Skocz do zawartości

Filtr sożkowy? montować czy nie?


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak się ostatnio zastanawiam czy zamontować filtr stożkowy gdzieś wyczytałem w internecie, że na filtrze stożkowym autko lepiej pracuje od wolnych obrotów czy to prawda? Jak ze spalaniem zwiększa się zmniejsza i czy filtr stożkowy nie zaszkodzi silnikowi. Oczywiście chodzi mi o filtr z górnej półki Chciałbym abyście wypowiedzieli swoje opinie na ten temat

 

 

z góry Dziękuję za opinię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz chcesz sie bawic to zamontuj taki filtr

 

http://allegro.pl/kn-sportowy-filtr-powietrza-bmw-e36-e34-e39-i1462881113.html

 

oczywiscie jak i w innych samochodach moze wystapic problem z wolnymi obrotami ,gasnieciem sielnika i zwiekszonym spalaniem

 

 

jak zamontujesz stozek to wtedy sie zacznie dziac bedziesz mial powietrze z pod maski tylko czyli cieple niedobre na lato :]

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zamontujesz stozek to wtedy sie zacznie dziac bedziesz mial powietrze z pod maski tylko czyli cieple niedobre na lato :]

 

 

a nie zgadzam sie ja mam stozek i skierowany prosto w nadkole w ktorym jest otwor dolotowy powietrza z zewnatrz

spalanie hmm.... ja tam mam ciezka noge i nie patrze na spalanie

na obrotach nic sie faluje wszystko ladnie pieknie zero problemow

a tak szczerze czy on cos dal oprocz tego ze mi sie wydaje ze dal niemam pojecia :norty:

Ci co piją są dla mnie niczym ...................NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!!!!!!!

http://img844.imageshack.us/img844/2876/forumkr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialem cos napisac ale sie powstrzymam

swoja drogą ta duza dziura na dole to jest wlot cieplego powietrza z chlodnicy

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM31&mospid=47539&btnr=13_0414&hg=13&fg=20

 

 

tam wchodzi rura z nr.14 a drugi koniec tej rury jest zamontowany do chlodnicy

 

chyba ze sciagnałes tą rure jak tak to raczylbys koledze napisac bo wsadzi stozek w srodek rury ssacej

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak sie demontuje to calosc raczej to logiczne :mrgreen: niema sie oco spierac

generalnie tak jak pisalem czy jest jakas roznica oprocz tej w glowie (niby wydaje sie ze jest) to niewiem trzeba by gdzies to pomierzyc

Ci co piją są dla mnie niczym ...................NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!!!!!!!

http://img844.imageshack.us/img844/2876/forumkr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tak się ostatnio zastanawiam czy zamontować filtr stożkowy gdzieś wyczytałem w internecie, że na filtrze stożkowym autko lepiej pracuje od wolnych obrotów czy to prawda? Jak ze spalaniem zwiększa się zmniejsza i czy filtr stożkowy nie zaszkodzi silnikowi. Oczywiście chodzi mi o filtr z górnej półki Chciałbym abyście wypowiedzieli swoje opinie na ten temat

z góry Dziękuję za opinię :)

Stożki z reguły są filtrami bardziej przepuszczalnymi, dzięki którym silnik dostaje więcej powietrza. Wraz z tym powietrzem dostaje także więcej syfu i pyłu z uwagi na mniejszą gęstość takiego filtra. Jak idzie więcej syfu/pyłu to szybciej wykończysz przepływomierz i wszelkie inne czujniki, elementy elektroniki i elementy silnika, które niezbyt dobrze znoszą syf/pył. Ja uważam, że montaż stożka ma sens kiedy jest on elementem większego pakietu tuningowego, robionego jednak w bardziej profesjonalny sposób i zorientowanego na sporą poprawę osiągów auta. Takie domowe instalowanie stożka jako jedynego elementu "tjuningu" i oczekiwanie polepszenia osiągów (chyba tylko na zasadzie PLACEBO) mija się z celem - ale to tylko i wyłącznie moja opinia.

