Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Moja pierwsza miała w dniu zakupu 136000km, na forum pisali, że niemożliwe, na miejscu i w ASO udało się potwierdzić. Cuda czasem się zdarzają. ;)

Ale fakt, że z taki silnikiem i jeśli jest w przyzwoitym stanie, to ta cena jest podejrzana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Jest to mój pierwszy post, choć forum czytam od dawna jako anonim, to chciałem się przywitać. Cześć :)

Od dłuższego czasu noszę się z zamiarem zakupu swojego pierwszego BMW. Do tej pory jeżdżę Golfem MKIV z cudownym silnikiem 1.9 TDI 101 KM :8) Następcą tegoż bolidu, który dzielnie mi służy od prawie 10-u lat, ma być e39 sedan bądź e46 coupe po lifcie (tak, wiem, ze to temat o e39, ale nie chcę zakładać osobnego tematu/postu w kategorii e46), koniecznie z silnikiem benzynowym (uzasadnienie poniżej).


Przewertowałem kilkanaście stron i zagadnień forum. Dowiedziałem się, że e39 jest podobno ciut droższe w utrzymaniu (chyba głównie zawias), jest bardziej miękkie i lepiej wyciszone w porównaniu do e46. Ale jak to jest rzeczywistości?


Rocznie pokonuję PONIŻEJ 10 000 km, głównie będę poruszać się sam i do tego w mieście Wrocław, gdzie korek na korku... :? Dlatego silnik nad jakim się zastanawiam to benzynowe 3.0. W przypadku e39 gdzieś z tyłu głowy siedzi mi 4.4i ale nie jestem pewny co do trwałości tego silnika i kosztów utrzymania, o których nikt specjalnie nie mówi. I nie chodzi mi tutaj o spalaniu rzędu 20l w mieście, tylko usterki mechaniczne samego silnika jak i całego zestawu 540i.


Jednocześnie zastanawiałem się nad Lexusem GS 430. Mówią, że silnik 4.3 3UZ-FE Toyoty to najlepsze V8 z tamtego okresu (nie gniewajcie się, tak tylko mówią :oops: ). Niestety GSów 430 w Polsce jak na lekarstwo, mało informacji co do kosztów utrzymania silnika jak i całego zestawu GS 430 chyba skutecznie mnie odstrasza (części zamienne do BMW, Audi czy Merca to można niemalże w warzywniaku kupić :lol: ).


Wracając do BMW; wiem, że 3.0i dobrze przyjmuje gaz i fajnie mieć taką alternatywę w przyszłości gdyby "coś tam", a jak wygląda sprawa gazu w 4.4i? Gdybym się zdecydował na V8, to gaz wpadnie od razu.


I na koniec najważniejsze - budżet. Obecnie na znanym portalu aukcyjnym zaczynającym się na "A", a kończącym się na "llegro" ceny osiągają już niemalże 40000zł obydwu modeli. Czy nie uważacie, że to trochę za dużo jak na auto co najmniej 15-letnie? Za tę kwotę można spokojnie kupić następne modele (ale nie biorę ich pod uwagę, nie podobają mi się, no może za wyjątkiem e92...). Mój budżet na auto to okolice 25000 na sam samochód + ileś tam na pierwszy serwis i opłaty.


Na koniec dodam, choć pewnie mało kogo to interesuje, że strasznie przywiązuję się do rzeczy, samochód dla mnie to nie tylko środek transportu ("i jak to może mówić gościu, co jeździ Golfem w tedeiku") i z BMW planuję zostać na dłuższą chwilę... :oops:


Pozdrawiam,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
E39 jest lepiej wyciszone oraz bardziej komfortowo zestrojone od e46. Najlepiej przejedź się jednym i drugim, wtedy zdecydujesz co bardziej Ci odpowiada. 540i dobrze znosi gaz, ale koszty użytkowania są dużo wyższe od 530i, pomijam oczywiście spalanie. Jeżeli jednak chciałbyś 4.4 w manualu to budżetu raczej braknie na porządny egzemplarz. Jeżeli chodzi o ceny to topowe egzemplarze (pomijam M), czyli sedan 540i manual oraz 330ci poliftowe w godnym stanie bardzo dobrze trzymają cenę i tak już zostanie. Ale są i plusy, jest to w pewnym sensie "inwestycja", takie auto możesz spokojnie drożej sprzedać za 2-3 lata jak będzie w odpowiednim stanie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zawieszenia w e39 to też zalezy czy kupisz wersje cywilną czy m-pakietową. do e39 mozna był dobrać twardsze mpakietowe zawieszenie i wtedy.. nie powiedziałbym że jest komfortowo zestrojone (komfortowo zestrojony zawias to ma merc ;d ) ogólnie wczesniej jedziłem starszyi audicami i w porównaniiu z nimi zawias e39 (m pakietowy) jest twardy jak jasna cholera. czasem czuje się jakbym jechać fajną....taczką ;D

koszty utrzymania będa raczej podobne. przy 20 letnim aucie wsyzstko zależy od stanu technicznego i poprzedniego własciciela. e46 jest szansa ze będzie ciut tańsze ale różnica będzie niewielka

