Skocz do zawartości

320d Kiedy włącza się podgrzewacz cieczy?


sampras

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wyczytałem gdzieś (niestety nie potrafię podać źródła), że podgrzewacz cieczy chłodzącej włącza się kiedy temperatura płynu jest zbyt niska (to jest oczywiste), ale tylko wtedy, kiedy na klimatroniku mamy ustawione 16,5 stopnia i więcej. Jeśli mamy ustawione 16 stopni (min) to podgrzewacz się nie włącza - prawda to? Zrobiłem mały test (jednego ranka przejechalem do pracy bez ogrzewania a drugiego z ogrzewaniem - temperatury na zewnatrz podobne) i wydaje mi się, że autko rozgrzewa sie szybciej kiedy własnie mam na klimatroniku ustawione powiedzmy 19 stopni. Do tej pory w poprzednich samochodach (benzyna), zawsze skręcalem ogrzewanie na min, aby silnik szybciej sie rozgrzał, a tutaj sytuacja chyba wygląda odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgrzewacz włącza się tylko wtedy gdy panel klimatronika masz włączony. Potestuj jeszcze i zobacz gdy temp już powiedzmy zejdzie z niebieskiej kreski, to wyłącz panel zmniejszając nawiew, aż klimatronik zgaśnie. Wtedy popatrz, że obroty silnika spadną. Dzieje się tak tylko wtedy gdy podgrzewacz jest włączony, ponieważ bierze dużo prądu więc auto musi zwiększyć obroty biegu jałowego, aby alternator mógł nadążyć. Ja ostatnio też robiłem taki test i okazało się gdy klimatronik wyłączony to auto nagrzewało się dłużej, ale jeśli włączysz klimatronik i dasz nawiew na jedną kreskę to wtedy nie schładzasz tak cieczy ogrzewając kabinę więc silnik rozgrzewa się szybciej.

 

EDIT: Nie ma znaczenia jaką temp ustawisz ponieważ nie jest to stała przy której włącza się podgrzewacz. Jeśli auto "stwierdzi", że temp cieczy nie jest wystarczająca, aby uzyskać zadaną temp w środku auta wtedy włącza podgrzewacz. Przykład: wskazówka jest między niebieskim polem a pionem na klimatroniku 16 stopni i podgrzewacz powiedzmy już się wyłączył bo w aucie jest te 16 stopni, gdy zaczniesz zwiększać temp, auto stwierdzi, że ciecz chłodząca jest za zimna, żeby ogrzać kabinę do temp powiedzmy 32 stopni i wtedy uruchomi podgrzewacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za szybka odpowiedz.. Z jednym jednak nie do konca moge sie zgodzic. Moim zdaniem ustawienie na klimatroniku 16 stopni nie oznacza ze do tylu stopni bedzie chcial klimatronik wyrownac temp. tylko ze zawsze dmucha zimnym...

Przyklad: w aucie mam powiedzmy 6 stopni, klimatronik ustawiony na 16, jade na trasie wskazowka na zegarach w pionie. Nastepnie wlaczam na klimatroniku na 16,5 stopnia i w tym momencie wskazowka na zegarach zaczyna powoli odchylac sie od pionu w kierunku niebieskiego pola po czym po chwili znow wraca do pionu - odbieram to tak ze plyn zostal puszczony na nagrzwnice, czyli przy temp ustawionej na min (w przypadku BMW 16 stopni) nagrzewnica jest odcieta i plyn przez nia nie przeplywa. Prosze sprostowac jesli sie myle, ale sprawdzalem to kilka razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jeśli auto jest nagrzane wskazówka w pionie to cokolwiek bym zrobił na panelu klimatronika to i tak wskazówka od temp jest w pionie i nie spowoduje to takiego spadku temp. żeby było to widoczne. Czy 16 stopni na klimatroniku to właśnie oznacza niech ktoś się wypowie, ja wiem tylko, że wystarczy 16 stopni na klimatroniku aby włączyć podgrzewacz elektryczny jeśli ciecz jest zimna. Ja podejrzewam, że temp na klimatroniku oznacza temp powietrza wpadającego jaką klimatronik będzie próbował osiągnąć. Tak czy inaczej temp wewnątrz kabiny jest też badana przez klimatronik, a dokładnie w panelu klimatronika jest czujnik który to bada.Do samego zimnego czy ciepłego powietrza z nawiewu na twarz jest osobne pokrętło i nawet gdy ciepłe powietrze leci na nogi to na twarz może lecieć zimne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura 16 i 32 to skrajne wartości klimatronika a co z tego wynika nie można ustawić np 10. Dlatego ustawienie 16 powoduje tylko nawiewanie zimnego powietrza a nie dążenie do temperatury 16. Klimatronik działa na zasadzie uzyskiwania ustawionej temperatury tylko w zakresie 16,5 do 31,5

