Skocz do zawartości

Problem z temperaturą w 318i E36


DoctorQ

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem że wczoraj podczas normalnej jazdy zgasł mi na środku skrzyzowania - komputer wyłączył silnik na wskutek temperatury a z pod maski kłęby pary. Nigdy nie patrzyłem na temperature bo nigdy z nia nie miałem problemu - zawsze równiutko.

 

Odczekałem az ostygnie i silniczek się zapalił - pracuje czyściutko ale tym razem nie złapał temperatury. :( czyli coś raz działa a raz nie.

 

Rozumiem że prawdopodobnie jedną z przyczyn może być czujnik temperatury który się zawiesił - a może coś innego ?

 

1) Gdzie jest ten czujnik i jak sprawdzić czy jest dobry ?

 

2) jakim płynem uzupełnic chłodnicę i ile kosztuje taki płyn ?

 

 

Mam jeszcze jedno pytanie gdzie w moim modelu reguluje się wolne obroty bo od pewnego czasu spadły poniżej 600

 

Dzięki za pomoc!

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.co do temperatury to może być termostat walnięty lub wisco.co do obrotów to nienapisałeś jaki masz silnik lub ew.model.więc na razie sprawdż czy niełapie lewego powietrza.sprawdż na forum jest dużo w tym temacie!pozdro
klepało ale przestało!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie teraz odpaliłem silnik bo wczoraj w nocy to nic nie widziałem i teraz widze że wskazówka wychliła sie ponad połowe a wentylator ani rusz. Ile bedzie kosztował czujnik ?

 

A co do modelu to silnik 1.8 - nie wiem co jeszcze mam napisać ? jestem nowicjuszem w tej marce.

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wirniku masz takie sprzęgiełko załącza ono wiatrak pod wpływem rosnącej temperatury to jest właśnie wiskoza,bez niego też się powinno kręcić ale wolniej.ale chyba niemożna tego naprawić.ile kosztuje nie wiem[allegro].sprubój je uderzyć,może się jakoś przywiesza.zobacz też czy niemasz wycieków spod pompy wody, no i płyn w chłodnicy.i poczekaj może ktoś jeszcze się wypowie.czujnik to raczej niejest bo pokazuje ci za wysoką temp. jak by był walnięty to woda by się gotowała a wskazówka była by na połowie skali. :roll: pozdro
klepało ale przestało!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle napisałem, czujnik ok! chodziło mi o termostat odpowiedzialny za włączanie wentylatora. Z tego co zauważyłem to chyba jedno jest z drugim w komplecie jako 1 cały element.

 

A jeżeli faktycznie to wentylator to muszę się dowiedzeć jak go sprawdzić czy jest dobry, gdzie są do niego jakieś kable zeby napięcie podac aby sprawdzić czy się zakręci.

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Przy Wisco nie ma żadnych kabli przy wiatraku.

 

Wisko to rodzaj sprzęgła oparte na materiale termokurczliwym które gdy temperatura jest niska nie robi oporów i śmigło (wiatrak) prawie wogóle się nie kręci a w momencie nagrzewania silnika i temperatury w jego komorze rozkurcza się i śmigło bardziej zaciska się na obrotowym czpieniu (jak on tam się nie nazywa), przez co zaczyna się szybciej obracać i dmuchać na silnik. TO rozwiązanie jest chyba lepsze niż oparte na termostacie ze względu na płynniejsze reagowanie na temperaturę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znajdziesz tam zadnych kabli, poniewaz wentylator nie jest zasilany elektrycznie.

 

Napedzany jest za posrednictwem sprzegla wiskotycznego, ktore sprzega sie mocniej gdy ma wysokoa temperature, tym samym przekazujac wiekszy moment obrotowy z walka (jakiegos :roll:) do ktorego jest podlaczone. Jezeli sprzeglo to sie uszkodzi, to po nagrzaniu nie bedzie sie zaciskalo i wiatrak nie bedzie sie szybciej krecil, mimo ze powinien i to moze byc przyczyna zagrzeawnia.

