Skocz do zawartości

Forum przekopane czy ta metoda na sprawdz. VISCO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jest dobra?

Taką metodą znalazłem-sprawdzamy na zimnym silniku (nie uruchomionym) czy wiatrak lekko się obraca,a potem po zgaszeniu rozgrzanego silnika czy wiatrak obraca się z dużym oporem i jeśli jest duży opór na gorącym motorze znaczy ze VISCO ok dobrze myślę?

Chcę u siebie sprawdzić poprawność działania tego urządzenia pomimo że temperatura z testu 7 w te upalne dni i na klimie mieści się w przedziale 91-97 najczęsciej,rzadko kiedy skacze pod 98-99 ale po prostu nie słyszę tego tornada spod maski jak przygazowuję i stąd moje obawy lekkie czy są PODSTAWNE jak myślicie?

Dzięki za podpowiedzi

Opublikowano

układ jest tak dopracowany że jeśli wszystko sprawne naprawdę cza wstawić w du... by wiski się sprzęgło

jeśli wskazówka temperatury nigdy nie przechodzi za pion to poszukaj sobie jakiegoś innego zmartwienia a o to w BMW nie trudno

Opublikowano
układ jest tak dopracowany że jeśli wszystko sprawne naprawdę cza wstawić w du... by wiski się sprzęgło

jeśli wskazówka temperatury nigdy nie przechodzi za pion to poszukaj sobie jakiegoś innego zmartwienia a o to w BMW nie trudno

A jakie auto się nie psuje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam sporo takich i się nie psują.

Od czasu do czasu odkurzam je.Tyle że są w skali 1:18 :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
530d ma bardzo dobre chłodzenie i jeżeli wiatrak się nie załącza to się tylko cieszyć. Zaczniesz się martwić jak temperatura zacznie skakać ponad normę.
Opublikowano

A czy w garażu na wolnych obrotach da się doprowadzić do zasprzęglęnia VISCO czy silnik musi naprawdę w tyłek mocno dostawać w upał duży podczas jazdy tzn. silnik musi byc obciążany?...

Czyli wdług Was olewać temat i sie na razie nie martwić?.Rzuciłem taki temat bo dobrze sami wiecie jak jest z chłodzeniem w BMW i nie trudno go zagotować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już kiedyś to pisałem.

Ważne żeby w pionie stało :norty: .

Da się i zagrzac na postoju,ale zajmuje to dośc długo.

Jak nie masz wychyłów wskaźnika w prawo to znaczy,że ok. jest.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Przetestowałem to nagrzewanie w garażu dopiero i tak-auto nagrzewa się na tescie 7 max do 96-97 i przy tej temperaturze włącza się wentylator ten za nerkami zaraz (od chłodnicy klimatyzacji) temperatura spada 1 lub 2 stopnie i cały cykl się powtarza,przygazówki,włączona klima i tak nie podnosi temperatury nawet o jote.

Ważne pewnie bo jak wskoczy te 97 stopni bez problemu zatrzymuję wiatrak na VISKOZIE palcami i jak trzymam ten wiatrak to co pewien czas czuje tak jak by chciał ruszyć i na tym się kończy.

Opublikowano
Jeśli chcesz zagrzać auto w miejscu to nie rób "przygazówek" tylko zostaw niech sobie chodzi. U mnie w upalne dni na wolnych obrotach i na klimie temperatura dochodzi max do 100 stopni, później spada i tak trzyma w granicach 99. Ja mam odwrotny problem, u mnie wisko załącza się zbyt często przez co nie mogę latem wykorzystać pełnej mocy motoru :mad2:
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Skoro auto Ci się nie grzeje i wszystko książkowo to w jakim celu założyłeś ten temat? ;> Lej paliwo, jeździj i nie szukaj problemów gdzie ich nie ma :P
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Już kiedyś to pisałem.

Ważne żeby w pionie stało :norty: .

Da się i zagrzac na postoju,ale zajmuje to dośc długo.

