Skocz do zawartości

kupiłem auto - co wymienić ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem 525d automat (2001r) z przebiegiem 170 tys km. Chcę zrobić kapitalny przegląd, wymienić wszystkie płyny, filtry itd.

I tak na poczatek:

- olej silnikowy+filtr

- płyn do chłodnicy

- filtr paliwa

- filtr kabinowy

- sprawdzic płyn hamulcowy

- ???

 

no właśnie co jeszcze ??? może przy tym przebiegu pownienem sprawdzić/wymienić coś jeszcze ??? jak wyglada eksploatacja automatycznej skrzyni biegów w tym modelu - co ile wymienia sie olej (o ile w ogole sie wymienia) ??? Za wszelkie sugestie bede bardzo wdzięczny

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filtr powietrza ;) Sprawdź temperaturę zamarzania płynu w chłodnicy i jak bedzie ok to nie ma co wymieniać i tak samo z hamulcowym tylko tam temperaturę wrzenia. Możesz też wymienić olej od wspomagania. Co do skrzyni i dyfra to nie wiem jak jest u Ciebie...
Opublikowano
sprawdź stan tarcz i klocków hamulcowych, jeśli masz klimę to jej szczelność i w razie potrzeby nabij ją (w zimie też trzeba ją włączać co jakiś czas na ok. 15 minut), może jeszcze świece zapłonowe sprawdź, czy nie kwalifikują się do wymiany, opróżnij popielniczki i jazda:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może jeszcze świece zapłonowe sprawdź, czy nie kwalifikują się do wymiany,

 

świece żarowe ewentualnie bo to diesel ;)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam - 525d w e39 - fajne auto - ja proponuję tak:

- olej silnik na półsyntetyk chyba że wiesz co było wlane, to wtedy albo to co było albo 1 segment wyżej ale nie przechodz z minerala na full syntetyk od razu,

- filtry - silnik, kabina, powietrze, ON,

- płyn hamulcowy na NOWY!!!!!

- sprawdz i ew. dolej olej do mostu i do wspomagania (patrz instrukcja jaki dolać),

- wymiana na mobila 911 płynu chłodzącego - polecany do Beemek,

- skrzynia i tu zależy jaką masz - ale filtr i olej na nowy ale właśiwy dla danego typu - uważaj co wlejesz - sprawdz typ skrzyni i zalecany olej i INNEGO !!!! nie wlewaj - tu masz trochę info:

www.automat.pl

popytaj Sebasta z forum to podpowie Ci co wlać - ma obcykany ten temat.

 

To chyba tyle.

 

Pozdro - Krzysiek.

 

P.S. Sprawdz też klocki ham., grubości tarczy ham., amorki, opony, wyważ koła, i powinno być ok. Przyjemnej jazdy.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

Dzięki chłopaki już prawie wszystko wiem. Został jeszcze temat oleju w dyfrze i automacie - wie ktoś coś konkretnego na ten temat ??? A może od razu będzie ktoś w stanie polecić jakiś olej (nie chce wlać jakiegoś badziewia) ???

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Mam pytanko, orientuje się ktoś, czy w e36'97 z klimą jest tylko filtr kabinowy, czy jeszcze jeden ten pod przednią szybą.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Jeszcze jedna rada - uważaj na paliwo - zalewaj tylko na pewnych stacjach - chociaz wiem że to problem - te silniki są bardzo czułe na jej jakość.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zauwazyliscie, ze samochod 4 letni ma taki sam przebieg jak wszystkie15-20 letnie sprzedawane na allegro i gratce? Po prostu 200 000 to jest przebieg, ktorego takie samochody jak BMW nie uznaja! Zegary sa tak ustawione, ze jak jest 199 999 to leci jeszcze raz chyba od poczatku! :liar: :jawdrop: :shock:
Opublikowano

jeżeli jest to 4 letnie auto to najprawdopodobniej jest wciąż serwisowane zgodnie z harmonogramem, więc wymiana poszczególnych filtrów etc. bez

czegania na zapalenie się magicznej lampki INSPECTION jest delikatnie mówiąc mało racjonalne, zarówno INSP 1 jak i 2 ma precyzyjnie oznaczony harmonogram wymian

