Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jestem nowy na forum. Przymierzam się właśne do zakupu auta - jak w temacie - i mam pytanie o automatyczną skrzynię.

 

Zauważyłem oglądając różne auta z automatem, że w jednych skrzyniach, przy manualnej zmianie, redukuje się bieg do przodu, a w innych do tyłu...

 

Czy to są różne typy skrzyń automatycznych? Czy zależy to od rocznika?

 

Z góry dziękuję za pomoc!

Opublikowano

Seria 5 ma skrzynie GM i ZF .Te pierwsze występują cześciej,jest to skrzynia zaporzyczona do Bmw.Druga typu ZF rzekomo jest lepsza tzn rzadziej zdarza sie awaria.BMW ma duza moc i moment takze przy głupkowatej jeżdzie,złej eksploatacjii można automat zmęczyć.To zależy od właściciela.Ja osobiście mam GM model 390,nie narzekam :lol: bo nie głupkuje.Na steptroniku biegi zmniejszam do przodu,nie powiem ci jak jest w ZF odnośnie zmiany biegów.Skrzynie łatwo rozpoznasz po tabliczce na skrzynii-zielona tabl. na bank GM, ciemna tabl.-na bank ZF.O automat trzeba dbać-nie próbować palenia gumy,olej filtr,szcelnosc i ma śmigać.Ja osobiscie z manualem nie chce juz nigdy.Oczywiscie w razie awarii masz odchudzanie portfela :mad2: ,sama wymiana oleju w nich to fajny koszcik,do tego dwumasa zazwyczaj,ale nie badż pesymistą ludzie jezdza i sa zadowolenii.Trzeba ja dobrze sprawdzić jak i cały wozik i będziesz śmiało śmigał z michą uśmiechniętą. :mrgreen:

PS :nienie: na przyszłość najpierw przeszukaj forum bo tematów skrzynii tu było w pierony.

Opublikowano

Z reguły skrzynie GMa były zestawiane z dieslami. ZFy szły praktycznie tylko do benzyn.

Pzdr.

Opublikowano
Ja osobiscie z manualem nie chce juz nigdy.Oczywiscie w razie awarii masz odchudzanie portfela :mad2: ,sama wymiana oleju w nich to fajny koszcik,do tego dwumasa zazwyczaj...

 

 

Dwumas w automacie?

 

To chyba jakieś żarty.

 

Pozdr.

 

Coobin

Opublikowano

dani3011czapla, dzięki za wyczerpujące informacje :)

 

Ja już wiem, że moje przyszłe auto to będzie 530d Touring z automatem, nie wiem jeszcze tylko która konkretnie sztuka :wink: W oglądanych przeze mnie egzemplarzach tego konkretnie modelu w steptroniku zawsze redukcja biegu była do przodu...

Ale trafiłem jedną Bunie, w której było odwrotnie - redukcja do tyłu, bieg w górę - do przodu... Zastanawiam się, skąd takie zjawisko... Czy w 530d były montowane różne automaty?

Opublikowano
Były takie skrzynie, niczym się nie różniły prócz kierunku ruchu dźwigni biegów. Zmieniono to w chyba 1998, nie pamiętam dokładnie.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
..Skrzynie łatwo rozpoznasz po tabliczce na skrzynii-zielona tabl. na bank GM, ciemna tabl.-na bank ZF.

..sama wymiana oleju w nich to fajny koszcik,do tego dwumasa zazwyczaj,

 

tak zeby do wyprostowac dla potomnych :) to kolor tabliczki raczej wskazuje zastosowany olej i akurat wiekszosc ZF w nowszych e39 ma tabliczke zielona

wymiana nie jest taka droga biorac pod uwage to ze nie robisz tego co rok

i dwumasy zadnej w automacie nie uswiadczysz jak kolega wczesniej juz zauwazyl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w e39 530d nigdy nie bylo automatu ZF, zawsze GM

 

zmiana kierunkow + i - nastapila chyba od modelu 2002, kiedys to porownywalismy na forum, ja mam samochod z 10/2001, czyli model 2002, ktos mial z 2001, ale model 2001 i mial inna konfiguracje + i -, podobno od 2002 zmiana jest bardziej intuicyjna, nie wiem co to oznacza, bo nie korzystam z tej opcji

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.