Skocz do zawartości

[e39] 530dA 2000 r. Stahlblau Metallic


carlos76

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

witajcie,

garść wiosennych aktualności odnośnie mojej "kosztownej" bawarki. Soczewki zmienione na bi-xenonowe z Audi A6 - rewelacyjny efekt ! na prawdę polecam taką modernizację bo warto. (zdjęcia wkrótce).

Gorzej jest natomiast z ich wymianą :duh: . Okazuje się, że w światłach stosowano dwa rodzaje klejów - rozklejalne pod wpływem ciepła oraz te odporne na rozgrzewanie. U mnie trafiło oczywiście na klej "nie rozklejalny". Nikt nie chciał się tego podjąć aż w końcu trafiłem na firmę, która fizycznie przecina wzdłuż obudowę reflektora dostając się do środka, po czym spawają plastik i szlifują. W efekcie lampa nie ma nigdzie nieszczelności - nie paruje itp. - można cieszyć się bi-xenonem. Przy okazji wymieniłem komplet regulatorów na aluminiowe - stare plastikowe były kompletnie połamane. Do oświetlenia ringów zastosowałem tą samą żarówkę co była, tyle że zakupiłem zamiast 10W - 20W. Święcą o wiele jaśniej a koszt kilku złotych niewielki.

Kolejna duża sprawa to wymiana zawieszenia M-technik na gwint. Betka otrzymała gwint od firmy Vogtland. Autko ładnie siadło i stwardniało - wyprostowałem tył z przodem (co mnie strasznie raziło w oryginale), dodatkowo dałem poliuretany na stabilizator oraz stalową rozpórkę na kielichy. Usztywnienie jest mocno odczuwalne a na zakrętach trzyma się jak przyklejona do asfaltu :twisted: przy okazji wymieniłem łożyska i piasty, wzmacniane drążki kierownicze wraz z końcówkami oraz zakupiłem nowe halogeny firmy TYC (polecam bo bardzo odmładzają wygląd auta :cool2: ).

Oczywiście wymieniłem też olej - tym razem wybrałem Valvoline Synpower 5w30 oraz filtr oleju i powietrza. Zimy nie przetrzymał również akumulator więc zagościła u mnie Varta Silverline 100Ah. Wymieniłem tarcze kotwiczne z przodu, zregenerowałem rozrusznik bo umierał oraz oddałem do naprawy sterownik ABS - powodem którego były zapalające i gasnące komunikaty o błędzie ABS. Od czasu naprawy spokój z ABS !

Problemy dopadły również i skrzynię biegów. Automat GM 5L40E znany ze swojej słabej konstrukcji musiał się w końcu rozsypać. Zdecydowałem się na mocno kosztowną naprawę - mam nadzieję że teraz pociągnie do końca życia samochodu bo wymieniono w niej praktycznie wszystko. Oczywiście lista modyfikacji i dopieszczania bawarki jest jeszcze długa. W najbliższym czasie drewniane listwy ze środka będą oklejone folią 3M di-noc biały carbon oraz zakupię lotkę M na tylną klapę. Zastanawiam się również nad zmianą felg na te od e60 oraz nad przyciemnieniem szybek. Poniżej zamieszczam zdjęcia : na pierwszym jak auto wygląda teraz, na drugim ze zmienionymi białymi felgami 18" od e60 oraz przyciemnionymi na ciemno szybami, natomiast na trzecim chciałem pokazać folię lustrzaną niebieską, która mogła by ładnie współgrać z kolorem nadwozia. Niestety efekt mi nie wyszedł. Proszę was koledzy o rady. Pozdrawiam :cool2:

 

1. stan rzeczywisty

http://www.micro-bit.pl/bmw/bmw-e39.jpg

 

2. felgi 18", ciemne szyby

http://www.micro-bit.pl/bmw/bmw-e39-concept-car.jpg

 

3. felgi 18", szyby - niebiesko lustrzane

http://www.micro-bit.pl/bmw/bmw-e39-concept-car-1.jpg

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szyb to myślę, że jednak ta lustrzanka niebieska słabo będzie wyglądała. Lepiej tu siądzie jakiś ładny odcień czerni.

Fele: ten wzór dość ciekawie wygląda i widziałem takowe na jakimś e39 - wizualnie prezentowało się to bardzo dobrze.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu zmieniłeś halogeny? Te ori poliftowe są fajne więc nie wiem jak można je jeszcze ulepszyć? Drewna nie oklejaj żadną folią, moim zdaniem to lipa jest. Ogólnie bardzo mi się podoba Twoje auto :)

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelek3xx dlaczego jesteś na NIE odnośnie folii carbon skoro sam oklejałeś środek w jasnym drewnie :?: co prawda z wiosennej sesji widziałem, że wróciłeś do ciemniejszego koloru listew - chyba już w ori kolorze. ;) mi się osobiście bardzo podoba carbon na listwach IMHO odmładza fajnie wnętrze ale ze smakiem :8) gdybym miał beżowy środek jak ty to pewnie zostałbym przy drewnie ale w czarnej skórze to pasuje jak pies do jeża. Będzie dobrze - zobaczysz :lol:

mniej więcej coś jak to : http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=386505

 

Manolito77 co do szyb to cały czas się zastanawiam - robię virtual tuning na różne sposoby ale chyba masz rację - ostatecznie zawsze najbardziej podoba mi się ciemny kolor.

