Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Niestety dzisiaj rano akus odmowil posluszenstwa i po paru kreceniach zdechl.Szybko poszedlem po prostownik.Nastawilem prostownik na 8A bo akus ma 80 ah i podlaczylem multimetr aby zmierzyc napiecie.Ku mojemu zdziwieniu roslo i roslo az do 16 V i slychac bylo ze sie gotuje.Myslalem ze prostownik padl ale na innym jest tak samo.Ustawiajac na 0,7 A mam na klemach 14,2V.Kóleczko na akumulatorze jest czarne.Mozliwe ze padla cela???

Opublikowano
Jeszcze mam takie pytanie czy odlaczenie akumulatora na cała noc nie przyniesie nic zlego dla smaochodu.Ładuje go w domu???
Opublikowano
Odłączenie aku napewno nic nie zaszkodzi. Ja u siebie miałem kiedyś odłączony przez 2 tygodnie. Jestem pewny tego na 100%.
Opublikowano

Jaki ma prad po ladowaniu?

Usaw najnizsza wartosc ladowania jaka zdolasz :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Jeżeli masz akumulator bezobsługowy i napięcie spoczynkowe akumulatora jest < 11,6V to znaczy, że jest on znacznie rozładowany, bardzo łatwo zamarza i ulega zasiarczeniu. Przed ładowaniem odczekaj aż akumulator osiągnie temperaturę "pokojową". Taki akumulator należy ładować małym prądem <= 5% pojemności czyli w Twoim przypadku 4A, spróbuj nawet 2A na początku. Jeżeli nic to nie pomoże to aku do wymiany.
Opublikowano

nie zmieniaj aku!

 

mrozy nie są wieczne a poprostu na krótkich odcinkach nie katuj go wszystkim co mozliwe w aucie bo zaden tego nie doładuje(ogrzewanie max,szyby max,siedzenia max,swiatła,kierunki,stop i radio!)

wiesz ile to prądu potrzebuje???

zeby po 5km takiej jazdy odpalic auto po nocy (-20 C ) musiał bys jezdzic 12h non stop i to na wysokich obrotach!

 

pojezdzij wiecej na niskich biegach i wysokich obrotach a zobaczysz ze nie bedzie siadał tak szybko!

 

i nie słuchaj zeby juz wymieniac aku no chyba ze masz kasy nadmiar i nie masz co z nią robić

 

a ze czarne oczko to nie patrz bo po 2-3 latach kazdy ma czarne co nie znaczy ze aku jest niesprawny

Opublikowano

pojezdzij wiecej na niskich biegach i wysokich obrotach a zobaczysz ze nie bedzie siadał tak szybko!

 

To stwierdzenie akurat pochodzi z czasów maluchów i dużych fiatów, obecne alternatory potrafią oddawać maksymalny prąd już przy niewielkich prędkościach obrotowych silnika.

Opublikowano

hehe jakby tak było to akumulatory by były wieczne, a niestety nie są!

teoretyczne sprawny układ ładowania wali cały prąd w instalacje, a dopiero jego nadmiar w ładowanie akumulatora,

 

tyle tylko że używając w aucie wszystkiego co prąd pobiera nie ma nadmiaru prądu, a co za tym idzie i ładowania

 

jasne ze alternator daje tak jak mówisz tyle tylko ze odbiorniki to od razu pożytkują

 

a czym niby silnik bmw rózni sie od silnika fiata???

 

ssanie-spręzanie-spalanie-wydech i czy to mercedes czy maluch działa na takiej samej zasadzie tylko w bardziej zaawansowanej konstrukcji

Opublikowano

Kolego to są obroty alternatora nie silnika! Nie wiem jak w BMW ale standardowo przekładnia alternator-wał korbowy wynosi 2:1

 

Poza tym z tego co mi wiadomo w 320d alternator ma wydajność 150A i więcej, więc Twoje stwierdzenie że akumulator jest ładowany dopiero przy maksymalnych obrotach jest śmieszne. Zresztą polecam sprawdzić multimetrem napięcie na zacisakch akumulatora na wolnych obrotach po właczeniu odbiorników prądu, jeżeli wogóle wiesz co w taki sposób mozna udowodnić...

I na koniec jeszcze jedna lektura która wszystko wyjaśnia http://www.iskra-ae.com/eng/docs/alternators_liquid_cooled.pdf

 

 

Więc daj sobie może spokój "specu" :mad2:

Opublikowano

tak dla twojej informacji najlepszy alternator ma wydajnosc ok 50% swojej maxymalnej mocy, a obroty nie sa przeliczane 1/2 bo bys wogóle nie pojechał tym autem tylko 2/3 !

