Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy przypominam że napisałem o BMW 530d i 530i a nie o Volvo czy VW Lupo. Główna teza dotyczyła rzekomych oszczędności diesla które bardzo często są podnoszone - nie tylko tutaj na forum - w tym najczęściej wytykane spalanie. Jednemu czy drugiemu nic się nie zepsuło ale większości lecą wspomniane rzeczy - poczytajcie forum.

Co więcej piszecie o jeździe z głową czyli NIE BUTOWANIU na rozgrzanym silniku - zapytam to gdzie tu frajda z jazdy ????????????????????

 

Poza tym to nie jest wątek o wyższości jednego nad drugim - chodziło tylko o ekonomię eksploatacji dwóch PORÓWNYWALNYCH pojazdów o której bardzo często rozmawiamy.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O ekonomii eksploatacji ten wątek też nie jest. I warto o tym pamiętać; nie wiem jak u Was, ale w dziale serii 3 autor zadaje dowolne pytanie, a 2-3 strony później dyskusja toczy się na temat benzyny/diesla/gazu/roweru.

 

Nie wiem, czy ten światły i skądinąd tasiemcowaty wątek na temat benzyny i diesla jest aktualnie otwarty (co pewien czas zostaje zamknięty przez modów, jak zaczynają się pyskówki), ale warto tam się przenieść i tutaj nie zaśmiecać.

Opublikowano
O ekonomii eksploatacji ten wątek też nie jest. I warto o tym pamiętać; nie wiem jak u Was, ale w dziale serii 3 autor zadaje dowolne pytanie, a 2-3 strony później dyskusja toczy się na temat benzyny/diesla/gazu/roweru.

 

Nie wiem, czy ten światły i skądinąd tasiemcowaty wątek na temat benzyny i diesla jest aktualnie otwarty (co pewien czas zostaje zamknięty przez modów, jak zaczynają się pyskówki), ale warto tam się przenieść i tutaj nie zaśmiecać.

Zielo ja już nie zaśmiecam :oops: :wink:

Natek wychodzina to że masz poprostu pecha :cry: a moze auto nie dokonca było takie jak Ci podczas sprzedaży przedstawiono....

Co do butowania miałe na mysli MAX a ja mam juz przyjemnosc z jazdy przy np 150km/h :cool2:

(*pozdrawiam*)
Opublikowano
Auto przy zakupie było ok, nie miałem uwag. Turbina do samego padu chodzila bez zarzutu, nie dawała kompletnie żadnych oznak, że coś jest nie tak, a wtryskiwacz, cóż, nasz paliwo pewnie

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpowiadając Prezioso. Dokładnie taki miałem wybór 530i czy 530d. Wybrałem 530d ze względu na moment obrotowy , który pozwala od niskich obrotów bardzo szybko przyspieszyć. Przyspieszenie 530i zeby było zblizone musi miec odpowiednio wysokie obroty - oczywiście ze charakterystyki są różne, ale moment obrotowy 500 do 300 Nm. co do ekonomii - uważam, że rozpatrywanie zakupu BMW pod katem ekonomii jest bez sensu, a E60 to juz w ogóle. Za 5 letnie trzeba dac min 70 tys zł, a za niewiele więcej można kupić nowe auta z klasy średniej wtymiarami juz nieodbiegajace od E60, oczywiście z podstawowymi silnikami, ale będą nowe. BMW jako markę kupuje zdecydowana mniejszośc ludzi, a co dopiero 5 letnie za taką kasę...
Opublikowano
Kolego Prezioso sprawdź dokładnie czy nie masz klapek w kolektorze, bo z tego co ja słyszałem to one w benzynie występują również :D Używana benzyna bmw w Niemczech jest droższa od diesle i z reguły dostępna ze znacznie gorszym wyposażeniem (wiele osób nie kupuje na naszym rynku używanych aut ze zrozumiałych względów i szuka za zach. granicą). A cała dyskusja w tym wątku jest bez sensu. Jeśli chcesz ją prowadzić to proponuje, żebyś nadał odpowiedni temat i założył nowy wątek, a nie robił OT. EOT
e61 530D 2007 Touring
Opublikowano

Co wy się tak strzelacie ?? Stwierdziłem fakt na podstawie kosztów jakie tu przedstawili koledzy że nie ma to w pełni uzasadnienia ekonomicznego.. Na tym koniec dyskusji miał być a nie początek - zwłaszcza że nikt nie dywaguje o wyższości jednego silnika nad drugim bo to bezsensu z oczywiście zrozumiałych względów niejednokrotnie poruszanych na forum.

