Skocz do zawartości

Alan

Zarejestrowani
  • Postów

    194
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Gołdap

Osiągnięcia Alan

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Gratuluje nowej furki ;) Już w temacie wszystko było powiedziane o TDSie jeśli ktoś go normlnie ekploatuje to jednostka jest ponadczasowa, i nie słuchaj głupich wypowiedzi ludzi, ktorzy nie mieli do czynienia z tym silnikiem albo kupili diesla który służył poprzedniuemy właścicielowi jako "drift machine" :roll2: Najwazniejsza rzecz to nie kręć silnika do odciny, wymieniaj wszystko na czas, nie gazuj silnika powyżej 1500 obrotów jeśli nie jest nagrzany, nie gaś auta odrazu po jeździe niech pochodzi z minute i turbina sie ochłodzi, sprawdzaj stan płynu w chłodnicy itp. - ludzie często piszą że silniki się przegrzewają - owszem jak nie masz płynu w chłodnicy a visko nie działa to jak ma się nie przegrzać ? Wtedy to i głowica pęknie :) A tak pozatym życze długich i bezawaryjnych tras z TDSem :)
  2. Witam, A więc po kolei : Zabrałem się do wymiany szkła świateł krótkich (miałem pęknięte), przy okazji pomyślałem sobie że przeczyszcze odrazu soczewki bo napewno są brudne - i tu pojawiły sie kłopoty... Szkło reflektora było wklejone, musiałem je powyłamywać po kawałku później wyskrobać pozostałe reszki. Szkła kupiłem na allegro (jakieś zamienniki) http://moto.allegro.pl/it...wewnetrzne.html Włożyłęm na przymiarke te szkło, ale nie pasuje idealnie, tzn z jednej strony nie wchodzi dokładnie w rowki - ale to najmniejszy szczegół. Wyczyściłem soczewke zmontowałem to żeby miało ręce i nogi, zapaliłem światła i rezultat olśniewający... Ale na tym się skończyło... Po chwili zauważyłem ze cały reflektor a raczej wewnętrzna część ma spory luz którego nie mogę zlokalizować :( Myślałem że coś połamałem ale nic takiego nie zauważyłem, starałem się zlokalizować luz ale nie udało się, więc pomyślałem ze zdejmę kratki, odkręciłem dwie górne śrubki i znów problem dół nie chce puścić, nie wiem gdzie coś go trzyma :( :( :( Po 5 godzinach walki pomyślałem sobie że wezmę się za drugą stronę. Odkręciłem dwie (2) z trzech (3) śrubek i trzecia za ch*** nie chcę puścić :( :( Lałem na to WD40 z rozpaczy Coca Colę z Hopa ( ;) ) nic nie pomogło !!! Buma stoi rozebrana, a ja nie wiem co robić... Jestem lekko podłamany bo niby z dwu godzinnej naprawy siedziałem do 23 w garażu i ponisłem porażkę :( Teraz wielka prośba o pomoc: 1. Gdzie szukać luzu lub jak ściągnac kratki - gdzie szukac jakiś mocowań (domyślam się że z dołu)... 2. Czy szkło lepiej uszczelnić jakimś klejem/sylikonem ? 3. Czym odkręcić toporną śrubę ? Już mam takie odciski od kręcenia że nie mam siły trzymac śrubokrętu... Bardzo proszę o pomysły jakieś schematy/rysunki foto-story... Pozdrawiam Poległy domowy mechanior...
  3. 195/65/15 tylko i wylacznie, jak dasz wieksze to zima stanie sie Twoim koszmarem, osobiscie mam taki rozmiar mozna zalozyc nawet 185 ale nie mniej. Polecam opony firmy NOKIAN ja jestem zszokowany. Zeszloroczna zima to byl koszmar na uzywanych oponach, teraz kupilem nowe wlasnie firmy NOKIAN i czuje sie jak w lato :)
  4. Alan

    halogeny soczewkowe?

    Moment, moment... przecież E34 od któregośtam roku mają halogeny soczewkowe. Są w prawdzie schowane pod prostokątnymi kloszami poprzednich halogenów, ale są to soczewkowe... . :mad2: :mad2: masz racje ;P
  5. Alan

    halogeny soczewkowe?

