Skocz do zawartości

Spala olej... ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Od dluzszego czasu nurtuje mnie pytanie, a opinie sa rozne...

Czy silnik m30 powinien spalac olej ? OD wymiany zrobilem juz okolo 3,5-4 tyś km, ubylo mi jakies 0,3-0,4 L oleju, duzo jeszcze na wysokich pbratach tzn, od 4-6 tys bo tak lubie a BMW nie jest po to zeby jezdzic ze wskazowka do 2 tys obrotow, wiec moje male pytanie czy to DOBRZE czy to ZLE ze becia spalila troche oleju ?

Opublikowano (edytowane)
mi moja 730 miedzy wymianami nie brała wcale oleju ale taki ubytek o jakim piszesz to w sumie małe piwo. wg mnie nie ma sie czym martwic :cool2: Edytowane przez Frank
Opublikowano
Wg mnie to normalne. Wprawdzie nie mialem silnika m30 ale w silnikach motocyklowych traktowanych raczej rzeznicko jest to w 100% normalne. Moja M10 po takim potraktowaniu tez lubi wtranzolic troszeczke oliwy. Wiec chyba nie jest to specjalnym problemem. Zawsze mozesz sprawdzic norme zuzycia oleju wg danych fabrycznych. Ale je ciezko przekroczyc :D
Opublikowano
mi moja 730 miedzy wymianami nie brała wcale oleu ale taki ubytek o jakim piszesz to w sumie małe piwo. wg mnie nie ma sie czym martwic :cool2:

 

No ja sie nie dziwie skoro Ty 80km/h na V biegu smigales :norty:

 

PS: To ja juz nie wiem co mam myslec, ale Ty Frank ogolnie inny jestes ;)

Opublikowano
Wg mnie to normalne. Wprawdzie nie mialem silnika m30 ale w silnikach motocyklowych traktowanych raczej rzeznicko jest to w 100% normalne. Moja M10 po takim potraktowaniu tez lubi wtranzolic troszeczke oliwy. Wiec chyba nie jest to specjalnym problemem. Zawsze mozesz sprawdzic norme zuzycia oleju wg danych fabrycznych. Ale je ciezko przekroczyc :D

 

W sumie masz racje, bo to nie sa nowe silniki, serduszko mojej beci niedlugo bedzie miało prawie 260 000, wiec nie bede sie martwil narazie, jak zacznie palic 1 L oleju na 100km wtedy przekrocze normy fabryczne i bede myslal co zrobic ;]

Opublikowano

Zmieniam olej co 10.000 km i nic nie dolewam w międzyczasie. Faktem jest że poziom spada z max do okolic min - większość przebiegu zrobiona w trasie ale nie eksploatuję go zbyt intensywnie.

Zauważyłem jeszcze, że przez pierwsze 5/6.000 oleju nie ubywa prawie wcale, później zaczyna znikać nieco szybciej. Jeżdżę na Castrolu 10W/40 + LPG :wink:

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Zmieniam olej co 10.000 km i nic nie dolewam w międzyczasie. Faktem jest że poziom spada z max do okolic min - większość przebiegu zrobiona w trasie ale nie eksploatuję go zbyt intensywnie.

Zauważyłem jeszcze, że przez pierwsze 5/6.000 oleju nie ubywa prawie wcale, później zaczyna znikać nieco szybciej. Jeżdżę na Castrolu 10W/40 + LPG :wink:

 

Ja dolewam olej zawsze zeby miec na max, ale wlasnie dlatego zapytalem bo od wymiany do wymiany spada mi z max na min, a duzo smigam i po miescie i w trasie. A najbardziej lubie ciagnac sie 90/120km/h na 3 biegu :)

Opublikowano

No ja sie nie dziwie skoro Ty 80km/h na V biegu smigales :norty:

 

PS: To ja juz nie wiem co mam myslec, ale Ty Frank ogolnie inny jestes ;)

 

śmigałem często do odcinki przy 6400 , miałem chipa , na czworce czesto dobijałem na czerwone pole obrotomierza ( przy ok 213 km/h) i wydusiłem z niej na A2 235 km/h ( licznikowe) , ogolnie nie jezdze pomału :wink:

 

"inny" ...mozesz sprecyzować ?

Opublikowano

Zmieniam olej co 10.000 km i nic nie dolewam w międzyczasie. Faktem jest że poziom spada z max do okolic min - większość przebiegu zrobiona w trasie ale nie eksploatuję go zbyt intensywnie.

Zauważyłem jeszcze, że przez pierwsze 5/6.000 oleju nie ubywa prawie wcale, później zaczyna znikać nieco szybciej. Jeżdżę na Castrolu 10W/40 + LPG :wink:

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano (edytowane)
Ja po przejechaniu 10 tys. km w sumie dolałem ok 1 l oleju. Zauważyłem, że jak poziom oleju jest bliżej max-a to szybciej ubywa. Uważam jest to normalne, że tyle "bierze". Pozdrawiam. Edytowane przez tomel
Opublikowano

No ja sie nie dziwie skoro Ty 80km/h na V biegu smigales :norty:

 

PS: To ja juz nie wiem co mam myslec, ale Ty Frank ogolnie inny jestes ;)

 

śmigałem często do odcinki przy 6400 , miałem chipa , na czworce czesto dobijałem na czerwone pole obrotomierza ( przy ok 213 km/h) i wydusiłem z niej na A2 235 km/h ( licznikowe) , ogolnie nie jezdze pomału :wink:

 

"inny" ...mozesz sprecyzować ?

