Skocz do zawartości

E60 non stop ciepłe powietrze na przednia szybe


FRANZ80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Z tego co wyczytałem E60/61 posiada system nawilżania ,prawdopodobnie dlatego leci ciepłe powietrze.

wyciąg z opisu E60:

"Lekka konstrukcja: więcej miejsca, większa wygoda, mniejsza masa

Daje się to odczuć już w momencie wsiadania: szlachetne materiały w pięciu wariantach wyposażenia i czterech zestawieniach kolorystycznych, najwyższa jakość wykończenia i doskonały komfort, na przykład nowa, szczególnie cicha klimatyzacja automatyczna z automatycznym zamykaniem obiegu powietrza i adaptacyjną regulacją wilgotności powietrza"

 

http://7dosetki.pl/aktualnosc/trzecia-generacja-bmw-serii-5-touring.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja elektrozawory wyciągałem na stół i wszystko czyściłem bo nie działały. Po złożeniu zawory zaczęły chodzić ale po tym na szybę też leciało ciepłe powietrze.

rozumiem że ta operacja nic nie zmieniła w kwestii temp powietrza na szybę...

No właśnie myślałem, że jak rozruszam te zawory to już nie będzie dmuchało ciepłym powietrzem ale jest tak samo jak wcześniej.

 

Byłem w niezależnym serwisie BMW i po podpięciu do komputera żadnych błędów z ogrzewaniem czy klimatyzacją nie wykazało.

Proponowali żebym zostawił samochód u nich bo mówili że deskę rozdzielczą pewnie trzeba ściągać i tam gdzieś jakaś klapka się nie domyka i za to ciepłe powietrze się przedostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się pokrętła przestawi na max zimną temperaturę to na szybe będzie lecieć zimne powietrze.

Tak dmucha zimnym aż szyba zamarza :)

Trzeba tylko przestawić w I-Drive tułów, nogi na OFF

 

zrobiłem tak: w i-drive tułów i nogi off, temp na minimum i wraz na szybę leciało ciepłe powietrze...

niestety widać układ klimatyzacji w e60/61 to jakaś porażka...

 

 

//edit...

 

na dworze zrobiło się znacznie cieplej nawet do +15st C, co za tym idzie na szybę dmucha już chłodnym powietrzem w zasadzie o takiej samej temp. jak z pozostałych kierunków nawiewu - czyli najwidoczniej tak ma być (może kwestia odparowywania szyby) co i tak wydaje się być porażką konstrukcyjną bo bez względu na temp zewnętrzną po to jest klimatyzacja żeby użytkownik mógł ustawić temp. według własnej potrzeby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Pamietasz ktory to elektrozawor byl ?

 

Koledzy mieli na myśli elektrowazór nagrzewnicy. W N54 jest nad przednim lewym nadkolem, pod filtrem powietrza. Wykonałem tę operację i o ile pomogło z ciepłym powietrzem na nogi, tak na szybe wciąż leci ciepłe, w każdej pozycji temperatury, oprócz ustawień na maksymalne chłodzenie.


Rozmawiałem również z gośćmi od kodowania iDrive i stwierdzili, że to z programem nic nie ma wspólnego. Wychodzi na to że hinduscy inżynierowie BMW nie do końca rozkminili temat...


/EDIT/


Znalazłem ciekawe wyjaśnienie problemu tutaj:


https://www.bimmerfest.com/threads/ac-issue-with-windshield-blowing-hot-air.828732/


Można spróbować wyczyścić kody błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest przypadkiem tak, że ciepłe powietrze na szybę leci bo tak zostało to zaprojektowane? Chodzi o suchość powietrza podczas korzystania z klimatyzacji. Nawet w serii f i g tak samo to działa. Jest mnóstwo tematów. Może nie warto szukać problemu jak go nie ma? Czytam kiedyś, że tak to ma właśnie działać. Wystarczy ustawić maksymalna temperaturę chłodzenia i na idrive ustawić tylko szybę. Wtedy leci zimne ale tylko wtedy. Po włączeniu auto wszystko wraca to stanu początkowego czyli ciepłe powietrze na szybę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest gorąco powyżej 20 stopni też masz ciepłe? Od 14 albo 12 stopni jest tak że auto dmucha ciepłym na szybę mimo ustawienia iDrive na niebiesko i najniższej temperatury. Obecnie taka aura że rano zimno a świeci słońce i czuć na twarzy ciepłe powietrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
A to nie jest przypadkiem tak, że ciepłe powietrze na szybę leci bo tak zostało to zaprojektowane? Chodzi o suchość powietrza podczas korzystania z klimatyzacji. Nawet w serii f i g tak samo to działa. Jest mnóstwo tematów. Może nie warto szukać problemu jak go nie ma? Czytam kiedyś, że tak to ma właśnie działać. Wystarczy ustawić maksymalna temperaturę chłodzenia i na idrive ustawić tylko szybę. Wtedy leci zimne ale tylko wtedy. Po włączeniu auto wszystko wraca to stanu początkowego czyli ciepłe powietrze na szybę.

 

Z tego co wyczytałem, to jest to właśnie takie zaprojektowane. Jest to bardzo nie przemyślane przez BMW, w aucie momentami robi się aż za gorąco, dopóki nawiew nie uzyska odpowiedniej wilgotności powietrza. Jak dla mnie mało komfortowe, w moim 20 letnim Volvo S60 lepiej to wymyślili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam posiadam E61 525i 2005 i meczy mnie ten sam problem z nawiewu na szybę leci non stop ciepłe powietrze ,a z innych nawiewuw zimne .Nie podoba mi się takie działanie bo ustawiam sobie temperaturę na pokrętle na zimne ,a i tak z czasem przez ten nawiew na szybę robi się w aucie cipło .Założyłem LPG i byłem z tym u montera że może on sie gdzieś pomylił ,to zarzeka się że nie ma opcji .Czy bedzie to elektrozawór ?komputer nie pokazuje żadnego błędu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.