 

Co do felg to nie wiecie może czy w e60 powinien być ten sam otwór centrujący ? bo zastanawiam się czy te fele podejdą do mojej bez żadnych przeróbek... Co do halogenów - to po prostu wymieniłem na nowe. Moje były w strasznym stanie - siedziały tam od nowości. Brak już jakiegokolwiek chromu, pogięte, matowe szkła itp. teraz po prostu są nówki. Tylko firmy TYC.

 

tak to wygląda na samochodzie :

 

http://www.micro-bit.pl/bmw/DSC_2046_web.jpg

 

a tak chyba ostateczna wersja VT :

 

http://www.micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_web.jpg

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oklejałem listwy, ale po kilku miesiącach stwierdziłem, że to nie jest to... Wolę ori prawdziwe drewno z głębokim połyskiem :D Nie w każdym aucie coś takiego jest, a karbonem nawet w DU można sobie listewki okleić ;)

Co do felg od E60, to będziesz musiał roztoczyć otwory ;) Ja tak robiłem u siebie :cool2:

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a właśnie, że wiele aut z tamtych lat ma listwy a'la drewniane (mam nadzieję że nie wierzysz że jest to prawdziwe drewno) nie pasuje to nijak do czasów dzisiejszych. Ktoś napisał, że BMW idzie z czasem (może to byłeś nawet TY :P ) i czuję że muszę zrobić tego moda. Tym bardziej że folia już do mnie jedzie. A jak mi się nie spodoba, to najwyżej zedrę ją i wrócę do oryginału tak jak kolega pawelek3xx :twisted:

 

pozdro 4 all

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj kolego głupoty gadasz! Sztuczne drewno/imitacja to dobre do daewoo. W BMW jest oczywiście prawdziwe drewno. Przełam sobie listewkę to zobaczysz, że jest drewno :nienie:

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przyznam że listew nie łamałem... :mad2: ale i tak nie przekonacie mnie do nieoklejania. Nigdy tego drewna nie lubiłem. W mojej byłej e46 też miałem drewno - pomalowałem na wzór M-kowych srebrnych litew i wyglądało o niebo lepiej. No ale wtedy nie było jeszcze takich dobrych folii 3M.

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli już musisz je oklejać, to zrób to bardzo dokładnie, bo jak zrobisz mało precyzyjnie to szybko będziesz zrywał.

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli już musisz je oklejać, to zrób to bardzo dokładnie, bo jak zrobisz mało precyzyjnie to szybko będziesz zrywał.

 

"dokładność" to moje drugie imię ;) hehehe

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne E39 ten kolor jest mało spotykany i dlatego jest taki wyjątkowy

 

mi tam twoje auto podoba się takie jakie jest, poniżej pokazuje swoje oklejenie szyb przednie mam folia efekt chrom-lustro, tył standard przyciemniane oczywiscie wszystko z atestem na papierze

http://imageshack.us/a/img140/5199/img0525g.th.jpg

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

dawno nie uzupełniałem galerii samochodu - niestety powiększona rodzinka i nawał pracy nie dają mi takiej możliwości. Pokrótce - listwy w końcu nieoklejone tylko zamienione z kolegą z warszawy na oryginalne czarne w połysku. Efekt jak dla mnie bardzo zadowalający - w końcu jakaś odmiana od tego drewna ;-).

Poza tym samochód 3 miesiące temu przeszedł kolejną operację - tym razem na otwartym sercu. Ze względu na cieknące już (ze starości chyba) uszczelki - rozebrany został kompletnie silnik. Wymienione uszczelki pod pokrywą zaworów, zdjęta głowica, splanowana i sprawdzona szczelność - bez najmniejszych uszkodzeń. Żadnych śladów zużycia mimo tych 315 tys. przebiegu :cool2: . Wymienione uszczelniacze na zaworach, sprawdzone wtryski, wymieniona uszczelka pod mocowaniem filtra oleju oraz kilka innych mniejszych uszczelek silnika. Przy okazji umyty ultradźwiękami kolektor dolotowy oraz sprawdzony pod względem urywających się klapek. Wszystko w jak największym porządku ! Zmienione gumki pod kolektorem. Turbina oddana do fachowców - uszczelniona bo przepuszczała już olej. Umyty i odolejony cały układ intercoolera. Wymieniony wąż ciśnieniowy od pompy wspomagania, wymienione świece żarowe na NGK, zmienione filtry oleju, paliwa, powietrza i kabinowe, zalany nowy olej ATF oraz nowy olej silnika Valvoline SynPower 5W30 a także świeżo zalany układ chłodzenia. Wymieniony napinacz i rolka paska wieloklinowego. Wymieniony termostat EGRu. Sprawdzony łańcuszek rozrządu - również bez luzów. Krótko mówiąc, bunia przeszła praktycznie całkowity remont silnika. Koszt całej operacji to ok. 3500 zł co uważam za nie duży w porównaniu do ilości roboty i części jaka została włożona. Ogromne podziękowania dla zaprzyjaźnionego pana z warsztatu, który musiał znosić moje częste wizyty i czepianie się szczegółów naprawy. Po 2 tyg. z wielką chęcią pozbywał się mojego BMW ze swojego warsztatu :lol:

Jeśli chodzi o zauważalny aspekt całej operacji - auto zbiera się jakoś tak lepiej, silnik się wyciszył, turbina również. No i do tego dochodzi spokój sumienia, że wszystko jest przejrzane, sprawdzone i wiadomo że pojeździ jeszcze długo w dobrej kondycji...

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.