    Witam. Pozwole sobie podpiac sie pod temat. Nosze sie z zamiarem wymiany oryginalnych halogenow na halogeny soczewkowe, i tu pojawia sie moje pytanie - czy jest jakas znaczna roznica jesli chodzi o jakos swiatla ? Czy tez moze nie ma, a zmienia sie tylko wyglad wizualny ?
  6. Nikt nie mowi ze sie nie da jezdzic : ) Napewno jazda takim BMW jest przyjemnoscia niz jazda polonezem czy innego tego typu wozidelkami bez wspomagania ;) Wtedy becia wydaje sie jakby miala wspomaganie x2 z opcja CITY ;D
  7. Valdiman: Jak chcesz to moge Ci dac namiary na czlowieka ktory sie tym zajmuje, moze byscie sie jakos rozsadnie dogadali. A czesci jedz kupic na Litwe blisko masz.
  8. Reasumujac wychodzi na to ze to tylko 316 byly tak "kuso odziane" auto dla mas ? (bez obrazy!)
  9. W E-36 nie robili wspomagania ? :mad2: To sie nie milo rozczarowalem...
  10. Witam. Chodze z zamiarem lekkiej rozbudowy mojego audio, miedzy innymi chcialem zakupic tube ale odradzono mi i zaproponowanu subwofer czy jak to sie pisze :) Do tego jaki wzmacniacz i wymienienie glosnikow fabrtczncyh NOKII na jakies lepsze. Co o tym sadzicie ? Przegladalem ten dzial forum i chcialbym zaczerpnac pomyslow ludzi ktorzy tutaj sie udzielaja, bo z tego co zauwazylem dysponujecie ogromna wiedza na ten temat :)
  11. Alan

    Spala olej... ?

    Na 100% nie ma wyciekow. Silnik bym umyty ze 3 miesiace temu i wypolerowany na blysk, wczoraj wlasnie ogladalem dokladnie silnik, nie poci sie kompletnie, nawet mililitra oleju nie ma na wierzchu, wiec wycieki zdecydowanie odpadaja pozostaje tylko spalanie tego oleju jako racjonalne wytlumaczenie jego ubytku.
  12. Alan

    Spala olej... ?

    śmigałem często do odcinki przy 6400 , miałem chipa , na czworce czesto dobijałem na czerwone pole obrotomierza ( przy ok 213 km/h) i wydusiłem z niej na A2 235 km/h ( licznikowe) , ogolnie nie jezdze pomału :wink: "inny" ...mozesz sprecyzować ? Frank ja bez chipa dobilem do 232km/h i wiem ze juz wiecej jej nie bujne. A na 4 biegu to maksymalnie do 200km/h dochodze, wiec chip troche daje jednak... ale narazie wlasnie w fazie planowania przerobek mojego silnika, jedni odradzaja i mowia aby kupic nowsze autko inni zeby zachowac w sumie juz tego klasyka, poza tym jestem zdania ze silniki m30 sa jednymi z najbardziej udanych silnikow BMW, mocne i dynamiczne, jedyna wada ze wkrecaja sie dopiero od okolo 3 tys obrotow ale jak sie juz czlowiek przyzwyczai to zaczyna sie bajka... Tak sie zastnawiam jeszcze co do skrzyni, wydaje mi sie ze sa dlugie biegi jak myslisz Frank ? U siebie w 730 tez miales takie odczucie ?
  13. Alan

    Spala olej... ?

    Ja dolewam olej zawsze zeby miec na max, ale wlasnie dlatego zapytalem bo od wymiany do wymiany spada mi z max na min, a duzo smigam i po miescie i w trasie. A najbardziej lubie ciagnac sie 90/120km/h na 3 biegu :)
  14. Alan

    Spala olej... ?

    W sumie masz racje, bo to nie sa nowe silniki, serduszko mojej beci niedlugo bedzie miało prawie 260 000, wiec nie bede sie martwil narazie, jak zacznie palic 1 L oleju na 100km wtedy przekrocze normy fabryczne i bede myslal co zrobic ;]
  15. Alan

    Spala olej... ?

    No ja sie nie dziwie skoro Ty 80km/h na V biegu smigales :norty: PS: To ja juz nie wiem co mam myslec, ale Ty Frank ogolnie inny jestes ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.