Skocz do zawartości

Vanos M52 2.0i


DW_ZGIERZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z vanosem ,chodzi oto że program pokazuje ustawienie walka na 2-6(tak faluje) stopni na luzie a podczas jazdy wałek dochodzi tylko do 8stopni. Miałem zepsuty elektrozawor vanosa i został wymieniony na nowy.

I teraz mam pytanie do was koledzy czy ja muszę ustawić vanosa czy on jest rozczelniony lub zacięty . Powiem wam że nic nie robiłem przy vanosie . Co mi radzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

jakim programem to sprawdzasz?

Wychodzi , że masz zbyt mały ruch vanosa więc warto sprawdzić w czym błąd.

Możliwe , że to nie vanos a czujnik wałka ale vanos może być zacięty.

Napisz jakim programem to sprawdzasz?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli vanos nie był rozkładany to znaczy , że się zacina i trzeba to naprawić. Zapewne wymienić uszczelniacz na tłoku i tyle.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

I tu właśnie poptrzebna jest wiedza w jakim programie sprawdzasz.

Ja tego co podałeś nie znam ale wiem , że różne róznie to podają. W carsofcie którego mam pokazuje -4 -2 na wolnych obrotach a podczas jazdy dochodzi do 24 jak przekroczy 2200 obrotów.

Inpa pokazuje inaczej.

A każdym razie zmienia się o około 25 jednostek.

I sprawdzasz podczas jazdy bo na postoju możesz sobie gazować ile wlezie a vanos sie nie załączy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Przy wymianie zaworu vanosa zaleca się również wymianę tłoczyska.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wszystko zalezy z ktorego miesiaca 98 jest auto ? Wrzuć 7 ostatnich cyfr vin to ci odpowiemy

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie trzeba dbać o silnik, pilnować wymiany oleju i wlewać dobrą oliwę. Nie bez znaczenia jest też przebieg bo Vanos tak samo jak silnik się zużywa.

