Skocz do zawartości

[e90] odgrzybianie klimatyzacji


ArtmanBrd

Rekomendowane odpowiedzi

mam takie pytanie do was apropo klimatyzacji w waszych 320d :)

 

pokazuje mi wymiane filtra pylkowego za 900km, niechcac czekac do tego czasu wymienilem filtr juz wczoraj samemu.

klima jest napelniona poniewaz ladnie chlodzi ale przy wylaczaniu klimy i przechodzeniu na normalny nawiew przez jakies 2-3 min wydobywa sie nie przyjemny zapach - bakterie itd wiadomo, wiec postanowilem odgrzybic klimatyzacje.

dalem dzis do zakladu ktory sie tym zajmuje, odgrzybili mi to niby ozonem ale dalej czuc smrodek - teraz juz moze nie suchy zapach stechlizny ale taka lekka wilgoc jakby - czy to jest normalne? czy auto musi sie przewietrzyc? moze znacie jakies inne sposoby na odgrzybianie i odswiezanie klimatyzacji?

wczoraj kupilem taki naboj ktory stawia sie z tylu na podlodze wlacza obieg powietrza i przez 10 min z tego naboju leci "specyfik" ktory niby przeczyszcza wszystko. fakt w aucie ladnie pachnialo ale zapach z kratek dalej wydobywa sie nieprzyjemny...

 

wczesniej w mojej a3 mialem podobny problem zastosowalem specyfik z rurka ktora wlozylem do nawiewow od strony filtra ktory wymienialem oraz do samych kratek wlotow powietrza, piana ktora sie wydobywala przy wlaczonym nawiewie na maxa byla az brazowa - ale pomoglo zapach nieprzyjemny zniknal i klima pachniala jak sam nawiew. tutaj boje sie czegos takiego stosowac.

 

co mozecie poradzic? moze jakis inny warsztat moze ten po prostu nie wie w czym rzecz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też możesz zastosować to samo co w Audi. Są na rynku różne siurexy. Co do tego naboju, też to robiłem nie raz (produkt firmy Berner) ale nabój ten stawiasz pod nogami pasażera a nie z tyłu :!: Właściwie taki bajer, zapach był i tyle :)

 

Także spokojnie możesz zakupić taką pianę i sobie wyczyścić kanały.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArtmanBrd, obie metody byłyby skuteczne gdyby nie fakt, że obieg zamknięty działa wyłącznie kiedy silnik pracuje. Kontrolka wprawdzie się zaświeci na samym zapłonie, jednak nie ma to nic wspólnego ze stanem faktycznym. Zapewne jest inna metoda, jednak uruchomiony silnik na pewno rozwiązuje problem.

 

Tak więc odświeżyłeś sobie jedynie wnętrze samochodu, grzybek na pewno nie został tknięty :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naboj ktory ustawilem za siedzeniami z tylu na podlodze, siedzenia przednie podsunalem na maxa naprzod, obieg byl zamkniety i naboj chodzil przy wlaczonym aucie!

 

ozonowanie z tego co mi mowili tez robili na wlaczonym silniku - nie potwierdzam bo nie bylo mnie przy tym!

 

ta piane jeszcze mam mam zamiar ja uzyc ale boje sie zeby tam cos nie popsuc - nie pozalewac jakiejs elektryki.

jak wyciagnalem filtr pylkowy pojawily sie dwa duze wloty a w srodku sam nie wiem co ciezko bylo dostrzec. nic tam nie uszkodze jak bezposrednio wloze tam wezyk i zaczne psikac?

 

w audi mialem filtr pod schowkiem w nogach u pasazera wlozylem rurke i nie widzialem w sumie co tam jest piana leciala az wyciekala na dol, pozniej wlozylem rurke w kratki i tez psikalem az piane wywalalo lekko brudna - ale pomoglo brzydki zapach zniknal.

 

czy Wy osobiscie sami odgrzybialiscie takimi specyfikami u siebie swoje e9x ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Używałem 1z einszett klima cleaner. Niby aktywna piana, wprowadzasz pianę przez kratki wentylacyjne. Mi pomogło. Jednak efekt jest po paru dniach.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udaj się do dobrego punktu obsługi klimy i ci zrobią pełne czyszczenie.Jak masz nie przyjemny zapach to osuszacz do dezynfekcji,to coś co jest za wentylatorem jak zdejmiesz filtr to widać.

Miałem podobnie i w punkcie gdzie napełniają klimy zrobili całość,dezynfekcja osuszacza jakimiś płynami i na koniec pianka.

Teraz nic nie czuć nieprzyjemnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naboj ktory ustawilem za siedzeniami z tylu na podlodze, siedzenia przednie podsunalem na maxa naprzod, obieg byl zamkniety i naboj chodzil przy wlaczonym aucie!

