Skocz do zawartości

Problem z automatem 525 TDS


Captain18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie mam problem i nie wiem co teraz zrobić. Mianowicie miałem mało oleju w skrzyni i auto przestało zmieniać biegi. Ktoś kto sie na tym nie znał dolał do skrzyni w, której był olej MOBIL ATF 220 2 inne rodzaje oleju Lotosa ATF i Castrola ATF. Moje pytanie jest takie: Czy muszę wymieniać teraz cały olej? Czy może one się zmieszają? Czytałem że oleje przekładniowe się nie mieszają. Dodam, że biegów teraz nie ma wgl poza wstecznym. Na D jest tak jakby ciągnęło sprzęgło i obroty idą w góre a auto stoi w miejscu.

 

Moje BMW to 525 tds e34 z silnikiem 2,5 litra 147 KM. CHODZI O SKRZYNIĘ AUTOMATYCZNĄ. Proszę o odpowiedz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STATYCZNA WYMIANA OLEJU

Statyczna wymiana oleju polega na spuszczeniu oleju ze skrzyni korkiem (korkami) spustowymi, lub miską olejową ( przy braku korka spustowego), zdjęciu filtra oleju (o ile znajduje się pod miską olejową) i odczekaniu pewnego czasu na swobodny wyciek oleju. Taka procedura nie zapewnia pełnej wymiany oleju zużytego na olej nowy. Zazwyczaj przy zastosowaniu takiej procedury wymianie podlega około 40% do 60% całkowitego stanu oleju w skrzyni biegów. Na przykładowym rysunku kolorem zielonym zaznaczyłem olej, który podlega wymianie. Kolorem czerwonym zaznaczyłem pozostałą ilość oleju, która w przypadku zastosowania procedury statycznej wymiany oleju nie zostaje zmieniona. W przypadku nadmiernego zużycia oleju, częściowa wymiana powoduje, że po uruchomieniu silnika, kiedy zacznie pracować pompa olejowa skrzyni nastąpi wymieszanie pozostałego starego oleju z olejem nowym, co w konsekwencji powoduje niewielką poprawę właściwości oleju.

DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU

Dynamiczna wymiana oleju pozwala na prawie całkowitą wymianę oleju zużytego na olej nowy. Po Statycznej wymianie oleju odkręcamy przewód powrotu oleju z chłodnicy olejowej w kierunku skrzyni biegów i montujemy specjalną przystawkę z kranikiem umożliwiającym regulację ilości wypływającego oleju. Do wlewu oleju montujemy specjalne urządzenie, które również posiada kranik umożliwiający dozowanie takiej ilości oleju jaka wypływa z przewodu powrotu oleju z chłodnicy olejowej. Napełniamy urządzenie odpowiednim dla danego typu olejem, ustawiamy w określonym położeniu oba kraniki i uruchamiamy silnik samochodu. Następnie powoli załączamy wszystkie położenia dźwigni zmiany biegów od (naprzykład P-R-N-D-3-2-1, 2-3-D-N-R-P). Czynność tą powtarzamy do momentu wypływu z przewodu chłodnicy czystego oleju. Następnie wyłączamy silnik. Podłączamy ponownie przewód powrotny z chłodnicy olejowej do skrzyni biegów i odłączamy urządzenie napełniające. Uruchamiamy ponownie silnik i przeprowadzamy kontrolę poziomu oleju. W razie konieczności korygujemy stan do stanu właściwego. Praktycznie przy dynamicznej wymianie oleju połączonej z płukaniem skrzyni, konwertora i chłodnicy ilość użytego oleju powinna równać się ilości pełnego stanu przewidzianego dla danego typu skrzyni + dodatkowo około 20% do 30%. Na rysunku poglądowym przedstawiam przykładowy proces wymiany dynamicznej połączonej z płukaniem skrzyni, konwertora i chłodnicy.

Podany sposób wymiany dynamicznej jest opisem poglądowym i ma na celu przedstawienie różnic między wymianą oleju statyczną i dynamiczną. W praktyce w zależności od typu skrzyni występują znaczne różnice w procedurze dynamicznej wymiany oleju

 

ŹRÓDŁO

 

Gdyby pojawiły się niejasności jeszcze *.pdf z obrazkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju w skrzyni się nie miesza ! A przed dolewką sprawdziłeś jaki masz olej (kolor nalepki na skrzyni) ? Miejmy nadzieję, że nie poleciała hydraulika skrzyni lub/i tarczki - naprawa będzie kosztowna.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzyni miałem Mobila ATF 220 a na skrzyni nie mam żadnej nalepki ani zielonej ani czerwonej nie ma nic, ale jak Mobil 220 to jest Dextron II.

