Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Chce kupic e34, zastanawiam sie czy szukac z silnikiem m30 czy z 2,5 vanosem.. Jakie sa wady vanosow? Na co zwrócic uwagę?

Silniki m30 sa mocniejsze, trwalsze, prostsze co przekłada sie napewno na mniejsza awaryjnosc i koszty napraw.. Problem jest ze znalezieniem 5 z takim silnikiem mowie tu o 3.5l Moge prosić o jakaś rade lub wskazówki? Zgóry dzieki :)

Opublikowano

Mam M30B35, jestem nieobiektywny :norty:

Vanos w silniku co najmniej 15 letnim w 80% silników do wymiany. Mniejsza moc, spalanie podobne w obu silnikach, w M30 odrobinę większe, ale i mocy więcej, elastyczność większa itd... Realne spalanie M30B35, mierzone na dystansie ok 5 tys km w moim aucie jest wyliczone w pasku w moim podpisie. Problemem będzie znalezienie e34 z silnikiem o którym mowa w stanie "do jazdy" bo samo znalezienie jednostki to żaden problem :norty: Wszystko zależy ile chcesz dać za auto z takim silnikiem. Jeśli nie masz z 8-9 tys zł daj sobie spokój, taniej nie kupisz nic z sensem.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
ziomek mi mowił ze w vanosach rzekomo pękają bloki.. Co do m30b35 myslałem tez o e32 łatwiej znalesc taka sioremka to nie to co 5 ale ryj powiedział bym jest lepszy ze wzgledu a to ze szerszy.. :norty: jak by tak zglebic kupic jakas felge i przyciemnic szyby to tez moze byc miło :) jedyne co w 7 mi sie srednio podoba to d.u.p.a (paradoksalnie) :norty:
Opublikowano
Bloki pękają tym co nie umieją jeździć :norty: To tak jak z powiedzeniem że LPG niszczy silniki- zawsze i najbardziej tym którzy go nie mają, tak i z pękającymi blokami- pierwszy raz słyszę podobną bzdurę :wink: Wygląd e32 to kwestia gustu, mnie się tam podoba i jest to jedyne auto na jakie zamieniłbym moje e34...

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

Vanos w silniku co najmniej 15 letnim w 80% silników do wymiany-Kamilf

 

A po czym wnosisz ze do wymiany i z kad te 80%?

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Opublikowano

Ja, za rok planuje kupic m30 i taki silnik tez tobie polecam, osiagi v8 ale naprawy sporo tansze...

W vanosa wogole bym sie nie pchal i jak juz m50 to bez vanosa, po ci to to w starym aucie? Wzrasta tylko mozliwosc awarii

Opublikowano

"ziomek mi mowił ze w vanosach rzekomo pękają bloki" :duh: - dobre

Jak ja szukałem samochodu to miał być jak najmniej awaryjny i w miarę ekonomiczny. Po długich godzinach na różnych forach internetowych wybór padł na M50B25 (czyli bez vanosa)

 

Główne zalety jakimi się kierowałem to:

- nowsza konstrukcja

- brak przewodów wysokiego napięcia (a to jest niemały koszt)

- sterownie wtryskiwaczami

- spalanie/osiągi

 

Co do vanosa to pada po około 200-250tyś km. Sam koszt naprawy nie jest wielki, jak robi się samemu.

Opublikowano

kaylo m50 wychodzily z vanosem i bez :]

 

dodam ze o m30 kraży opinia ze to silniki niezniszczalne i pancerne

niestety w e34 te silniki wychodzily tylko do 93r, wiec oryginalnie nie mialy montowanych szerokich nerek, a dla mnie to minus biorac pod uwage wyglad, wiem ze mozna wymienic itd ale z tym jest juz jest troche zachodu...

 

jestem pewny ze 2,5l daje duzo frajdy i to tez jest dobry silnik, pamietam chwile kiedy pierwszy raz przejechalem sie taką maszynka, gacie pełne i rogal na mordzie mi nie schodzil przez dluzsza chwile, ale jakbym mial do wyboru auta w podobny stanie z tymi silnikami wzialbym 3,5l :)

Opublikowano
czyli m30b35 tez byłem bardziej ku temu po tym jak pare razy sie przekonałem jak to ciagnie :norty: i wydaje mi sie ze bardziej e32 niz e34 chyba mniej zajechane i zdecydowanie wiecej egzemplarzy z tym silnikiem :)
Opublikowano
aha no wlasnie dochodzi problem ze znalezieniem e34 z takim silnikiem a co dopiero w stanie zadawalajacym... przynajmniej u mnie w lubelskim, dlatego piszac ze za rok bede szukal m30 wiem ze moze mi zejsc pol roku na samym szukaniu:P monitoruje caly czas ogloszenia w necie wlacznie z allegro i u mnie ni widu ni slychu
Opublikowano
z tym jest problem to prawda, jak jest silnik to czesto w automacie a jak jest manual to w 3.0l a ten w porównaniu do 3.5 wiele odstaje
Opublikowano
Vanos w silniku co najmniej 15 letnim w 80% silników do wymiany-Kamilf

 

A po czym wnosisz ze do wymiany i z kad te 80%?

