Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Bierz E38 jak Ci się podoba.

To takie rozciągnięte E39.Silniki te same i większość podzespołów też.Do zawieszenia w wiekszosci idą nawet te same cześci co do piątki.Mniej zwrotna jak do miasta.

Wachy będzie brać więcej bo ciężka jest.

Kiedyś się intensywnie tym interesowałem, szczególnie z 5,4.

Te auta mają z reguły w środku full i wszędzie skórę.Ale jak dla mnie E38 to tylko w fałce,bo ma jechać a nie toczyć.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

W utrzymaniu trochę droższe będzie, ale nie jakoś przepastnie.

Co do gazu to nie wiem jak w BMW,ale w innym aucie mam instalację BRC.Zamontowana jest w moim V8 BRC Seqent 56 od 2008 roku i sprawuje się bardzo dobrze.Raz był regenerowany reduktor reszta gratów jest od chwili montażu.

Jedyny minus BRC to taki, że u mnie nikt nie ogarnia tego-wszyscy tylko te stagi.

BRC będzie również nie najtańsza w montażu.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oprocz BRC jakie sa jeszcze polecane ? Na instalacji absolutnie oszczedzac nie chce, dam i 5k ale to ma chodzic jak zloto. A jak z blacha w E38 ? Na jakies elementy szczegolnie zwracac uwage ? Powiem szczerze, ze zardzewialej to nie widzialem :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POdobno e38 po lifcie troche pojechało z oszczędnością i są problemy z rantami drzwi, progami i klapa. e39 ma problem z klapą i z tym co było robione, ale to normalne.

 

E38 z silnikiem 2.8 już (jak dla mnie) bardzo ładnie chodzi i nie koniecznie trzeba nastawiać się na v8. Zresztą.. Przejedź się R6 i zobaczy czy taka elastyczność Ci pasuje.

 

Niektórzy za muła uważają 530i a drugi powie, że to rakieta. Wielu też jest takich co 2.0 w e39 starczy. Mi przeszkadza 2.0 w górach jak się jedzie w kilka osób. Jazda po mieście i wyprzedzanie nie stanowią jakiegoś problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mechaniki i zawieszenia w e38 koszty prawie identyczne jak w 5-tce. Gorzej z elektroniką, tu wychodzi już trochę drożej. Jak kupisz 728i w manualu i przed liftem, to koszty utrzymania praktycznie będziesz miał takie same jak w e39. Problem w tym, że dużo szybciej znajdziesz zadbaną e39 niż e38, tym bardziej w manualu. Co do V12 - jak zarabiasz 4 średnie krajowe w 1 miesiąc, to możesz brać :mrgreen: :norty:

Instalacja BRC podobno jest najlepsza (i najdroższa - mi do R6 w e39 zawołali 3.700-4.200 zł.), ale ja mam staga 200 i omvl i też jestem bardzo zadowolony (na chwilę obecną :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Co do V12 - jak zarabiasz 4 średnie krajowe w 1 miesiąc, to możesz brać :mrgreen: :norty:

Coś w tym jest :wink:

Bo do codziennej jazdy to jednak kosztowny jest. A i do zagazowania się nie nadaje bo.... po 1.koszt instalacji LPG na 12 garów byłby nie mały, po 2 nie ma tam miejsca żeby cokolwiek upchnąć.

Nie wyobrażam sobie jednak w tak wielkim i ciężkim aucie silnika 190 KM. Taka moc to satysfakcjonuje w lekkiej i zwinnej E36 :mrgreen: Ale to tylko moje zdanie i proszę się nie sugerować.

PS. M73 to świetny motor :cool2: .

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyobrażam sobie jednak w tak wielkim i ciężkim aucie silnika 190 KM. Taka moc to satysfakcjonuje w lekkiej i zwinnej E36 :mrgreen: Ale to tylko moje zdanie i proszę się nie sugerować.

 

Bez przesady...

 

525tds - 143 KM, przy 4600 obr/min, 280 Nm, 0-100 10,4s

728i - 193 KM, przy 5300 obr/min, 280 Nm, 0-100 8,6s

 

Myślę więc, że możesz sobie wyobrazić po kilku latach spędzony w 5er tds ;) - bez złośliwości!

To nie jest wcale taki muł jak się niektórym wydaje, dużo większym mułem jest e39 520i.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no V12 odpada :P Gora V8 i zalozenie dobrej instalacji LPG. Myslicie, ze za te okolo 25k znajdzie w Polsce dobra E38 czy od razu sie kierowac do Niemiec ?