Tak więc montuj, montuj... :mrgreen:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tam nie zależy tak na osiągach (jakby zależało to kupił bym większy silnik i po problemie) bardziej chciałem się dowiedzieć czy będzie poprawa pracy silnika i czy taki zabieg mu nie zaszkodzi nie mam ochoty wkładać stożka i mówić o mam 5koni więcej :duh: Po prostu taki zabieg nie dużo kosztuje a mógłby trochę usprawnić silnik bo wydaje mi się że moje auto jest mułowate na dolnych obrotach... Dlatego założyłem ten temat aby się coś dowiedzieć na ten temat. To jaki wy filtr powietrza polecacie? Nie mówię tutaj o stożkach tylko o wszystkich filtrach a ten filtr co kolega mi wysłał link będzie zły??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten filtr z linka - K&N - podejrzewam, że jest to filtr, którego się nie wymienia a jedynie czyści co jakiś czas specjalnym płynem, który także można kupić z firmy KN (a może i nawet z filtrem dostaje się jakąś mała buteleczkę na jedno, pierwsze czyszczenie). Ja swego czasu myślałem nad takim filtrem KN w moim aucie ale mój spec od diesli mi to wybił z głowy mówiąc, że za każdym razem kiedy będzie trzeba ten filtr wyczyścić (praktycznie przy każdej wizycie związanej z wymianą oleju itp) będzie mnie zapraszał do swojego warsztatu abym się sam up*****ł po łokcie żeby to zrobić. Suma sumarum: większy koszt zakupu takiego filtra + koszt płynów do jego czyszczenia + czas poświęcony na czyszczenie tego syfu raczej średnio zachęcają do kupna ów wynalazku. Zamiast tego lepiej kupić dobrej klasy filtr tradycyjny, którego wymiana zajmuje chwilę i masz pewność, że po założeniu jest idealnie czysty, Ty nie jesteś uwalony po same pachy jakimiś płynami po czyszczeniu takiego K&N i wiesz, że wymiana tradycyjnego filtra to w miarę szybka i czysta robota. Ja sobie darowałem montaż takiego K&N jak wziąłem pod uwagę wątpliwą "przyjemność" czyszczenia całego tego syfu - zwłaszcza, że osiągów to on raczej nie poprawi odczuwalnie.

Ty zrobisz jak zechcesz.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie też mi się nie uśmiecha czyścić ten filtr z ciekawości napisałem do tej firmy z linku i taką dali mi odpowiedz

 

851494: (Poniedziałek 28.02.2011 13:16)

witam to jest filtr wielokrotnego uzytku i mozna go czyscić

Ja: (Poniedziałek 28.02.2011 13:17)

a jak się go czyści to jakiś trzeba płyn dokupić??

i zmienia on coś w samochodzie?

poprawia prace silnika ?

851494: (Poniedziałek 28.02.2011 13:17)

zaraz wysle info o filtrach\

Ja: (Poniedziałek 28.02.2011 13:17)

dobrze;)

851494: (Poniedziałek 28.02.2011 13:17)

Przesyłamy informację o działaniu filtrów powietrza firmy K&N. Zamienne filtry powietrza

•Wysok przepŁyw powietrza przy doskonałym filtrowaniu

•Konstrukcja zwiększająca moc i przyśpieszenie

•Łatwe do mycia i przeznaczone do wielokrotnego użycia

•Konieczność czyszczenia dopiero po przejechaniu do 80 000 km (50 000 mil), zależnie od warunków eksploatacji

•K&N Million Mile Limited Warranty® (1 600 000 km)

•Poziom emisji zgodny z przepisami we wszystkich 50 stanach USA.

•Oszczędny filtr powietrza K&N będzie służyć przez cały okres eksploatacji samochodu, motocykla lub pojazdu ATV

•Pracuje z elektroniką pojazdu stanowiącą oryginalne wyposażenie fabryczne

•Przyjazny dla środowiska

Oryginalny wysokoprzepływowy filtr powietrza dla rynku samochodowego

Firma K&N konstruuje, produkuje i ulepsza wysokoprzepływowe filtry powietrza od 1969 roku. Jesteśmy firmą działającą na całym świecie, która skonstruowała i wyprodukowała ponad 2 400 różnych typów wysokoprzepływowych filtrów powietrza pasujących do większości pojazdów osobowych, motocykli i ATV. Nasze produkty są częściej stosowane w pojazdach niż podobne produkty innych producentów, jesteśmy również wynalazcami kategorii wysokiej przepływności, ale również technologii wysokiej przepływności, która jest wykorzystywana w naszych wyrobach.

Ochrona silnika i filtrowanie

Filtry powietrza firmy K&N są tak skonstruowane, aby uzyskiwać wysoki, praktycznie nieograniczony przepływ powietrza przy jednoczesnym zachowaniu poziomów filtrowania zapewniających długą żywotność silnika. Nasze zamienne filtry powietrza do samochodów w zwykle dodają 1-4 koni mechanicznych mocy. Nasze wysokoprzepływowe filtry z wkładem z gazy bawełnianej można myć, wielokrotnie używać i budować tak, aby były w pełni sprawne przez cały okres eksploatacji samochodu lub motocykla. Filtry powietrza K&N składają się z czterech do sześciu arkuszy gazy bawełnianej ułożonej warstwami pomiędzy dwoma arkuszami aluminiowej siatki drucianej. Taki materiał jest składany harmonijkowo i nasączany olejem, co poprawia zdolność filtrowania i ogólną wydajność filtrowania. W rezultacie otrzymujemy filtr powietrza, który pozwala na pobrania znacznie większej ilości powietrza do silnika, który można myć i wielokrotnie używać oraz który ochroni silnik przez cały okres eksploatacji pojazdu. Filtry są sprzedawane bez zestawów do czyszczeni. Zestaw taki jest do kupienia osobno w cenie 48,00 zł