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Opublikowano
Zauwazyliscie, ze samochod 4 letni ma taki sam przebieg jak wszystkie15-20 letnie sprzedawane na allegro i gratce? Po prostu 200 000 to jest przebieg, ktorego takie samochody jak BMW nie uznaja! Zegary sa tak ustawione, ze jak jest 199 999 to leci jeszcze raz chyba od poczatku! :liar: :jawdrop: :shock:

 

Dlatego właśnie kupiłem auto w Niemczech. W Polsce wszyscy dziwnym zbiegiem okoliczności jeżdzą max 20 tyś km rocznie, a ja nie mam czasu i chęci bawić się w Sherlocka Holmesa i sprawdzać każde auto czy nie ma przypadkiem najechanych 5x więcej.

Opublikowano
No i bardzo dobrze! Ale z tymi 170 000 w 4 lata to tez niezle Niemiec dal czadu! Moj compact jest z 1997 i mam 150 000 (oryginalne), no ale to jest miejski samochod. Na sprzedaz, notabene.
Opublikowano
Zauwazyliscie, ze samochod 4 letni ma taki sam przebieg jak wszystkie15-20 letnie sprzedawane na allegro i gratce? Po prostu 200 000 to jest przebieg, ktorego takie samochody jak BMW nie uznaja! Zegary sa tak ustawione, ze jak jest 199 999 to leci jeszcze raz chyba od poczatku! :liar: :jawdrop: :shock:

 

Dlatego właśnie kupiłem auto w Niemczech. W Polsce wszyscy dziwnym zbiegiem okoliczności jeżdzą max 20 tyś km rocznie, a ja nie mam czasu i chęci bawić się w Sherlocka Holmesa i sprawdzać każde auto czy nie ma przypadkiem najechanych 5x więcej.

 

albi mogę cię zapewnić że w Niemczech jest taki sam proceder również upowszechniany odkąd Polacy masowo wykupują samochody. Osobiście również to widziałem nie mówiąc o tym że ze świeczką szukać samochody z przebiegiem ponad 200 000 w Niemczech :jawdrop:

Opublikowano
no coz.... wszedzie mozna trafic na oszolomow cofajacych licznik o 100000 km. Ale bez przesady w Niemczech jest calkiem sporo aut ktore maja np 300000 km i wiecej wystarczy poprzegladac mobile.de
Opublikowano

robiłbym wszystko co pisałeś tylko nie wymieniał bym płyny chłodniczego (ewntualnie dolałbym trochę koncentratu dla zwiększenia stężenia) po wymianie płynu zaraz szlag trafi pompę wody - będzie ciekła - w żadnej instrukcji obsługi nie zaleca się wymiany płynu tylko ich uzupełnienie

 

a jeśli chodzi o diesla to blok silnika jest staliwny (a nie duralumnium) także taki płyn może mieć i dwadzieścia lat i nic się tam nie stanie (byle by nie zamarzł) :idea:

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

staliwo jest to stop stali i węgla (a właściwie żelaza, węgla itd.)

 

duraluminiu jest to stop (miedzi z aluminium)

 

o to pytasz - że staliwny (bo staliwny pracuje przy 25 atmosferach, a alumniowy ewentualnie 15 i poza tym bardzo dobrze odprowadza ciepło - które w dużym stopniu jest emitowane w beznyn. silnikach)

 

nie dziwiło się nigdy to że silnik diesla jest zawsze cięższy od benynowego! - to jest efekt zastosowania materiału

 

a co do płynu to szkoda kasy na pompę wody - to z praktyki

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.