Ustawienie 16 stopni na klimatroniku nie załączy podgrzewacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie jeśli auto jest nagrzane wskazówka w pionie to cokolwiek bym zrobił na panelu klimatronika to i tak wskazówka od temp jest w pionie i nie spowoduje to takiego spadku temp. żeby było to widoczne. Czy 16 stopni na klimatroniku to właśnie oznacza niech ktoś się wypowie, ja wiem tylko, że wystarczy 16 stopni na klimatroniku aby włączyć podgrzewacz elektryczny jeśli ciecz jest zimna. Ja podejrzewam, że temp na klimatroniku oznacza temp powietrza wpadającego jaką klimatronik będzie próbował osiągnąć. Tak czy inaczej temp wewnątrz kabiny jest też badana przez klimatronik, a dokładnie w panelu klimatronika jest czujnik który to bada.Do samego zimnego czy ciepłego powietrza z nawiewu na twarz jest osobne pokrętło i nawet gdy ciepłe powietrze leci na nogi to na twarz może lecieć zimne.

 

Witam. Jako ze mi pomagałeś co pamiętam i bardzo Ci dziękuje :) Powiem Ci ze nie do końca masz racje. Chodzi o to ze : co do tego osobnego pokretła to sie zgadzam bo jest to ten srodkowy nawiew i tylko z niego leci takie powietrze jakie ustawi sie na tym pokrętle miedzy tymi kratkami nie zaleznie od ustawienia na klimatroniku.

Co do wł sie elektrycznego podgrzewacza tu sie mylisz. Włącza sie on przy temperaturze 16.5 stopnia C a nie od 16 gdy właczymy klimatronik. Jest tak jak pisze sampras

 

Przyklad: w aucie mam powiedzmy 6 stopni, klimatronik ustawiony na 16, jade na trasie wskazowka na zegarach w pionie. Nastepnie wlaczam na klimatroniku na 16,5 stopnia i w tym momencie wskazowka na zegarach zaczyna powoli odchylac sie od pionu w kierunku niebieskiego pola po czym po chwili znow wraca do pionu - odbieram to tak ze plyn zostal puszczony na nagrzwnice, czyli przy temp ustawionej na min (w przypadku BMW 16 stopni) nagrzewnica jest odcieta i plyn przez nia nie przeplywa. Prosze sprostowac jesli sie myle, ale sprawdzalem to kilka razy...

 

Jeśli tak sie dzieje masz uszkodzony termostat. Miałem tak samo auto w bardzo chłodne dni na trasie nie chcialo sie dogrzewac a jak wł klimatronik to wskazówka spadała nawet do niebieskiego pola

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jeszcze zastanawia mnie jedna sytuacja, Skoro mamy sprawne termostaty to jak temp cieczy chłodzącej jest poniżej tych 90stopni to są one zamknięte , w ukłądzie nie ma obiegu, i moje pytanie jak jest z obiegiem podgrzewacza czy jest on oddzielnie skonstruowany no bo jak nie to podgrzewacz nagrzeje tylko ciecz którą ma w pobliżu w wężach i nic więcej bo nie ma obiegu. Ja teraz naprawiałem swój podgrzewacz, elektryk mi poprawił wszystkie luty na tej płytce i po włączeniu jest gorący, wygląda że grzeje ale i tak wydaje mi się że auto się wolno nagrzewa. Jak wczoraj jechałęm na ślisgiej nawierzchni(do 50km/h) to potrzebowałem około 10km żeby wskazówka stała w pionie, klimatronik ustawiony na 20stopni. to chyba za długo

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przyklad: w aucie mam powiedzmy 6 stopni, klimatronik ustawiony na 16, jade na trasie wskazowka na zegarach w pionie. Nastepnie wlaczam na klimatroniku na 16,5 stopnia i w tym momencie wskazowka na zegarach zaczyna powoli odchylac sie od pionu w kierunku niebieskiego pola po czym po chwili znow wraca do pionu - odbieram to tak ze plyn zostal puszczony na nagrzwnice, czyli przy temp ustawionej na min (w przypadku BMW 16 stopni) nagrzewnica jest odcieta i plyn przez nia nie przeplywa. Prosze sprostowac jesli sie myle, ale sprawdzalem to kilka razy...

