Skocz do zawartości

320d NIETYPOWY PROBLEM Z CENTRALNYM ZAMKIEM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam E46 320d touring z marca 2001 roku. Mam problem z centralnym zamkiem i nie mogę sobie z tym poradzić. Wada jest taka że nie działa mi pilot w kluczyku. Z zamka w drzwiach kierowcy wszystko działa zamyka się i otwiera, z przycisku na konsoli również. Sprawdzałem przekaźniki w Module komfortu są sprawne, sprawdzałem baterię w kluczyku i też jest ok. Próbowałem kodować wiele razy kluczyk i bez żadnych efektów.

 

Może ktoś wie jaka może być jeszcze przyczyna że to nie działa.

 

A może ktoś zna jakiegoś dobrego elektronika w łódzkim co by to naprawił?

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja dodam że od 2 dni mam to samo :)

Zero reakcji na jakikolwiek przycisk z pilota. Tak jak by po wyjęciu baterii. Problem jednak występuje w obydwu kluczykach więc wykluczam nagły pad akumulatorków. Na pewno nie jest to też standardowy pad przekaźników modułu GM bo przycisk z konsoli zamyka i otwiera wszystkie drzwi. Tak jak by samo sterowanie padło.

Próbowałem wkodować piloty na nowo, niestety bez powodzenia.

 

Na moje oko to albo padł przedwzmacniacz antenowy któy separuje sygnał z pilotów lub sam moduł GM a raczej jego część odpowiedzialna za zdalne sterowanie.

 

Jak się zrobi trochę cieplej trzeba będzie pogrzebać, tymczasem może jakieś spostrzeżenia ?

 

ps. ciekawe jest to że obydwaj mamy Touringi :)

Opublikowano
ja w sedanie też tak miałem ,działo się tak przeważnie jak było wilgotno (deszczowo) można powiedzieć że usterka pojawiała się i znikała ,teraz od dawna jest OK
Opublikowano
ja w sedanie też tak miałem ,działo się tak przeważnie jak było wilgotno (deszczowo) można powiedzieć że usterka pojawiała się i znikała ,teraz od dawna jest OK

 

W sumie to tak teraz myśle że dzień wcześniej go myłem na myjni bezdotykowej ... Może faktycznie coś ta wilgoć szkodzi. A jak długo potrafiłeś nie mieć tego sterowania ?

Opublikowano
Jeżeli chodzi o mój przypadek to nie działał mi pilot od początku tzn od momentu jak go kupiłem także raczej u mnie wilgoć nie wchodzi w gre bo auto jest cały czas garażowane. A możecie mi powiedzieć gdzie znajduje się ten przedwzmacniacz antenowy. Może przez weekend spróbuje coś pokombinować.
Opublikowano
ja miałem identyczny problem, wyjąłem baterię i od razu zakodowałem kluczyk i pomogło. a może źle kodujesz kluczyk? Jaki masz ten kluczyk w ogóle pokaż zdjęcie jakieś.
Opublikowano

Na 99,9% nie pomoże :) Przecież wszystkie kluczyki "padały" więc nie wiem co miało by zmienić wyciągnięcie akumulatorka z jednego z nich.

Temperatura trochę się podniosła więc może się za to wezmę. Na pewno nie ma w związku z tym błędów w sterownikach.

Opublikowano

Wszystkie padało bo większość osób nie zmienia kluczyka tylko jeżdzi na jednym a od wrzesnia 1999r wszystkie kluczki miały akumulatorki a nie baterie.Więc jak koleszka jeżdził zawsze na tym jednym kluczyku to nie dziwne ze mu zapasowe nie działaja.A po drugie jeśli chce się zaprogramowac kluczyki to trzeba najpierw jeden zrobić jak w instrukcji jest a zaraz po tym kazdy kolejny tylko juz bez wkładania do stacyjki w wyznaczonym czasie.Wtedy będą działać wszystkie a jak będzie to inaczej tobiore to wtedy tylko ten pierwszy bedzie działał.

