Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam zapytanko odnosnie BMW E60 roczik 2008 z USA. Mianowicie wszystkie po 2008r w automacie ida z tzw. joystickiem. Ja wiem ze wedlug wielu na tym forum joystick ma opinie chinskiego badziewia bo rowniez wedlug wielu tak wlasnie wyglada. Chcialbym zaznac jednak opinii tych co uzytkuja nasze ukochane wozki z tym wlasnie urzadzeniem do zmiany biegow. Jak dziala? Czy jest wygodny w uzyciu czy raczej uciazliwy, powolny etc? Czy szybciej zmienia biegi np z D na R i odwrotnie od tradycyjnej ''paly'' czy raczej szybkosc dzialania jest podobna? A swoja droga moze szukac e60 w manualu? Tylko ze w usa (gdzie obecnie mieszkam na stale) bardzo malo jest manuali E60 swoja droga E60 i manual? :| Nie widze tego a Wy? Dajcie znac co z tym joystickiem. Dzieki.

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
manual? :| Nie widze tego a Wy?

Dlaczego nie widzisz?? :8)

 

Ja jeżdżę manualem i bardzo sobie chwalę :D

 

to prawda.. na poczatku musiałem nabrać trochę wprawy żeby wszystko płynnie szło, ale teraz jest super :)

 

POLECAM!!

Opublikowano
Moim zdaniem za ciężkie auto do manuala. Sam mam e91 w manualu i wkurza mnie, zwyczajnie. Te samochody są za ciężkie i w mieście taka skrzynia jest uciążliwa. Po za tym dwumas i sprzęgło wymagają czułości od kierowcy.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
dokładnie, tym bardziej wpływ nieumiejętnej zmiany biegów odbije się na silniku i skrzyni. A wygoda w dużym mieście z manualem jest żadna. Oczywiście wszystko zależy jaki chcesz silnik. Co do joystic'a to te skrzynie chyba nie są jakoś bardziej nowoczesne od tych "zwykłych" automatów, w e60 wielkich rewolucji ze skrzyniami nie było. Nie wiem czemu przejmujesz się joystickiem, wrzucasz D i zapominasz o jego istnieniu :)
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Moim zdaniem za ciężkie auto do manuala. Sam mam e91 w manualu i wkurza mnie, zwyczajnie. Te samochody są za ciężkie i w mieście taka skrzynia jest uciążliwa. Po za tym dwumas i sprzęgło wymagają czułości od kierowcy.

Czy ja wiem czy takie ciężkie??

 

Moja ma w dowodzie wbite 1595kg to chyba raczej mało.. (osobiście ważyłem z pełnym bakiem- 1600kg)

E60 w porównaniu do dobrze wypasionej A6C6 znajomego-1840kg wypada b.dobrze.

Opublikowano
Ok, kwestia gustu, to jest tylko moje zdanie. E60 to limuzyna i automat do niej po prostu bardzo pasuje. Wiadomo, że na manulau zdarza się szarpnięcie. Jeśli ktoś lubi to nie mam nic przeciwko :)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Ok, kwestia gustu, to jest tylko moje zdanie. E60 to limuzyna i automat do niej po prostu bardzo pasuje. Wiadomo, że na manulau zdarza się szarpnięcie. Jeśli ktoś lubi to nie mam nic przeciwko :)
zgadzam się z Tobą :cool2:

Ja np szukałem tylko i wyłącznie manuala :wink:

Opublikowano
Dobry automat jak najbardziej. Ale to co jest w e60 jest beznadziejne. Jak komuś nie przeszkadza ,że znacząco zmniejsza osiągi samochodu to ok :) Po lifcie automatem nie jeździłem. Pozdrawiam
Opublikowano
Jeśli E60 to uważam że tylko automat ... jeśli biegówka to M3 :) lub jakieś inne mocne coupe lub cabrio
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
A mnie ciekawi jak się jeździ z SMG ;)

Jeździ się całkiem nieźle chociaż ja mam auto z 2004 roku. Słyszałem, że w nowszych modelach chodzi to jeszcze płynniej, że prawie nie czuć zmiany biegów.

