Skocz do zawartości

Zakup e34 - pytania


Zefir

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Chciałbym zrealizowac może marzenie z młodości i zakupić e34. Najbardziej porządam wersji E535 w manualu za nie duże pieniądze do remontu. Znalazłem takową i obejrzałem dokładnie, w związku z tym mam kilka pytań do znawców szczególnie M30B35:

1. Silnik chodzi dość głośno klepią zawory, ale to co mnie zastanawia, że po wyłączeniu dośc mocno silnikiem rzuca. Poduszki są całe, dośc dziwnie dla mnie to wygląda, czy jest to normalne ?

2. Jakie sa szacunkowe koszty, remontu takiego silnika, szliw, panewki, pierścienie, rozrząd, uszczelnienie. Wiem, ze taniej kupić nowszy, ale mi chodzi o oryginał.

 

Pozdr.

Zbyszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zawory w tym silniku mają klepać, głośno czy nie głośno, po prostu mają klepać i już. Istnieje duże prawdopodobieństwo że nikt ich dawno nie regulował i może po prostu wystarczy ustawić luz odpowiedni i będzie ok, u mnie tak było że połowę miałem za luźno a połowę za ciasno :roll: Rozumiem że "rzucanie silnikiem" występuje po wyłączeniu zapłonu? nie zwróciłem uwagi ale mój chyba też troszkę się rzuca. Przyjrzę się dokładniej i dam znać, generalnie prawdopodobnie poduszka któraś się kończy.

Jeśli chodzi o remont to nie pomogę bo póki co czekam na zimę z tym w swojej jednostce i cen jeszcze nie sprawdzałem.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej napisz skąd jesteś może ktoś z Forum mieszka blisko i znajdzie chwilę żeby podjechać z Tobą i obejrzeć.

U mnie dziwnie chodził jak miałem uwaloną sondę, myślałem już nawet że któryś gar mam bez ciśnienia ale po rozpięciu sondy idealnie równo pracuje, ogólnie przyczyn dziwnej pracy może być masę, najlepiej podjechać na kompa za 50-80 zł i mieć pełną diagnozę

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet "Original BMW" panewek korbowodowych w serwisie - ok. 320 zł.

 

Prawidłowe wyregulowanie zaworów może być bardzo trudne ze względu na to, że z biegiem lat wyrabia się wałek (tworzą się wgłębienia).

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo moc tkwi w głowicy :wink: a w m30 to element który najczęściej pozbawia silnik mocy, więc w Twoim przypadku najlepiej szukać zdrowego dołu w m30, a głowicę ogarnąć, nowy wałek, planowanie, zawory itp. zawsze można się pokusić o większe sprężanie, bo m30b35 jest mocno odprężone, porting głowicy, ostrzejszy wałek i będziesz miał ciekawy efekt, tylko pamiętaj, żeby dolot był ori i szczelny, tak samo nie pchaj się w żadne przelotowe wydechy.
http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlicz to co jest do zrobienia, jak wyjdzie dolozyc powyzej 3-4tys. to lepiej odpusc to auto.

Wiem ze R6 3,5 jest swego rodzaju rodzynkiem i trudno znalezc e34 z tym motorem, ale z tego co piszesz to wlasnie z nim jest problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem, czy nie warto? Ja kupiłem TDS-a za 2.800, wiedząc od początku że dobrze ponad 3.000 będę musiał włożyć w naprawy. Powoli sukcesywnie naprawiam, nic nowego się nie psuje, blachy w bardzo dobrym stanie i silnik sam w sobie też... Wyjdzie mnie to z 6.000 łącznie z zakupem auta i nie sądzę, że w podobnej cenie znalazł bym coś w takim stanie, do jakiego go doprowadzę :] A z 535 jeszcze większy problem byłby dostać coś za takie pieniądze... Jeśli kolega ma nerwy i pieniądze na naprawy, a auto zdrowe blacharsko i silnik w miarę się zachowuje - to czemu nie? :D

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż klamka zapadła kupuje, liczyłem że wydatki mogą wynieśc do 10k w całości. Wiem, że wielu uważa to za małe szaleństwo, ale cóż. Szacuję że całkowity koszt będzie w okolicy 13k z zakupem i uważam, że będzie to wtedy fajnie jeźdzące i wyglądające auto. To będzie 3 auto w rodzinie, więc rocznie zrobie nim z 2tyś km głównie dla przyjemności. Oglądałem kilka bryczek za 10-13 kilo i wbrew pozorom nie ma tam rewelacji. Są to zazwyczaj podpicowane padaki :)

Ja kupuje padake za małą kasę i jak zrobie to przynajmniej będę wiedział co mam. Pewnie tylko będę miał tysiące pytań, tak btw. ma ktoś może jakąś serwisówkę do 535 ? język dowolny od czego jest google translator ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.