Skocz do zawartości

E61 Szyba w tylnej klapie sama się otwiera.


maar79

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni mam uciążliwy problem. Nie mogę otworzyć szyby w pokrywie tylnej, naciskam guzik przy podstawie wycieraczki i nic. Jak odpalę auto szyba sama się otwiera i zwalnia roletę. Pierwsze dwa dni było tak ze tylko po bezskutecznej próbie otwarcia szyby i późniejszym odpaleniu auta szyba się otwierała, teraz otwiera się po każdym odpaleniu auta. Ciekawe że nie po przekręceniu kluczyka ale dopiero po odpaleniu silnika. Czy ktoś miał taki cyrk w aucie ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Tutaj jest instrukcja któa sobie obejrzałem przed operacją:

http://www.alyza.eu/bmwpower/E61%20-%20main%20problems%20thread/Rear%20glass%20microswitch%20replacement%20process.pdf

 

Zanim wymienisz można to sprawdzić przy pomocy omomierza, trzeba sciagnąć tą wewnętrzna osłonkę, odpiąć wtyczkę i pomierzyć rezystancje, w stanie nie przyciśniętym nie może przewodzić. Ewentualnie odłącz tą wtyczke i zobacz czy nadal będzie sie otwierać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ok, znalazłem coś takiego:

http://chomikuj.pl/augustm/rear+glass+microswitch,2383159240.pdf

 

Czy konieczne jest cięcie switcha?

 

Czy ta metalowa obejma, którą autor opisu przecina jest elementem przycisku?

 

Jaka jest "normalna" metoda na wymianę?

Czy można dodatkowo uszczelnić przycisk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam. W moim aucie zdażył się ten sam przypadek z mikro włącznikiem. Już wcześniej go rozbierałem, po złożeniu i zamknięciu szyby problem ustał. Mianowicie, szyba już się nie otwiera, nawet gdy przyciskam włącznik. Kupiłem już mikro włącznik (120,- zł) i będę chciał go wymienić, a pytanko mam czy jest jakaś inna możliwość otworzenia szyby i czy z zablokowaną szybą nic mi nie przeszkodzi w wymianie mikro włącznika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Szybę musisz móc otworzyć żeby wymienić switch, chociażby po to żeby go podłączyć. Jeśli nie możesz przyciskiem to musisz się podpiąć do komputera.

Sama wymiana jest prosta i nie powinna zająć za pierwszym razem więcej niż godzinę.

Nie musiałem nic ciąć, ale może dlatego że 3 dni przed wymianą psikałem obficie WD40.

Ładnie wszystko zeszło, założyłem nowy i działa pięknie, zero kłopotów.

 

Najwięcej problemów miałem z ustawieniem wycieraczki w pozycji spoczynkowej, żeby była w poziomie ;)

 

A, no i bałem się przy dokręcaniu wycieraczki, żeby szyba nie pękła, bo nie wiem czy tam jest ogranicznik.

 

Mała uwaga co do przycisku, miałem w ręku kilka sztuk, praktycznie wszystkie miały nieszczelną gumkę nad przyciskiem, ja swoją przykleiłem dookoła klejem żeby było szczelnie (wykałaczka+pattex i wygląda jak fabryka).

Nie polecam kupować na allegro, tylko zamówić sobie w ASO (120zł).

 

PS. Wymiana w ASO 350zł :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odgrzewam kotleta.

Podobny problem pojawil sie u mnie. Po odpaleniu auta i wrzuceniu biegu otwierala sie tylna szyba. Słychać bylo jak otwiera tez zamek podczas jazdy. Objawy temu towarzyszące to komunikaty o nadmiernym zużyciu Energi aka + reset licznika dziennego i godziny. Zastanawiam sie skad ta zbieżność ale potwierdzone na kilku forach. Byc może komp po iluś tam (kilkanaście kilkadziesiąt) razach użycia przycisku odcina zasilanie modułów. Sprawdzałem co sie dzieje po zamknięciu auta i naxiskaniu przycisku, słychać jak cos sie zalicza woec domyślam sie ze jak tak sie dzieje rzez dlugi czas to musi sie cos z prądem dziać stad efekty.