Ale jakiegoś nadzwyczajnego dbania nie potrzeba Vanosowi do poprawnego działania.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Witam, Orientujecie się może na ile powinien być ustawiony vANOS W E39 523I M52 1997r.? wymieniałem czujnik położenia wałka rozrządu na oryginalny siemens i teraz pokazuje mi błąd vanosa 212. przed wymianą czujnika nie było żadnego błędu o vanosie. W INPIE wałek na biegu jałowym pokazuje wartość 23-24 czasami wchodzi na 25 na chwile i spowrotem na 24. Podczas obciążenia wchodzi na 40-50. Jaka powinna być tolerancja ustawienia wałka? Wyczytałem że prawidłowo to 22 ale chyba jakaś tolerancja jest prawda? dodam żę uszczelniacz na tłoku wymieniałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pozycja wałka w przedziale 22-25 jest jak najbardziej odpowiednia. Mi mechanior nawet ustawiał na 26
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź połączenie elektrozaworu vanosa, czy wszystko jest ok, bo on tez może powodować ten kod usterki. Chyba, że naprawiając uszczelnienie "popsułeś" coś innego. Mi jak świrował czujnik rozrządu,wywalało go na kompie i czasem był problem z odpaleniem to bardzo często wyskakiwał błąd 212, po wymianie czujnika wszystko OK
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zdjąłem kape zaworów.. po ustawieniu koła pasowego wału na punkt OT wałki u góry były przesunięte w lewo.. nie wiem czemu tak to się wydarzyło.. może za słabo to było poskręcane albo źle zamontowałem vanosa. Teraz ustawiłem to jeszcze raz starannie i jak narazie jest ok. co prawda kąt wałka pokazuje w granicach 27 ale o dziwo błędu jak narazie nie ma nawet po mocniejszym przepędzeniu auta. Mam tylko nadzieje, że skończyły się męki z brakiem mocy i trzęsieniu na postoju no i że w końcu będę mógł się cieszyć jazdą tym że oto wozem:P dziękuję wszystkim za podpowiedzi i wskazówki co do tego :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i skończyło się ... znowu brak mocy, buczy przy przyśpieszaniu którego wogle nie czuć ani nie widać i już mi ręce opadają... dzisiaj wróciłem z trasy podłączam komputer i miałem pewność że znowu przestawiony wałek i błąd vanosa a tu [BAD].. brak błędów, a wartości położenia wałka pokazuje dokładnie takie same jak 4 dni temu kiedy to chodził zajebiście. powiedzcie mi czy on może tak mulić przez rozjeżdżające się adaptacje długoterminowe i krótkoterminowe? mam gaz i on mi rozjeżdza te wartości ale czy to mimo resetu ustawień nie powinno mulić od razu? czy stopniowo będzie coraz to słabszy i słabszy? adaptacje długoterminowe dochodzą mi do 38 na plus a krótkoterminowe koło 60 na minus.. jeździłem na samej benzynie po resecie i było ok, przynajmniej tak mi się wydawało aczkolwiek nie wiem czy wtedy te wałki nie były przestawione. Cały czas przegrywam walkę z tym samochodem. co ustawie vanosa to przez 3,4 dni jest ok a później znowu muł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wykluczyć czy to jest przez gaz czy przez Vanos. Skasuj wszystkie adaptacje na zgaszonym silniku na zapłonie i pojeździj z 2-3 dni na benzynie. Raczej nie obstawiałbym gazu, ale jak będzie dobrze na samej benie to zrób koniecznie przed przełączeniem na gaz ponowną regulację gazu od nowa, bo znów Ci się adaptacje rozjadą. To może być milion rzeczy, ale bardzo dziwne, że przy takich adaptacjach nie masz błędów sond O2. Jak będziesz jeździł na benzynie i się rozjadą, to poszukaj lewego powietrza, sprawdź ile na wolnych obrotach Ci pokazuje przepływka, jakie są adaptacje po tych 3 dniach jeżdżenia itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj jezdze na samej benzynie po skasowaniu adaptacji i powiem szczerze ze to raczej cos z tym vanosem bo nie jezdzi dobrze.. też się dziwie że żaden błąd nie chce wyskoczyć odnośnie sond. co prawda wymieniałem je niedawno ale i tak coś powinien chyba pokazać a tam zero błędów. Wracając do vanosa, dzisiaj zdejmę pokrywe jeszcze raz i zobacze co jest. ewentualnie spróbuje ustawić to ponownie.

Wyczytałem dzisiaj w sam naprawiam że potrzebuje jeszcze jeden Przyrząd, mianowicie wkręca się go zamiast napinacza. Czy jest on konieczny? może tu tkwi problem w ustawianiu tego ze nie mam takiego przyrządu i się wszystko przestawia. Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łancuch nie powinien być luźny podczas ustawiania i dlatego stosuje się ten napinacz, który wytwarza tylko lekkie napięcie. Jeśli ustawiałeś na luźnym łańcuchu to może być to problem. Na yt masz filmik jak ustawić rozrząd i vanosy nawet naszego kolegi z forum:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego za material, wszystko poskladalem wedlug filmu ale i tak jest cos nie tak.. To chyba jednak nie vanos.. Wszystko robilem wedlug blokad i instrukcji i raczej jest z tym ok.. Walek sie przestawia.. To bedzie raczej cos elektrycznego . zastanawiam sie czy cewki maja wplyw na moc ? minimalnie trzesie go na postoju ale nic nie faluje i nie przerywa podczas jazdy i przyspieszania tylko go muli .. Nie ma takiej dynamiki w jezdzie.. Troche klumkrów juz wymienilem. Sondy, czujnik walu , walka, fajki od cewek , swiece na gazowe ale to jakies 10tys.km. temu gume za przeplywka tak profilaktycznie bo mikropekniecia miala i nadal nic. Oprocz sond wszystko oryginał.zostaly tylko czujniki temperatury i nowy przeplywomierz.. Przeplywke kupilem uzywana i jest to samo wiec juz sam nie wiem..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.