 

Po tym wnoszę że mam w rodzinie 8 Beemek w tym 5 starych (powyżej 15 lat) i w 4 Vanos był do robienia bo huczał/szumiał. Po za tym jest to element mechaniczny więc ulega uszkodzeniu. Tak jak Kaylo napisał jak robisz Vanosa samemu to nie wychodzi drogo, gorzej jak się pojedzie do warsztatu :norty:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie spotkałem sie z czyms takim no chyba ze jest silnik zajezdzony, np driftem ale w normalnej eksploatacji brak uszkodzen, no mozna jedynie oringi powymieniac i tez bedzie długo smigac.

Ja mam z vanosem i nic sie nie dzieje, poprostu moze do BMW trzeba dorosnac a nie jak niektorzy mysla ze w pi..de i po garach, tak to nawet najlepsze nie wytrzyma

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Opublikowano

Katowanie katowaniem, mówimy o normalnej eksploatacji. Vanos jak każdy element mechaniczny ma swój określony przebieg i po tym czasie trzeba zajrzeć. W moim przypadku również dorastanie mało ma do rzeczy bo autami tymi jeżdżą ludzie w wieku ok 35-40 lat :wink:

Idąc Twoim tokiem rozumowania- nie rozbierajmy nic przy silniku, wymieńmy tylko oringi, będzie długo śmigać. Kaylo napisał wyżej Vanos żyje 200-250 k km, może 300 k przy dużym szczęściu, potem przestaje działać :norty:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

dodam ze o m30 kraży opinia ze to silniki niezniszczalne i pancerne

niestety w e34 te silniki wychodzily tylko do 93r, wiec oryginalnie nie mialy montowanych szerokich nerek, a dla mnie to minus biorac pod uwage wyglad, wiem ze mozna wymienic itd ale z tym jest juz jest troche zachodu...

Kwestia gustu ;) Mi tam się bardziej podoba E-34 przed liftem, tak samo jak w przypadku E-46

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

dodam ze o m30 kraży opinia ze to silniki niezniszczalne i pancerne

niestety w e34 te silniki wychodzily tylko do 93r, wiec oryginalnie nie mialy montowanych szerokich nerek, a dla mnie to minus biorac pod uwage wyglad, wiem ze mozna wymienic itd ale z tym jest juz jest troche zachodu...

Kwestia gustu ;) Mi tam się bardziej podoba E-34 przed liftem, tak samo jak w przypadku E-46

 

A mi przed i po lifcie :D , dla mnie E34 to najladniejsze bmw i wogole jeden z najladniejszych samochodow jakie kiedykolwiek wyprodukowano... :mrgreen:

Opublikowano

Ja posiadam M50B20 .. jeżdżę Vanosem.. i naprawde nie mam nic do zarzucenia! Mój ma przejechane ok 300 000 km, z tego 2 lata na "normalnym" gazie, nie żadna sekwencja.. i naprawdę nie mam nic do zarzucenia! Autko sprawuję się bardzo dobrze! Oczywiście biorąc pod uwagę wszystkie wymiany na czas (czyt. olej itp) .

 

Pozdrawiam.

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
Opublikowano

Przepraszam.. jest jeden mankament! ;D

2 litry - 150KM to troszkę mało jak dla mnie na E34 :lol:

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
Opublikowano

To wszystko kwestia gustu, jeździłem na takim silniku w e36 qpe i tam robił robotę nieźle. Do e34 moim zdaniem też wystarczająco by się nadawał. Tylko tak jak już zostało stwierdzone, każdy ma inne preferencje. Jednemu wystarczy 1.8 a drugiemu i 5.0 będzie słabo jeździć :norty:

W swoim autku mam m30b35 i ten silnik zaspokaja moje potrzeby tak pod względem wrażeń jak i spalania,a co najważniejsze jest stosunkowo tani w codziennym użytkowaniu, oraz prosty w budowie więc praktycznie każdy kumaty mechanik powinien go ogarnąć.

A jeśli chodzi o Vanos'a to jak najbardziej uważam go za dobry wynalazek i gdybym go miał u siebie na pewno by mi nie przeszkadzał :wink: Sądzę tylko że należy go po prostu serwisować jak każdą inną część w aucie.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.