Opublikowano
Dobry automat jak najbardziej. Ale to co jest w e60 jest beznadziejne. Jak komuś nie przeszkadza ,że znacząco zmniejsza osiągi samochodu to ok :) Po lifcie automatem nie jeździłem. Pozdrawiam

 

Automat znacząco pogarsza osiągi ? Przy słabych silnikach może i tak, ale nie w 3.0d. Chociaż jak kierowca jest beznadziejny i nie umie zmieniac biegów to nawet przy słabym motorze automat go objedzie :D

Opublikowano
Dobry automat jak najbardziej. Ale to co jest w e60 jest beznadziejne. Jak komuś nie przeszkadza ,że znacząco zmniejsza osiągi samochodu to ok :) Po lifcie automatem nie jeździłem. Pozdrawiam

 

Automat znacząco pogarsza osiągi ? Przy słabych silnikach może i tak, ale nie w 3.0d. Chociaż jak kierowca jest beznadziejny i nie umie zmieniac biegów to nawet przy słabym motorze automat go objedzie :D

 

niektórzy mawiają.. że automat jest dla leniwych dziadków :mrgreen: :mrgreen: -zart oczywiscie :wink:

 

Katalogowo automat ma 0.2s straty do 100km/h w porównaniu do manuala (w przypadku 3.0d 218KM)

 

wiem że ja jeden "manualowiec" nie mam z wami szans :P :P ale weźcie pod uwagę też to że manual szybciej zareaguje na gaz niż aftomat=szybciej się zbierze i jakby nie było auto ciut mniej spali :D

 

ale to nie temat Manual vs. Aftomat

Opublikowano
zgadza się skovroon pod tymi względami manual jest lepszy. Automat to tylko wygoda i chyba tylko tyle, psuje się bardziej, osiągi ma gorsze, spala więcej, jedyna rzecz to spory komfort i dla nie obytych "mniejsze zajechanie silnika" ;)
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Dobry automat jak najbardziej. Ale to co jest w e60 jest beznadziejne. Jak komuś nie przeszkadza ,że znacząco zmniejsza osiągi samochodu to ok :) Po lifcie automatem nie jeździłem. Pozdrawiam

 

Kolego, chyba jeździmy różnymi autami albo musisz udać się ze swoim do mechanika.

Skrzynia ZF zamontowana w e60 uchodzi za jedną z najlepszych z tego okresu. Jakie pogorszenie osiągów?

 

Wg. mnie do auta tej klasy tylko automat, ale każdy może mieć swoje zdanie. Niech tylko nikt nie pisze bzdur, że automat w e60 pogarsza osiągi, bo jak tak jest, to max o 0,1 sek. Jeśli dla kogoś jest to odczuwalne to naprawdę gratuluję.

 

A co do automatu po lifcie - zdaje się że generalnie skrzynia jest ta sama. Zmieniło się jedynie sterowanie - przed liftem mamy "wajchę" mechaniczną, po lifcie jest joystick z elektronicznym sterowaniem (np. po zmianie z P-->D wraca do położenia wyjściowego, a w skrzyni przed liftem dźwignia skrzyni biegów jest wychylona w tył).

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
A nie pogarsza osiągów? na papierze to 0,2 sekundy. W odczuciach , jeżdząc AT byłem nim poirytowany ,że sam zrobiłbym to szybciej i sprawniej. Koledzy , dobra skrzynia to pojęcie względne. 7G tronic już mi się np bardzo podoba. Jeśli miałbym wybierać między nim a manualem wybrałbym jego. Mi osobiście praca AT w e60 się nie podoba. Dlatego wybrałem manuala. Pojawia się jeszcze tylko jedno pytanie. Czy skrzynia w 530d którym jeździłem była w pełni sprawna :) pozdrawiam.
Opublikowano

Ja u siebie zauważam że skrzynia po resecie działa wyśmienicie. Zmienia biegi delikatnie i bez dziwnych odczuć jak było wcześniej. A jak lecę na ostrym gwiździe to stwierdzam jednoznacznie - nie zrobiłbym tego ręcznie ani szybciej ani lepiej ani też delikatniej.