 

Jeśli tak sie dzieje masz uszkodzony termostat. Miałem tak samo auto w bardzo chłodne dni na trasie nie chcialo sie dogrzewac a jak wł klimatronik to wskazówka spadała nawet do niebieskiego pola

 

Piszesz ze wskazowka spadala Ci do niebieskiego pola ale juz tam zostawala? Bo u mnie sie podnosi do pionu i potem juz tam trzyma.

Czy jest mozliwe ze mam uszkodzony termostat, a mimo to wskazowka i tak dochodzi idealnie do pionu i tak zostaje (pomijajac moment opisany powyzej)? Sprawdzalem na tescie zegarow to temp plynu przy wskazowce w pionie waha mi sie od 85-87 stopni... Czy nie jest tak, ze przy odpowiednio dzialajacym termostacie i rozgrzanym plynie do optimum, gdy na zimna nagrzewnice puscimy obieg (czyli z 16 ustawimy na wyzsza temp) zimny plyn z nagrzewnicy schlodzi troszke reszte i stad to wahanie wskazowki? (to wahanie trwa jakies 10sec potem idzie do pionu i juz tak zostaje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Skoro mamy sprawne termostaty to jak temp cieczy chłodzącej jest poniżej tych 90stopni to są one zamknięte , w ukłądzie nie ma obiegu,...

 

Obieg jest zawsze. W przypadku zamkniętych termostatów działa mały obieg i gdzieś tam po drodze jest podgrzewacz. 10 km nawet przy tych temperaturach to chyba faktycznie ciut dlugo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jeszcze zastanawia mnie jedna sytuacja, Skoro mamy sprawne termostaty to jak temp cieczy chłodzącej jest poniżej tych 90stopni to są one zamknięte , w ukłądzie nie ma obiegu, i moje pytanie jak jest z obiegiem podgrzewacza czy jest on oddzielnie skonstruowany no bo jak nie to podgrzewacz nagrzeje tylko ciecz którą ma w pobliżu w wężach i nic więcej bo nie ma obiegu. Ja teraz naprawiałem swój podgrzewacz, elektryk mi poprawił wszystkie luty na tej płytce i po włączeniu jest gorący, wygląda że grzeje ale i tak wydaje mi się że auto się wolno nagrzewa. Jak wczoraj jechałęm na ślisgiej nawierzchni(do 50km/h) to potrzebowałem około 10km żeby wskazówka stała w pionie, klimatronik ustawiony na 20stopni. to chyba za długo

przecież przy 90 C termostaty są otwarte a nie zamknięte czyli obieg jest !

a podgrzewacz elektryczny jak i webasto są podłączone do małego obiegu czyli do tego samego co nagrzewnica w aucie ...

nie ma możliwości aby wskazówka była w pionie a my podnosimy ogrzewanie nawet do 32 C i wskazówka zaczyna opadać , oczywiście mówimy o sprawnym układzie ....

co do prędkości nagrzewania w niedzielę robiłem test na zewnątrz ok -6 C silnik całkowicie zimny po nocy !

termostaty mają ok roku , żaluzje sprawne i webasto też sprawne :

pierwsza kreska - 2,7 - 2,8 km

pion - 4,0 km !!!!!!! miasto bez korków ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Koledzy jeszcze zastanawia mnie jedna sytuacja, Skoro mamy sprawne termostaty to jak temp cieczy chłodzącej jest poniżej tych 90stopni to są one zamknięte , w ukłądzie nie ma obiegu, i moje pytanie jak jest z obiegiem podgrzewacza czy jest on oddzielnie skonstruowany no bo jak nie to podgrzewacz nagrzeje tylko ciecz którą ma w pobliżu w wężach i nic więcej bo nie ma obiegu. Ja teraz naprawiałem swój podgrzewacz, elektryk mi poprawił wszystkie luty na tej płytce i po włączeniu jest gorący, wygląda że grzeje ale i tak wydaje mi się że auto się wolno nagrzewa. Jak wczoraj jechałęm na ślisgiej nawierzchni(do 50km/h) to potrzebowałem około 10km żeby wskazówka stała w pionie, klimatronik ustawiony na 20stopni. to chyba za długo

 