 

Wisko obejrzysz sobie tu (numer 2)-> link

 

Coby sprawdzic wisko, zobacz czy przed uruchomieniem silnika dziala tak samo jak po nagrzaniu. Na cieplo obracaine wiatraka powinno wymagac wiecej sily. Jezei to nie bedzie miarodajny test, to nagrzej silnik i sprawdz czy da rade zatrzymac wiatrak podczas dzialania, tylko OSTROZNIE bo jesli jest sprawne to moze bolec :). Wiatrak powinien tez reagowac na obroty silnika, czyli po dodaniu gazu powinien obracac sie szybciej i deneralnie robic niezla wichure. Oczywiscie jezeli wisko jest sprawne i ma co robic, czyli gdy temperatura jest na tyle wysoka ze zaczelo sprzegac.

Cena wisko w intercarsie bez znizek to ok 300pln o ile dobrze pamietam.

 

 

Co do termostatu, to jest tutaj (nr 7).

Nie ma on nic wspolnego z wiatrakiem. Jego zadaniem jest zalaczanie duzego obiegu chlodzenia w razie potrzeby. Jezeli on sie "zatnie" w pozycji zamknietej to otwarty bedzie tylko maly obieg i pewnie nawet najfajniejszy wiatrak nie da rady wychlodzic, czego efektem moze byc przegrzanie. Jest to zdecydowania tansza rzecz do wymiany - ok 60pln, najlepiej firmy Wahler i nalezalo by to sprawdzic.

 

Mam nadzieje ze sie nie pomylilem nigdzie :roll: . W razie czego poprawcie mnie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie rozpiąłem kostke doprowadzająca napięcie do wentylatora (kabel jest bezpośrednio przy wentylatorze) i podałem je prosto z akumulatora. Wentylator ruszył. Chciałem sprawdzić tak jak napisałem wczesniej czy wentylator nie jest uszkodzony. Skoro kreci się pozaobwodowo to znaczy ze chyba działa prawda ? Tak więc usterki dopatruję sie w termostacie który nie załącza wentylatora gdy dostaje temperatury.

 

O czym wy piszecie ? może o jakiśch innych rozwiązaniach.

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock:

 

Moze kreciles innym wentylatorem, np od nawiewu :D .

A tak na powaznie, to moze i nie jestem specjalista od bmw, ale przeczytalem duzo postow na tym forum i mialem podobne do Twoich problemy, ale z wentylatorem elektrycznym w bmw sie nie spotkalem :?

 

Moze ktos przed toba mial problem z chlodzeniem i zrobil takie cos zastepujac orginalne rozwiazanie.

 

Ja sie z reguly sugeruje tym katalogiem, jezeli chodzi o pobiezna konstrukcje i wykaz czesci http://www.realoem.com/bmw/select.do

---update

Zajrzyj do dzialu Engine -> Engine cooling

 

Anyways kumpel ma 318 e36 `92 i tez ma wisko :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie rozpiąłem kostke doprowadzająca napięcie do wentylatora (kabel jest bezpośrednio przy wentylatorze) i podałem je prosto z akumulatora. Wentylator ruszył. Chciałem sprawdzić tak jak napisałem wczesniej czy wentylator nie jest uszkodzony. Skoro kreci się pozaobwodowo to znaczy ze chyba działa prawda ? Tak więc usterki dopatruję sie w termostacie który nie załącza wentylatora gdy dostaje temperatury.

 

O czym wy piszecie ? może o jakiśch innych rozwiązaniach.

 

Wyjścia są następujące

- Rozpiąłeś wentylator od KLIMY. Bo z tego co wiem to w BMW tylko od klimy jest wentyl elektryczny.

- Wcześniejszy właściciel zrobił partyzantkę i po zepsuciu "wiska" wymontował cały wentylator i wrzucił coś zastępczego zasilanego elektrycznie.

 

Wentylator silnika, ten ze sprzęgłem wiskotycznym jest osadzony na jednym z wałków silnika i przezeń napędzany. W Twoim przypadku sprawdziłbym pierwsze termostat , a później wisco. Oczywiście musisz po dolaniu płynu dobrze odpowietrzyć układ, żeby temperatura silnika była stabilna. Nie dolewaj żadnych polskich wynalazków. Kup płyn Shella lub oryginalny z ASO.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

 

1) czujnik zamieszczony w chłodnicy (Hybrydowy) nie działa i nie załacza wentylatora to już wiem bo sprawdziłem go.

