Skocz do zawartości

BMW E90 320i spadek mocy przy wysokich temperaturach


Kucu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witajcie Panowie!

 

Już się bałem, że jestem odosobniony z tym problemem. Jednak okazuje się, że jest nas więcej :) Cieszę się, że tutaj trafiłem, bo może wspólnie uda nam się dojść co jest grane. Mam E91 z 2006 roku, 320i z przebiegiem 180000km.

Otóż dotknął mnie dokładnie ten sam problem co Was. Przykładowo, we czwartek jechałem Radom-Lublin, na trasie wyprzedziło mnie Tico :D

Gdy wciskam pedał gazu do oporu mam wrażenie ze samochód zaczyna zwalniać. Dopiero po chwili delikatnie przyspiesza. Naprawdę trzeba wtedy bardzo umiejętnie operować pedałem.

O dziwo podczas powrotu z Lublina następnego dnia, wszystko było w normie. Reakcja na pedał natychmiastowa. Buma bardzo ładnie się zbierała. Niestety, gdy dojechałem do Radomia, na światłach, po wysprzęgleniu samochód zgasł. Odpalił na strzała, ale obroty zaczęły falować. I znowu się zaczęło....

W zasadzie zauważyłem, że zawsze gdy włączy się "tryb muła", jak zatrzymam samochód (sygnalizacja itd.) obroty widocznie falują.

Raz miałem sytuację, że po takim spadku mocy wyskoczył mi check. Po sczytaniu go w INPIE wyszło "29F5 CDKKAT2 - Catalytic-converter conversion (bank2)"; innym razem 2A83 CDKENWS - camshaft control- Input. Pokazałem to swojemu mechanikowi, ale niestety problem go przerósł, nie dał rady tego ogarnąć.

Mam INPE, więc jeżeli macie jakieś pomysły to mówcie czego Wam trzeba. Mechanikiem niestety nie jestem, ale mam ogromną nadzieję, że uda nam się wspólnymi siłami jakoś dość do sedna sprawy.

 

Pozdrówki!

 

 

Ps. Ktoś coś pisał wyżej o uszczelniaczach... też mi dymił na niebiesko, uszczelniacze były zrobione u mnie w tamtym roku, jakieś 10000km temu. Po wymianie wszystko było super. Aż do teraz.

W tamtym roku wymieniałem jeszcze 1 cewkę (delphi), bo przestał palić na 1 cylinder. Wskoczył check. Ale po wymianie też było wsio ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
U Ciebie jest tak, że jak zamuli to już caly czas tak jest? U mnie łapie muła ale po chwili wraca do normy. Jutro wrzucę jakieś parametry z INPA do porównania, to może do czegoś dojdziemy. U Ciebie przyjemniej jakieś błędy INPA pokazuje, a u mnie czysto. Z tego co ludzie na forum piszą, to ten błąd co u Ciebie sie pokazuje (błąd rozrządu, vanos) może powodować takie problemy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Moje parametry w INPA:

 

- sondy chyba działają prawidłowo, napięcia jakieś się pojawiają (w programie Torque nie pokazuje mi napięcia na jednej z sond)

- czujnik spalania stukowego na 4 cylindrze pokazuje wykrzyknik (po przekroczeniu ok 2000 obr/min), nie wiem czy coś tu jest skopane

- pozycje wałków rozrządu (camshafts), tutaj chciałbym porównać z Waszymi, czy pozycja output również jest taka wysoka na wolnych obrotach?

- adaptacja, jaka jest u Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jeśli jest taki sam twardy jak na wyłączonym silniku, to pewnie pompa nie wyrabia się w początkowej fazie, bo musi wytworzyć podciśnienie w układzie potrzebne do wspomagania (serwo). Możliwe że gdzieś masz nieszczelność na przewodzie pompa -> serwo, albo jedno z nich padło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na uruchomionym silniku jest idealnie , tylko po wylaczeniu i poczekaniu np. pol pol godziny jest twardy jak decha . Czytalem tu w drugium temacie tez o tym twardym pedale to pisali o nieszczelnosciach itp. Mi sie wydaje poprostu ze w naszych bmw e90 320i wszystkie uszczelki parcieja i przez to tyle powodow jest jak gasniecie , falujace obroty twarde pedaly.. Wymieniane juz byly u mnie uszczelniacze trzonkow zaworów , uszczelka przy filtrze oleju i gdzies tam jeszcze bo lal sie olej... , jeszcze mi cieknie pod misa olejowa ale juz tego nie bede robil bo znowu poplyne na 700 zl . Narazie chce zrobic cos z tym ze gasnie mi i jest straszny mul wogole nie czuje tych 150 koni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Wycieki oleju to inna bajka w tym silniku. Wróćmy do tematu czyli gaśnięcie. Widziałeś mój post z poprzedniej strony? Załączyłem tam film, możesz zobaczyć jak jest u Ciebie? Edytowane przez hashin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak...

 

Trochę przez ostatnie kilka dni musiałem więcej poruszać się po mieście (korki itd.) i w zasadzie każdego dnia wskakuje mi check.

We wtorek, na światłach, po zapaleniu check`a tak falowały obroty:

https://youtu.be/AitEmFTToIU

 

INPA wyrzuciła:

 

2A83 CDKENWS - camshaft control- Input

P0012 'A' Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)

 

2F9E CDKTOENS - Thermical oillevel sensor

 

2CA3 CDKHSVSA2 - heating lambda sensor of front cat (shearing stress) Bank2

 

Błędy skasowałem.

 

Dzisiaj rano, po odpaleniu, nagrałem filmik z INPY:

https://youtu.be/4GWLQOfBbuk

 

Przejechałem z 15 km po mieście i znowu check.

Obroty falują. Tym razem wyskoczyło:

 

2A83 CDKENWS - camshaft control- Input

 

 

HELP :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ja mam podobne parametry i brak błędów. Jedyne co się różni to u Ciebie jest adaption output na czerwonym polu. Czyściłeś elektrozawory? może by trzeba jakąś adaptację na nowo zrobić, tylko ciężko znaleźć konkretne info jak to zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, też to zauważyłem. Elektrozaworów nie czyściłem. Sam tego na pewno nie dam rady zrobić :) Muszę znaleźć jakiegoś ogarniętego mechanika w Radomiu :(

U mnie zaczyna zamulać chwilę przed wskoczeniem tego check`a. Na trójce to po wciśnięciu gazu samochód najpierw zwalnia, a dopiero po chwili zaczyna powoli przyspieszać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ludzie myją różnymi środkami, środek do czyszczenia przepustnic, przepływomierzy itp. Najważniejsze to raczej będzie solidne przedmuchanie sprężonym powietrzem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a na co ewentualnie podczas czyszczenia zwrócić uwagę? w sensie co mogę spieprzyć? Ludzie też coś pisali o późniejszej adaptacji w INPIE, o co z tym chodzi?

 

Zanim wyczyścisz zamień je miejscami bo są takie same i jeżeli wyskoczy błąd - tym razem na dolotowym to będziesz miał pewność że coś nie halo z tym elektrozaworem. Ja tak miałem jak mi przytkało jeden i po zamianie miałem drugi błąd. Też obroty czasem falowały. Potem wyczyściłem i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ok, a na co ewentualnie podczas czyszczenia zwrócić uwagę? w sensie co mogę spieprzyć? Ludzie też coś pisali o późniejszej adaptacji w INPIE, o co z tym chodzi?

Uważaj jedynie na oringi żeby ich nie uszkodzić (powinieneś zamontować nowe) i przy montażu dobrze docisnąć, to tyle. Ja po czyszczeniu nie robiłem adaptacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.