Skocz do zawartości

320d M47 Czy napewno sa to objawy dwumasa


stanek90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam nastepujace objawy.Gdy silnik jest zimny po odpaleniu wystepuja male drgania i po wrzuceniu biegu i puszaczaniu sprzegla slychac taki grzechot,takze na luzie jezeli dam delikatnie gaz na 1000 obr odpuszcze i znowu tak energicznie to slychac takze dzwiek takiego krotkiego grzechotu.Kiedy nacisne sprzeglo nie ma tego dzwieku.Jak silnik sie rozgrzeje do po odpuszczeniu sprzegla nie ma juz tego dzwieku,lecz jest wyczuwalne telepanie samochodem ,ktore widac na fotelach otwartych dzwiach,drgania kierownicy.Podczas gaszenia auta bez sprzegla slychac grzechot z wcisnietym tego grzechotu nie ma.Podczas jazdy takze nie ma zadnych objawow.Hmmm moze tylko wtedy jak zmieniam dosyc energicznie bieg z 1 na 2 po odpuszczeniu sprzegla jest takie jakby szarpniecie calym autem i idzie dalej.Czy to napewno jest dwumas???Poduszki pod silnikiem nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm.Cos mi sie jeszcze odbilo o uszy ze ten grzecot podczas gaszenia to niby od skrzyni.Jutro bede w Poznaniu i tak sie zastanawiam nad tym zestawem http://moto.allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumasowe-bmw-5-e39-520d-i1697323739.html.Ktos juz robil tam zakupy??

Myslisz ze te telepanie (drgania silnika) budy na wolnych obrotach sa wynik dwumasy??Jak dam troszke gazu to cisza.Hmmm a jak sie zachowuja walniete wtryski??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walnięte wtryski na pewno nie grzechoczą [budowa wewnętrzna nie dopuści do takich akcji, a poza tym przy obciążeniu to dopiero by nawalały]. Niestety to co opisujesz wskazuje najbardziej na zamach. Uważaj z używkami! wystarczy że takie koło zostanie rzucone na beton lub umyte WD40 od oka klienta i tym samym klasyfikuje się do wyrzucenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pedał sprzęgła Ci wibruje po wcisnięciu na max ?? jak jedziesz z niskich obrotów ok 1500 i das w pedał to wibruje telepie grzechocze?? u mnie pedał delikatnie pulsuje jak położe na nim noge i podczas gaszenia jest "tyk tyk" i juz zbieram na dwumasa :( człowiek popada w paranoje... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oooo! Wania :mrgreen: jak tam u Ciebie wygląda temat?? zrobiony silnik?? będziesz latał na tym jednomasie, czy dajesz dwie masy??

 

 

a silnik juz zrobiony jakis czas temu....:):) Jezdze na zestawie Valeo :) mialem troche przebojow z wezykami przelewowymi bo mechanik wlozyl stare sparciale....:) Po wymianie wszystko ok :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam....od dwóch dni mam coś takiego...wibracje czuć na sprzęgle i skrzyni ale tylko na wysokich obrotach...albo jak podgazuje na postoju....wiem że dwumas jak się kończy to sprzęgło pulsuje nawet na niskich obrotach....aha jak podnisłem maske to cały silnik telepie jakby miał wyskoczyć....możliwe że to poduszki pod silnikiem i skrzynią??? bo dwumas i sprzęgło mam nowe(niecały rok)

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam....od dwóch dni mam coś takiego...wibracje czuć na sprzęgle i skrzyni ale tylko na wysokich obrotach...albo jak podgazuje na postoju....wiem że dwumas jak się kończy to sprzęgło pulsuje nawet na niskich obrotach....aha jak podnisłem maske to cały silnik telepie jakby miał wyskoczyć....możliwe że to poduszki pod silnikiem i skrzynią??? bo dwumas i sprzęgło mam nowe(niecały rok)

pozdr.

U Ciebie to pewnie poduchy nie dwumas. Jak się gumy zrobiło trochę mniej, to na śrubach silnik ma więcej luzu no to sobie podskakuje... :norty: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie pedał delikatnie pulsuje jak położe na nim noge i podczas gaszenia jest "tyk tyk" i juz zbieram na dwumasa :(

 

Pedał będzie pulsował nawet na nowej dwumasie może trochę mniej, ale będzie "tyk tyk" też nie zniknie.

Przy wymianie sprzęgła profilaktycznie wymieniłem koło dwumasowe choć nie było jeszcze zużyte nie wydawało żadnych dzwięków, nie było wibracji, nie szarpało tylko to delikatne pulsowanie i "tyk tyk" po wymianie na nowy komplet LUKa nic się nie zmieniło pedał na prawdę delikatnie pulsuje a "tyk tyk" pozostało.

 

A oto porównanie proszę zaobserwować jaki luz mają oba koła



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie to pewnie poduchy nie dwumas. Jak się gumy zrobiło trochę mniej, to na śrubach silnik ma więcej luzu no to sobie podskakuje... :norty: .

mam nadzieje ze to tylko poduchy.....ale teraz jechałem kumpla volvo i ma podobne drgania...

orientuje się ktoś może jaki koszt tych poduszek w ASO???czy można jakieś z allegro???

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie pedał delikatnie pulsuje jak położe na nim noge i podczas gaszenia jest "tyk tyk" i juz zbieram na dwumasa :(

 

Pedał będzie pulsował nawet na nowej dwumasie może trochę mniej, ale będzie "tyk tyk" też nie zniknie.