7G-Tronic ... to inna bajka - fakt jeździłem "S" z tą skrzynią i jest to poezja

 

EDIT:

Papierowo może i jest różnica ale już był kiedyś o tym temat i ostra dyskusja - 0,2s-> 100km/h nie jesteś w stanie odczuć

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
W mojej E60 mam automat z Joystickiem. Powiem Ci że wizualnie dla mnie to bomba. Dużo lepiej sie prezentuje wg. mnie aniżeli tradycyjna stara wajha od automatu. A obsługa? Bajka - świetnie działa, po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika automatycznie wskakuje w tryb P. Jeździłem trochę co prawda E91 ale nowym i w automacie który miał mechaniczną wajchę i powiem Ci ze ten Joystick w porównaniu do wajchy to super sprawa. Jakoś ta wajcha mechaniczna miałem wrażenie że toporna jest, co innego joystick. Dostojnie i tak jak przystało na E60 - w klasie i z gracją:)
Opublikowano
Mi ten joystick również się podoba, fakt, nie jest zrobiony z porządnych materiałów, ale chciałbym go mieć u siebie.
Opublikowano

zapomniałem dodać że w zimę manualem więcej zdziałasz :wink:

i kręci bączki się zapewne łatwiej..

 

Ja jestem w stosunku do was młody.. (tak zakładam :mrgreen: )

wiec dla mnie "jeszcze" przyjemnością jest zmieniać biegi, redukować kiedy mi się chce i czerpać z tego przyjemność.. (czuć to pierdo.lnięcie kiedy chce, a nie kiedy mi skrzynia łaskawie zmieni bieg) Ani też nie zakładam z góry absolutnie tego że jesteście starymi grzybami i nie chce wam sie zmieniać biegów :twisted:

jeździłem raz w życiu aftomatem.. ze skrzynią DSG. Nie powiem że było źle.. ale znudziło mi się po krótkim czasie. Jak na razie wolę sobie "pomachać wajchą"

 

żeby nie było OT:

 

Jedyne co mogę powiedzieć (w czym pomóc) założycielowi tegoż wątku to to, że ten "plastikowy" joystick jest dużo fajniejszy optycznie od tej starej pały i na + też IMO to że jak tu ktoś wyżej napisał wygodniej się przerzuca z P na D z X na Z itd :P :P :P

 

 

 

:mrgreen: to tyle.

Opublikowano

 

Ja jestem w stosunku do was młody.. (tak zakładam :mrgreen: )

wiec dla mnie "jeszcze" przyjemnością jest zmieniać biegi, redukować kiedy mi się chce i czerpać z tego przyjemność.. (czuć to pierdo.lnięcie kiedy chce, a nie kiedy mi skrzynia łaskawie zmieni bieg)

 

 

Jeśli chcesz poczuć "to pier..." to zawsze możesz przycisnąć przycisk znajdujący się pod pedałem gazu, i po prostu je czujesz :) Aspekt dynamiki w przypadku e60 z automatem jest zupełnie do pominięcia, z danych które widziałem nie ma żadnej różnicy w przyspieszeniu. Ponadto skrzynia jest na tyle inteligentna, że jeśli przez jakiś czas jedziesz agresywnie to dostosuje się i kręci motor wyżej. No i tryb sport...

 

Także w e60 to jedynie kwestia wygody. I przyzwoitości :) - nie wyobrażam sobie bardzo bogato wyposażonej e60 w manualu ;)

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.