Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tomek raczej na pewno jest konieczne zwalenie skrzyni biegów ...... wątpię aby nawet moje drobne rączki zrobiły to na zamontowanej ;) .

Z drugiej strony demontaż skrzyni nie musi się równać z wymianą np. kompletnego sprzęgła :wink: .

 

Silbergrau to fakt, ale zawsze mogą się pojawić trudności z wbiciem poszczególnych biegów tak jak było u mnie ......... :) .

  • Odpowiedzi 471
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Bravo Szymon :clap: Już minęło kawał czasu, kiedy o tym mankamencie rozmawialiśmy, ale widzę wziąłeś się za to na dobre. Gratuluję wytrwałości i precyzyjnego podejścia do naprawy. Jaki koszt wszystkich wymienionych komponentów??
Opublikowano (edytowane)

Wszystkie części z ostatniej relacji to prawie 750 zł, ale nauczenie się i zrobienie czegoś nowego bezcenne :cool2: .

 

Niestety z tą nauką pod górkę było, bo musiałem poprawiać pierwsze 3 piny tzn. ściągać skrzynię ponownie ........... zamontowaną po bożemu właściwym Nm ......... x 2 ale trochę treningu nie zaszkodziło ........... o 3 w nocy wyskrobałem do Dziubaska "Kochanie w końcu jest malina, powoli składam Bumkę" :norty: .

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano
W końcu się za to zabrałeś. Ponad rok temu o tym rozmawialiśmy. Nie miałeś problemu z wyjęciem bolca piątego biegu? U mnie była masakra ale wpadłem na pomysł żeby gwintownikiem go złapać i jakoś wyrwałem. Podnośnika skrzyni zazdroszczę, ja mogłem pomarzyć o takim sprzęcie... :mrgreen:
Opublikowano

Tomek czytamy ze zrozumieniem ;) .......... to jest cena za wszystkie części z pierwszego linku + oring wybieraka oraz podporę wału przy skrzyni.

 

W końcu, w końcu :) ........... no ale pracować na autko nie można i trochę wszystko musiało poczekać ;) ............ obawiałem się również, że ta wymiana nie przyniesie zamierzonych rezultatów :mad2: .

Muszę zaznaczyć, że dzięki uprzejmości kolegi "z dwóch poprzednich prac" (Wojtka oraz Patryka) miałem takie warunki do pracy ......... w nocy chłopakom pilnowałem warsztatu :norty: .

Opublikowano

Gratulacje za poświęcenie.

Ciekawe co następne znajdziesz do wymiany ;)

X2 M35i
Opublikowano
Oj przydał byś się w moim mieście, takich speców brakuje :mrgreen: . Przeleciałem cały temat i szacunek za podejście do tematu, kawał dobrej roboty ! :cool2: :shock:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę że lada moment miną dwa lata odkąd zakupiłeś auto :wink: Jestem ciekaw ile km przejechałeś i jaki przebieg ma w chwili obecnej :wink: Trochę się zebrało tego dopieszczania przez ten czas :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Piotrek koncepcja jest na chyba :wink: ostatnie części typowo eksploatacyjne.

 

Raptor dzięki za uznanie ;) .

 

JohnnyBravo Bumka jest w posiadaniu Dziubasów od prawie 3 lat :mrgreen: , zrobiła za naszej kadencji już/dopiero 70 tyś km .... szafa wskazuje 27x tyś +++ :( .

 

 

W ogóle w sobotę miałem przyjemność :wink: poprowadzić e46 3.0ci ze świeżo założonym nowym kompletnym sprzęgłem (dwumas został oryginalny .... nie kwalifikował się do wymiany jednak :wink: ) ..... bajka .... tego uczucia, że z tym silnikiem można więcej to tylko gratulować :twisted: .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
JohnnyBravo Bumka jest w posiadaniu Dziubasów od prawie 3 lat :mrgreen: , zrobiła za naszej kadencji już/dopiero 70 tyś km ....

 

To tak jak u mnie :cool2: za dwa miesiące miną trzy lata. Ja w tym czasie zrobiłem ok 24,5tkm :roll: ale spokojnie jutro mała wycieczka to dojdzie 250km :norty:

 

Z jednej strony nie lubię klekotania i przydałaby się żwawa jedwabiście brzmiąca benzynka tak jak 330i :norty: , jednak z drugiej strony nie tankowałbym raz na miesiąc :wink:

 

Pozdrawiam :wink:

Opublikowano
Bardziej do marki bo Szymon kocha wszystkie Bawarki jakie do niego trafiają;) Żałuj, że nie masz takiego mechaniora w okolicy;) A co nie zaszkodzi pocukrować;)
Opublikowano

Johnny te tankowania mają właśnie największą siłę przebicia :) .

 

Już tak nie cukruj Michale :P .

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
przejrzałem cały wątek...... kopara opada :shock: wielki szacun. Ze też nie mieszkasz blizej Warszawy.... jak kupilbym e46 to klienta regularnego miałbys na bank :wink:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

W Bumce aktualnie praktycznie żadne zmiany nie zachodzą .... no może poza wartością licznika :), która ciągle rośnie.

