Skocz do zawartości

318is dławi się podczas jazdy/falują obroty/traci moc


kumaboss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie. Posiadam BMW e 36 1,8 is coupe, rocznik 95. Od pewnego czasu coś mi sie dzieje z obrotami silnika i odgłosem silnika. Jest tak. Obroty mi skaczą od 1000 do prawie 0 , auto ledwo nie zgaśnie. Wyraźnie słychać jakby nie palił na jeden baniak. Dzieje sie tak w roznych momentach, tzn, jak jade na prostej drodze po ujechaniu kilku kilometrow, czuje ze auto traci moc, naciskam gaz, a jej brak mocy, a po chwili dostaje przyśpieszenia. Jak jade do centrum miasta jest ok, jak stane w korku to mi zaczynaja obroty podskakiwac, auto trzesie sie, słychac nierowna prace silnika i wyrazinie tak jak by nie chodził na jeden baniak, gdy musze podjechac w korku i daje gaz to mało nie zgasnie. Wymieniłem swiece na nowe, gume od przepływomierza rowniez kupiłem nowa, bo na starej było pekniecie i myslałem ze łapie lewe powietrze. Ale problem jest dalej. Czasami jezdze kilka dni i jest wszystko ok, a czasami ujade kawałek i juz zaczyna świrowac. Czarna magia. Co to moze być? Pomocy.

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Może fajka jest źle osadzona na którejś ze świec... Banał, ale się widywało... Podłączenie pod komputer może coś powie, albo chociaż zasugeruje kierunek... Problemy przy zmianie wilgotności powietrza sugerują układ zapłonowy...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze widze ze odpowiedzi na moje pytanie jest kilka i moze byc kilka przyczyn mojego problemu. A wiec pozostaje mi tylko szukac krok po kroku i sprawdzac kazda z w/w podpowiedzi. A czujnik połezenia wału? A gdzie i jak to mozna szukac i sprawdzic?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze widze ze odpowiedzi na moje pytanie jest kilka i moze byc kilka przyczyn mojego problemu. A wiec pozostaje mi tylko szukac krok po kroku i sprawdzac kazda z w/w podpowiedzi. A czujnik połezenia wału? A gdzie i jak to mozna szukac i sprawdzic?

Po moich 2 miesięcznych problamach z gasnącym silnikiem na biegu jałowym teraz wiem że to przepływka. Moja rada taka żeby w miare możliwości od kogoś pożyczyć i zrobić podmiankę ew. jak chcesz szukać po kawałku to kup uzywke za kilkadziesiąt złotych i po prostu tak szukaj. Obstawiam przepływomierz, lub czujnik położenia wału bo jeśli grzebałwś przy wysokim napięciu i nie ma zmiany to raczej nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
A słuchajcie dziś odkręciłem świece i jedna z nich była cała mokra w oleju. Może to ma związek z tymi skaczącymi obrotami. Dlaczego ta jedna świeca była taka mokra i z kąd sie tam wzieło yyle oleju. Reszta świec jest sucha i wszystko jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. W końcu pojechałem na komputer sprawdzić co się dzieje. Wykryło mi dwa błędy.

CODE 001

201 Oxygen - sensor control czyli sonda lambda

CODE 002

41 Air - Flow sensor czyli przepływomierz. Tak przynajmniej mówił "komputerowiec" Jak myślicie co najpierw wymienić sonde czy przepływomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A słuchajcie dziś odkręciłem świece i jedna z nich była cała mokra w oleju. Może to ma związek z tymi skaczącymi obrotami. Dlaczego ta jedna świeca była taka mokra i z kąd sie tam wzieło yyle oleju. Reszta świec jest sucha i wszystko jest ok.

 

Gdy zdejmiesz pokrywę zaworów to zobaczysz ,że każdy otwór w którym znajduje się świeca zapłonowa jest uszczelniony ,by właśnie olej się nie dostawał do świec.

Jeśli masz zalaną świece to masz problem wypadanie zapłonu,szarpaniem ,spalaniem mieszanki i co za tym idzie błąd sondy lambda .

Zmień uszczelkę pokrywy zaworów (nr 5 na rysunku),oraz 4 uszczelnienia (nr 6 i 7 na rysunku),a twoje problemy znikną.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE71&mospid=47426&btnr=11_1562&hg=11&fg=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wymieniłem uszczelke pod pokrywa zaworów, wymienilem kable WN na nowe i dalej auto mi swiruje, obroty skacza, telebie calym autem gdy stoje w korku. Gdy odkrecilem swiece to w gniezdzie nr dwa byl olej, swieca byla mokra. Moze to jakas inna uszczelka, np z pokrywy głowicy tam glebiej. Jest tam cos takiego? A jak nie to bede musial wymienic przeplywomierz lub sonde lambda. chociaz przeplywomierz odkrecalem i czyscilem, wszystko na pierwszy rzut oka gra, podczas dodawania gazu klapka otwiera sie i nie wiem co by sie tam moglo zepsuc. Poradzicie co dalej z tym robic. Wymieniac przeplywke i sonde? Sonde na nowa czy uzywke?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.