 

ozonowanie z tego co mi mowili tez robili na wlaczonym silniku - nie potwierdzam bo nie bylo mnie przy tym!

 

ta piane jeszcze mam mam zamiar ja uzyc ale boje sie zeby tam cos nie popsuc - nie pozalewac jakiejs elektryki.

jak wyciagnalem filtr pylkowy pojawily sie dwa duze wloty a w srodku sam nie wiem co ciezko bylo dostrzec. nic tam nie uszkodze jak bezposrednio wloze tam wezyk i zaczne psikac?

 

w audi mialem filtr pod schowkiem w nogach u pasazera wlozylem rurke i nie widzialem w sumie co tam jest piana leciala az wyciekala na dol, pozniej wlozylem rurke w kratki i tez psikalem az piane wywalalo lekko brudna - ale pomoglo brzydki zapach zniknal.

 

 

Ja własnie robiłem tak jak Ty w Audi,smiało pianke w te wloty za filtrem przeciwpylkowym i w kazdą kratke w aucie wewnatrz.

Pamietaj-pryskasz pianke,czekasz 15minut,potem odpalasz auto bez filtra pylkowego-zalecana poniesiona maska i obieg zamkniety z zalaczona klimą-mi to pomogło :cool2: :D ,tylko pianke z umiarem wprowadzaj we wloty :)

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przestrzegam przed tanimi preparatami sprzedawanymi w Hipermarketach. Ja kiedyś tak zrobiłem. Na początku nawet był ładny zapach, ale po kilku tygodniach jak jeszcze auto postało na słońcu smród był nie do wytrzymania. Była to mieszanka smrodu taniego odświeżacza z dodatkiem chińskiego plastiku. Przez wiele tygodni nie mogłem się tego pozbyć. Najważniejsze to pozbyć się osadu który gromadzi się w dolnej części wymiennika czyli "chłodnicy" przez którą przepływa powietrze w celu ochłodzenia. Dostęp jest dość dobry od strony dmuchawy (którą łatwo zdemontować). I wtedy dobrze wypryskać, ale profesjonalnym preparatem (np WURTH) do odgrzybiania w postaci piany lub rozpylanego pod ciśnieniem płynu. Można też ale na własną odpowiedzialność, przygotować skuteczny preparat samemu. Wystarczy 1/2 litra CHLOROX-u (płyn do wybielania) zmieszać z 1/2 litra zwykłej wody. Ta mieszanką dobrze wypryskać ww opisana chłodnicę - ale tylko ją i powoli aby preparat nie wyciekł do wnętrza samochodu. Odczekać 20 min. i dokładnie spłukać wodą (min 2-3 litry). Uwaga wszystko to spłynie pod samochód - dobrze też założyć gorsze ubranie i rękawiczki gumowe oraz zabezpieczyć folią tapicerkę bo CHLOROX to wybielacz na bazie chloru, a zatem po kontakcie z tkaninami zostają jasne plamy. Jest to rada tylko do zaawansowanych i wyłącznie na ich własną odpowiedzialność. Nie wydaje mi się aby było dobrym pomysłem pryskanie preparatami w nawiewy. W kanałach powietrza raczej nic się nie gromadzi poza kurzem, a są tam elementy automatyki (czujniki temp. i inne). Popryskanie ich jakąś chemią może spowodować niewłaściwe działanie. Poza tym na ściankach kanałów zostanie preparat który jest lepki, a zatem kurz będzie się dobrze gromadził. Jak już ktoś bardzo uparty to może lepiej dmuchnąć sprężonym powietrzem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w poprzedniej ozonowałem, ultradzwiękami i nic nie pomogło. Rozmawiałem ze znajomym serwisantem klimy domowej i powiedział że jedyne wyjście to dostać się do parownika i go wyczyścić. Jak powiedział przedmówca w e90 jest dojście pod schowkiem trzeba zdemontować nawiew i tam wejść dyszą i pryskać

ja polecam http://allegro.pl/wurth-odgrzybiacz-do-klimatyzacji-klimy-serwisowy-i1672363343.html jak nie będzie mocno zasyfiony to pomoże

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zrobiłem odgrzybianko jak włożyłem rękę w kanał(później nie umiałem jej wyjąć :lol: ) po zdemontowaniu schowka i reszty pierdół to ręką wymacałem parownik. Potraktowałem go wurthem. Jutro zamieszczę zdjęcia co , jak i gdzie :cool2: zdjęcia załadowane

viewtopic.php?f=15&t=160396

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkopuję temat.