Mam M54 pod maską i nie słyszałem nic o klapkach - ponoć są w N52 (po 2005 roku).

Arekt - a co diesle to same "wypasy" są ;) ??

ALE ŻEBY NIE BYŁO ŻE ROBIĘ DYM - KONIEC DYSKUSJI

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz widzisz, co miałem na myśli. Jeden coś drapnie, a potem już idzie samo w kierunku każdym, tylko nie tym, którym podąża autor danego tematu. I nici z pomocy koledze w potrzebie.

Ja też kończę, bo i moje wpisy nie są na temat.

Opublikowano
No i co, ktoś wie jak to ugryźć. Może wymiana oleju by pomogła, czy zostaje tylko wymiana turbo. Dziwnie ją słychać przy przygazówce na P i na rozgrzanym silniku. Jak schodzi z obrotów to tak jakbym gasił silnik turbinowy. Trochę się obawiam, bo czytałem, że turbo zaciągnie olej, to silnik może szlag trafić.
Opublikowano

Dokładnie, jak zaciągnie olej to kaplica, w manualu go zdusisz a w autoacie nie wiem czy da sie cos zrobic? Możesz zdjąc przewód z turbiny i sprawdzić jaki jest luz na wałku turbiny i czy rura jest bardzo zaolejona. Może to tylko jakaś nieszczelność w dolocie.

 

Pozdro

Opublikowano
Słyszałem, że tak hop siup z tym zgaszeniem w manualu to nie jest. Jutro sprawdzę sam. Jak ostatnio mechanik sprawdzał klapki w dolocie (jeszcze sie wszystkie trzymają :D ) to zerkną na turbinę bo mu wspominałem. Mówi, że jak na ten rocznik i przebieg to wygląda dobrze, a i oliwy trochę jest, tyle że przy każdym turbo trochę oliwy w dolocie będzie. Ten dźwięk mnie tylko przeraża :cry2:
Opublikowano
Miałem podobny problem, kupiłem auto od zachodniego sąsiada, gdzie oficjalnie wszystko jest porządne i poukładane. Po kilku dniach cóś zaczęło głośniej gwizdać i świszczeć. Że tak powiem obrobiłem się po pachy na dzień dobry bo przebieg niby sprawdzony, gwarantowany a tu masz... Jednak niedługo potem mechanior mówi, że oleju było mało, wymieniono go pewnie jeszcze w poprzedniej dekadzie a w filtrze powietrza to nawet i kiepy po Marlboro poznajdywał :-) (nie wiem czy nie przesadził). Suma sumarum serwis na najlepszych komponentach wykonano od tego czasu turbinka zaiwania jak należy. Może trochę optymistycznie to przedstawiłem, bo od wymiany i dolania przejechałem raptem 2 tkm ale narazie jestem zadowolony.
Opublikowano
Słyszałem, że tak hop siup z tym zgaszeniem w manualu to nie jest. Jutro sprawdzę sam. Jak ostatnio mechanik sprawdzał klapki w dolocie (jeszcze sie wszystkie trzymają :D ) to zerkną na turbinę bo mu wspominałem. Mówi, że jak na ten rocznik i przebieg to wygląda dobrze, a i oliwy trochę jest, tyle że przy każdym turbo trochę oliwy w dolocie będzie. Ten dźwięk mnie tylko przeraża :cry2:

 

Gasząc silnik na biegu przy maksymalnych obrotach można spalić sprzęgło :mad2: . Najlepszy sposób żeby zgasić silnik gdy turbo zaciągnie olej,(w manualu i w automacie) to,-podnieść maskę,zdjąć przewód plastikowy idący z obudowy filtra powietrza do nadkola (jest na zatrzaski), w otwór prowadzący do filtra wsadzić szczelnie szmatę(cały zabieg ok 20sekund) i nie ma bata że silnik bez powietrza zgaśnie.Trzeba tylko wozić odpowiedniej wielkości szmatę żeby jej nie wessało bo będzie :duh:i warto cały zabieg wcześniej przećwiczyć na spokojnie,myślę że jak ktoś spodziewa się padnięcia turbiny to warto, bo sprzęgło też nie mało kosztuje, poza tym nie zawsze się tak da zrobić, a sposób ze szmatą jest100 procętowy :lol:

Opublikowano

Hehe sposób dobry tylko grzebaj przy silniku pracującym na maks obrotach z którego w każdej chwili korbowody moga wyjść bokiem hehe ;)

Na szczęście beemki jeszcze tak gasić nie musiałem ale zdarzyło mi sie w innych samochodach i problemu ze zgaszeniem na biegu nie było. :)

 

pozdro

Opublikowano

Odnośnie turbo.