 

a skoro mowisz ze ma taką wydajnosc to po co ludzie pchający sprzet muzyczny do auta wpychają kondensatory i alternatory od ciezarówek??( bo basu by nie było wogóle)max wydajnosc alternatora w bmw wynosi ok 700-800W wlaczonych na raz i to w nowym aucie nie uzywanym 10lat

 

a jak juz mi tu sie wbijasz z mierzeniem to odpal sobie auto i na 700obr włacz cała elektryke to zobaczysz co sie bedzie działo z silnikiem i spalaniem potem zobacz ze caly czas bedzie owe ok12-14v na akumulatorze, a obroty beda falowac i swiatła będa przygasac

 

 

a i cos dla ciebie specjalnie zebys wiedział jak działa alternator, a nie mi tu wykresy niemieckie pokazujesz o nierealnej wydajnosci bez obciazenia http://www.auto-swiat.pl/1-alternator-cz-2

 

ja nie dyskutuje z tobą tylko radze chłopakowi co robic zeby normalnie jezdzic autem zimą

 

 

pozdro

Opublikowano

Panie specjalisto od BMW, jak widze jest Pan bardzo odporny na wiedze a na dodatek ma problemy ze zrozumieniem czytanego tekstu (wtórny analfabetyzm).

 

A więc wyjaśniam...

Nie mówi się "wydajność" tylko "sprawność" co wiele też mówi o TŁUMACZU tego artykułu.

Gdyby wydajność wynosiła 50% to znaczy że jest on zepsuty :)

Natomiast sprawność oznacza to iż przy zamianie energii kinetycznej na elektryczną (co właśnie robi alternator) jest xx% starty energii.

Czyli aby alternator wytworzył 1kW energii elektrycznej silnik musi wytworzyć 1,5kW w wielkim uproszczeniu i zakładając straty 50% co też nie jest do końca prawdą bo nowe alternatory mają sprawność rzędu 80%.

Producent JASNO I WYRAŹNIE podaje parametry alternatora i jeżeli pisze 150A to tyle jest w stanie wyprodukować!!!

 

Co dalej, "Moc urządzeń elektrycznych wyraża się iloczynem natężenia przepływającego przez nie prądu I i napięcia elektrycznego U, do którego urządzenie jest włączone" P=U*I co dla omawianego alternatora daje 150A*12V=1,8kW choć powinienem mnożyć razy 14 :)

 

Powiada Pan że BMW wkłada alternatory MAX 700-800W, no to inżynierowie z Bawarii muszą nas dogonić bo my wkładalismy do FSO alternatory o mocy 1200W heh, poza tym obala Pan tym samym wzór na moc, proponuje podać właściwy lista Polskich noblistów jest taka krótka ;)

http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/prad/altern.html

 

Coś jeszcze wytłumaczyć ? :cool2:

Opublikowano
Witam

Niestety dzisiaj rano akus odmowil posluszenstwa i po paru kreceniach zdechl.Szybko poszedlem po prostownik.Nastawilem prostownik na 8A bo akus ma 80 ah i podlaczylem multimetr aby zmierzyc napiecie.Ku mojemu zdziwieniu roslo i roslo az do 16 V i slychac bylo ze sie gotuje.Myslalem ze prostownik padl ale na innym jest tak samo.Ustawiajac na 0,7 A mam na klemach 14,2V.Kóleczko na akumulatorze jest czarne.Mozliwe ze padla cela???

 

ja myslelem za mam aku do wymiany bo ciezko odpalał a okazalo sie ze mam rozrusznik zajechany .. nie obyło sie bez wymiany rozrusznika i auto odpala pieknie fakt wyciągłem tube na zime z auta bo niestety webasto uzywam na postoju dosc czesto max ogrzewanie , grzane fotele itp. wiem ze altelnator nie daje za bardzo rady z ładowaniem .. bez tuby jest OK..

Opublikowano

i dobrze

 

im mniej odbiornikow tym lepsze ładowanie i na nizszych obrotach

 

z panem powyzej juz nie gadam bo nie ma pojecia o elektryce w aucie

 

alternator zeby uzyskal owe150A musil by mieś obroty rzędu 5000obr/min na silniku

 

 

Current at 1800 rpm / 6000 rpm 90A/150A

 

Current at 1800 rpm / 6000 rpm 70A/150A

(At 100°C Air / 90° Coolant)

 

wrzucasz wykresy a niebardzo je chyba rozumiesz?skoro jak wół jest pokazane ze przy 1800obr altka ma on zaledwie70A to ile ma na biegu jałowym gdy silnik ma 700obr/min, a altek ledwo 1000obr???

 

prosty przykład dla mniej upartego ode mnie :

 

zostaw auto na biegu jałowym i włącz pokolei:(masz 100% ze na drugi dzien go nie odpalisz)

 

swiatła-ok 120W

ogrzewanie klimatronik 50W bez sprezarki klimy ze sprezarka ok 300W

ogrzewanie tył szyby-150W

ogrzewanie siedzenia -150W

radio-ok40W

sama praca silnika 120-140W

czasem kierunek,wycieraczki,stop,spryskiwacz +50-70W

700W-NAWET DO 1KW

(jezeli firma wymysli taki alternator ktory to pociagnie przy 1000obr bez wątpienia dostanie ktos nowego nobla)

jak tak zostawisz w aucie na 1h to masz 100% pewnosci ze nie dosc ze nie doładuje akumulatora to jeszcze wyciagnie z niego prad do ZERA

 

pozdrawiam

Opublikowano

Panie nyguss-spec-BMW każdy Twój kolejny post to zaprzeczenie tego co pisał Pan w poprzednim.

