Skocz do zawartości

e60 blad klockow przednich


siwy71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakis czas temu komputer pokazywal mi ze niebawem skoncza sie klocki, jezdzilem komputer pokazywal juz -300km do wymiany, az zaswiecila sie czerwona kontrolka hamulcow(zapewne czujnik sie przetarl) i blad Brake Disc na wyswietlaczu, oprocz tego na srodkowym wyswietlaczu przy zegarach pokazuje sie auto z napisem service i auto na podnosniku na czerwono. Wymienilem klocki, wraz z czujnikiem zuzycia i jest nadal to samo. Probowalem kasowac ta inspekcje przytrzymujac dluzej guzik od km dziennych (w taki sposob jak sie kasuje inne olejowe itp.) i niestethy wyskoczylo mi tylko -15000km do nastepnej wymiany klockow i tyle. Podlaczylem wczoraj INPE myslac iz uda mi sie ten blad wykasowac ktory wyglada nastepujaco:

http://images37.fotosik.pl/919/20323d7d79a93212m.jpg

blad 5F12 , probowalem go skasowac lecz niestety pokazuje sie ponownie. Mialem drugi dobry czujnik, podpielem go zamiast tego nowego, myslac iz jest uszkodzony i nadal to samo. Spotkal sie ktos z podobnym problemem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, probuje to skasowac codziennie juz chyba od tygodnia, z wcisnietym hamulcem , zgaszonym autem, odpalonym , otwartymi drzwiami, zamknietymi, i puki co zadnych zmian, daje sobie czas do piatku, jak nie to jade do serwisu. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś na forum czytałem ,że jak się nie chce skasować to trzeba podczas kasowania tzn. po napisie "reset" wciskamy nie raz lecz szybko 2 razy ( raz,dwa i trzymamy ) - spróbujcie , dajcie znać czy zadziałało

 

pozdr

 

 

dokładnie spróbuj tak jak kolega opisał , u mnie tez tylko ten sposób kasowania działa i żaden inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

panowie, odswieze troche temat poniewaz nadal nie rozwiazalem problemu, probowalem juz kasowac na wszystkie sposoby, nie pomoglo, bylem w 2 warsztatach powiedzieli mi iz jest to usterka w instalacji elektrycznej auta, i chcieli przy niej grzebac , w co nie wierze i nie chce zeby rozebrali mi niewiadomo czego, natomiast po konsultacji z pewna osoba uswiadomila mnie iz widocznie mam zalozone zle czujniki zuzycia, poniewaz one dzialaja na zasadzie impedancji/opornosci, a nie na zasadzie rozwarty/zwarty, stąd też podobno ten błąd.

Mial ktos podobna sytuacje?

a moze jest ktos w stanie zmierzyc opornosc czujnika zuzycia klockow abym mogl sprawdzic swojego?

Proszę o pomoc, nie dam sobie pół auta rozebrac z powodu takiej drobnostki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym stawiał na niesprawny czujnik, pisałeś że podmieniłeś go ale domyślam się że był to już używany a jak mi wiadomo kiedy czujnik rozpocznie pomiar to gdybyś chciał sobie np. po kilkunastu tysiącach km. zresetować odliczanie klocków to zamiast resetu zmienia się na - 15000 km. Nawet jeśli czujnik jest nietknięty to i tak nie nadaje się już do niczego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jeśli jeteś pewien że masz nowy czujnik i jest OK. to sprawdź może przy podłączaniu go w tej skrzyneczce w której się zamyka wtykę i gniazdo od czujnika, może tam naderwał ci się kabel od gniazda (wiązki) a nie od czujnika. Może to jest przyczyną :roll: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

panowie odswieze temat poniewaz nie poradziłem sobie jeszcze z tym,

probowalem juz wszystkich sposobow na skasowanie błędu, lecz inpa caly czas pokazuje blad tegoż czujnika.

Kupilem kiedys dwa czujniki, na jednym z nich sprawdzilem to rezystancja wewnetrzna byla rowna 0, czyli podczas przecierania obwod zostaje przerwany i swieci się błąd. W skrzynecce rowniez sprawdzilem, rozebralem wtyczke, wszystko wyglada jak należy. Mialem juz jechac po nowy, oryginalny czujnik z serwisu ale na wiele on by mi się nie zdał, bo przyjełem teorie, że być moze te czujniki mają mieć jakaś rezystancje choćby niewielka, ale po sprawdzeniu tego drugiego czujnika ten mit obaliłem.

