Skocz do zawartości

[E60] 530d Usunięcie klapek z kolektora ssącego-foto relacja


guzior2

Rekomendowane odpowiedzi

Trzy szybkie pytania:

1. Z uwagi na brak koła dwumasowego czy po usunięciu klapek skrzynia, konwenter (sprzegło hydrokinetyczne) lub silnik jest narażony na szybsze zużycie?

2. Czy po usunięciu klapek filtr cząstek stałych DPF może szybciej ulec awarii lub częściej samochód będzie wchodził w fazę wypalania poprzez to że samochód wydziela więcej spalin.

3. Czy komputer widzi błędy po usunięciu klapek, trzeba coś wykonywać w INPA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 238
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Trzy szybkie pytania:

1. Z uwagi na brak koła dwumasowego czy po usunięciu klapek skrzynia, konwenter (sprzegło hydrokinetyczne) lub silnik jest narażony na szybsze zużycie?

2. Czy po usunięciu klapek filtr cząstek stałych DPF może szybciej ulec awarii lub częściej samochód będzie wchodził w fazę wypalania poprzez to że samochód wydziela więcej spalin.

3. Czy komputer widzi błędy po usunięciu klapek, trzeba coś wykonywać w INPA?

 

Ad.1 Nie

 

Ad.2 Na wolnych obrotach będzie się tworzyło trochę więcej sadzy ale w niczym to nie przeszkadza, jedynie proces wypalania będzie uruchamiał się trochę wcześniej niż jak by były klapki.

 

Ad.3 Jeśli zdemontujesz same klapki a pozostawisz sterowanie nimi tak jak było to nie będzie żadnego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy szybkie pytania:

1. Z uwagi na brak koła dwumasowego czy po usunięciu klapek skrzynia, konwenter (sprzegło hydrokinetyczne) lub silnik jest narażony na szybsze zużycie?

2. Czy po usunięciu klapek filtr cząstek stałych DPF może szybciej ulec awarii lub częściej samochód będzie wchodził w fazę wypalania poprzez to że samochód wydziela więcej spalin.

3. Czy komputer widzi błędy po usunięciu klapek, trzeba coś wykonywać w INPA?

 

 

2.więc dla bezpieczeństwa wywal DPF lub zaślep EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Ja np. zaślepki kupowałem na allegro, co do zaślepnia egr to można ograniczyć go przez Inpe. W moim aucie klapki wygladaly bezproblemowo, nie widac bylo zadnych uszkodzen pomimo tego ze auto jest 2003r i ok 3oo tys przebiegu, nie wiem czydzisja jeszcze raz bym usuwal klaki czy ma to sens ale naczytalem sie na forum i troche mnie to przestraszylo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam też problem jakby trochę pomału sie wkręcała i powyżej tisiaca obrotó trzęsie silnikiem dziwnie jakby nie łapał na wszystkie gary przy tych obrotach potem przy wyższych obrotach tego nie ma i pali dużo coś

usunołeś klapki i masz ten problem ?

czy jeszcze przed ruszeniem czegokolwiek go masz ?

co do sterowania klapkami -->> siłownik może sobie chodzić nie cza go zaślepiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nic nie usuwałem ale hyba jutro go wywale i obejrzęauto ma troche nieco po wyżej bicie i mam takie bledy

4448 i 4457 w silniku

 

kolega mi je rozkował i pow że na serwsówce pokaza to coś takiego

 

"Zwarcia do masy układu elektrycznego wtryskiwacza 5i 6

 

korekty dobre na tych cylindrach dobra tylko 3 ale jeszcze sie mieści w normie

 

auto jak by miało minimalną spuźnioną reakcję na gaz i od 1 do 1,5 tyś obrtów silnik chodzi nie rowno .. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

 

dzisiaj zwaliłem u siebie kolektor i był taki brudny w sadzy egr także , ale zauważyłem że klapki już były ściagnięte - ktoś mnie wyprzedził:

 

mechanizm został dzisiaj na noc albo nawet dwie zalewam go środkiem k2 i czekamy żeby puścił egr też wrzyce oczywiście nie cały :)

 

i chciałem sie dowiedzieć jakie otwory trzeba zaślepić żeby był szczelny bo widaje Mi sie że kolega wcześniej tego nie zrobił dlatego jest taki zasyfiony cały :

 

widziałem ze mechanizm chodzi czyli jest ok ?

 

 

nie trzeba go ograniczać diesem ?? nie wiem czy kolega poprzedni to zrobił :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
witam.

 

dzisiaj zwaliłem u siebie kolektor i był taki brudny w sadzy egr także , ale zauważyłem że klapki już były ściagnięte - ktoś mnie wyprzedził:

 

mechanizm został dzisiaj na noc albo nawet dwie zalewam go środkiem k2 i czekamy żeby puścił egr też wrzyce oczywiście nie cały :)

 

i chciałem sie dowiedzieć jakie otwory trzeba zaślepić żeby był szczelny bo widaje Mi sie że kolega wcześniej tego nie zrobił dlatego jest taki zasyfiony cały :

 

widziałem ze mechanizm chodzi czyli jest ok ?