Przy wymianie sprzęgła profilaktycznie wymieniłem koło dwumasowe choć nie było jeszcze zużyte nie wydawało żadnych dzwięków, nie było wibracji, nie szarpało tylko to delikatne pulsowanie i "tyk tyk" po wymianie na nowy komplet LUKa nic się nie zmieniło pedał na prawdę delikatnie pulsuje a "tyk tyk" pozostało.

 

A oto porównanie proszę zaobserwować jaki luz mają oba koła

po obwodzie luz będzie zawsze , w ten sposób nie sprawdza się koła dwumasowego :wink:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arekxp - przy oględzinach poduszek zainteresuj się także stanem koła pasowego/tłumika drgań. W dużym uproszczeniu w naszych 320d tłumią drgania 3 rzeczy:

1) koło pasowe/tłumik drgań;

2) poduszki silnika i skrzyni biegów;

3) dwumasa.

 

Wymieniłem 1 i 2 znaczna poprawa widoczna, 3 musi jeszcze trochę poczekać. Prawie wszystko kupuje w "http://www.czescidobmw.pl/". Mimo tego, że jestem Zielonogórzaninem:), Pan Maciek profesjonalizmem bije na głowę wszystkie mi znane sklepy motoryzacyjne w ZG. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim "motorze" jest fajny artykuł o awariach kół dwumasowych. Wynika z niego, że można spokojnie stosować koła regenerowane za 600 - 700 zł, a nie nabijać kabzę dla producentów "za drogich" części zamiennych. Dobrze zregenerowane wytrzyma tyle samo co nowe. Poczytajcie!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Czarne kreski/oznaczenia" z filmiku to jest znakowanie fabryczne? Czy mogą one sygnalizować dopuszczalny zakres pracy/oddziaływania na siebie 2 mas?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Czarne kreski/oznaczenia" z filmiku to jest znakowanie fabryczne? Czy mogą one sygnalizować dopuszczalny zakres pracy/oddziaływania na siebie 2 mas?

Czarne kropki na obu kołach mają charakter informacyjny

zaznaczyłem je po to aby pokazać wzajemna współpracę obu mas.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arekxp - przy oględzinach poduszek zainteresuj się także stanem koła pasowego/tłumika drgań. W dużym uproszczeniu w naszych 320d tłumią drgania 3 rzeczy:

1) koło pasowe/tłumik drgań;

2) poduszki silnika i skrzyni biegów;

3) dwumasa.

 

Wymieniłem 1 i 2 znaczna poprawa widoczna, 3 musi jeszcze trochę poczekać. Prawie wszystko kupuje w "http://www.czescidobmw.pl/". Mimo tego, że jestem Zielonogórzaninem:), Pan Maciek profesjonalizmem bije na głowę wszystkie mi znane sklepy motoryzacyjne w ZG. Pozdrawiam

no u mnie dwumas odpada mam nowy....a gdzie sie znajdują ten tłumik dragań i koło pasowe???

tłumik drgań to jest ta plecionka za katalizatorem??

a koło pasowe to to z nr.1???

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47/RHD/N/2001/may/browse/engine/belt_drive_vibration_damper/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arekxp - przy oględzinach poduszek zainteresuj się także stanem koła pasowego/tłumika drgań. W dużym uproszczeniu w naszych 320d tłumią drgania 3 rzeczy:

1) koło pasowe/tłumik drgań;

2) poduszki silnika i skrzyni biegów;

3) dwumasa.

 

Wymieniłem 1 i 2 znaczna poprawa widoczna, 3 musi jeszcze trochę poczekać. Prawie wszystko kupuje w "http://www.czescidobmw.pl/". Mimo tego, że jestem Zielonogórzaninem:), Pan Maciek profesjonalizmem bije na głowę wszystkie mi znane sklepy motoryzacyjne w ZG. Pozdrawiam

no u mnie dwumas odpada mam nowy....a gdzie sie znajdują ten tłumik dragań i koło pasowe???

tłumik drgań to jest ta plecionka za katalizatorem??

a koło pasowe to to z nr.1???

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47/RHD/N/2001/may/browse/engine/belt_drive_vibration_damper/

 

Tłumik drgań tzw koło pasowe to właśnie nr 1 na rys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe/tłumik drgań to właśnie pozycja numer 1. Obejrzy czy na widocznej stronie (przy żaluzji) nie ma żadnych spękań itd. Koło powinno być "sztywnym elementem". Zdejmij pasek od klimy i alternatora, płaski śrubokręt między metalową osłonę a gumowe koło i zobacz czy się odgina. Tylko nie szarp, tak z czuciem. Moje stare koło znacznie się odginało właśnie i w 33% było przyczyną drgań . Powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wywaliłem z kumplem skrzynie zeby sprawdzić dwumas (jest ok)ale silniki klekocze jak traktor....i sprzęgło pulsuje, trzęsie skrzynią.....taki metaliczny odgłos z silniki....to możliwe żeby to były poduszki czy koło pasowe???pomocyyyy :duh:

chodzi tak jak na filmie tu;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

podpinam się...

 

Ja nie mam ani wibracji ani też pulsującego pedału sprzęgła. Autem nie rzuca ani przy gaszeniu ani przy zapalaniu. Nic nie szarpie, nie grzechocze. Problemu z wbijaniem biegów też nie ma.

Jedyne co mnie zastanawia to po odpaleniu na zimno regularne huczenie spod auta, które ustaje jak wcisnę sprzęgło i też jak przejadę nawet krótki odcinek i silnik złapie trochę temperatury.

Wiem na 100% że poprzedni właściciel latał głównie po autobanah także sprzęgła za mocno nie wysilał

 

Czy to też dwumasa?

p.s. mam M47N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.