Przedstawiam zdjęcie, "trochę" oleju się tam nazbierało...

http://i53.tinypic.com/2myciuv.jpg

 

Przedstawiam też drugie zdjęcie:

http://i51.tinypic.com/23s6r95.jpg

 

Co to za część nr B?

Troszkę w głąb silnika ta część jest dosyć mocno zasyfiona olejem.

 

 

Aha i jeszcze jedno.

Czy taka dziurka może powodować ten świst?

http://i51.tinypic.com/n6x9mo.jpg

Opublikowano
Co do świszczącej turbiny to może ktoś użytkuje e60 od nowości i wie czy turbina od nowego trochę pogwizduje,czy na początku jest zupełnie cicha,bo ja mam prawie300k i lekko gwiżdże do2000obr.,potem zupełna cisza a ciągnie bardzo dobrze.
Opublikowano

Też miałem takie świeszczenie i po ok 6 miesiącach turbina padła :(

 

To kiedy padnie turbina to wszystko zalezy jak sięużytkuje auto tzn będziesz kopał może

paść i po miesiącu będziesz latał spokojnie to wytrzyma dłużej.

 

Taki świst niestety nic dobrego nie wróży... :?

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
Czy ma ktos namiary na dobry (profesjonalny znajacy sie na rzeczy) zakład regenerujacy turbiny w Polsce. Poprosilbym o nr tel. Nie uśmiecha mi sie wydawać 4 tys. Na nowe turbo, jak w wydatkach są jeszcze inne rzeczy do naprawienia. Z góry dziękuje. Pozdro.
Opublikowano

Z tego co słyszałem to regeneracja jest mało opłacalna. Później koszta mogą być podwójne. Ja jeśli będę wymieniał to na nową.

Nowa to koszt około 3700 zł.

Opublikowano
U mnie turbo świszcze odkąd ją kupiłem (1,5 roku). Po pół roku od kupna dostała czipsa i nic się nie dzieje :mrgreen: .

http://img820.imageshack.us/img820/8426/bkpy.jpg


EX: 530 dA

Opublikowano

Dzisiaj rozebrałem cały dolot do turbinki i to co znalazłem to:

- strasznie wali olejem z odmy, nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić (jeszcze nie szukałem na forum), poza tym nie wiem czy turbo pluje olejem czy nie,

- sprawdziłem wałek turbinki, ma minimalne luzy góra-dół tak jak powinien mieć, zero luzów wzdłużnych, ale... jak kręciłem wirnikiem to tak co 3-4 obroty jakby w jednym miejscu wirnik się delikatnie przyblokowywał ( ? ),

- szmaciana otoczka na wężykach podciśnienia jest zdrowo nadszarpana, wiec domyślam się się, że wężyki kwalifikują się do wymiany (zaraz śmigam do sklepu w poszukiwaniach nowych),

- przepływomierz jest delikatnie obsmarkany olejem, też trzeba będzie przeczyścić.

 

I to na tyle. Kierownice nie są przyblokowane, cięgienko pracuje bez żadnych oporów. Przy okazji jak już mam wszystko wyjęte to chyba zerknę na zaworek i ten filterek o którym była mowa w jednym z postów. Napiszcie tylko co mam zrobić z tą cieknącą odmą i czy wałek turbiny jest ok. Dzięki z góry. Pozdro.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Mam pytanie odnośnie pracy turbiny. Czy ten dźwięk jest taki jak ma być ?
z góry dzięki za pomoc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Mam pytanie odnośnie pracy turbiny. Czy ten dźwięk jest taki jak ma być ?
z góry dzięki za pomoc

 

Za głośno ją słychać ale wiele osób jeździ z taką wyjącą turbiną i nic się nie dzieje, ale na pewno nie jest to normalne.

Opublikowano
Witam. Mam pytanie odnośnie pracy turbiny. Czy ten dźwięk jest taki jak ma być ?
z góry dzięki za pomoc

 

Za głośno ją słychać ale wiele osób jeździ z taką wyjącą turbiną i nic się nie dzieje, ale na pewno nie jest to normalne.

 

a czy nieszczelność układu może powodować taki gwizd ? dodam, że nie ma żadnych innych skutków typu spadku mocy, nadmiernego kopcenia czy też brania oleju. Wymieniłem ostatnio uszczelkę turbo-ic (była zniszczona), ale gwizd nadal pozostał :cry: może kolektor wydechowy ? ale nie ma też oznak sadzy na silniku czy też zapachu spalin w kabinie, już sam nie wiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.