 

 

nie trzeba go ograniczać diesem ?? nie wiem czy kolega poprzedni to zrobił :(

 

 

 

 

 

Chcesz mieć czysty kolektor i spokój z wtryskami zawieszającymi się od sadzy to zaślep dolot spalin do eg-eru i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, odświeżę trochę temat bo mnie dotyczy. Przy jakim przebiegu (zakładając, że jest oryginalny) w silniku 530d urywają się te klapki ? Ja zdjąłem u siebie wczoraj ten kolektor aby obejrzeć te klapki i wyglądają OK, nie mają znaczących luzów i były tylko strasznie brudne. Przeczyściłem je preparatem do mycia silników i zostawiłem. Widać, że mam tą starszą wersję klapek (przed 04.2004) bo nie są czarne tylko złoto/srebrne (złote pewnie od temperatury). Auto ma 250 tys przebiegu (oryginał) i kolektor nie był wymieniany (jest na nim oznaczenie z datą produkcji auta). Sprawa tego kolektora ta nie daje mi spać zwłaszcza, że w zeszłym tygodniu w mojej firmowej Megane 1,5dci (11.2010r) poleciał rozrząd przy 96 000km, kiedy producent zaleca pierwszą wymianę przy 160 000km. Skończyło się zaworami powbijanymi w tłoki itp. Wracając do tematu. Czy po usunięciu klapek gaszenia silnika jest znacząco głośniejsze ?

Przy jakim przebiegu usuwaliście klapki lub zdarzyły się Wam awarie ?

PS. Jakim momentem należy dokręcać śruby kolektora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Kolektory z wadliwymi klapkami (tymi aluminiowymi) wystepowaly w Modelach z EU3 bez DPF-u!

Od 04.2004 wypuszczane byly wszystkie E6X tylko z EU4 z DPF-em i kolektorem nowszej generacji (Aluminiowe klapki pokryte czarnym plastikiem). Mozna sprawdzic to na naklejce z Barcodem. Jesli widzicie tam 7790701to macie nowszy kolektor! Kolektory z tym numerem byly wkladane do ostatniego Modelu E61rocznik 2010!

witam.a gdzie ten Barcode? mam 2009 model 2010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolektory z wadliwymi klapkami (tymi aluminiowymi) wystepowaly w Modelach z EU3 bez DPF-u!

Od 04.2004 wypuszczane byly wszystkie E6X tylko z EU4 z DPF-em i kolektorem nowszej generacji (Aluminiowe klapki pokryte czarnym plastikiem). Mozna sprawdzic to na naklejce z Barcodem. Jesli widzicie tam 7790701to macie nowszy kolektor! Kolektory z tym numerem byly wkladane do ostatniego Modelu E61rocznik 2010!

witam.a gdzie ten Barcode? mam 2009 model 2010

 

Jeśli masz autko z tym silnikiem który widnieje u Ciebie w podpisie to nie masz się czym martwić ponieważ twój kolektor fabrycznie nie posiada klapek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam!

 

Postanowiłem i ja odgrzebać temat klapek. Posiadam kombi z czerwca 2004 roku i w tej chwili ma nalatane podobno 278607 km. W weekend zabrałem się za wymianę kolektora ssącego na nowy. Naczytałem się o wyrzucaniu tych klapek zawirowań i ja wybrałem wymianę na nowy kolektor. Poniżej fotki z wymiany:

 

Klapki może są udoskonalone ale po pewnym czasie znacząco puszczają olej i pod kolektorem jest wszystko w nim umazane: świece żarowe, ich sterownik i przewody i cała reszta. Wymieniłem też wężyki podciśnień na te o oplocie (tu zaczynam) i elektrozawory ale tylko jeden bo się okazało, że jest ich 3. Zostało wymyć tam silnik i sprawdzić resztę zaworków podciśnień. Czasami wywala mi błędy 1 i 6 świecy żarowej i teraz sobie myślę, że to przez ten olej bo umorusane tam było wszystko.

 

http://i58.tinypic.com/10eea36.jpg

 

Tu stary kolektor z roku 2004 ale wszystkie klapki całe i bez luzów i wcale nie takie brudne, w środku kolektora też nie ma za dużo syfu. Jedynie co zauważyłem to cięgno od sterowania klapkami było sporo luźniejsze od tego w nowym.

 

 

http://i57.tinypic.com/1676pv6.jpg

 

Widok samej klapki

 

http://i60.tinypic.com/3499jk6.jpg

 

http://i58.tinypic.com/adyu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

ja też dołączę się do tematu.

Zaprowadziłem auto na serwis olejowy i Pan naopowiadał mi strasznych rzeczy na temat urywających się klapek. Słyszałem na ten temat trochę.

Teraz pytanie: czy w moim 530xd LCI 02.2008 mam się tego bać??

Przebieg 195000km.

Wywalać czy nie??

Pan winszuje sobie za to 300 PLN + 150 PLN nowe uszczelki pod kolektor. W cenie wywalenia klapek wyczyści EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Wywaliłem klapki i mam spokój. :D

Gdzieś w Kielcach robiłeś tę operację? Sam się zastanawiam nad wywaleniem ale jeszcze się waham... Czujesz jakąś różnicę po wywaleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam elektronika, który robi też takie rzeczy.

Jadąc na Trzuskawicę, rozjazd Dyminy-Trzcianka. Jedzie się prosto w las. Nie pamiętam ulicy.

Jak będziesz chciał to sprawdzę dokładnie adres.

Wziął 300 PLN - wywalił klapki i przeczyścił EGR.

Czy widzę różnicę??

Może lepiej się zbiera?

Takie mam odczucia, choć może to też efekt przesiadki z auta słabszego o 100 KM.

Przez 1,5 m-ca jeździłem autem żony.

Tak czy siak jest różnica czy nie to mam spokojną głowę,że nie urwią się.

Jak wywalałem moje to stała E90 z urwaną klapką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.