Skocz do zawartości

325 TDS Touring awaryjność i opinia użytkowników


jafar19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Aktualnie przymierzam się do kupna samochodu. Dwa dni temu Tato mnie namówił na obejrzenie samochodu jego znajomego, mianowicie BMW e36 325tds touring z roku 1998. Osobiście nie brałbym tego modelu pod lupę kupując auto. Przejdźmy do konkretów. Zależy mi na opinii użytkowników jak sprawuje się ten silnik, jakie najczęściej miewa awarie itd. Jeżeli chodzi o samochód to zacznę od wyposażenia:

 

4x poduszki powietrzne, fotele typu Vader (podejrzałem na forum nazwę ), climatronic, w automacie, 4x el.szyby , el.lusterka, podgrzewane siedzenia, "webasto", tempomat, system kontroli trakcji, szyberdach, alarm, centralny zamek i pewnie kilka rzeczy jeszcze o których nie pamiętam.

 

Właściciel twierdzi że jest pierwszym właścicielem w Polsce i zrobił kapitalny remont silnika łącznie z turbiną, skrzynia podobno sprawna z wymienionym olejem. Ma papiery na wszystkie naprawy jakie robił w serwisie. Posiada 4 kluczyki w tym 2 z centralnym zamkiem, trzeci malutki metalowy i czwarty plastikowy mały. Mówi że po remoncie zrobił 30 tyś km i nie było problemów, pali na dotyk, obroty nie falują, cicho pracuje. Z mankamentów jakie posiada to tylna klapa od dolnej krawędzi skorodowana (podobno taka przypadłość w kombi), na przedniej masce małe plamki rdzy na rzekomo od kamyków wypadających spod kół ruszającej drugiej BM-ki, progi sprawdzałem są calutkie zero rdzy, szwankuje centralny zamek tj. otwieramy go i on po 1 sekundzie się zamyka (podobno przewód w tylej klapie), no i pozostało wymienić tylne amortyzatory. To wszystko co opisałem znajomy powiedział że zrobi i samochód wycenił na 10 000 zł. Dodatkowo jakiś hak daje podłączany gdzieś tam w zderzak + koła stalowe z oponami zimowymi z 2010 roku i samochód stoi na "chyba" 15" BMW i na nowych oponach kupionych kilka tygodni wstecz. Samochód wygląda na doinwestowany. Czekam na wasze opinie i porady.

 

Pozdrawiam Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moj gust, tanio, jak silnik i turbina po remoncie to wielkich wydatkow nie powinienes miec, nalezy jeszcze sprawdzic zawieszenie

 

 

plamki rdzy na lakierze, czy ubytki lakeru w postaci odpryskow? Bo odpryski od kamieni jak najbardziej powstac mogly, a jak rdza wylazi spod lakieru to juz troche inna bajka.

 

dziwne ze doszukales sie na forum jak nazywaja sie fotele a opinii o 2,5 tds juz nie znalazles... :]

 

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=155007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem, z tym wyposażeniem i tak zadbany - trochę "za tanio". Oczywiście cena ceną i nie węszę żadnej teorii spiskowej - uważam tylko, że jakby chciał, to bez problemu sprzedałby ją drożej, jeżeli faktycznie jest w tak dobrym stanie.

 

Karoseria jest cynkowana [cienka warstwa, ale jest] przed lakierowaniem, więc nawet po delikatnym odprysku lakieru nie powinna korodować - rysa musi być na tyle głęboka, by "przebić się" przez warstwę cynku do gołej stali.

 

Z maskami jest tak, że z reguły koroduje tam, gdzie była załamana [w momencie uderzenia łamie się w pewnym miejscu - tam się kruszy lakier i cynk, świeży lakier nigdy nie będzie chronił jak fabryczny lakier + cynk].

 

Rzuć okiem na skrzynię, czy szybko i sprawnie przerzuca biegi, czy się "zwiesza" no i oczywiście zawieszenie, jak pisał Kolega wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kwestii zawieszenia to zostały tył amortyzatory a na przedzie jakieś 80% skuteczności czyli przyzwoicie. Tzn nad prawą lampą na masce na mniej więcej wielkości kartki a4 jest kilka małych odprysków w których jest nalot rdzy, cifem pojechałem po tym i moim oczom ukazała się goła blacha.

 

Co do szukania opinii o 2,5 tds to znalazłem 10 stron różnych tematów z czego 99% to o naprawach więc coś słabo szukałem :)

 

ale dodam że czytałem ten temat co podesłałeś i nic mi to nie pomogło ale dzięki :)

 

co do skrzyni to nie mam zastrzeżeń, na trybie ekonomicznym wydawało mi się że zamula ale to może dlatego że na co dzień jeżdżę Audi 80 2.6 V6 w manualu, wracając do tematu po włączeniu sportu wszystko pracowało jak należy tj. płynne przejścia pomiędzy biegami.