 

Wychodzi na to, że muszę zrobić wymianę dynamiczną więc mam kolejne pytanie. Jak spuścić całkowicie olej czyli również z chłodnicy? Mógłby to ktos opisac krok po kroku? (chodzi mi głownie o to, który to jest przewód powrotny oleju z chłodnicy olejowej, bo w sumie to kolega wyżej fajnie opisac wymianę dynamiczną tylko nie wiem o, który przewód chodzi bo są dwa, i czy można coś innego zrobić zamiast tych kraników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję ATF220 (Dextron II) to nic dobrego dla 5hp18 ;)

Całkiem możliwe że załatwiłeś sobie skrzynię po przez wlanie ATF220 (ale to jest tylko i wyłącznie domniemanie, miejmy nadzieję że wymiana pomoże) temat o olejach

 

a) jesli kolor TABLICZKI ZNAMIONOWEJ jest CZARNY lejemy DEXRON 3

b) olej typu lifetime ESSO LT 71141 lejemy jesli TABLICZKA ZNAMIONOWA jest ZIELONA

 

A co do tego który to powrót a który wejście to nie wiem sam. Możesz spróbować odłączyć jeden i zobaczyć po odpaleniu na chwile czy leje czy zasysa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem nalepkę na skrzyni i jest czarna. Czyli jestem teraz na 100% pewien że trzeba lać DEXTRON III. Jutro wymiana, po wszystkim napisze co i jak i czy pomogło:)

 

Co do oleju to:

 

Specyfikacje:

 

GM Dexron III, GM Type A Suffix A, Allison C-4, Renk Doromat, Caterpillar TO-2, Ford M2C163-A,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jestem już prawie po wymianie, ale kupiłem za mało oleju bo tylko 5l i nie starczyło, wszystko poszło do chłodnicy a w misce sucho. Ktoś wie może ile w chłodnicy się mieści tego oleju?

 

Jakbyś otworzył link przeze mnie wysłany i zajrzał do manuala serwisowego w pdf, to wiedziałbyś że do skrzyni 5HP18 wchodzi ~10,5L ojelu (str. 2).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4L to wejdą Tobie przy wymianie oleju statycznej (odkręcenie korka spustowego, następnie miski i wymiana filtra). Przy wymianie dynamicznej 10,5-12 L oleju musisz mieć (zawsze coś się uleje).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I przez czyjąś głupotę muszę się teraz tyle wykosztować... A z wężyka z chłodnicy ma lecieć czyściutki czerwony olej tak?

 

TAK, czerwony ( bo masz czarną nalepkę i Dextron III)

miodowy (dla zielonej nalepki i oleju LT....)

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie ii... Niestety nic nie pomogło... Jest nadal tak jak było. Jak dam na D i wciskam gaz to coś tak jakby przeskakuje i próbuje jechać czuć to jak nie może złapać. Co dziwne jest tylko wsteczny i wsteczny działa bardzo dobrze. Co to może być? Sprzęgło? aa i jeszcze jak odkręce stan oleju w skrzyni na zapalonym silniku to wywala tamtędy olej tak jakby to było pod ciśnieniem... Co jest?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogła pęknąć obudowa kosza forwardu i dlatego wywala ciśnienie do góry. Kosz można wymienić, zapytać w midparts w Warszawie jakie koszty, myślę, że poniżej 2000 tyś powinno być. Skrzynia ze starym olejem i tak będzie jeździć, tylko szarpać, wszelkie unieruchomienia się nie zmienią po zalaniu nowego oleju.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie ma biegów, nie da rady jechać, jest tylko wsteczny. O jaką obudowe chodzi?

To jest element odpowiedzialny za sprzęglanie w przód, w poniższym linku przykładowy http://midparts.com.pl/pl/p/CD4E-Kosz-sprzeglowy-ForwardDirect-oryginalny/172?currency=CZK

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam was chłopaki i mam pytanie umówiłem sie na sobote-dopiero wtedy wolny termin u polecanego przez Was Pana Tkacza z ulicy Długiej na Błesznie w Czestochowie wymienic olej. Powiedziałem ze skrzynia zapocona od dołu ogolnie cisnie z tych dwoch rurek po lewej stronie i trzeba zrobic z tym porzadek plus zmienic olej filtr uszczelke taki pakiet po zakupie.Niby biegi zmieniała płynnie ale pod koniec tygodnia musiała kawałek przejechac zeby znowu zmieniała niezauwazalnie jak sadze oleju zrobilo sie malo i dopiero po nagrzaniu zwiekszył swoja objetosc.

Pan Tkacz troszke mnie nastraszył ze jak spusci w tej mojej skrzyni GM olej to moge nie wyjechac bo cos tam z tymi tarczkami.

Teraz własnie wasza rada-zmieniac i ryzykowac ile razy słyszeliscie takie historie ze po spuszczeniu oleju cos sie ze skrzynia stało, ze auto unieruchomione czy kazac tylko dolac olej ,rozwiazac problem odpowietrzenia skrzyni z tymi cieknacymi rurkami i tak zostawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.