Skocz do zawartości

CDV (Clutch Delay Valve) - Zawór dławiący


Chris_G

Rekomendowane odpowiedzi

 

...Przypał zrobiłem, że pozwoliłem na zbyt duży wyciek płynu z przewodu.

Ale teraz nawet gdybym ten błąd powtórzył, to i tak nie straszne mi odpowietrzanie wysprzęglika.

Plus tego niedopatrzenia jest jednak taki, że mam świeży płyn hamulcowy w przewodzie i wysprzęgliku.

 

 

Nikt nie rozpisuje się o "odpowietrzeniu sprzęgła"... a byłoby bardzo wskazane, bo skoro ktoś pyta o wymontowanie CVD, to tego nigdy nie robił wcześniej. Na 90% zapowietrzy sobie układ. Mimo podawanych rad.

Pominę sposób odpowietrzania różnego rodzaju pompkami, sprężarkami, bo przeciętny użytkownik auta nie dysponuje tym.

Proszę przeczytać do końca, zanim pójdziecie odpowietrzać... :wink:

 

W mojej jedynce odkręciłem przewód od wysprzęglika i beztrosko pozwoliłem zlecieć płynowi z przewodu. :mrgreen: Widocznie nie doczytałem o związanych z tym problemach.

 

Ale do rzeczy... trzeba się "uzbroić" w elastyczny (najlepiej przeźroczysty) przewód takiej długości, by sięgnął z zacisku hamulcowego przedniego koła, do wysprzęglika sprzęgła.

Zakładamy jedną stronę przewodu na odpowietrznik zacisku hamulca i popuszczamy (odkręcamy) tam odpowietrznik.

Zacznie się sączyć płyn. Jeśli już cały przewód wypełni się płynem, to zakładamy go na popuszczony odpowetrznik wysprzęglika.

Sam przewód musi dość ciasno nachodzić na odpowietrzniki, inaczej nici z odpowietrzania.

Teraz najważniejsze... musi być ktoś, kto będzie naciskał pedał hamulca.

Operacja odbywa się, jak z odpowietrzaniem hamulców. Czyli popuszczamy i dokręcamy odpowietrznik zacisku hamulcowego w odpowiednim momencie.

(Nie będę tu tłumaczył procesu odpowietrzania hamulców).

Obserwować należy zbiorniczek hamulcowy, bo co rusz trzeba dolewać płynu.

Kiedy sprzęgło będzie odpowietrzone, będziemy czuć na pedale, że rośnie opór.

Możliwe, że i w zbiorniczku zaobserwujemy bąbelki powietrza, ale myślę, że to już nie ma większego znaczenia.

Po jeździe próbnej sprawdzić poziom płynu. A resztki powietrza na pewno ulotnią się przez noc. :wink:

Aha... po zakończeniu prac, wystarczy zlać wodą miejsca pochlapane płynem hamulcowym.

 

 

I jeszcze jedno... zaworek CVD można sobie zachować. W razie zmiany decyzji, można go spowrotem zamontować.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 225
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jestem po zabiegu wymiany płynu hamulcowego i usunięcie CDV.

Niestety płyn mam zalany Organika DOT4, bez żadnego oznaczenia SL.6 czy LV, pomimo wcześniejszego zapytania o taki płyn. Sprawdziłem butelkę dopiero po wymianie ;/ W warsztacie powiedzieli że zawsze tego używają. Specjalizują się w BMW i sporo Bawarek tam stało.

Co do sprzęgła. Na początku zdziwienie bo pedał do połowy chodził bez oporu i łapał dopiero przy podłodze. Ale po przejechaniu kilku-kilkunastu kilometrów wróciło do normy. Oczywiście mechanik sprzęgło odpowietrzył. Na razie nie mogę powiedzieć w 100% czy jest lepiej bo obecnie czuję efekt placebo :D nic nie szarpie i nie drży pedał sprzęgła. Ale za wcześnie na świętowanie.

Koszt: wymiana płynu 100 zł , usunięcie CDV 50 zł. Więc chyba nie warto w taką pogodę samemu się z tym bawić.

 

Gdyby nie ten płyn, warsztat oceniłbym wzorowo a tak pozostaje niedosyt ;/

 

Nie chcę robić reklamy ale robiłem to w Pomiechówku koło Nowego Dworu Maz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem po co się tak trudzić. Podam Wam mój przepis, którym robicie kompletne odpowietrzenie z pełną wymianą w kilka minut. Każdy kto zajmuje się pojazdami wie, jakim problemem potrafi być "nożne" odpowietrzenie sprzęgła, jak pompka jest już trochę nie ta.

 

Potrzebujecie:

- ciasny wężyk (ciasno pasowany z odpowietrznikiem)

- strzykawkę "setkę"

 

Odciągamy płyn hamulcowy z górnego zbiorniczka - albo do strzykawki, jeśli jest świeży, albo wywalamy, do strzykawki świeży. Delikatnie wypełniamy cały wężyk płynem, zakładamy na odpowietrznik i tłoczymy. Z wyraźnym oporem płyn jest wtłaczany. Gdy zaczyna się kończyć, zamykamy odpowietrznik i nabieramy kolejną porcję. Układ nie jest zbyt duży, ćwierć litra na pewno wystarczy (czyli ~3 sekwencje) ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jestem świeżo po zakupie e90 320d 184 auto ma przejechane 112 000 ori przebiegu - przeczytałem cały wątek i mam pytanie.

