Skocz do zawartości

320d - kopci na błękitny/szary kolor


mokom69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wczoraj zaobserwowałem zjawisko typy:

jadąc na 4 biegu w granicach 2000obrotów zredukowałem bieg na niższy i dałęm opór w pedał co się okazało samochód się na chwilkę zamulił po czym poszła chmura szaro błekitnego dymu i dalej już turbo zaczęło działąć i normalnie. Sprawdziłem to parę razy i na każdym biegu jest to samo... Czy to wina turbo?? czy z silnikiem coś nie tak?? A i warto dodać ze ok 2-3ty temu podczas sprawdzania pziomu oleju okazało sie że jest min więc dokupiłem i dołałem do normy...dziś rano znów było min...

Proszę o opinie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

łyka olej. Sprawdź ciśnienie sprężania i będziesz wiedział czy góra lub dół do roboty... dodatkowo sprawdź czy w ssącym nie masz olejowego jeziorka, czy na rurze wydechowej nie ma oleju no i generalnie w przedziale silnika czy gdzieś nie kapie oliwa. Może dmuchawka Ci puszcza i stąd takie objawy. Nie wyciska oleju przez bagnet pomiarowy??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem, mi kopci jak odpalam go i jak sie rozgrzewa, taki dziwny zapach przepalajacego sie oleju ale narazie tak jeżdżę, nie przeszkadza mi to poza tym narazie nie mam kasy zeby co kol wiek z tym robić

 

jak narazie olej jest w normie, troche bierze jak sie przyspiesza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Bez rzetelnej diagnozy trudno jednoznacznie stwierdzić w czym jest problem. Proponuję sprawdzić stan separatora oleju, wykonać pomiar ciśnienia w cylindrach, próbę olejową i test turbiny z kontrolą ilości oleju w dolocie. I najważniejsze! Nie uzytkować w tej chwili auta, gdyż może nastąpić samozapłon i koniec silnika.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem, czy to takie śmieszne? Rozszczelnione turbo jeśli zaciągnie olej do dolotu, to w manualu możemy przytomnie próbować zdusić silnik (jak na starym filmie poniżej) lub spierniczać z auta i modlić się o szybkie wypalenie oleju:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yoshi, znów pytanko do CIebie, mam takie same objawy.

ściągnął litr oleju na 12tyś km.

kopci na błekitno/szary kolor..

odma przeczyszczona, końcówki wtrysków wymienione, filtry również,

jedyne co mnie zastanawia to ten wąż od turbiny bodajże, który idzie do intercoolera jest brudny od oleju.. i z tamtej str widać ten oley w IC.

może być to objawem błękitnego koloru?

 

 

 

dmuchawa, mam rozumieć, że na myśli masz turbo tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągnął litr oleju na 12tyś km.

naturalna sprawa w dieslu... nie masz się czym przejmować.

kopci na błekitno/szary kolor[..]jedyne co mnie zastanawia to ten wąż od turbiny bodajże, który idzie do intercoolera jest brudny od oleju.. i z tamtej str widać ten oley w IC. może być to objawem błękitnego koloru?

Kolor błękitno/szary to tzw dym olejowy i może mieć mnóstwo przyczyn tj: uszczelniacze, pierścienie, turbo, odma. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny. Ogólnie auto nie powinno dymić na biegu jałowym, jak i podczas jazdy. Przy mocnym depnięciu jest dopuszczalne niewielki dym, tzw. odkurz, ale o niczym więcej w seryjnym aucie nie moe być mowy. Wszelkie odstępstwa to nieprawidłowości.

 

Do sprawdzenia przede wszystkim luz poprzeczny turbiny [dmuchawy :wink: ], oraz stan dolotu czy w kolektorze nie ma olejowego jeziorka. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być nie tak ?

Tylko gdy jest silnik zimny odpalam go rano to przez jakieś 4 - 5 minut tak dymi i taki zapach dziwny jak by przepalał olej, po ok. 5 - 7 minutach jest już wszystko ok i nie ma dymu, wszytko chodzi normalnie, przyspieszenie,turbina OK, silnik pracuje równo....

 

patrze na poziom oleju co 1000km i jest taki sam,

 

na filmiku jest nagrane proszę o opinię

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=1mZMNhKxs3o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale tutaj trochę kopci nadstandardowo i ten dym trochę taki szarawy... może to być jeszcze wtrysk który zaczyna podlewać minimalnie i po nocy zbiera się ropka. Kolega tak miał w 1Z pomógł Liqui Moly :mrgreen: ale to raczej mało prawdopodobne bo dynamika tego dymu jest w tym przypadku spora.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale tutaj trochę kopci nadstandardowo i ten dym trochę taki szarawy... może to być jeszcze wtrysk który zaczyna podlewać minimalnie i po nocy zbiera się ropka. Kolega tak miał w 1Z pomógł Liqui Moly :mrgreen: ale to raczej mało prawdopodobne bo dynamika tego dymu jest w tym przypadku spora.