Mechanicy/Elektrycy chcą mi grzebać w instalacji elektrycznej a zapewne rozgrzebaliby pół auta i na tym by się skonczyło, ponieważ tak jak juz wspominałem bląd wystapił gdy poprostu przetarł się czujnik.

jedyna roznice w czujnikach jaka podaja katalogi to dlugosc 662/664/670 mm

Ma ktoś jeszcze jakies pomysły??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a jakiej masz firmy? ja tez bylem wykasowac inspekcje w swojej i tez sie nie dalo wyskoczyla mi po miesiacu jak zalozylem nowy czujnik (febi) wczoraj bylem na kompie i tez liap gosc powiedzial ze tylko orginal lub z TRW reszta jest lipa!do tego z przodu mam wypiety od klocow ale nie odlaczony (nie wiem jak to jest i nie pokazuje bledy przodu a do wymiany mam 3700km?)po niedzieli kupie orginal na tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje się, że kupiłem wlasnie 2x trw, jezdzisz zapewne z "odpietym czujnikiem od klockow" zeby się nie przetarł, bądź ja nie rozumiem koncepcji twojego mechanika, no cóż chyba pojade w poniedzialek i kupie oryginal zobaczymy

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie udalo mi sie uporac z problemem, zakup nowego oryginalnego czujnika nie pomogl, kasowanie inpa rowniez, dopiero kasowanie z poziomu licznika okolo 12 razy pod rząd(nie wylaczajac zaplonu) wciskajac to pedal hamulca to reczny i wkoncu poszlo wkoncu sie skasowalo, elektrycy byli w szoku jak im powiedzialem jak sie z tym uporałem, takze panowie jakby ktos miał podobny problem to probowac kasować do bólu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam podłącze się pod temat. Niedawno kupiłem E61 i wyświetlał się błąd klocków tył więc wymieniłem klocki na ATE oraz czujnik również ATE więc przystąpiłem do skasowania błędu interfejsem Auto-com niestety błąd był wciąż aktywny i próbowałem też opcją zaprogramować klocki lecz bez powodzenia ciągle pokazywało 0%. Przyszło mi na myśl że może być coś w instalacji do pewnego momentu :( mianowicie klocki przód miałem jeszcze na 6000km i ze 100% pokazywało mi że zostało 9% ale na wyświetlaczu nie miałem błędu przodu tylko tył ale postanowiłem wymienic tez i przód za jednym razem i spróbowałem kasować auto-comem i tu nagle wyskoczyl mi błąd klocków przód że czujnik zużycia niesprawny :\ jak on był dobry przed kasowaniem i teraz mam na wyświetlaczu z navi błąd przodu -15000 i błąd tyłu -25000km. Jestem elektrykiem i z instalacja jest ok to coś z komuterem moim zdaniem. odłączałem kleme kasowałem tez kilka razy i nic. Może ktoś z Was ma na to pomysł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka dobra rada nie podlaczaj zadnych auto-com do bmw :cool2: jezeli czujniki sa w porzadku to zresetuj inspekcje lepszym sprzetem :wink:

TC-performance Bydgoszcz - Hamownia Podwoziowa


Warsztat, chiptuning, diagnostyka, dpf off-wszystkie marki,

regeneracja vp44

regeneracja turbospreżarek

http://www.TC-PERFORMANCE.eu

https://www.facebook.com/TeCebydgoszcz


725 537 442

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby skasować komunikat o zużytych klockach bez wymiany klocków i czujnika trzeba na chwile wypiąć czujnik z wtyczki :norty:

Testowałem na swoim aucie, u mnie pojawił się komunikat ze mam klocki z tyłu do wymiany gdzie fizycznie było jeszcze ponad pół klocka :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz stare czujniki to na probe polacz razem dwa przewody od czujnikow i wtedy sprawdz czy uda sie zresetowac :cool2:

TC-performance Bydgoszcz - Hamownia Podwoziowa


Warsztat, chiptuning, diagnostyka, dpf off-wszystkie marki,

regeneracja vp44

regeneracja turbospreżarek

http://www.TC-PERFORMANCE.eu

https://www.facebook.com/TeCebydgoszcz


725 537 442

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz stare czujniki to na probe polacz razem dwa przewody od czujnikow i wtedy sprawdz czy uda sie zresetowac :cool2:

 

 

To już przerabiałem na początku i nie było opcji skasowania błedu czujnika. Ciągle pokazuje usterka obecna. Dziwne jest to, że po odczytaniu błedów z układu hamulcowego był tylko 1 błąd tylnego czujnika, a po kasowaniu inspekcji przednich teraz są już 2 błedy przedni i tylni czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Nie chce zakładac nowego tematu wiec napisze tutaj.

idrive wzywał do wymiany klocków ale zanim przyszły jezdziłem samochodem i dzis wyskoczył mi błąd na desce (kontrolka od recznego) czy teraz po wymianie klocków i czujnika dam rade to skasowac w idrive czy bd potrzebny komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.