Skocz do zawartości

arekt

Zarejestrowani
  • Postów

    106
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O arekt

  • Urodziny 07.11.1977

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 530D 2001 Touring (było), e61 530D 2007 Touring (obecnie), f11 530D Touring (w planach)
  • Lokalizacja
    Poznań
  • Zawód
    prawnik

Osiągnięcia arekt

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. No tak. Że do 8 cali jest ok to wiem, bo wynika to z zaleceń producenta. Natomiast 225 jest właśnie zalecana na 7 i pół. W żadnym katalogu bmw nie widziałem aby były zalecane 245 na 7 i pół cala. Dlatego trochę mam obawy.
  2. Czy ktoś ma taki rozmiar jak w temacie na feldze 7 i pół cala.... Bardzo poważnie myślę nad zmianą letnich opon z raunflatów (Goodyer Eagle 5 rozmiar 225/50/17) na zwykłe. Rozważam m.in. opony Vredesteina Ultrac Sessanta. Bardzo dobre opinie i przystępna cena. Niestety producent nie ma w ofercie rozmiaru 225/50/17 dla tego modelu opony. Ma 225/45/17 lub 245/45/17. 245/45/17 wychodzi w średnicy bardzo zbliżona do 225/50/17. Dlatego 224/45/17 raczej odrzucam. Większa różnicą w średnicy koła. Niemniej z racji, że mam wzory felg Styling 243 oraz Styling 138 to zdaje się, że obie są 7 i pół cala. Producent wszędzie w katalogach podaje, iż na takiej feldze (7 i pół) zaleca oponę w rozmiarze 225/50/17. Zastanawiam się poprostu czy 245 nie będzie trochę "balonowata" i pieniądze na opony będą wyrzucone w błoto. A tego nie lubię. Pozdrawiam.
  3. Według mnie 530i w zestawieniu z 530d to jak "lizanie lodów" przez szybkę. Moment robi sporą różnicę. Przyspieszenie w zakresie 80 - 120 też w diselu jest bez porównania lepsze (najczęściej potrzebne). Dźwięk na plus w benzynie. Najlepiej przejedź się jednym i drugim i sam zdecyduj. Tutaj spotkasz zwolenników tego i tego motoru i niewiele z tego wyniknie.
  4. Zrób save a potem jeszcze set (cały czas musi być wtedy nazwa stacji wyświetlana).
  5. SuperTdi. Ja o tym vw garbusie to wspomniałem tak dla jaj. I tak przy okazji diesle tdi z vagu nie są żadną alternatywą dla CR bmw w szczególności 3l. O reszczie nie wspomnę.
  6. Kolego Prezioso sprawdź dokładnie czy nie masz klapek w kolektorze, bo z tego co ja słyszałem to one w benzynie występują również :D Używana benzyna bmw w Niemczech jest droższa od diesle i z reguły dostępna ze znacznie gorszym wyposażeniem (wiele osób nie kupuje na naszym rynku używanych aut ze zrozumiałych względów i szuka za zach. granicą). A cała dyskusja w tym wątku jest bez sensu. Jeśli chcesz ją prowadzić to proponuje, żebyś nadał odpowiedni temat i założył nowy wątek, a nie robił OT. EOT
  7. arekt

    bmw 530d 70tys.

    Kolor jak kolor. Mi osobiście czarny się bardzo opatrzył. Zresztą strasznie latem na nim widać kurz. Ledwo wyjedziesz z myjni i już auto okurzone. Mi osobiście bardzo podobało zestawienie występujące w katalogu e61 marine blue i jasne skórzane wnętrze i o dziwo taką znalazłem i kupiłem :) Taki lekko marynarski szyk. Bardzo mi się podoba i za nic nie zamieniłbym na czarną. Kombi dla mnie też jest na plus. Zawsze podobały mi się kombi robione przez bmw (Od kiedy pamiętam, e39 również była touring). natomiast gorzej ze skrzynią, no chyba że ktoś lubi pomachać manualem.
  8. arekt