 

"Jezeli posiadasz jeszcze dalsze klucze z pilotem (lacznie do 4), trzeba je takze inicjalizowac, kazdy w ciagu 30sek. po porzednim.

Nie wolno jednak przy tym poruszac zamka kierownicy". "

Opublikowano
myślę, że głupotą jest to, że jak jeździsz na jednym to inne nie działają. Nie powinno tak być, ja jeżdżę na jednym ale wkładam w każdej chwili drugi i też na nim pojadę. Ja mam kluczyk starszego typu, moja jest z lutego 99.
Opublikowano

U mnie na pewno wszystkie kluczyki mają sprawne akumulatorki (naładowane).

Co więcej. Jestem już po pierwszych pomiarach i na 99% wykluczam uszkodzenie zke czyli gm5.

Zostaje więc kablologia, FZV lub sama antena w szybie. Ja obstawiam FZV, jednak w touringu bardziej go schować nie potrafili.

Na dzisiaj daje sobie spokój, jutro spróbuje się dobrać do tego modułu.

Ściągał już ktoś może tylną lotkę w Touringu ? :D

 

ps.

spikepool z tymi kluczykami to jest tak że odpalanie zawsze będzie działać bo jest niezależne od napięcia baterii/aku, chodzi o działanie pilota.

Opublikowano

Niestety nie ma tak łatwo, nie ma bezpiecznika odpowiedzialnego tylko za to. Pojawiły by się też inne widoczne problemy.

Zresztą to było pierwsze o czym pomyślałem...

Opublikowano
Niestety nie ma tak łatwo, nie ma bezpiecznika odpowiedzialnego tylko za to. Pojawiły by się też inne widoczne problemy.

Zresztą to było pierwsze o czym pomyślałem...

 

A jak programujesz kluczyk to zamyka sie i otwiera zamek wtedy??(po zakończonym programowaniu).

Opublikowano
Niestety nie ma tak łatwo, nie ma bezpiecznika odpowiedzialnego tylko za to. Pojawiły by się też inne widoczne problemy.

Zresztą to było pierwsze o czym pomyślałem...

 

A jak programujesz kluczyk to zamyka sie i otwiera zamek wtedy??(po zakończonym programowaniu).

 

 

Mam identyczne objawy jak palermos i po zakończonym programowaniu nic się nie dzieje, ponadto nigdy nie miga dioda pod lusterkiem.

Opublikowano
kurde dziwne trochę a napewno dobrze programujesz kluczyk??a weż mi powiedz a jak przytrzymasz dłużej otwieranie zamka ten guzik to opuszcza Ci się szyba?tak z 5 sec przytrzymaj.
Opublikowano
Nie opuszcza się, auto w żaden sposób nie reaguje na przyciski w kluczykach. Co do szyb to jedynie gdy włożę kluczyk do zamka i dłużej przytrzymam przekręcony w pozycji otwierania to szyby opuszczają się, ale z przycisków nie. Kluczyk na pewno dobrze programuję, próbowałem kilkadziesiąt razy z różnymi kombinacjami i nic :(
Opublikowano

tak samo mam od kupna auta :) naprawa ok 500 pln :/ ale mało kto chce się podjąć tego.

 

Na początku myślałem, że tylko akumulatorek padł..ale gdy poszedłem do typa gdzie, dorabiają klucze spr. takim czytnikiem, że z pilota sygnał nawet nie idzie.. tak więc póki co dałem sobie spokój z tym. Ważne, że odpala ;)

Opublikowano
tak samo mam od kupna auta :) naprawa ok 500 pln :/ ale mało kto chce się podjąć tego.

 

Na początku myślałem, że tylko akumulatorek padł..ale gdy poszedłem do typa gdzie, dorabiają klucze spr. takim czytnikiem, że z pilota sygnał nawet nie idzie.. tak więc póki co dałem sobie spokój z tym. Ważne, że odpala ;)

 

Ale im nie działa z żadnego pilota nie tylko z jednego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.