 

Za te pieniądze uda Ci się coś w Polsce znaleźć, ale musisz się uzbroić w ogromną cierpliwość.. Czasami możesz szukać rok, dwa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od 3 lat jezdze BMW E36 i teraz pora na cos wiekszego. Wacham sie między e46 a e39 mój budżet to 15 tys. Benzyna wchodzi tylko w rachube ewentualnie z gazem myśle nad 2.0-2.2-2.5 Co o tym sądzicie i jakie rady dacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zależy Ci przede wszystkim na komforcie i wygodzie to bierz E39, a jak szukasz czegoś małego, szybkiego i zwinnego to zdecydowanie E46 :) Jak i tak masz gaz montować to lepiej wziąć 2.5 silnik. Spalania większego w stosunku do 2.0 nie odczujesz zbyt dużego (tym bardziej na gazie), a jednak moc ma większą. Chyba, że paląca jest kwestia OC, wtedy wiadomo, za silnik poniżej 2 litrów płacisz mniej. Sam używam 2.0 bez gazu, jeździ mi się całkiem nieźle, średnie spalanie 10,5.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Myślę więc, że możesz sobie wyobrazić po kilku latach spędzony w 5er tds - bez złośliwości!

To nie jest wcale taki muł jak się niektórym wydaje, dużo większym mułem jest e39 520i.

Pewnie, że bez złośliwości :wink:

Nigdy nie twierdziłem, że TDS był mocny. Pisałem nawet wielokrotnie, że do spokojnego przemieszczania się jest ok, ale ten silnik męczy się w ciężkiej E39.

Teraz jestem w posiadaniu E36 z 2,5 litrowym motorem na vanosie i JGC z 4,7 V8 i szczerze muszę przyznać, że to są optymalne silniki dla mnie. Nie wiem czy odnalazł bym się teraz w słabym ciężkim aucie.

Ale tak jak wcześniej pisałem to tylko moje zdanie i wcale nie namawiam nikogo żeby myślał tak samo. Wręcz przeciwnie każdy niech dobiera motor pod siebie jaki mu pasuje :cool2:

PS.Z tym 2,0 też się z Tobą zgodzę.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co moglibyście powiedziec o tym?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=189729773

gadałem już z Niemcem, ma trzymac do piatku bo i tak jest na urlopie ;) (dziwne, że dal ogłoszenie i wyjechał).

W opisie nie ma nivo ale dostalem VIN i nivo niestety jest. Dziwi mnie natomiast, że z VIN nie wychodzi shadow-line. Może po postu kryje się ta opcja pod Edition Lifestyle.Oczywiscie podobno wszystko technicznie jest w porządku.

Ciagle waham się czy jechac ze względu na:

-nivo

-sport zawieszenie (ceny amorów)

 

-nigdy nie miałem BMW z dieslem (wszystkie 5 było na pachnące paliwo ;))

 

Natomiast kusi to, ze zawsze chciałem Edition Lifestyle, jest to prywatne ogłoszenie, blisko i rzekomo bezwypadkowe auto.

Widzicie jakies wady na tej mizernej ilości zdjeć? Jak cena to potencjalnej wartości wersji e39 ( do zapłaty 4600)?

Z góry dzięki za wszelkie info. Spieszy mi się nieco bo miałbym transport w srodę rano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co moglibyście powiedziec o tym?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=189729773

gadałem już z Niemcem, ma trzymac do piatku bo i tak jest na urlopie ;) (dziwne, że dal ogłoszenie i wyjechał).

W opisie nie ma nivo ale dostalem VIN i nivo niestety jest. Dziwi mnie natomiast, że z VIN nie wychodzi shadow-line. Może po postu kryje się ta opcja pod Edition Lifestyle.Oczywiscie podobno wszystko technicznie jest w porządku.

Ciagle waham się czy jechac ze względu na:

-nivo

-sport zawieszenie (ceny amorów)

 

-nigdy nie miałem BMW z dieslem (wszystkie 5 było na pachnące paliwo ;))

 

Natomiast kusi to, ze zawsze chciałem Edition Lifestyle, jest to prywatne ogłoszenie, blisko i rzekomo bezwypadkowe auto.

Widzicie jakies wady na tej mizernej ilości zdjeć? Jak cena to potencjalnej wartości wersji e39 ( do zapłaty 4600)?

Z góry dzięki za wszelkie info. Spieszy mi się nieco bo miałbym transport w srodę rano.