Co do 540i cóż.... każdy chce mieć dobre 540i :D dlatego cena tego modelu mimo upływu lat wciąż jest wysoka, do tego koszta utrzymania sporo większe niż r6 a jeśli jezdzisz głównie po zakorkowanym mieście to spalanie też będzie.... solidne ;d ogólnie 25k to za mało wg mnei na 540i natomiast budżet wystarczy na fajne 530i a ten silnik też powoduje banan na ustach ;d brzmi naprawdę zacnie w porównaniu z silniczkami vaga ;d


co do e39 vs e46, jeśli jezdzisz głownie w mieście samemu to nie przecze ze e46 może być praktyczniejsze. ileż to już razy musiałem odpuścić fajnie miejsce na zaparkowanie auta z powodu jego rozmiaru.ale.... miałem okazję jezdzić e46 znajomego. pamiętam że było jedno wielkie łał, ale teraz odkąd mam e39 to tamto wydaje sie być takie... biedne malutkie i nędzne xD nie przecze ze e46 to fajny wóz ale w życiu nie zmaieniłbym e39 na e46 :D inna klasa auta, zupełnei inne odczucia, na + dla e39

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej, rozglądam się za nowym autkiem i wzrok przykuło BMW 523 z 2000 r ze Szwecji, ponoć 250kkm za 12000.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-523i-alufelgi-automat-serwisowana-sedan-zadbana-warszawa-ID6ACq7L.html

O tyle fajne, że ma automat, komora silnika nie jest myta.

Akurat przechodziłem obok, to zrobiłem kilka zdjęć: https://imgur.com/a/apLMBep

Przy okazji blaszki szwedzkie ro RPR656, jakby ktoś chciał spoglądac w ich raporty ;)

Zaintrygowało mnie, widać koniecznosć kilku inwestycji, a cena nienajmniejsza z dostępnych.

Pytanie: jest godna jakiejś uwagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, rozglądam się za nowym autkiem i wzrok przykuło BMW 523 z 2000 r ze Szwecji, ponoć 250kkm za 12000.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-523i-alufelgi-automat-serwisowana-sedan-zadbana-warszawa-ID6ACq7L.html

Pytanie: jest godna jakiejś uwagi?

 

Cześć, nie umiem odpowiedzieć na pytanie czy jest godna uwagi, ale jak przez prawie pół roku obserwowałem rynek E39 w okolicach Warszawy, to samochody z tego komisu się nie sprzedawały. Zimą tego roku pojechałem tam i obejrzałem trzy. Dwie Piątki i jedną Siódemkę. Wszystkie trzy miały wyraźne oznaki korozji. Wszystkie te samochody nie sprzedawały się potem kilka kolejnych miesięcy. Myślę, że musiał być tego jakiś powód.


Jeśli masz do tego komisu 50km lub mniej, to weź dobrego mechanika, miernik grubości lakieru i oglądaj. Jeśli masz dalej, to proponuję szukać samochodu gdzieś bliżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, nie umiem odpowiedzieć na pytanie czy jest godna uwagi, ale jak przez prawie pół roku obserwowałem rynek E39 w okolicach Warszawy, to samochody z tego komisu się nie sprzedawały. Zimą tego roku pojechałem tam i obejrzałem trzy. Dwie Piątki i jedną Siódemkę. Wszystkie trzy miały wyraźne oznaki korozji. Wszystkie te samochody nie sprzedawały się potem kilka kolejnych miesięcy. Myślę, że musiał być tego jakiś powód.


Jeśli masz do tego komisu 50km lub mniej, to weź dobrego mechanika, miernik grubości lakieru i oglądaj. Jeśli masz dalej, to proponuję szukać samochodu gdzieś bliżej.

To w tym przypadku przegapiłem chyba okazję - umówiłem się na jazdę, tego samego dnia przyjechałem i była już zarezerwowana pod zaliczką. Sprawdziłem, ogłoszenie na otomoto z 9.07 a poszła 12.07. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w tym przypadku przegapiłem chyba okazję - umówiłem się na jazdę, tego samego dnia przyjechałem i była już zarezerwowana pod zaliczką. Sprawdziłem, ogłoszenie na otomoto z 9.07 a poszła 12.07. :P

 

Tak jak pisałem - ja tych samochodów nie oglądałem. Zrobiły na mnie słabe pierwsze wrażenie, ale może poza blacharką były fajne? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozglądam się dalej, znalazłem coś praktycznie idealnego pod względem mechanicznym, ale ma pewne znamiona nadchodzących problemów z korozją.