Jak nie masz wychyłów wskaźnika w prawo to znaczy,że ok. jest.

CIHY525 kolego mój, nie zgadzam sie,jestem godz po zabiegu wumiany termostatów obu.Miałem do tej pory wskazówke na baczność a jak się okazało w testach tempratura wahała sie 65-78 st.Zamówiłem u kolegów z Silesii Parts dwa termostaty,dzisiaj przyszły,założyłem i wskazówka stoi jak zołnierz na warcie,a w kompie pokazuje 89-93st i samochód inaczej pracuje,lepiej sie wkręca,ASB płynniej.Zobacznie ile durny termosta EGR i termostat główny może namieszać.Sam się układ odpowietrzył,machnąłem 60km i temp ideał.Jednak coś z tym pionem wskazówki nie halo,mój 525d był nie dogrzany.Teraz nawet mniej dyma puszcza jak mu siąde na pedał.Zrobione godzine temu nie wyssane z palca.CIHY bez gniewu na mnie bo cie lubie.

Opublikowano
dani jeśli temperatura wahała Ci się od 65 do 78 to trochę ciężko uwierzyć że wskazówka stała w pionie. Chyba że w dieslu jest jakoś inaczej pomyślane ... ale u mnie jest tak że wskazówka stoi jak ten żołnierz w przedziale od 75 do ok 110 stopni i myślę że jeśli temperatura silnika jest w tym zakresie to wszystko jest w jak najlepszym porządku :)
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
No ja się bardzo cieszę że na razie wszystko ok,no ale to chyba nie jest grzech żeby człowiek wiedział czy ma sprawne VISCO czy nie,nawet z czystej ciekawosci.Raz że nie słyszę w korkach tego tzw.tornadka spod maski,dwa kreci się bezwładnie nie sprzężone jeszcze przy 97 stopniach,pozatym nie zauważyłem żeby rano jak zapalam auto visco tez się załączało na kilkanascie-kilkadziesiąt sekund
Opublikowano
Jeśli coś to na kilka sekund na zimnym ma się załączać ale spotkałem się że na zimnym się nie załączało a później na rozgrzanym owszem więc nie wiem czy to jest tak stuprocentowo miarodajne :)
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano

Może minimalnie odchylała w lewo(spadek),ale do góry nigdy,miałem diesla niedogrzanego.Wiesz różnica jak piernik z tym co pisałem wcześniej.W życiu ni spodziewałbym się takich zmian(prócz stałej temp.)Zmieniałem sam ale kolegi mech. ASO BMW i on powiedział że w przypadku ASB,EGR i temp ogólnie,jest to bardzo ważne.Te silniki potrzebują optymalnej temp., a takie wahania jak miałem na dobre mu nie wychodziły.Potwierdziło sie to po zagrzaniu i przejechaniu trasy która gonie codzień.Benzyna może tak nie wymaga,ale te motorki muszą to mieć do pełni funkcjonowania poprawnie.Zaskoczony jestem ,aż głupio mówić.POzrd

Do autora schabo,jeżdzij kolego i nie przejmuj sie na zapas.Wychodzi ze masz wszystko perfekt.

Opublikowano
jak chcesz sprawdzic to po jezdzie odlacz wentylator klimy i zostaw niech pochodzi troche na postoju, powinno sie zalaczyc po jakims czasie
Opublikowano
Już kiedyś to pisałem.

Ważne żeby w pionie stało :norty: .

Da się i zagrzac na postoju,ale zajmuje to dośc długo.

Jak nie masz wychyłów wskaźnika w prawo to znaczy,że ok. jest.

