ???

 

Pozdr

 

Krótkie tzn. kilka kilometrów (np 5), ja tak mam i muszę co jakiś czas podładować akumulator.

 

A zatem możliwości są dwie albo za mało ładuje, albo coś pobiera cały czas prąd. Ja bym sprawdził jaki prąd jest pobierany na postoju. Trochę to jest skomplikowane, bo trzeba podłączyć amperomierz (na przewodzie masowym), zamknąć auto jak zwykle podczas postoju czyli łącznie z zablokowaniem drzwi i załączeniem alarmu, a potem obserwować amperomierz jaki będzie płynął prąd po "uśpieniu" wszystkich sterowników czyli po kilku do kilkunastu minut. Amperomierz musi mieć dość duży zakres pomiarowy bo przy zamykaniu drzwi może popłynąć prąd o wielkości kilku amper, a potem nie powinien być większy niż kilkanaście miliamper. I drugi test sprawdzenie napięcia na akumulatorze podczas jazdy. Tu jest prościej bo można podłączyć woltomierz do gniazda zapalniczki i obserwować wskazania podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dzwonili z sewisu cos podjada mi prad na uspieniu , bierze 700mA a powinien prac 200-300mA czy to prawda ?

 

mowił ze to ciezka robota bo trzeba wyciagac bezpieczniki po koleji... sprawdzac.. czekajac na uspienie

 

jestem zalamany

 

Myślę, że powinno jeszcze mniej bo przy 300 mA zjadałoby 1/10 pojemności akumulatora o pojemności 72 Ah na dobę. Ale nie jestem pewien bo nie mierzyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.