Skocz do zawartości

E30 na początek.


Maikel

Rekomendowane odpowiedzi

Wielu poleca coupe ale ja wiem że i kombi daje radę jeśli się ktoś zna na mechanice.

http://www.youtube.com/user/filipwwa#p/u/4/1J0RjPJWcwU

Jeśli jednak jesteś początkujący to polecam 324 td

jest ciężkie do zajechania a mocy ma wystarczająco przy w miarę oszczędnym spalaniu.

Miałem e30 324d i do tej pory żałuję jego sprzedaży :cry2:

Bo aliwo można kupić naprawdę tanio a resztę kasy inwestować w części co przełoży się na komfort jazdy.

silniki 1,6 i 1,8 są dobre ale do kosiarki

1,8 IS jako jedyny jest odpowiedni ale ma też kilka mankamentów.

jeśli już to bierz 324 albo 320i jeśli koniecznie benzyna

318i dobry do kosiarki?a w którym momencie 324td jest lepszy od 318i?

324td ma osiągi niewiele lepsze od 316i,a kultura pracy silnika w 324td nie istnieje.

żeby nie być gołosłownym dwa engine sound:

i
moim zdaniem brzmią identycznie :mrgreen:
A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 153
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wsadzi M52b25 i będzie dobrze :) a nie jakieś 1.6, 1.8 czy 2.0 :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

318i dobry do kosiarki?a w którym momencie 324td jest lepszy od 318i?

a w tym momencie że chłopak jest młody i bardziej mu się przyda auto które będzie dość nie dużo spalało.

A zwłaszcza że paliwo ma być po 6 zł :cry2:

WIęc lepiej niech kupi klekota do którego kupi paliwo taniej od kierowców cięzarówek chociażby.

A co do diesli to czemu każdy przewrażliwiony tak na ich punkcie?

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba dlatego że ten dźwięk.... no nie powala ;)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda że mojego nie słyszałeś :D

wydech bez środkowego tłumika a końcowy z e32 było nie do poznania :P

a najlepiej mi się jechało na montaż, jak było bez wydechu :twisted2:

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no na pewno było zacnie :D tyle że mnie nie chodzi o dźwięk z końcowego tłumika, tylko silnika, tuż pod maską :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie z tym wyżyć, a dla młodego moim zdaniem jak znalazł. lepiej klekot niż miał by więcej stać niż jeździć.

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

miałem 316i M40, teraz mam 325e m20.

w moim odczuciu za 316 M40 przemawia lepsze prowadzenie się w ciasnych zakrętach. Co do silnika, po wymianie wałka, regulatorów i dźwigienek chodził jak żyleta, bezproblemowo. W porównaniu do ety zimą o wiele szybciej nagrzewał się do odpowiedniej temperatury.

za 325e m20 przemawia dźwięk i elastyczność, czasem w ciasnym zakręcie czuć ze przód chce odjechać (cięższy silnik).

Jeśli chodzi o zagazowanie auta (podejrzewam że kolega będzie chciał to zrobić) to z tego co słyszałem w kilku warsztatach m20 lepiej to znoszą od M40.

Jeśli miałbym kupić mój pierwszy samochód i miałbym ograniczony budżet skłonił bym się w stronę m40 w zdrowej budzie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam wypowiedzi kolegi to smiac mi sie chce. Skoro juz sie uwaza za takiego co sie zakochal w bmw to moglbys najpierw sam poczytac potem pytac zakochales sie w bmw a nie wiesz jakie silniki ma 316 a 318 .....

 

A tym mechanikiem to bedziesz z przypadku bo teks ze za 3 lata bede mial papier mechanika to cos sam porobie to mnie rozwalil. Sorry za krytyke ale wybacz poczytaj najpierw potem pisz jak sam znajdziesz to sie wiecej dowiesz.

 

Jak chcesz cos co malo pali to se punto albo tico kup. A jak juz bmw to tylko 1.6 bo jezeli Twoje umiejetnosci jazdy sa takie jak wiedza o autach to bmw z duzym silniem w zime to jak dac dziecku granat do zabawy

 

Sent from my GT540 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli Twoje umiejetnosci jazdy sa takie jak wiedza o autach to bmw z duzym silniem w zime to jak dac dziecku granat do zabawy

 

 

 

 

fajne porównanie, ciekawe jaki efekt by był :twisted:

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obu przypadkach przykry i ekscytujacy.