 

13.08.14 Wyjazd za Stolicę

 

Postój na A2 za Łodzią przy MC...... z nowym nabytkiem, który pojechał do woj. Dolnośląskiego :wink: .

 

http://i59.tinypic.com/16k1d1h.jpg

 

http://i60.tinypic.com/3461edy.jpg

 

 

13.08.29 Spa

 

Oj długo ... samochód nie był myty ręcznie ............. autko miałem wręcz siwe hehe :) , dzięki uprzejmości C_h_r_i_s_u mogłem zabrać się porządnie i po swojemu :mrgreen: za robotę.

 

Ostatnie poprawki po myciu karoserii ............. :

 

http://i62.tinypic.com/zvep94.jpg

 

Ze "śnieżynkami" jest trochę zabawy .......... ARKA K2 sprawdza się doskonale :mrgreen: :

 

http://i62.tinypic.com/4i1kkk.jpg

 

http://i62.tinypic.com/sdod1k.jpg

 

Po dokładnym wymyciu i wysuszeniu/wytarciu czas na twardy wosk:

 

http://i61.tinypic.com/9roq4j.jpg

 

Efekt końcowy :cool2: :

 

http://i60.tinypic.com/2quu6qd.jpg

 

 

13.09.10 Przegląd okresowy

 

Zawsze przeżywam ............. muszę w końcu zachowywać się normalnie przy tym badaniu :roll: .

 

Z miejsca pozdrawiam Pana Diagnostę z Międzyrzecza jeśli przegląda nasze forum jak domniemam właściciela e46 320d Srebrnej w M-Pakiecie, który między innymi zwrócił mi uwagę na :

- przednie przewody hamulcowe, które "się przecierają" na usztywnieniu przy amortyzatorze ........... przy okazji wymiany płyn hamulcowego prawy przedni na pewno zostanie wymieniony.

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano
e46 zawsze miało problem z tylnymi przewodami hamulcowymi ...tam możesz zajrzeć , no chyba że już wymieniłeś :lol:

Z ciekawości, co się tam z tyłu z nimi dzieje z reguły?

Opublikowano
e46 zawsze miało problem z tylnymi przewodami hamulcowymi ...tam możesz zajrzeć , no chyba że już wymieniłeś :lol:

Z ciekawości, co się tam z tyłu z nimi dzieje z reguły?

rdzewieją

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

hipek721 ja cały czas powtarzam Koledze Szymon-o żeby otworzył serwis bmw. Podejrzewam że urobił by się po łokcie, czyli tak jak lubi :wink: . A tak serio, to miał by masę klientów, bo dobrze ogarnia temat.

 

Szymon-o szybkie (ekspresowe wręcz) spa zrobiło dobrze Twojemu turasowi. Teraz auto ma kolor i w ogóle :wink:

Jak zawsze dobra robota. :cool2:

Opublikowano

Z tylnymi hamulcami wszystko jest ok, nalot rudawy jest miejscami ......... podobnie jak na elementach tylnego zawieszenia :mrgreen: .

Może przy okazji następnej zmiany płynu hamulcowego wymienię przewody profilaktycznie.

 

 

Z własnym warsztatem/serwisem opcja jest interesująca bo aktualnie znalezienie pracy w budownictwie w woj. Lubuskim granicy z cudem a na mur w warsztatach samochodowych ile można można trafiać :mad2: .

 

 

Krzysiek spa takie ekspresowe to jeszcze nie było :wink: .

Opublikowano

Witam Szymona - twój podopieczny Marcin K - dawno nie widziany i oby tak dalej.

 

Widzę, że twoja Bunia wygląda coraz bardziej dostojnie. Ja jakoś nie mogę się zebrać by pokazać swoją miłość.

Opublikowano (edytowane)

Marcin ze mną lepiej prowadzić korespondencję mailową :wink: , niż widzieć się przy robocie hehe.

 

13.09.30 Nowe zimowe obuwie

 

Wybór padł ponownie na felgi z palety do E9x ..... wzór 158.

Niestety strona http://felgenkatalog.auto-treff.com/?felge=1040 zrobiła mnie w "balona" z wagą pojedynczej sztuki zamiast 9,38 domowa waga pokazała 12,8 kg.

Chciałem felgi lżejsze dlatego rozważałem s158 albo s187 ......... tylko cena drugiej propozycji jest wysoka na alledrogo ;).

 

Wizualnie stan lakierniczy oceniłbym na 3+/4= hehe :

 

http://i57.tinypic.com/wqyl3o.jpg

 

Niestety felgi są bardzo brudne w środku:

 

http://i61.tinypic.com/23sdemf.jpg

 

Połowę wczorajszego dnia spędziłem na szorowanie wnętrza obręczy.

Poszedł cały pojemnik specyfiku Arka K2 do mycia silników oraz "szczotka lekko się zmęczyła" :mrgreen: .

Efekt widać wyżej ............... chociaż moja bezstronna :P Lepsza Połówka uważa, że postęp jest duży względem stanu od razu po zakupie.

 

Pozostaje się rozejrzeć za nowymi oponami zimowymi w rozmiarze 205/50R17 jeszcze :) .

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.