 

 

Ja: (Poniedziałek 28.02.2011 13:22)

aha już wszystko wiem dziekuje bardzo ;)

851494: (Poniedziałek 28.02.2011 13:25)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie stożka i jaka kolwiek modyfikacja dolotu bez przerabiania wydechu nie ma sensu, można zrobić profesionalny dolot ale bez dobrze zrobionego wydechu pod konkretny silnik i dolot ten dolot prawie nic nie da, bo logicznie rzecz biorąc:

do silnika wpada X ilości powietrza i X jest wydalane,

jak zrobimy dolot który pozwala silnikowi zassać X + 10%X powietrza, ale nie zrobimy wydechu to wydech będzie wydalał X powietrza, tym samym przez silnik i tak będzie przepływać tylko X powietrza bo nie da się zrobić tak, żeby więcej powietrza wpadało niż wypadało, jak zrobimy dolot i wydech to wtedy silnik może dostać mocy.

Przy na prawdę dobrze dobranym dolocie i wydechu można zyskać jakieś 10% dodatkowej mocy silnika, ale są to spore koszty rzędu paru tys PLN i raczej się tego nie robi w seryjnych cywilnych autach.

A opinie, że stożek dodał mocy silnikowi albo, że auto jest żwawsze można wsadzić między bajki, bo użytkownikom, którzy kupili stożek i założyli zamiast zwykłego filtra i nic innego nie zmieniali tylko się wydaje, że mają więcej mocy.

 

A większość tych opinii powstała w ten sposób, że ktoś miał zasyfiony filtr, który już był tak brudny, że ograniczał przepływ powietrza i zamulił silnik, wymieniony został na stożek i parametry silnika wróciły do normy bo filtr jest nowy i auto rzeczywiście jest żwawsze i mniej pali, ale nie dlatego, że założono stożek tylko dlatego, że jest nowy czysty filtr.

 

To samo jest z katalizatorami, ludzie piszą, że wycięcie katalizatora odmula auto, ale tylko wtedy gdy usunięty jest zapchany katalizator, który tak jak brudny filtr zamula auto, bo usunięcie dobrego katalizatora nie zmienia w stopniu odczuwalnym dla użytkownika osiągów silnika.

 

Choć zasyfiony i zapchany filtr i katalizator potrafi na prawdę mocno zamulić silnik, sam to przerabiałem i różnica jest spora po wycięciu kata i po założeniu nowego filtra.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

 

Ja bym założył - kumpel ma i jest super efekt dzwiękowy - na moc bym się nie nastawiał. Tylko trzeba pamiętać o czyszczeniu bo lubi się zapychać.

 

Pozdrawiam

 

PS na pewno nie zaszkodzi :)

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

agrotuning i tyle.

Co daje modyfikacja na pałę bez hamowni i zmian w elektronice? O wydechu nie wspominam. Co ten silnik ma niby zrobić z tym dodatkowym powietrzem? Przydało by się więcej paliwa do tego powietrza. I powietrze MUSI być zimne bo te co jest pod maską to na 100% ujmie mocy a nie doda.

Zadnej zmiany < poza głupim dźwiękiem pod maską > nie będzie.

 

Lepiej w oryginalną puszkę wstawić wkład filtrujący "sportowy" jeśli ktoś chce czuć , że zrobił wszystko co w jego mocy.

 

A najlepiej to przeznaczyć te pieniądze na wizytę na dobrej diagnostyce i doprowadzenie auta do pełnej sprawności.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

agrotuning i tyle.

Co daje modyfikacja na pałę bez hamowni i zmian w elektronice? O wydechu nie wspominam. Co ten silnik ma niby zrobić z tym dodatkowym powietrzem? Przydało by się więcej paliwa do tego powietrza. I powietrze MUSI być zimne bo te co jest pod maską to na 100% ujmie mocy a nie doda.

Zadnej zmiany < poza głupim dźwiękiem pod maską > nie będzie.

 

Lepiej w oryginalną puszkę wstawić wkład filtrujący "sportowy" jeśli ktoś chce czuć , że zrobił wszystko co w jego mocy.

 

A najlepiej to przeznaczyć te pieniądze na wizytę na dobrej diagnostyce i doprowadzenie auta do pełnej sprawności.

 

Dokladnie!POd tym linkiem co go dodalem wyzej jest wszystko opisane ze zrozumiemieniem dla laika co sie dzieje jak sobie zalozysz stozek bez odizolowania go od goracego powietrza... Kazda ingerencja w jedna rzecz w silniku niesie za soba nastpene... :) wlasnie przerabiam ten temat ze swoja buniką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.