 

 

Acha jezeli juz kupisz bmw to przed zima zaopatrz sie w fajny stylowy mieszek na piasek i saperke. Wiem ze swojego doswiadczenia mam bmw 2.5 roku i pierwsza zima to byla masakra liny w bagazniku to nie chowalem ale juz druga ani jednej zakopki wrecz przeciwnie to ja wyciagalem na linie innych. I bmw to nie moje pierwsze auto ale wiem ze nie zmienie je na inne.

 

 

Kolego ja Cie bardzo przepraszam ze tak Cie krytykuje ale po Twoim pierwszym poscie jaki napisales to odnosze wrazenie ze jestes malolatem chodzacym po osiedlu w dresie i chcacym zaszpanowac kim to nie jestes bo masz bmw jaki to z Ciebie kozak nie bedzie, ale stawiam ze to tylko do pierwszej wiekszej usterki buni tak bedzie potem bedzie brak kasy na naprawe i bunia stanie w kacie. Bo widac ze chcialbys bog.wie co za mala kase a to sie nie da. Kazdy mlody chce fajna fure ale wez pod uwage ze za fure nawet 1.6 z twoim wiekiem dasz za oc ok 1500 zloty a to muszisz wydac zaraz przy kupnie

 

Sent from my GT540 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na zimę wkładam 100kg na tylną oś, do tego dobre oponki i nie ma możliwości żebym gdzieś nie wyjechał :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie nie szalejcie z OT :lol:

jeśli chodzi o przyczepność w zimę to lepiej kupić łańcuchy na koła :D

chociaż ja w e34 kiedyś miałem cienką linkę i przekładałem wokół opony przez otwory w feldze i mniej niszczyło opony niż łańcuch

jeśli chodzi o e30 dla początkującego to polecam albo 324 albo 320 i finito

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisz umowę na kogoś kto ma zniżki to będzie OK :cool2:

 

Co do 2.4 td t jestem w stanie się przychylić choć zawsze byłem przeciwnikiem diesli do momentu kiedy nabyłem DAIHATSU ROCKY 2.8TD dobry diesel w E30 to ciekawa propozycja jest mocny i oszczędny, a rzędowa szóstka ma swój specyficzny dźwięk. Wybierając między 1.6 1.8 a 2.4 decydowałbym się na ten ostatni.

Co nie zmienia faktu że w E30 najlepiej mieć M20B25 a M20B20 to takie minimum.

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu że w E30 najlepiej mieć M20B25 a M20B20 to takie minimum.

w e30 najlepiej byłoby mieć 4RO CYLINDROWE s14. a z sześciocylindrówek to bym szukał b25 albo sETĘ bo to dosyć wdzięczny motorek.

a co do tematu to autor postu pewnie nie nazbierał 2,5 tysia na swoje wymarzone wychuchane e30 z sześciogarówką i będziemusiał e30 kupić za 500 złotych... zresztą który to już temat założony przez 17letnie dziecko neostrady które się za dużo w nfs nagrało i tokio driftu naoglądało:) szkoda klawiatury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu że w E30 najlepiej mieć M20B25 a M20B20 to takie minimum.

w e30 najlepiej byłoby mieć 4RO CYLINDROWE s14. a z sześciocylindrówek to bym szukał b25 albo sETĘ bo to dosyć wdzięczny motorek.

koszty zakupu M raczej powalają więc o czym tu mowa

b25 fajna sprawa wiadomo

eta do spokojnej jazdy, co do modów to zawsze mnie śmiech bierze jakie to legendy o nich krążą, a nigdy nikt nie pokazał wykresu na 170KM czy więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ETA to taki benzynowy diesel, kręci się nisko i dopiero mod taki jak wymiana kompa na ten z b25 albo b20 daje radę podnieść mocy

Dodatkowo można wsadzić głowicę z b23 która ma lepszy FLOW niż ta z ety

Seryjnie wychodziło to pod nazwą 325iS i miało 198KM

Należy te trochę podnieść stopień sprężania z 9,0:1 na 9,8:1

do tego jakiś wirusik i spokojnie otrzymujemy 200KM

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
bo ETA to taki benzynowy diesel, kręci się nisko i dopiero mod taki jak wymiana kompa na ten z b25 albo b20 daje radę podnieść mocy

Dodatkowo można wsadzić głowicę z b23 która ma lepszy FLOW niż ta z ety

Seryjnie wychodziło to pod nazwą 325iS i miało 198KM

Należy te trochę podnieść stopień sprężania z 9,0:1 na 9,8:1

do tego jakiś wirusik i spokojnie otrzymujemy 200KM

325is? skąd ty masz takie dane. Z BMW nie wychodziło w e30 nic o takim oznaczeniu.