 

2) Wentylator działa bo podpiąłem go na krótko i kreci

 

3) Po uzupełnieniu płynów zauważyłem jedną rzecz - chłodnica cieknie tzn nie wiem na ile cieknie a na ile ma cieknąć może poprostu za duzo nalałem - nie wiem, może ktoś doradzi ale....

 

- Nie ma opływu wody tzn w wlewie nic nie bulgocze i się nie przelewa - co równiez znaczy że podczas awarii szlak trafił również pompę.

 

Zrobiłem tak:

- uzupełniłem płyny i zagrzałem silnik włączając przy tym wentylator

temperatura skoczyła znowy ponad stan co znaczy że woda stoi, w innym przypadku powinno się wszystko ładnie schłodzić.

 

Stawiam na pompę. W poniedziałek zacholuję na przegląd układu chłodzenia -260 PLN :(

 

etc... może jest ktoś z krakowa kto mógł by mnie podcholować za niewielką opłatą ?

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra więc pora wyjasnić pewne sprawy:

 

Zdjęcie 1 - tak wygląda mój orginalny elektryczny wentylator którego obroty reguluje czujnik na zdjęciu nr 2.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.sayver.pl/bmw2.jpg

 

Zdjęcie 2 - czujnik hybrydowy

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.sayver.pl/bmw4.jpg

 

nie widze nic więcej - czy ktos ma podobne rozwiązanie

 

a to jest wtyczka która doprowadza prąd do wentylatora:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.sayver.pl/bmw1.jpg

 

Rozmawiam między czasie z Łazikiem Laz--e30 i ustaliliśmy na podstawie zdjęć że musi być jeszcze gdzies termoregulator i proawdopodobnie on blokuje przepływ wody z pompy. Czy ktoś wie godzie on może być , może ktos widzi go na zdjęciu?

 

Czy ktoś wie gdzie jest popma obiegowa ?

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.sayver.pl/bmw6.jpg

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak:

 

TEN WENTYLATOR NIE JEST ORYGINALNY!!!

 

Widac z reszta na jednym z kolek pasowych gwint na wisko.

Przede wszystkim kup se normalne oryginalne wisko, albo poszukaj moze wlacznika wentylatora w aucie. Mi sie wydaje ze poprzedni wlasciciel palil czesto gume i w tym celu zalozyl wlasnie ten wentylator a usunol oryginalny.

 

Pozniej szukaj innych awarii choc wydaje mi sie ze to bedzie pompa wody (jest chyba pod obudowa rozrzadu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przeciez napisałem na samym poczatku tego wątku że wszystko działało i po paru miesiącach jazdy tym samochodem zagotował się - a jak do tej pory to wskaźnik temperatury - perfekt po środku.
www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. problem leżał po stronie cieknącej chłodnicy - nie chce jeszcze mówić hop, ale temperaturke pokazuje już dokładnie po srodku (20 minut pracy silnika).

 

Uzupełniłem prawie 6 litrów płynu, nie bylo nic - tragedia, wszystko się wykapało. Cieknie od strony plastikowego pojemnika który jest zarazem wlewem płynu do chłodnicy. Muszę teraz wymontować chłodnicę i w zależności co poszło albo polutować albo kleić plastiki.

 

Zepsółem tylko termoregulator, który zdjąłem aby upewnić się czy nie jest uszkodzony i czy nie blokuje przepływu wody, nie wiem ile jeszcze to kosztuje ale musze wymienić bo teraz działa silniczek bez.

 

Wie ktos gdzie w krakowie jest jakis dobry sklep z częściami ?

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie pękł Ci zbiornik wyrównawczy przy chłodnicy i stąd ten wyciek. Przerabialem juz ten temat. Gorzej jak rozszczelniła się chłodnica, to może oznaczać kolejne wydatki. Powiem o dobrym sposobie sprawdzenia szczelności chłodnicy i zidentyfikowania ewentualnych cieknięć.