Kolego zawsze jest obieg. Gdy termostat zamkniety masz mały obieg a gdy otwarty duży obieg. Podgrzewacz działa tylko podczas małego obiegu(termostat zamknięty) gdy płyn chłodniczy jest zimny , ma on za zadanie jak sama nazwa wskazuje podgrzać płyn. Mało tego nie podgrzewa on cieczy cały czas tylko do pewnej temp. Wiec gdy Otwiera sie termostat czyli duży obieg ciecz chłodząca mam wysoką temp wiec mijałoby sie to z celem gdyby dalej podgrzewał płyn skora ma on być w tym czasie schłodzony.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Przyklad: w aucie mam powiedzmy 6 stopni, klimatronik ustawiony na 16, jade na trasie wskazowka na zegarach w pionie. Nastepnie wlaczam na klimatroniku na 16,5 stopnia i w tym momencie wskazowka na zegarach zaczyna powoli odchylac sie od pionu w kierunku niebieskiego pola po czym po chwili znow wraca do pionu - odbieram to tak ze plyn zostal puszczony na nagrzwnice, czyli przy temp ustawionej na min (w przypadku BMW 16 stopni) nagrzewnica jest odcieta i plyn przez nia nie przeplywa. Prosze sprostowac jesli sie myle, ale sprawdzalem to kilka razy...

 

Jeśli tak sie dzieje masz uszkodzony termostat. Miałem tak samo auto w bardzo chłodne dni na trasie nie chcialo sie dogrzewac a jak wł klimatronik to wskazówka spadała nawet do niebieskiego pola

 

Piszesz ze wskazowka spadala Ci do niebieskiego pola ale juz tam zostawala? Bo u mnie sie podnosi do pionu i potem juz tam trzyma.

Czy jest mozliwe ze mam uszkodzony termostat, a mimo to wskazowka i tak dochodzi idealnie do pionu i tak zostaje (pomijajac moment opisany powyzej)? Sprawdzalem na tescie zegarow to temp plynu przy wskazowce w pionie waha mi sie od 85-87 stopni... Czy nie jest tak, ze przy odpowiednio dzialajacym termostacie i rozgrzanym plynie do optimum, gdy na zimna nagrzewnice puscimy obieg (czyli z 16 ustawimy na wyzsza temp) zimny plyn z nagrzewnicy schlodzi troszke reszte i stad to wahanie wskazowki? (to wahanie trwa jakies 10sec potem idzie do pionu i juz tak zostaje).

 

zostawała przy niebieskim a gdy wył panel klimatyzacji to sie dzwigała ale nie do pionu

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc nie wiem dlaczego u mnie nagrzewa się tak wolno. Obydwa termostaty oryginalne. Sprawdzę INPĄ czy jest dalej błąd podgrzewacza, ale podgrzewacz po jakichś kilku sekundach jest gorący. wcześniej tak nie było więc wnioskuje że jest sprawny. Grzałki w podgrzewaczu wszystkie miały opór 0,3ohma. Czy możliwe że jest on ustawiony np na 50% mocy? Nie mam disa:/

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moc i siłę grzania podgrzewacza reguluje impulsowo ECU. No i u kolegów którzy mają webasto będzie się dużo szybciej nagrzewać niż u kolegów z podgrzewaczem elektrycznym, webasto spalinowe ma dużo większą moc niż piecyk elektryczny. I tak jak koledzy pisali 16 stopni na climatroniku podgrzewacz nie działa, od 16.5 C się uruchamia
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jako ze mi pomagałeś co pamiętam i bardzo Ci dziękuje :) Powiem Ci ze nie do końca masz racje. Chodzi o to ze : co do tego osobnego pokretła to sie zgadzam bo jest to ten srodkowy nawiew i tylko z niego leci takie powietrze jakie ustawi sie na tym pokrętle miedzy tymi kratkami nie zaleznie od ustawienia na klimatroniku.

Co do wł sie elektrycznego podgrzewacza tu sie mylisz. Włącza sie on przy temperaturze 16.5 stopnia C a nie od 16 gdy właczymy klimatronik. Jest tak jak pisze sampras

Pewnie i racja, nie będę się upierał bo nigdy nie sprawdzałem co się dzieje przy dokładnie 16 stopniach, ale jutro to sprawdzę. Za to kilkakrotnie udało mi się podczas rozgrzewania auta wyłapać temp załączania podgrzewacza. Czasami było to 20 czasami 25 a czasami 30 stopni wszystko zależało od wielu czynników. Dzięki za zwrócenie uwagi! :)

 

EDIT:Jest dokładnie tak jak piszesz 16 stopni to wyjątkowe ustawienie przy którym podgrzewacz jest zawsze wyłączony niezależnie od temp. cieczy czy powietrza. Sprawdzone dzisiaj przy -12 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.