Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie. Posiadam BMW e 36 1,8 is coupe, rocznik 95. Od pewnego czasu coś mi sie dzieje z obrotami silnika i odgłosem silnika. Jest tak. Obroty mi skaczą od 1000 do prawie 0 , auto ledwo nie zgaśnie. Wyraźnie słychać jakby nie palił na jeden baniak. Dzieje sie tak w roznych momentach, tzn, jak jade na prostej drodze po ujechaniu kilku kilometrow, czuje ze auto traci moc, naciskam gaz, a jej brak mocy, a po chwili dostaje przyśpieszenia. Jak jade do centrum miasta jest ok, jak stane w korku to mi zaczynaja obroty podskakiwac, auto trzesie sie, słychac nierowna prace silnika i wyrazinie tak jak by nie chodził na jeden baniak, gdy musze podjechac w korku i daje gaz to mało nie zgasnie. Wymieniłem swiece na nowe, gume od przepływomierza rowniez kupiłem nowa, bo na starej było pekniecie i myslałem ze łapie lewe powietrze. Ale problem jest dalej. Czasami jezdze kilka dni i jest wszystko ok, a czasami ujade kawałek i juz zaczyna świrowac. Czarna magia. Co to moze być? Pomocy.

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano
Mam ten sam problem w 1.8 is (1993r.). Zaczęło szaleć jak jechałem w deszczu w kiepskiej pogodzie. Wymieniłem świece, przewody posprawdzałem. Dalej wariuje.
Opublikowano

Witam

 

Może fajka jest źle osadzona na którejś ze świec... Banał, ale się widywało... Podłączenie pod komputer może coś powie, albo chociaż zasugeruje kierunek... Problemy przy zmianie wilgotności powietrza sugerują układ zapłonowy...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Kurcze widze ze odpowiedzi na moje pytanie jest kilka i moze byc kilka przyczyn mojego problemu. A wiec pozostaje mi tylko szukac krok po kroku i sprawdzac kazda z w/w podpowiedzi. A czujnik połezenia wału? A gdzie i jak to mozna szukac i sprawdzic?
Opublikowano
Kurcze widze ze odpowiedzi na moje pytanie jest kilka i moze byc kilka przyczyn mojego problemu. A wiec pozostaje mi tylko szukac krok po kroku i sprawdzac kazda z w/w podpowiedzi. A czujnik połezenia wału? A gdzie i jak to mozna szukac i sprawdzic?

Po moich 2 miesięcznych problamach z gasnącym silnikiem na biegu jałowym teraz wiem że to przepływka. Moja rada taka żeby w miare możliwości od kogoś pożyczyć i zrobić podmiankę ew. jak chcesz szukać po kawałku to kup uzywke za kilkadziesiąt złotych i po prostu tak szukaj. Obstawiam przepływomierz, lub czujnik położenia wału bo jeśli grzebałwś przy wysokim napięciu i nie ma zmiany to raczej nie to.

Opublikowano
To na pewno silniczek krokowy, wystarczy go przeczyścić i wszystko bedzie wporządku, jeśli nie należy go wymienić
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A słuchajcie dziś odkręciłem świece i jedna z nich była cała mokra w oleju. Może to ma związek z tymi skaczącymi obrotami. Dlaczego ta jedna świeca była taka mokra i z kąd sie tam wzieło yyle oleju. Reszta świec jest sucha i wszystko jest ok.
Opublikowano
Olej to to raczej niebyl,poprostu pewni9e zalana byla paliwem,wymiana swiec i do tego sprawdzenie przewodow wysokiego napiecia i cewki tez dobrze zbadac
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. W końcu pojechałem na komputer sprawdzić co się dzieje. Wykryło mi dwa błędy.

CODE 001

201 Oxygen - sensor control czyli sonda lambda

CODE 002

41 Air - Flow sensor czyli przepływomierz. Tak przynajmniej mówił "komputerowiec" Jak myślicie co najpierw wymienić sonde czy przepływomierz.

Opublikowano
Jedno i drugie odpowiada za falowanie silnika, brak mocy, sonda za spalanie również, może zacznij od przepływki ale wymienić i tak trzeba 2 rzeczy.
tel. 514.99.46.99
Opublikowano
A słuchajcie dziś odkręciłem świece i jedna z nich była cała mokra w oleju. Może to ma związek z tymi skaczącymi obrotami. Dlaczego ta jedna świeca była taka mokra i z kąd sie tam wzieło yyle oleju. Reszta świec jest sucha i wszystko jest ok.

 

Gdy zdejmiesz pokrywę zaworów to zobaczysz ,że każdy otwór w którym znajduje się świeca zapłonowa jest uszczelniony ,by właśnie olej się nie dostawał do świec.

Jeśli masz zalaną świece to masz problem wypadanie zapłonu,szarpaniem ,spalaniem mieszanki i co za tym idzie błąd sondy lambda .

Zmień uszczelkę pokrywy zaworów (nr 5 na rysunku),oraz 4 uszczelnienia (nr 6 i 7 na rysunku),a twoje problemy znikną.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE71&mospid=47426&btnr=11_1562&hg=11&fg=15

Opublikowano
Witam. Wymieniłem uszczelke pod pokrywa zaworów, wymienilem kable WN na nowe i dalej auto mi swiruje, obroty skacza, telebie calym autem gdy stoje w korku. Gdy odkrecilem swiece to w gniezdzie nr dwa byl olej, swieca byla mokra. Moze to jakas inna uszczelka, np z pokrywy głowicy tam glebiej. Jest tam cos takiego? A jak nie to bede musial wymienic przeplywomierz lub sonde lambda. chociaz przeplywomierz odkrecalem i czyscilem, wszystko na pierwszy rzut oka gra, podczas dodawania gazu klapka otwiera sie i nie wiem co by sie tam moglo zepsuc. Poradzicie co dalej z tym robic. Wymieniac przeplywke i sonde? Sonde na nowa czy uzywke?
Opublikowano

Jak wyskoczył Ci błąd tych 2 elementów na kompie wypadało by wymienić ;)

 

Sonde na nówkę, najlepiej Boscha.

Przepływka może być używka, tak mi sie wydaje ;D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.