U mnie sprzegło chodzi dość twardo szczególnie na samym dole - cięzko jest je utrzymać w korku - dodatkowo łapie ostro przy samej górze - auto przy zmianie z 1 na 2 szarpie trzeba naprawde delikatnie puszczać sprzegło aby płynnie ruszać ....

Czy wywalenie CDV pomoże czy to raczej sprzegło do wymiany - auto jeżdziło głównie po mieście więc już może sprzegło do wymiany >? oczywiscie nie ślizga się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kasa nie stanowi problemu to wymienił bym sprzęgło (najlepiej za jednym zamachem z kołem dwumasowym - jeśli jest już w słabej kondycji), ale możesz też do testów wywalić CDV i zobaczyć na ile będzie poprawa. U mnie trochę pomogło, wyczucie sprzęgła jest wyraźnie lepsze, ale na skrzynie biegów przenoszone są bezpośrednio większe przeciążenia, i to czuć. Skrzynia bardziej dostaje w kość - choć ja bez CDV jeżdżę już około 2-3 lata i jeszcze skrzynia działa, ale o nowym sprzęgle i dwumasie myślę już od dłuższego czasu i założeniu CDV.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwumas jest dobry - nie ma zadnych drgan i dzwieków - przy puszczaniu i wciskaniu sprzegła nie ma drgań wiec pewnie ok.

Słyszałem ze w BMW (bo to moje pierwsze przedtem audi) dwumasy są mocniejsze niz sprzegła - nie wiem ile w tym prawdy.

Znalazłem na iparts komplet sprzegła za 900 zł do mojego auta

http://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-komplet-luk-624353500,0-6-624353500-572405.html

to samo w intercarsie kosztuje 1100 zł - możliwe że te za 900 zł to podróbka >?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwumas jest dobry - nie ma zadnych drgan i dzwieków - przy puszczaniu i wciskaniu sprzegła nie ma drgań wiec pewnie ok.

Słyszałem ze w BMW (bo to moje pierwsze przedtem audi) dwumasy są mocniejsze niz sprzegła - nie wiem ile w tym prawdy.

Znalazłem na iparts komplet sprzegła za 900 zł do mojego auta

http://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-komplet-luk-624353500,0-6-624353500-572405.html

to samo w intercarsie kosztuje 1100 zł - możliwe że te za 900 zł to podróbka >?

Kupiłem u nich i koło 2masowe i sprzęgło i wiele innych części oraz oleje. Wszystko było za każdym razem ok. Sprzęgło i koło mają już z ok 45kkm przejechane i nie wykazują żadnych nieprawidłowości (kupiłem je w dosć dobrych pieniądzach)

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

mam taki problem na zimnym jest najgorzej i tylko gdy dodam gaz przy ruszeniu na samym sprzegle rusza płynnie (nie zawsze) ale czasami mi tak zatrzesie autem że aż wstyd :0 i dodam też że bardzo delikatnie szarpie przy ruszeniu spod świateł. Mam do wymiany sprzęgło czy szukać innej opcji tej usterki :( i to też nie zawsze się Dzieje ale bardzo często może dwa razy w tygodniu ruszy mi normalnie. Nie wiem czy to ma jakiś związek ale jak stoję w garażu i czekam aż troszkę spadną obroty z samego rana to trochę śmierdzi benzyną, a po wycofaniu i Ruszeniu śmierdzi jeszcze bardziej jakby wtryski laly? :/ macie drodzy koledzy jakieś pomysły co do tego zjawiska? Myślicie że to zaworek jest winny?

 

Pozdrawiam kszyhu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to poprostu sprzęgło jest winne? Lub wtryski? Będę na świeta w pl i chciałbym to zrobić i zacząć od czegoś bo jak oddam auto do mechanika i powiem żeby znalazł przyczynę to mi zaraz powie że pół auta zmienił a a tak naprawdę wywali mi tylko zaworek dlawiacy :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
W poprzednim aucie też miałem podobny problem, szarpało na zimnym a potem już prawie za każdym razem w momencie ruszania. Tam po wymianie kompletnego sprzęgła oraz dwumasy problem ustał. Jednak nie namawiam do tego, bo tu już kilka osób wymieniało a dalej szarpie. Wracając do usterki w poprzedni aucie, miałem tam również nieszczelność na pompie więc podejrzewałem, że układ się zapowietrza. Po odpowietrzeniu rzeczywiście wracało do normy, ale w przeciągu paru dni szarpanie wracało. W E90 też mi szarpie i będę musiał się do tego zabrać. Nie sądzę, że problemem jest CDV, bo to jest zwykła kryza dławiąca przepływ. Ja w pierwszej kolejności wymienię płyn na nowy, porządnie odpowietrzę a potem będę szukał dalej. Oczywiście CDV też wywalę, ale to z innego powodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Wiesz co, robota może i nie jest trudna ale ja bym na Twoim miejscu sie w to nie bawił. Przyjedziesz z DE i będziesz sie bawił w odpowietrzanie? Zapłacisz grosze a ktoś to zrobi za Ciebie. Przy wyciągnięciu CDV powinieneś odpowietrzyć układ, więc powiedz mechanikowi żeby wyciągnął zaworek, zmienił płyn i wszystko porządnie odpowietrzył.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.