Progi nie wyglądały źle, utrzymanie lakieru było wykonywane kilka lat temu (nowa powłoka lakieru z powodu uszkodzeń na masce), ale w kilku zakątkach się pokazuje rudy nalot. Pytanie - czy to wygląda na zwiastun większych problemów, czy raczej punktowe incydenty? Progi od dołu były czyste, tak samo z kanału nie było widać żadnych innych zwiastunów problemów.

gR4B8Is.jpg

15HCtIK.jpg

7eee9fC.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta maja juz w okolicach 20 i wiecej lat i takie coś jest normalne. Ja, miałem na większości elementów oryginalny lakier, ale progi lecą, nadkola już robiłem i kilka wykwitow zaczyna się robić. Czasu się nie oszuka.


Auta garazowane, dbane i często woskowane porzadnymi kosmetykami, konserwowane profile itd będą jeszcze jeździły bez wykwitow rdzy długie lata nie licząc rdzewiejacych klap w turasach i pojedynczych elementów w sedanie.


Ogólnie e39 można spokojnie znaleźć jeszcze bez rdzy. Ale wszystko zależne jest od ceny.


Moje auto jest napewno od 15 lat pod chmurką, a jak u Niemca tego nie wiem i po aucie to widać.


Ja miałem problem z nadkolami tył, listwą pod klapą w sedanie, narożnik drzwi kierowcy (uszkodzenie pewnie przy otwieraniu) i progi. Miałem na wiosnę robić progi ale auto jednak idzie na sprzedaż za rok. Koszt to 1.5tys a progi zamienniki są kiepskiej jakości bez wzmocnien wewnętrznych.


Podłoga czysta prócz jednego korka co zostało naprawione. Blacha wycięta i wystawiona nowa bez korka. Pozostałe drzwi zdrowe i nigdy nie malowane tylko cieniowane jak były robione tylne nadkola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

planuję kupno e39 i przeglądając ogłoszenia trafiłem na tego gościa https://auto-bus-export.otomoto.pl. Ma w swojej ofercie kilka sztuk, oglądał może ktoś z was osobiście albo wie coś o tym handlarzu? Warto się wybierać? Na zdjęciach wszystkie ładne, ale przebiegi i ceny jakieś podejrzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"]Ma v8 4.4 za 14 000 :shock:

 

dokladnie, jak reszta jeszcze miala szanse byc "ok" tak w takie bajki nie wierze, patrząc na cenę tej 540 to do każdego z tych aut podchodziłbym jak do tredowatego będac wyposażonym w 10 metrowy kij :D


ale mimo wszystko nie ma co dyskwalifikować reszty aut, mogą być teoretycznie ok ale i tak nie nastawiałbym sie zbyt pozytywnie ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuje e39 z V8 już od kilku miesięcy i większość z nich (głównie 535i przed liftem) ma take ceny albo koło 30 000. Oglądałem jedną za 14900 z czystej ciekawości. Poza progami do roboty nie było dramatu. Bajerów było co kot napłakał ale działały wszystkie. Wracając od niej zdążyłem do handlorza obejrzeć inną (21 000) w aromacie. Silnik chodził jak diesel, działały 3 piksele na LCD i żadna elektro szyba się nie chciała ruszyć mimo próśb i gróźb... takie to szukanie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam dalej, niestety mam problem z rozkodowywaniem VINów, gdzie są nieścisłe informacje. Gdzie najlepiej szukać?

Domyślam się, że sprawdzając różnice pomiędzy E39 z '98 a '99 mogę sobie kody i cyferki porównywać do woli, bo to są już inne roczniki. :(

Pomieszanie sprawia, że nie mam pojęcia o tym, jakie poduszki powietrzne są w aucie, nie jestem pewny skąd wzięły się literki "540i" na '99, takie tam zamieszanie.