    BMW Online

    No tak, czyli z internetu nici. Też mam te opcje ale nie mogę ich włączyć. Pojawia się komunikat, że internet nie dostępny w naszym kraju. Coś niby słyszałem, że BMW Polska miała sfinalizować te umowy w I kwartale tego roku. Może będzie to już niedługo. Jak będzie coś nowego wiadomo w temacie, to proszę dajcie znać.
  9. Zawsze można wybrać vw garbusa (bezawaryjny) :) W razie czego młotek w rękę i sam naprawisz. z tym ze podróż w długą trasę ma niewiele wspólnego z komfortem, bezpieczeństwem... Ja tam wolę korzystać z techniki jak aktywny tempomat i inne. Jak coś się psuje to tu i tu kosztuje.
  10. Nie zauważyłem, ani jednego ani drugiego. Skąd te spostrzeżenie? Może coś przeoczyłem? Od czego jest dpf? Parkuje we wspólnym garażu. Jest tam instalacja ostrzegająca o dwutlenku itp. Jak wjeżdżam dieselem i postoje to nic się nie dzieje, natomiast jak parkuję benzynę to zawsze załącza się ostrzeżenie. Nie wiem, może związane jest to z kalorycznością spalin benzyny, którą czuć w powietrzu zaraz po odpaleniu. Sąsiad parkuje insignią v6 benzyna i jest podobnie. Ledwo zapali i czuć benzynę i włącza się ostrzeżenie. Myślę, że jego motor też spełnia euro5 lub co najmniej 4.
  11. A ile jest benzyn w naszym kraju? Zestaw to z ilością dieseli i będziemy mieli odpowiedz.
  12. Mnie tez dziwi jakim "dobrodziejstwem" i powszechnie zalecaną czynnością na tym forum jest wymiana oleju w skrzyni, gdy tymczasem u wielu problemy ze skrzynią pojawiają się właśnie po wymianie oleju w niej. zalecam dużą ostrożność bo koszty mogą być duże a rady typu "dwumasa do wymiany" nasuwają spostrzenie jak trafna jest paremia, iż milczenie jest złotem. Tez uważam ze powinieneś poszukać dobrego serwisu.
  13. . :cool2: Tak mi powiedział gość w ASO. Jaką spełniają rolę też w którymś z postów było napisane. Natomiast co mają klapki do skrzyni biegów :duh: ? Czy to automat czy manual czy 520D, 525D czy 530D wszystkie mają klapki :mrgreen: . A benzyna to co klapek nie ma? Również występują.
  14. arekt

    530D ze skrzynią manual

    Kolego sprawdź to sam, żebyś potem nie żałował wyboru. Pojeździj jednym i drugim. Skrzynie manualne w bmw są precyzyjne, ale nie chodzą lekko, podobnie sprzęgło da się odczuć. Automat ma też swoje minusy, ale ten z e60 jest już naprawdę dopracowany. Diesel i manualna skrzynia oznacza spore machanie "cepem" w mieście (krótkie biegi). Jak dużo jeździsz w mieście to naprawdę się zastanów. Ja bym już do manualnej skrzyni nie wrócił (e39 miałem z uwagi na obawy o skrzynie, właśnie manualną i z dobrym wyposażeniem ale długo jej szukałem a i tak pod koniec miałem dosyć (korki)). Jeśli jeździsz w trasach to wówczas manual się sprawdzi o ile nie zależy Ci na aktywnym tempomacie.
  15. arekt

    530D ze skrzynią manual

    Zapomnij o manualu w tym aucie z takim silnikiem. Jeszcze z benzyna by mozna rozważyć. (Dluzsze biegi i nizszy miment). Ale tylko z benzyna. Miałem oba i jazda bez porównania. Z reszta sam sobie najlepiej porównaj. Manual przy tym momencie to jakieś nieporozumienie. Naprawde trzeba wprawy. Ze skrzynia manualna tez możesz mieć problemy. Np. Sprzeglo, dwumasa itp. majchrowanie reka w mieście z korkami powoduje ze boli i reka i noga. Poza tym nie masz takich opcji jak aktywny tempomat nawet perspektywy ich dolozenia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.