 

Zakładam że masz odpowietzony układ chłodzenia, odpal maszyne i zaczekaj aż się zagrzeje. Następnie zgaś silnik i złap za gumowe rury od chłodnicy. zacznij je naciskać, dosyć mocno. Jak przy tej czynności zauważysz że coś cieknie to będziesz wiedział już w czym jest problem

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już właśnie ją rozebralem, pęknięcie idzie niestety po chłodnicy, plastikowy pojemnik jest w dobrym stanie. Używam wysokotemperaturowego silikonu aby załatać ten problem i pojeździć trochę jeszcze. Czeka mnie w tym wypadku zakup nowej chłodnicy - bo do tej już nie mam zaufania.
www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też chłodnica ciekła. Rozszczelniła się pod wpływem dużego ciśnienia bo układ był zapowietrzony. Fachowcy nie dali rady jej naprawić, wi.ęc kupiłem nową firmy Behr za 440 zł. Tobie też polecam wymiane na nową. Miałbyś spory problem jakbyś wyjechał gdzieś na wakacje daleko od domu a tu chłodnica cieknie. Wi ęc na takich rzeczach nie ma co oszczędać.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta chłodnica jest identyczna jak ta która miałes wczesniej czy jest to jakiś zamiennik ?

Mi powiedzieli że uzywana to koszt 300-400 PLN nowa zaś 600-700 może ktoś wie gdzie w krakowie można znaleźć sklep z częściami do beci ?

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta chłodnica jest identyczna jak ta która miałes wczesniej czy jest to jakiś zamiennik ?

Mi powiedzieli że uzywana to koszt 300-400 PLN nowa zaś 600-700 może ktoś wie gdzie w krakowie można znaleźć sklep z częściami do beci ?

 

Chłodnica jest identyczna tylko zrobiona przez inną firme włoską Behr.

Od lipca nie mam z nią żadnych problemów.

 

Poszukaj na Allegro widziałem używane za od ok 150zł

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0 może ktoś wie gdzie w krakowie można znaleźć sklep z częściami do beci ?

 

Wprawdzie do Krakowa mam daleko i slabiutko znam to miasto ale powinien byc gdzies tam intercars. Żmujdzka 49 czy jakos tak :worried: tel 416-38-36/34

 

Kiedys dzialala strona, a teraz dziala tylko katalog - http://ekatalog.intercars.com.pl

Nie wiem jak jest z dostepnoscia czesci, niedaleko mnie jest centrum logistyczne i maja duzo rzeczy :wink: , miejmy nadzieje ze u Ciebie tez nie bedzie problemow.

 

Co do samej chlodnicy i domowych sposobow napraw, to ja kleilem swoja poxipolem :). U mnie pekniecie bylo na samej gorze, na pierwszym zeberku, o dlugosci ok 10mm. Zrobilem taka rynienke z blachy wypelnilem klejem i "zalozylem" na to zeberko. Poki co trzyma :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie rozpiąłem kostke doprowadzająca napięcie do wentylatora (kabel jest bezpośrednio przy wentylatorze) i podałem je prosto z akumulatora. Wentylator ruszył. Chciałem sprawdzić tak jak napisałem wczesniej czy wentylator nie jest uszkodzony. Skoro kreci się pozaobwodowo to znaczy ze chyba działa prawda ? Tak więc usterki dopatruję sie w termostacie który nie załącza wentylatora gdy dostaje temperatury.

 

O czym wy piszecie ? może o jakiśch innych rozwiązaniach.

 

Wyjścia są następujące

- Rozpiąłeś wentylator od KLIMY. Bo z tego co wiem to w BMW tylko od klimy jest wentyl elektryczny.

- Wcześniejszy właściciel zrobił partyzantkę i po zepsuciu "wiska" wymontował cały wentylator i wrzucił coś zastępczego zasilanego elektrycznie.

 

Wentylator silnika, ten ze sprzęgłem wiskotycznym jest osadzony na jednym z wałków silnika i przezeń napędzany. W Twoim przypadku sprawdziłbym pierwsze termostat , a później wisco. Oczywiście musisz po dolaniu płynu dobrze odpowietrzyć układ, żeby temperatura silnika była stabilna. Nie dolewaj żadnych polskich wynalazków. Kup płyn Shella lub oryginalny z ASO.

 

Tak tylko wtrącę, że w silnikach s14 oryginalnie jest wiatrak załączany elektrycznie, nie ma wiska, przypuszczam że są i inne modele BMW bez wiska.

 

pzd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.