Skocz do zawartości

BMW E90 320i spadek mocy przy wysokich temperaturach


Kucu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wyjmijcie cewki i sprawdźcie jak wygląda pod gumową osłoną.

U mnie jedna sztuka była pokruszona. Cześć tego izolatora została w gumie.

Po wymianie na nową Delphi poprawa:

-nie ma delikatnego poszarpywanie przy przyspieszaniu ( było mało wyczuwalne ale teraz nie ma wcale)

-nie ma chwilowego dołka przy przyspieszaniu na drugim biegu z niskich obrotów ok.1000. (takie zawahanie)

 

http://s2.ifotos.pl/img/received1_arnpwrs.jpg

 

Sprawdzając w katalogu zamienników np na stronie Aparts widać kilka typów cewek. Warto wybrać odpowiedni posługując się numerami że strony realoem. U mnie tylko jeden typ się pokrywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jutro sprawdzę jak to u mnie wygląda. Póki co u mnie temat zszedł na układ wspomagania, bo wywaliło mi płyn w komorze silnika i szukam nieszczelności. Podejrzewam że pompa wspomagania zakończyła swój żywot :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
ja tez sie zabieram do wymiany cewek bo mam dziwne zachowanie auta np. jak jade d górke i wcisne pedał do konca to czuć ze auto słabnie jakby prądu wystarczająco nie dostawał. lecz gdy odpuszcze pedał do połowy to zaczyna sie rozpędzac. Może to byc wina cewek ? myslałem ze tak jest jak jest wysoka temperatura ale teraz mam u siebie -3 i dalej sie tak dzieje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ale dzieje się tak zaraz po odpaleniu, czy jak już pojeździsz trochę? Bo to, że jest zimno to u mnie powoduje jedynie opóźnienie tego objawu. Efekt słabnięcia występuje jak już się rozgrzeje, a że w wysokich temperaturach letnich silnik szybciej osiąga właściwą temperaturę, to szybciej mogę to zauważyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

Gdzieś kiedyś wyczytałem, że silnik słabnie np. na postoju w korku bo czujnik temp. powietrza, który w silniku N46 wygląda jak przepływomierz nagrzewa sie od silnika i wtedy zawyża faktyczną temperaturę. Sam raz sprawdziłem w ukrytym menu ile wskazuje temp. powietrza zasysanego przez silnik w trakcie jazdy i na postoju i różnica jest nawet 20 parę stopni! Ponoć można ten czujnik władować do puszki z filtrem powietrza i wtedy nie ma tego problemu ale nie znalazłem nikogo kto mógłby to potwierdzić...

 

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jakis czas temu robiłem pomiary inpną tego czujnika i jakis kolega z forum cos napomnial ze mam za wysoką temperature... może faktycznie najpierw zając sie tym czujnikiem. Lecz gdy go odpiąłem to nic sie nie zmieniło, autko dalej tak samo chodziło i nie czuc było poprawy ze strony moce :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Dużo ludzi miało problemy z czujnikami wałków rozrządu lub wałka mimośrodowego, albo silnika valvetronic. Jednak najczęściej wywalało to błąd konkretnego elementu i po wymianie nie było już spadków mocy. U mnie żadnego błędu nie wywala, przez co nie wiem co wymienić. Czasem wywala błąd katalizatoraw w INPA (bez żółtej kontrolki na desce), ale jeśli byłby zapchany to cały czas by powodował problemy, a nie jak jest rozgrzany. Może sonda lambda padnięta i po rozgrzaniu świruje? nie wiem, póki co zimno i robię krótkie trasy więc problem niby nie występuje. Chociaż przy nagłym przyspieszaniu nawet na zimnym, pojawia się szarpnięcie/zdławienie, ale nie tak długie jak na rozgrzanym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest spadek mocy odczuwalny na zimnym i na ciepłym, mam żółtą kontrolke na desce i błąd P0430 bank 2 (katalizator), lecz zastanawia mnie tylko czy jeden kat może się rozsypac. Z tego co wyczytałem na forum to ludzie jak mają problem z katem to wywala im dwa błędy P0420 i P0430 dlatego szukałem przyczyny. Sondę za katem bank 2 wymieniłem na nową i nie zmieniło się nic. Może faktycznie jakiś czujnik który daje błędne dane i mam przez to zła mieszankę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

]U mnie jest spadek mocy odczuwalny na zimnym i na ciepłym, mam żółtą kontrolke na desce i błąd P0430 bank 2 (katalizator), lecz zastanawia mnie tylko czy jeden kat może się rozsypac. Z tego co wyczytałem na forum to ludzie jak mają problem z katem to wywala im dwa błędy P0420 i P0430 dlatego szukałem przyczyny. Sondę za katem bank 2 wymieniłem na nową i nie zmieniło się nic. Może faktycznie jakiś czujnik który daje błędne dane i mam przez to zła mieszankę. Aha i jeszcze dziwna sprawa bo po wciśnięciu pedału gazu do końca auto nie rozpędza się zbytnio, dopiero jak odpuszczam ( w połowie) to czuję jak auto zaczyna się zbierać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Zrobiłeś ogólny skan modułów, który pokazuje błędy bez opisu. Musisz wejść w każdy z osobna i odczytać błędy. Najważniejszy to ten od DME, u ciebie wyświetla 29F5, czyli to samo co u mnie (błąd katalizatora, poniżej progu wydajności).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.