Kolejne opowiesc o 200km ecie. Ale jakoś nikt nie pokazuje wykresów z hamowniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ETA to taki benzynowy diesel, kręci się nisko i dopiero mod taki jak wymiana kompa na ten z b25 albo b20 daje radę podnieść mocy

Dodatkowo można wsadzić głowicę z b23 która ma lepszy FLOW niż ta z ety

Seryjnie wychodziło to pod nazwą 325iS i miało 198KM

Należy te trochę podnieść stopień sprężania z 9,0:1 na 9,8:1

do tego jakiś wirusik i spokojnie otrzymujemy 200KM

325is? skąd ty masz takie dane. Z BMW nie wychodziło w e30 nic o takim oznaczeniu.

Kolejne opowiesc o 200km ecie. Ale jakoś nikt nie pokazuje wykresów z hamowniu.

pewnie chodziło mu o 325is ale e36 ale seryjnie na pewno nie było to 198KM

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pewnie i były ale nie w europie, pewnie była to jakaś wersja na rynek amerykański lub kanadyjski. Ale jesteśmy w europie i żadne bmw nie miało oznaczenia is, no po za 318is. no i słynnym włoskim M3 o oznaczeniu 320is.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ETA to taki benzynowy diesel, kręci się nisko i dopiero mod taki jak wymiana kompa na ten z b25 albo b20 daje radę podnieść mocy

Dodatkowo można wsadzić głowicę z b23 która ma lepszy FLOW niż ta z ety

Seryjnie wychodziło to pod nazwą 325iS i miało 198KM

Należy te trochę podnieść stopień sprężania z 9,0:1 na 9,8:1

do tego jakiś wirusik i spokojnie otrzymujemy 200KM

Nie wiem, skąd Ty wyczarowałeś 325is 198 KM, ale takiego to nawet inżynierowie z BMW nie znali :D

325is to wypasione 325i na rynek usa/kanada. Podobnie jak 325es - wypasiona eta na ww. rynki :) W obu przypadkach moc taka sama, jak zwykłych 325i/e.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

Czytałem wszystkie posty i z ciekawości poszukałem na wikipedii 325is jest cos takiego jednak jak wierzyc bylo wypuszczane na rynek południowo amerykanski http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E30 ale nie ma to nic wspólnego z 1.8 iS ani 2.0 iS

 

A jeżeli chodzi o główny wątek to młody, przyszły fanie-mechaniku(lol) marki BMW z ograniczonym budżetem radziłbym Ci nie patrzeć na razie na bmw e30

w twoim przypadku tak jak ktoś wyżej napisał proponuje tico ewentualnie cinquecento na gazie może być np z delikatną nutką sportową np 900cc :D zawsze to masz 5 biegów .... heh. na takim aucie będziesz mógł szkolić poruszanie się po mieście, zasadę ograniczonego zaufania, dynamikę :D(ruszania):D. po za tym cq 900 zrobisz do 300 km na gazie tankując za ~ 50 pln.

Ad 1)

Według twojego pierwszego postu piszesz o 3k pln(naciągane) następnie o 2,5 k pln. podejrzewam ,że tych pieniędzy na razie nie posiadasz i liczysz na bonus urodzinowy z okazji 18-stki. Dam Ci mądrą radę: nie licz pieniędzy których nie masz.....

Ad 2)

Piszesz o tym że za trzy lata będziesz mieć uprawnienia mechanika i jesteś z góry fanem BMW..... stary ty porównujesz m40 do TD VW passata... wiesz chociaż czym się różnij diesel od benzynówki ?? Co z tego, że będziesz miał papier mechanika za trzy lata ??? czyli albo jestes po gim. z delikatnym poślizgiem albo uczysz się w technikum ..... i ty nic nie wiesz i chcesz zostać mechanikiem? mechanik jest fanatykiem on sie z tym urodził.... albo to jego pasja ( jak auta to tylko niemieckie, a z niemieckich BMW i MB)