CIHY525 kolego mój, nie zgadzam sie,jestem godz po zabiegu wumiany termostatów obu.Miałem do tej pory wskazówke na baczność a jak się okazało w testach tempratura wahała sie 65-78 st.Zamówiłem u kolegów z Silesii Parts dwa termostaty,dzisiaj przyszły,założyłem i wskazówka stoi jak zołnierz na warcie,a w kompie pokazuje 89-93st i samochód inaczej pracuje,lepiej sie wkręca,ASB płynniej.Zobacznie ile durny termosta EGR i termostat główny może namieszać.Sam się układ odpowietrzył,machnąłem 60km i temp ideał.Jednak coś z tym pionem wskazówki nie halo,mój 525d był nie dogrzany.Teraz nawet mniej dyma puszcza jak mu siąde na pedał.Zrobione godzine temu nie wyssane z palca.CIHY bez gniewu na mnie bo cie lubie.

 

 

Oj kolego, jeszcze nie tak dawno koledzy w innym poście sugerowali ci że masz termostat do wymiany. Pisałeś że po 18km czasami wskazówka nie stoi w pionie ale tak ma być a jak ktoś ma inaczej to znaczy że butuje swoje auto. Co prawda nie brałem udziału w tej dyskusji ale zapamiętałęm "18km i silnik zimny ale to normalne".

Co skłoniło ciebie do wymiany tych termostatów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie. Nie mylmy dwóch spraw. Temperatura cieczy chłodzącej mierzona jest w bloku silnika. Sprzęgło wiskotyczne razem z wentylatorem umieszczone jest przy chłodnicy, więc w zupełnie innym miejscu. Wiskoza nie włącza się jakimś sygnałem z komputera itd. bo jest urządzeniem mechanicznym. Uruchamia się tylko wtedy, gdy temperatura powietrza przy chłodnicy osiąga jakiś tam wysoki poziom i wtedy uruchomienie wentylatora powoduje wspomaganie przepływu powietrza przez chłodnicę. Dlatego podczas jazdy ten wentylator nigdy nie powinien się uruchomić, chyba, że ktoś ma zatkaną kompletnie chłodnicę albo zepsute sprzęgło wiskotyczne. Jeżeli w korkach również się nie uruchamia to znaczy, że nie ma takiej potrzeby bo naturalne wychładzanie powietrza w okolicy chłodnicy jest wystarczające.
Opublikowano
Oj kolego, jeszcze nie tak dawno koledzy w innym poście sugerowali ci że masz termostat do wymiany. Pisałeś że po 18km czasami wskazówka nie stoi w pionie ale tak ma być a jak ktoś ma inaczej to znaczy że butuje swoje auto. Co prawda nie brałem udziału w tej dyskusji ale zapamiętałęm "18km i silnik zimny ale to normalne".

Co skłoniło ciebie do wymiany tych termostatów?

A to było tak: pojechałem sobie w zeszłym tygodniu w nocy po żone(30km w jedna strone),a tu wskazówka zbuntowała sie i poszła za daleko,nie patrzyłem w testy,ale była sporo za pionem.Jechałem bardzo spokojnie i nagle termostat otworzył i temp spadła poniżej pionu.Jadąc dalej pinda była praktycznie pionowo,ale w testach nie było jak zawsze 80-87st tylko tym razem wahała sie 67-78st mniej wiecej.Więc według ciebie co się stało--według mnie termostat najpierw sie zawiesił,a pózniej dziad go zaraził,czyli zdechł.Zrobiłem zamówienie w Silesii i przysłali ekspresem.Założone i jest jeszcze lepiej niz było w testach,czyli 89-93st.Termostat miał wybite 88 ale komp pokazuje j/w.Drugi wymieniłem dla świętego spokoju,tak tez mi koledzy poradzili--bo bywa że założysz główny a temp bez zmian i trzeba zamawiać znowu do EGR-u.Poprawa jest,dziwi mnie czemu tak nagle zdechł bez wczesniejszych objawów na liczniku i w testach :roll:

Szarpałem się wtedy z jednym kolegą,bo miałem wtedy w testach i na blacie ok,zrobiło się bum i zdechł(ma takie prawo)--a może ten kolega mnie przeklął :twisted: POzdr

PS autko śmiga dzień w dzień ma prawo mu sie coś odmienić.Nie wiem ile minęło od tamtego tematu :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.