Kolego o jakim produkcie Liqui Moly piszesz, bo u mnie po nocy jak odpalam auto to też zakopci ale na chwilę i taki nieprzyjemny zapach spalin można wyczuć ale po kilkunasatu sekundach wszystko wraca do normy, więc co podejrzewasz jakiś wtrysk zaczyna niedomagać?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale tutaj trochę kopci nadstandardowo i ten dym trochę taki szarawy... może to być jeszcze wtrysk który zaczyna podlewać minimalnie i po nocy zbiera się ropka. Kolega tak miał w 1Z pomógł Liqui Moly :mrgreen: ale to raczej mało prawdopodobne bo dynamika tego dymu jest w tym przypadku spora.

Kolego o jakim produkcie Liqui Moly piszesz, bo u mnie po nocy jak odpalam auto to też zakopci ale na chwilę i taki nieprzyjemny zapach spalin można wyczuć ale po kilkunasatu sekundach wszystko wraca do normy, więc co podejrzewasz jakiś wtrysk zaczyna niedomagać?

Po kilkunastu sekundach to wszystko w porządku. Komputer wtedy dawkuje większą dawke. Więc nic nie rób.

Jeśli chodzi o przeczyszczenie wtrysków to wpisz w youtube diesel spulung.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to być jeszcze wtrysk który zaczyna podlewać minimalnie i po nocy zbiera się ropka

sugerujesz "kroplenie"??

Po kilkunastu sekundach to wszystko w porządku. Komputer wtedy dawkuje większą dawke

tryb open loop... jak dla mnie standard :wink:

Jeśli chodzi o przeczyszczenie wtrysków

... to był tu taki jeden... mmmm?? a no tak!!! to byłem JA :lol: Załatwiłem sobie wtryskiwacze specyfikiem do ich czyszczenia tj: 3 rozpylacze uszkodzone, zatarta iglica sterującego/ brak rezystancji cewki czujnika wzniosu iglicy. Koszt ponad 1500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego użyłeś i w jaki sposób ?

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STP do baku

 

No to lipa bo to ci tylko syf z baku na wtryski daje.. Jeśli bak wcześniej nie był czyszczony to nie powinno się wlewać żadnych oczyszczaczy a już na pewno nie STP.... Zebrało syf na wtryski i po ptokach... Mi chodziło o wymontowanie wtrysków i pod napięciem je przepłukać.. albo poprostu zrobić tak jak tu :

 

http://www.youtube.com/watch?v=71FxyvQWyqo

 

Pomoc doraźna która sprawdziła się setki razy w warsztatach..

 

Postanowiłem na ogólnym to wpisać by ludzie zapoznali się z moją opinią.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie to że z baku bo te zatrzymały się na filtrze paliwa... jednak to co było w VP44 dostało ruszone i popłynęło na dysze, gdzie sukcesywnie zablokowało głowice, kanały i rozpylacze wtryskiwaczy. Pamiętam jak zdemontowałem przewody wysokiego ciśnienia paliwa to w gniazdach był taki pyłek [czyt SYF], który sukcesywnie blokował dopływ paliwa do dysz. Po regeneracji wszystko wróciło do normy :mrgreen:

No ale wracając do tematu to oczywiście odradzam wszelkich ulepszaczy. Musimy sobie wbić do głów, że to PALIWO jakie lejemy jest odpowiedzialne za: CHŁODZENIE, SMAROWANIE i CZYSZCZENIE układu wtryskowego. I osobiście tego się trzymam od tamtej awarii i do tej pory nie mam problemów z autem :twisted: pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa nie jest doskonały i on też jak był zasyfiony mógł dostać po dupie :D

Pozdro :mrgreen:

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa nie jest doskonały i on też jak był zasyfiony mógł dostać po dupie

hmmm...będę polemizował :lol: zakupiłem ori filtr MANN i było wszystko OK. Kolejna wymiana mówię: a niech będzie ten FILTRON [nie mieli MANNów na stanie]. Zamontowałem i zaczęły się jajca... całkowite rozszczelnienie zbiorniczka! ropa płynęła po ściankach jak wodospad :? całkowicie się zdeformował i spuchł... od razu wymieniłem na MANNowski i naturalnie wszystko wróciło do normy :mrgreen: Wniosek: tylko ori filtry są doskonałe, reszta to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wiem że na filtrach oleju, paliwa etc.. się nie oszczędza. Chyba że kabinowy, to można tańszy ;-)

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dodać że gdy odpaliłem auto przy temperaturze -21 'C ten dym był większy i dopiero przestał kopcić po ok 15 minutach,

 

myślałem że jak wymienię olej to przestanie kopcić, wcześniej miałęm 10w40 Mobil teraz wlany został 5w40 castrol full synt.

 

aha i jeszcze zaobserwowałem niedawno że spalanie nieco wzrosło o 1l / 100km sprawdzałem to na tej samej trasie i z taką samą prędkością co 3 miesiące temu jest ewidentny wzrost spalania o przynajmniej 1l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.