 

U siebie rozebralem przycisk i bylo wilgotno w środku, gabka nicroswitcha tez troche wilgotna. Winne zalaniu sa na bank iszczeleczki, moja wygladala niby normalnie ale okazało sie ze miejscami nie trzymala. Zerwalem wiec calosc i po czyszczeniu i osuszeniu calosci, skleilem calosc na czarny silikon. Na ta chwile jest ok. Zobaczymy po deszczu/myciu.

 

Cale szczęście ze nie zabrałem sie za wiazk bo myslalem ze tam tkwi problem. Mam fotki jakby byly potrzebne.

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viewtopic.php?f=73&t=135491

5. Jeśli cytujesz czyjąś wypowiedź tnij cytaty. Cytuj tylko te fragmenty wypowiedzi na które odpowiadasz.

Nie cytuj wypowiedzi, zwłaszcza całości, jeśli odpowiadasz bezpośrednio po niej.

 

 

Chętnie bym zobaczył fotki bo mam ten sam problem, ale w E91

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązki w klapie i tak do wymiany. To tylko kwestia czasu. Mozna smiało powiedzieć że jakość tego rozwiązania mozna porównac z ....tamdetą. Cały czas mam kombiaki ale takie jaja tylko w BMW.

A i jeszcze microchip , u mnie sie przypalił. Twój widocznie ktoś przezorny wcześniej otworzył i przeczyścił. Tyle ze jak raz otworzysz to ustrojstwo , to trzeba zabezpieczyć sylikonem bo będzie mokro. Ale to typowa usterka w BMW. Jak kupisz nowy uważaj przy wymianie , nic na siłę ....szyba nie jest tania. Ten błąd co Ci się wyświetla. Ostrzega o zbyt dużym poborze prądu ...czyli o przebiciu. W zalezności od kompa centralnego , po paru razach wyświetlania samochodziku na podnośniku na żółto. Auto stanie :) bez dobrego kompa ....nie odpalisz.

A teraz jedz i skasuj stare wpisy ...dobrze radze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam żeby sprawdzić czy to przełącznik nie działa trzema to sprawdzić na krótko , odkrec pod szybą ten plastik, rozpacz mała czarna kostkę , wsadź dwa kabelki dotknij jeden drugiego i posłuchaj czy otwieranie działa , przy silniku wycieraczki. A żeby szybę otworzyć z klapy , to trzeba z klapy obudowę plastikową sciagnac, przy silniku znajduje się takie prostokątne zasilanie otwierania tylnej klapy tam jest widoczna dziurka w która trzeba wsadzić np. Imbus i delikatnie przeciąć go w dół a szybą się otworzy. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
Uszczelka przycisku szyby. Otwórz, wysusz, zamknij na sylikon.

 

Ok dzięki. Dziś miałem problem z odpaleniem. Parę razy musiałem wkładać i wyjmować kluczyk. Cały czas z tylu podczas jazdy coś mi przeskakuje no i przy odpaleniu auta od razu szybą się otwiera. Czy te dziwne akcje są spowodowane tym zwarciem/wilgocią w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle się wyraziłem, chodzi mi o wilgoć w przycisku do otwierania szyby w tylnej klapie

 


No ok rozumiem A czy te akcje z elektryka glupiejaca są powiązane? Zwarcie jakieś? Jak kupiłem auto to szybą w ogóle się nie otwierala, następnie po opadach zaczęła sama się otwierać. Przy mocnym słońcu wysechl i na 2 dzień otwieranie i zamykanie działało i nic się nie działo. Następnie pozwoliłem sobie umyć auto i od niedzieli jest kiepsko ponieważ sa opady więc nie ma jak wyschnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.