'99:

L801A National version Germany/Austria

S202A Steptronic

S210A Dynamic stability control

S216A Hydro steering-servotronic

S261A Side airbags for rear passengers

S265A Tyre pressure control (TPC)

S299A BMW LA wheels with mixed tires

S302A Alarm system

S320A Deleted, model lettering

S352A Insulating double-glazing

S358A Climate comfort windscreen

S403A Glass roof, electrical

S415A Sun-blind, rear

S423A Floor mats, velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S430A Interior/outside mirror with auto dip

S431A Interior mirror with automatic-dip

S438A Fine wood trim

S459A Seat adjuster, electric, with memory

S473A Armrest front

S488A Lumbar support, driver and passenger

S494A Seat heating driver/passenger

S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning

S508A Park Distance Control (PDC)

S520A Fog lights

S522A Xenon Light

S534A Automatic air conditioning

S548A Kilometer-calibrated speedometer

S555A On-board computer V with remote control

S602A On-board monitor with TV

S609A Navigation system Professional

S620A Voice control

S629A Car telephone (GSM) w card reader, front

S672A CD changer for 6 CDs

S677A HiFi System Professional DSP

S694A Provisions for BMW 6 CD changer

S704A M Sports suspension

S710A M sports steering wheel, multifunction

S760A High gloss shadow line

S785A White direction indicator lights

S863A Retailer Directory Europe

S879A On-board vehicle literature German

S940A special equipment BMW Individual

S970A Business Package


98':

Białystok

L801A National version Germany/Austria

S216A Hydro steering-servotronic

S260A Side airbag for driver/passenger

S299A BMW LA wheels with mixed tires

S302A Alarm system

S339A Shadow-Line

S358A Climate comfort windscreen

S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric

S411A Window lifts,electric,front/rear

S415A Sun-blind, rear

S423A Floor mats, velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S438A Fine wood trim

S456A Comfort seat with memory

S459A Seat adjuster, electric, with memory

S473A Armrest front

S488A Lumbar support, driver and passenger

S494A Seat heating driver/passenger

S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning

S508A Park Distance Control (PDC)

S520A Fog lights

S522A Xenon Light

S534A Automatic air conditioning

S540A Cruise control

S548A Kilometer-calibrated speedometer

S555A On-board computer V with remote control

S602A On-board monitor with TV

S609A Navigation system Professional

S629A Car telephone (GSM) w card reader, front

S670A Radio BMW Professional RDS

S672A CD changer for 6 CDs

S676A HiFi speaker system

S694A Provisions for BMW 6 CD changer

S704A M Sports suspension

S710A M sports steering wheel, multifunction

S863A Retailer Directory Europe

S879A On-board vehicle literature German

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ktoś po prostu musiał się dowartościować i przykleił emblemat, którego nie było fabrycznie lub zmieniał klapę i trafił w kolor już z emblematem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam Panowie że już dzwoniłem do gościa co ma ją ą sprzedaż i co nie co już wypytałem. Podesłał mi również kilka fotek jak się ma sprawa z rdzą co przedstawiają poniższe zdjęcia ;)

NsHCyub.jpg

oiq4Cyv.jpg

Uajww46.jpg

WEYPGSf.jpg

MvUqwvN.jpg

nmMfeso.jpg

o4bNvGx.jpg

WrERak0.jpg

44fs6oO.jpg

MHqzd0e.jpg

vIWCjjW.jpg

uYkbdCT.jpg

gn5a9xp.jpg

o8mh8dC.jpg


Dodatkowo samochód posiada zawieszenie Nivo chyba dobrze to nazwałem gdzie z lewą stroną jest jakiś problem.Jak samochód stoi na postoju to jest przechylony na lewą stronę.Przy napompowaniu ciśnienia jest wszystko prosto jak i w czasie jazdy.Tyle był w stanie powiedzieć mi sprzedający o usterkach. Co do szyb to wszystkie są ponoć o zgodnym oznaczeniu prócz czołowej. Pytałem również dlaczego samochód w takim wyposażeniu z takim przebiegiem jak i ceną nie jest w stanie się sprzedać na co sprzedający stwierdził że jest w domu tylko na weekendy tym samochodem ponieważ jezdzi nim do pracy za granicę i dlatego jest tak ciężko ze sprzedażą.Myślę iż jest coś prawdy w tym co mówił ponieważ rozmawiając z nim również był za granicą i na oględziny również nie było szans bo samochód jest w tygodniu również za granicą.Osobiście nie jestem mechanikiem i się zbytnio na tym nie znam więc myślę o skorzystaniu z pomocy firmy wykonującej sprawdzenie samochodu dla kupującego autotesto ponieważ nie uśmiecha mi się jechać specjalnie 300 kilometrów a w dodatku za dużo bym sam na miejscu nie zdziałał dlatego wydaje mi się to dobrym pomysłem.Koledzy każda informacja odnośnie tego samochodu jest przydatna ponieważ sam mam zamiar tym samochodem latać w trasy więc przydałoby się mieć e39 które mnie w trasie nie zawiedzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdzenie to bardzo dobry pomysł, z tym, że autotesto nie da pełnego obrazu stanu auta, szczególnie pod kątem elektroniki, ale pewnie karoserię uda się przejrzeć dokładnie :wink: jakbyś chciał go sprawdzić dokładniej to daj znać na pw.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.