Ad 3) rejestrując 316 na kogoś ze zniżkami wyjdzie nie dużo (teoretycznie), jednak jak chcesz żeby Tobie leciały zniżki to powinieneś się dopisać do dowodu rejestracyjnego jednak ubezpieczenie będzie droższe o min 50 % zwyżki za wiek i tak aż do 25 albo 28 roku życia (za gwarancję takiego wieku mógłbym całe życie płacić zwyżkę hehe) do tego dochodzi Ci przegląd, na start skarbówka, rejestracja, paliwo (nie chce być wróżką ale pewnie nie długo 6 pln, przy 316 na miescie nie okłamujmy sie zje 9~10l/100km, a wiadomo że jak depniesz to jak każde bmw e30 zje zawyżając statystyki fabryki--- czasem i razy 2), koszty eksploatacji (klocki, płyny, filtry, kable, świece), zaraz po kupnie wg. zasady umiesz liczyć, licz na siebie powinieneś wymienić rozrząd,płyny,filtry, ciągłe dokładanie do auta sprzed 2 dekad-- nic nie jest wieczne! (oczywiście jeżeli chcesz e30 utrzymać w nie nagannym stanie)

 

Sumując: Chodzi mi o to, aby odciągnąć Cię od zakupu ponadczasowego, genialnego samochodu jakim jest BMW E30, po co Ci to? (proponuje GII, CNQ, Tico)

- na mechanice póki co znasz się jak kura na pieprzu,

- jeżeli nie wykazujesz własnych zarobków a rodzice nie dają Ci co miesiąc min. 1000 pln - tzn. że nie stać Cię na E30,

- jesteś młody zacznij od samochodziku z napędem na przód,

- niby BMW jest jak klocki Lego, ale nie dla dzieci....

- jeżeli chcesz za te pieniądze kupić E30, powinieneś mieć garaż (również w ramach praktyk teraźniejszy fanie, a przyszły mechaniku)

 

No jeszcze mi się coś tam przypomniało jak wspominałeś w którymś poście o spoilerach ?!?!?!? STARY ZAŁÓŻ SOBIE BUMPERY DO ROWERU!!!!

Kiedyś, dawno temu gdy zderzaki były w autach po to aby chronić karoserię, wzmocnić bezpieczeństwo przede wszystkim podróżujących nikt nie miał w planie zakładania zbędnego nadmiaru PVC/ABS/PP czy czegokolwiek, jednak rygorystyczne testy euro NCAP starają się zadbać o bezpieczeństwo pijanych bądź nie uważnych pieszych lub nie uważnych matek... bolesne to ale prawdziwe.... spojlery nie wpływają na aerodynamikę jazdy gdy pod maską masz m40 115 KM

E30 ospojlerowana żywicą z allegro nie wygląda.... naprawdę nie wygląda....

E30 to zderzak + dokładka, bonus mtechnic I/II

 

Więc tak:

-kupno --2,5 - 3k pln

-skarbowka -- ok 50 pln

-ubezpieczenie -- Ty sam ok 1500 pln + współwłaściciel z kompletem zniżek około 700 pln z ratami + 10 % , sama osoba ze zniżkami i bez zwyżek za wiek około 300 pln

-przegląd 100 pln

-rejestracja , nie pamiętam ale chyba koło 80 pln

- podstawowe wymiany po zakupie około 300 do 400 pln

Teoretycznie wszystko ..... bonus dla kierowcy:

-mandaty!!! policja uwielbia młodych w BMW!!!

-cena paliwa!!!

Poprostu chcę aby 'mój' samochód wyglądał na zadbanego, tzn. bez żadnych pordzewiałych drzwi, progów itd.

Silnik... No żebym mógł wcisnąć w coś nogę na trasie.

Oczywiście mam w głowie różne wizje... spojlery i inne bajery ale wiem, że to wiąże się z kosztami.

Powiedzmy, że na początek chcę wydać tak z 3tys. max.

 

hahah lampki, neonki, naklejki na rdzę, wiszącą płytę...

Na 91% pierwsze co kupisz zamiast zainwestować w swoja NOWĄ KOCHANKĘ, wierną sukę lub drugiego Boga to kupisz grajka , żeby sobie posłuchać pod domem jak na paliwo nie będzie!!!

 

Napisałem ten post po to aby E30 została E30!!! bo coś wybucha we mnie jak widzę osoby które przesiadają się do E30 z Golfa II albo Calibry zabierając ze sobą ten swój własny, nie powtarzalny ......styl....

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.