Znalazłem w sieci dokument Liqui Moly, który pokazuje jak odgrzybić klimę w naszych E90. Wygląda na to, że nie trzeba demontować schowka, aby dostać się w rejon parownika.

 

Tutaj link:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx/med_DOMB-79ZK93_50B09F/$file/BMW%203er%20E90%20E91.pdf

 

Interesuję się tematem, bo u mnie po wyłączeniu klimy leci smrodek z nawiewów...

Czy rzeczywiście można odgrzybić klimę w ten sposób jak w serwisówce Liqui Moly? Czy próbował może ktoś odgrzybiać przez rurkę odprowadzającą wilgoć z parownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ja w poprzedniej ozonowałem, ultradzwiękami i nic nie pomogło. Rozmawiałem ze znajomym serwisantem klimy domowej i powiedział że jedyne wyjście to dostać się do parownika i go wyczyścić. Jak powiedział przedmówca w e90 jest dojście pod schowkiem trzeba zdemontować nawiew i tam wejść dyszą i pryskać

ja polecam http://allegro.pl/wurth-odgrzybiacz-do-klimatyzacji-klimy-serwisowy-i1672363343.html jak nie będzie mocno zasyfiony to pomoże

 

środek Pro-Care z linka jest niezły sam takiego używam, trzeba go rozcieńczyć, , wystarczy mu 15-20 minut trzeba włączyc potem klimę aby na lamelach skraplacza woda go wymyła, inaczej zostanie biały osad, który potem leci w kanały , żeby nie śmierdziało trzeba wyczyścić wszystko - kanały , parownik, wiatrak, i szczególnie tackę i kanał odpływowy parownika tam zbiera się największy syf, przynajmniej w klimatyzacjach domowych, myślę, że w samochodach jest podobnie- wszystkie dobre płyny sa dusząco drażniące, więc nie siedzieć w samochodzie od razu po czyszczeniu i używac lateksów żeby rączki nie swędziały potem itp...

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj miałem czas sprawdzić sposób odgrzybiana klimatyzacji podany w linku ze strony Liqui Moly:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx/med_DOMB-79ZK93_50B09F/$file/BMW%203er%20E90%20E91.pdf

 

Z radością mogę potwierdzić, iż aby odgrzybić klimatyzację i usunąć smrodek, nie trzeba ściągać schowka i wyciągać wentylatora tak jak to było opisywane wcześniej.

Wystarczy tylko ściągnąć osłonę pod schowkiem, wypiąć kabel od podświetlenia nóg, oraz od dodatkowego gniazdka, jeśli ktoś takowe posiada.

Po wyciągnięciu osłony i włożeniu głowy "pod schowek" po lewej stronie ukaże nam się taki oto widok:

 

http://images63.fotosik.pl/806/3cc782bc1b5d7c2bmed.jpg

 

Wtyczka z zieloną kreską to interesujący nas czujnik. Podważamy go delikatnie śrubokrętem, wychodzi bez problemów, nie ma żadnych zatrzasków itp.

 

http://images65.fotosik.pl/808/4f64e41ba562be2amed.jpg

 

Przez otwór w którym umieszczony był czujnik wprowadzamy wężyk od środka do czyszczenia klimatyzacji i aplikujemy go.

Po całej operacji składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Wszystko dokładniej jest opisane w dokumencie z Liqui Moly.

Relacja skromna bo nie za bardzo jest gdzie się tam ruszyć ;) :oops:

 

No i zdjęcia robione budzikiem :lol: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co napisał Lukas88 . Dostęp super - 2 minuty roboty - wystarczy odkręcić 2 śrubki. Ja korzystałem z pianki CRC airco cleaner. Wężyk wchodzi idealnie w otwor po czujniku i jest wystarczająco długi. Dodatkowo włączyłem sobie na 30 minut ozonator wprowadzony bezpośrednio do wlotu powietrza od strony filtra i jest idealnie. A po zimie smrodek był - nie tylko przy włączaniu ale też ciągłej pracy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam

kupiłem:

http://allegro.pl/wurth-odgrzybiacz-klimatyzacji-odgrzybiania-klimy-i5272127030.html

wypsikałem cały pojemnik

10 minut roboty (przez otwór od czujnika, pod schowkiem. musiałem zdjąć czerwoną końcówkę z wężyka), plus 30 na odczekanie, plus nowy filtr kabinowy

efekt REWELACJA :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam :-)

 

Wie ktoś gdzie pod spodem, jest wężyk co odprowadza wodę z parownika klimy?

Zdezynfekowałem od góry tym sposobem:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx/med_DOMB-79ZK93_50B09F/$file/BMW%203er%20E90%20E91.pdf

 

Chciałbym zapodać środek czyszczący jeszcze od dołu.

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.