 

Tomko on chciał drożej ale w rozliczeniu dodatkowo bierze mój drugi samochód warty kilka tysi i doszliśmy w ten sposób do dyszki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tomko on chciał drożej ale w rozliczeniu dodatkowo bierze mój drugi samochód warty kilka tysi i doszliśmy w ten sposób do dyszki :)

Od tego powinienes zacząc.Ja mam turinga ,ale benzyne 96,wiec o dislu nic nie napisze.Co do reszty-drogi trzyma jak przyklejona,bagażnik niewielki jak na kombi,ale za to prowadzi sie stabilnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokolei, jesli chodzi o opinie uzytkownikow tds'wo to nie wiem czy mozna sie nimi kierowac. Krazy opinia o tym, iz wszystkie ddsy sie sypia - moim zdaniem totalna bzdura. Wiekszosc ludzi kupuje np. E46 za 18 tys. z przebiegiem 160tys. na zegarach i mowia ze strasznie sie psuja te diesle. Jesli znajdziesz pozadne i sprawddzone autko z przebiegiem nie wiekszym niz 300 tys (bo to malo) to bedziesz zadowolony. Wiadomo w silnikach wysokopreznych osprzet silnika jest bardziej skomplikowany np. turbo, wtryski, pompa (same swiece zarowe sa duzo drozsze od zwyklych), a co za tym idzie jest w nim wiecej rzeczy, ktore moga sie popsuc. Pamietaj liczy sie stan samochodu. Zajezdzona benzyna psuje sie rownie czesto. Dalej, jesli chodzi o odpryski na masce normalna sprawa, gosc musial troche jezdzic po autostradach. Rdza na tylnej klapie, hmmm tez slyszalem ze to czesta przypadlosc, ale u mnie ani sladu rdzy a tez mam kombi z 98, wiec warto to sprawdzic, czy nie bylo nic robione. Po pierwsze jaki jest przebieg auta, czy sa na to jakies dokumenty i jaka cene proponowal gosc bez rozliczenia z twoim autem? Jak wyglada wnetrze, zuzyte? Jak silnik, czy spocony przy EGR'ze? Remont silnika tz? turbo nowe, czy uzywane, moze regeneracja. Czemu wymienil? Jesli padlo to ma duzo najechane. daj troche wiecej informacji moze zdjecia.
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokolei, jesli chodzi o opinie uzytkownikow tds'wo to nie wiem czy mozna sie nimi kierowac. Krazy opinia o tym, iz wszystkie ddsy sie sypia - moim zdaniem totalna bzdura. Wiekszosc ludzi kupuje np. E46 za 18 tys. z przebiegiem 160tys. na zegarach i mowia ze strasznie sie psuja te diesle. Jesli znajdziesz pozadne i sprawddzone autko z przebiegiem nie wiekszym niz 300 tys (bo to malo) to bedziesz zadowolony. Wiadomo w silnikach wysokopreznych osprzet silnika jest bardziej skomplikowany np. turbo, wtryski, pompa (same swiece zarowe sa duzo drozsze od zwyklych), a co za tym idzie jest w nim wiecej rzeczy, ktore moga sie popsuc. Pamietaj liczy sie stan samochodu. Zajezdzona benzyna psuje sie rownie czesto. Dalej, jesli chodzi o odpryski na masce normalna sprawa, gosc musial troche jezdzic po autostradach. Rdza na tylnej klapie, hmmm tez slyszalem ze to czesta przypadlosc, ale u mnie ani sladu rdzy a tez mam kombi z 98, wiec warto to sprawdzic, czy nie bylo nic robione. Po pierwsze jaki jest przebieg auta, czy sa na to jakies dokumenty i jaka cene proponowal gosc bez rozliczenia z twoim autem? Jak wyglada wnetrze, zuzyte? Jak silnik, czy spocony przy EGR'ze? Remont silnika tz? turbo nowe, czy uzywane, moze regeneracja. Czemu wymienil? Jesli padlo to ma duzo najechane. daj troche wiecej informacji moze zdjecia.