 

Frank ja bez chipa dobilem do 232km/h i wiem ze juz wiecej jej nie bujne. A na 4 biegu to maksymalnie do 200km/h dochodze, wiec chip troche daje jednak... ale narazie wlasnie w fazie planowania przerobek mojego silnika, jedni odradzaja i mowia aby kupic nowsze autko inni zeby zachowac w sumie juz tego klasyka, poza tym jestem zdania ze silniki m30 sa jednymi z najbardziej udanych silnikow BMW, mocne i dynamiczne, jedyna wada ze wkrecaja sie dopiero od okolo 3 tys obrotow ale jak sie juz czlowiek przyzwyczai to zaczyna sie bajka... Tak sie zastnawiam jeszcze co do skrzyni, wydaje mi sie ze sa dlugie biegi jak myslisz Frank ? U siebie w 730 tez miales takie odczucie ?

Opublikowano
Takie zużycie oleju jakie masz to nic poważnego - wychodzi to prawie 1l na 10 tys. więc nie ma sie co martwic. Zobacz czy nie masz jakiś wycieków, które swiadczyłyby o znikaniu oleju na zewnątrz niż spalanie przez silnik
Opublikowano

nadal nie wiem ,czemu jestem inny :8) :worried:

hehe.

Co zrobic z autem Twoja rzecz- jesli sie przywiazałes lepiej dopieszczaj swoje - bo co kupisz ?? krokiem naprzod byłoby dopiero E39 z silnikiem V8 .

 

U mnie z biegami było tak - ( licznikowo ) - 1 - ok 60 km/h

2 - ok 98 km/h

3- ok 150 km/h

 

czworka i piatka w poscie powyzej .

 

JEdyne co mnie wkurzało to okropnie mułowata piątka - ten bieg zdecydowanie za długi :hand: a moja zaczynała ciagnac mocno dopiero od 4 tys ( czyli w momencie osiagniecia max momentu obr. )

kiedys robiłem sobie pomiary elastycznosci( stoper, kilka prób ) -

 

Trójka:

80-140 : 9,0s

 

CZworka :

40- 100 : 14,5 s

60-100 : 9,2 s

80-120 : 10,2 s

80-140 : 13,4 s

 

Piatka :

60-80 : 7,2 s

60-100 : 14, 1 s

60-120: 20,9 s

60-140: 29,9 s

80-120: 14,5 s

80-140 : 22,7 s

Opublikowano
Takie zużycie oleju jakie masz to nic poważnego - wychodzi to prawie 1l na 10 tys. więc nie ma sie co martwic. Zobacz czy nie masz jakiś wycieków, które swiadczyłyby o znikaniu oleju na zewnątrz niż spalanie przez silnik

 

Na 100% nie ma wyciekow. Silnik bym umyty ze 3 miesiace temu i wypolerowany na blysk, wczoraj wlasnie ogladalem dokladnie silnik, nie poci sie kompletnie, nawet mililitra oleju nie ma na wierzchu, wiec wycieki zdecydowanie odpadaja pozostaje tylko spalanie tego oleju jako racjonalne wytlumaczenie jego ubytku.

Opublikowano

Witam,

Panowie a ja swoja 735 na M25 pod Londynem lecialem 248km/h. Wiem ze moja Betka byla w niemczech troche "PODCIĄGANA" ale na ile to nie wiem-mam niemieckie papiery na to ale co tam jest napisane to nie wiem bo po niemiecku nie szprecham.

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Obejrzyj dokladnie - wycieki moga byc z simeringu na wale lub walku rozrzadu - niekoniecznie widoczne z zewnatrz (pod obudowa rozrzadu) i rowniez z drugiej strony silnika tzn z simeringu przy skrzyni biegow (tez nie widoczne z gory tylko z kanalu.

 

Pozdro

Opublikowano
Witam,

Panowie a ja swoja 735 na M25 pod Londynem lecialem 248km/h. Wiem ze moja Betka byla w niemczech troche "PODCIĄGANA" ale na ile to nie wiem-mam niemieckie papiery na to ale co tam jest napisane to nie wiem bo po niemiecku nie szprecham.

Pozdro

DEF

 

licznikowe 248 km/h z tego co wiem to dla 735 zupełnie naturalny wynik i to bez zadnego podciagania :cool2:

Opublikowano

Mi to chyba troszke za dużo palił tego oleju jak jeździłem na półsyntetyku (silnik M50) więc przeszedłem na mineralny i spalanie jest dużo mniejsze szczególnie przy kręceniu na wysokich obrotach. Ale jak się przyjżę na silniczek to troszke mokro w niektórych miejscach jest.

Jak przeszedłem na mineralny to spalanie oleju wychodzi teraz (przy agresywnej jeździe) około 0,3l na 1000 km.

Opublikowano

To spoko, bo wiem, że i tak jeszcze nie wszystko z niej wycisnąłem wtedy-za duży ruch był, ale zobaczymy jeszcze co potrafi jak się nadrzy okazja!!

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.