 

Lifestyle jest fajne, sam mam. Co do nivo to moim zdaniem nie ma się czego bać, mam nivo i nic przy nim nie zrobiłem, od nowości w oryginale - pozatym nivo to naprawdę fajny bajer. Sportowe zawieszenie też mam i od nowości te same amory, zawieszenie zresztą też całe w oryginale prócz drążków z przodu i tulei pływających - co prawda na dziurach jest dość twardo, ale rekompensują to szybsze zakręty. Cena amorów jest trochę większa, ale amory nie wiem w ogóle czy się zmienia, bo kiedyś na forum czytałem, że nie, a nawet jak zmienisz no to przecież nie robisz tego co dwa lata, tylko jeździsz sporo dłużej. Ja na Twoim miejscu bym jechał oglądać skoro masz blisko, cena jak na moje nie jest zła, pewnie jeszcze coś opuści. A z opłatami pokombinujesz to pewnie wyjdzie Ci coś koło 3-4 Tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za opinie o zawiasie. Owa twardosc tez mnie zastanawia bo mam dzieci ;) co do DPFa to w tabeli gosc zaznaczyl euro3 ale mowil,ze ma filtr. Zielona naklejka to potwierdza. Mial ktos doswiadczenia z dpfem w e39? Co do oplat to trzeba by sklonic Niemca do wpisanij 2tys eur. Gadalem w agencji celnej i podobno np 530i z 02r ma wartosc w PL ok 12500zl. Poprosilem by taka znalezli ;) ale akurat to jest na nasza korzysc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za opinie o zawiasie. Owa twardosc tez mnie zastanawia bo mam dzieci ;) co do DPFa to w tabeli gosc zaznaczyl euro3 ale mowil,ze ma filtr. Zielona naklejka to potwierdza. Mial ktos doswiadczenia z dpfem w e39? Co do oplat to trzeba by sklonic Niemca do wpisanij 2tys eur. Gadalem w agencji celnej i podobno np 530i z 02r ma wartosc w PL ok 12500zl. Poprosilem by taka znalezli ;) ale akurat to jest na nasza korzysc.

dzieci nie ucierpią, aż tak twardo nie jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

info z dzis: nivo ok, piksele ok, 3 kluczyki czyli 1 brakuje, minimalna ilosc rdzy na tylnej klapie. To akurat choroba e39 touring. Ranty drzwi podobno ok. Teraz zalezy mi glownie na opiniach o dpf i ogolnie o 2.5d z tym przebiegiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

info z dzis: nivo ok, piksele ok, 3 kluczyki czyli 1 brakuje, minimalna ilosc rdzy na tylnej klapie. To akurat choroba e39 touring. Ranty drzwi podobno ok. Teraz zalezy mi glownie na opiniach o dpf i ogolnie o 2.5d z tym przebiegiem

A dpf z e39 nie da się przypadkiem usunąć? 2.5D no to silnik M57, o którym chyba zbyt wiele nie trzeba mówić, bo jest po prostu bardzo dobry. Jeśli rzeczywiście ma te 200 Tysięcy to jest to bardzo mało dla tego silnika i jeszcze długo, długo, długo pojeździ. Wiadomo, że coś tam może się wysypać, ale ja osobiście mam 240 Tysięcy i silnika/osprzętu nie ruszałem. Wielokrotne nagrody engine of the year mówią same za siebie. Benzyna to nie jest, ale poza terkotem na biegu jałowym to chodzi i brzmi całkiem fajnie, szczególnie jak wchodzi na wyższe obroty. Co do rdzy no to też w niektórych miejscach mam, głównie się to dziadostwo tworzy od soli na naszych drogach :( Także jak rzeczywiście wszystko jest okej, to myślę, że warto kupić. Jakbyś miał jeszcze vin to możesz zweryfikować przebieg dzwoniąc czy jadąc do jakiegoś serwisu, bo jak na auto, które jeździ w niemczech to jest naprawdę mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIN mam, dekodowałem sobie wyposażenie. koncówka to gx78403 ale do ASO nie dzowniłem, jakoś uważam, że nie są przychylni w pomaganiu. Może jednak, tak mi przyszło teraz do głowy, poproszę znajomego lakiernika z ASO BMW aby on się pofatygował ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprosilem i wyszlo,ze koniec historii w aso to 2010r, 164tkm. Wsrod rzeczy poza przegladmi byly malowane lewe drzwi chyba kierowcy i wymienione zarniki ksenonow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.