 

 

Co do rdzy na dolnej krawędzi klapy to gość mówił że pod uszczelką się woda zbiera i że jak wymienię całą klapę to prędzej czy później wyjdzie. Przebieg auta coś koło 260 tyś, w papierach przebieg jest zapisany do 220 000 i potem przyjechał do polski. No i znajomy twierdzi że oryginalny przebieg, remont silnika był w nieautoryzowanym serwisie (w książce jest podana usterka + faktury z napraw) Turbina była nowa i ma 30 tyś przebiegu. Silnik został umyty jakieś 4000 km wstecz w celu zlokalizowania wycieków i był tylko jeden wyciek z pękniętego gumowego węża. Wnętrze jest czyściutkie, siedzenia całe tylko deczko kierownica w miejscach na kciuki wytarta. Zdjęć na razie nie dam bo nie posiadam a teraz nie mam jak zrobić gdyż samochód jest na warsztacie i ma wymianę amortyzatorów, siłowników tylnej klapy i drobne poprawki lakiernicze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana turbiny przy 230tys hmmm troche szybko. Co do remontu silnika co bylo robione??? Co do klapy bzdura, mowie Ci ja mam swaja z 98 i nie ma sladu rdzy na klapie. Moge Ci zrobic zdjecia jak chcesz.
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli dokumenty potwierdzające przebieg są prawdziwe i auto rzeczywiscie ma 260 tys km to moze to byc bardzo ciekawy kąsek.

 

Większosc TDSÓW ma grubo ponad pół miliona przejechane i dalej jeżdzą!!!

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propos klapy ...to fakt że rdzewieją. Miałem kwiatka o średnicy 3cm i pod uszczelką szyby wykwit tam gdzie woda lubi spływać ...dodam ze lakier oryginalny.

Na szczęście leciutko w tył uderzył we mnie emeryt ...lekko przy tym uszkodził mi klapę ..no i oczywiście wydębiłem malowanie całej klapy z usunięciem ognisk rdzy. Klapa jest jak nowa

 

ps. Na dole klapy od wew. są bodajże dwa otwory gdzie odpływa woda od nich też leci rdza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. Na dole klapy od wew. są bodajże dwa otwory gdzie odpływa woda od nich też leci rdza

 

Z tymi otworami to chyba malo ktore starsze kombi nie ma problemow, tak wiec nalezaloby zwrocic uwage, wlasciwie to nie jest chyba taki problem, ja w swoim(kombi ale nie bmw) przerdzewiale otwory rozwiercilem wiertarka, zabezpieczylem i po problemie :P z tym rozwiercanie to tez zalezy z jak daleko posunieta korozja mamy do czynienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dwa tdsy e36 z 95 r i e34 z 94 r jak w dobrym stanie silnik , pompa wtryskowa i nastawnik i jeszcze piszesz, że turbo prawie nowe to ja bym brał. Klapę kupisz za grosze i będziesz miał dobre auto. Zawieszenie w e36 jest wytrzymałe ja w swoim wożę konkretne ciężary i auto dobrze się sprawuje. Do katowania nie polecam ale jako autko do jazdy lub jako autko rodzinne sprawują się rewelacyjnie (przynajmniej moje) przy czym osiągi i spalanie na przyzwoitym poziomie.

Najczęstsze usterki to:

-falowanie obrotów (sypie się nastawnik)

-źle odpala na ciepłym silniku (pompa na wykończeniu)

-piszcząca turbina (bliski jej koniec)

 

Blacharki jest do bólu za grosze można nawet dobrać pod kolor.Tylko trzeba o czasie wymieniać olej. Czasami niektóre egzemplarze rzygają olejem przez odmę aż potrafią zasrać cały filtr powietrza. Ale to łatwo sprawdzić wystarczy wyjąć filtr powietrza i sprawdzić czy nie jest uwalony olejem. Ja przy każdej wymianie oleju dolewam dodatek MoS2 i filtr jest czysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... Zajezdzona benzyna psuje sie rownie czesto....

 

Sprecyzuj kolego dokładniej , co ma się sypnąć niby? (mowa o silniku)

 

Ogólnie to jakby czytać opinie użytkowników w necie to chyba nigdy nie kupił bym żadnego samochodu. Jak jednemu coś nie przypasuje to od razu idzie opinia że auto to szrot i że nie poleca nikomu.

Co do tej rdzy to ja założyłem temat ostatnio nawet , ale obeszło się echem. (http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=99&t=155755 )

Zacytuję z forum syndykat , zadałem to samo zapytanie :

 

...klapy rdzewieją, tak jest :) i nie tylko w E36, ale też w E39 touring jest ten sam problem...

...tylne blotniki, kalpy, okolice wlewu paliwa, spody drzwi - glownie od strony wewnetrznej...

miejsca, ktore trzeba spradzac przy ogledzinach prawie kazdego BMW, nie tylko e36...

...

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

325 tds to fajne auto pod warunkiem , że nie ma z nim grubszych problemów nap. takich jak awarie osprzętu silnika. Jak auto nie było rozwalone i naprawiane potem w szopie to nie powinno być problemów z korozją, moja przyjechała z Włoch poobijana jak ulęgałka, ale bez większych dzwonów (dwa rozjechane skutery i dziesiątki szkód parkingowych).

przy tylnej klapie wymieniałem siłowniki klapy bo opadała, ale nie jest zbyt trudne, dla zainteresowanych tutorial video jak to zrobić samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.