Zaczęło się od tego iż negował Pan twierdzenie że alternator jest w stanie oddać większość swojej mocy przy standardowych obrotach silnika (3-4 tyś). Nawet nie wiedział Pan że producent w charakterystyce pracy alternatora podaje JEGO obroty a nie silnika. Sprawdziłem że przełożenie koła pasowego wału na alternator jest na pewno min 1:2 (średnica koła pasowego jest powyżej 110mm natomiast koła pasowego alternatora 55mm) więc te 2/3 to chyba z sufitu Pan wziął, poza tym co ma oznaczać stwierdzenie że przy 1:2 wogóle bym autem nie pojechał ? Przecież takie jest i jakoś jeżdżę, jak każdy :D

 

Później pisał Pan o jakiejś wydajności NO COMMENT :P

 

Następnie podaje Pan że BMW stosuje alternatory o mocy MAX 700W a już w następnym poście pisze Pan o alternatorze 150A który ma moc 2000W :D (śmiech na sali)

 

Pisze pan że nie potrafię czytać wykresów a ja jasno widze za alternator osiąga 150A przy 4500 obrotów czyli ok 2250 obrotów silnika :D

A te 6000 obrotów podane przez producenta (3000 obrotów silnika) to jego szczytowy punkt w charakterystyce i tak naprawdę daje wtedy powyżej 150A jednak każdy producent zostawia sobie margines błędu w dół. Więc kto tu nie potrafi czytać wykresów ??? :D

 

I na koniec najśmieszniejsze..

Kto normalny idzie do samochodu, odpala go, załącza wszystko co tylko się da, siedzie w nim godzinę stojąc na biegu jałowym, następnie gasi i idzie do domu :lol:

 

Podsumowując, jak jest każdy widzi i każdy osądzi sam, czy to ja mam racje czy Pan.

Zabawnie się z Panem polemizuje tym bardziej że ni jak nie trzymają się Pana wypowiedzi kupy.

Więc może czas przyznać się że "Errare humanum est" ?

Opublikowano

Po co ta klótnia? i co chcesz udowodnic i komu?

 

chłopak wyjął tube i pewnie mniej prądu zuzywa i lepiej mu ładuje

 

tylko o to mi chodzi ze im mniej odbiorników tym lepsze ładowanie przy niskich obrotach

 

KONIEC z mojej strony

Opublikowano
o co ta klótnia? i co chcesz udowodnic i komu?

 

chłopak wyjął tube i pewnie mniej prądu zuzywa i lepiej mu ładuje

 

tylko o to mi chodzi ze im mniej odbiorników tym lepsze ładowanie przy niskich obrotach

 

KONIEC z mojej strony

 

Temat dotyczył innej osoby ja tylko dałem swoje zdanie ze gdy wyciągłem Tube z auta a ta zuzywała bardzo duzo pradu wzmak 400 w Rms 4 Ω i ograniczam sie do uzywania tego co musze auto lepiej odpala i kazdemu kto ma nawet nowy aku polecam w zime uzywac rozsadnie odbiornikow prady w swoim aucie napewno nie zaszkodzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie -- widzę, że razem jesteście godni swoich samochodów - pomimo, iż nie mam zielonego poj o elektronice a tym samym elektryce :duh: proszę spasujcie bądźmy dla siebie a nie przeciwko, serdecznie pozdrawiam Jarek

Wszystkiego najlepszego z okazji nadchodzących Świąt oraz życzenia aby mróz nie powodował wymiany aku i nie zamrażał naszych serc !!! :wink:

Opublikowano (edytowane)

a ja tak dodam od siebie, że profilaktycznie sprawdziłem sobie jak zachowuje się mój akumulator ( ma już kilka latek) i po nocnym postoju na podwórku

temperatura -8 napięcie na aku 12,4 V. Podczas przekręcenia stacyjki - grzanie świec napięcie spadło do około 11,4V. A przy samym już rozruchu do 10,5V. I nigdy nie miałem problemu z odpalaniem, odpala na dotyk jak to się mówi. Świece żarowe oczywiście wszystkie sprawne.Po odpaleniu ładowanie na aku powyżej 14V. Z odbiorników elektrycznych w aucie była tylko odpalona dmuchawa climatronica.

Edytowane przez kameleon3000
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
No to bardzo dobrze, napięcie 12,5 V jak na kilkulatka w zime jest dobre, spadek napięcia po włączeniu odbiorników jest jak najbardziej naturalny no i ładowanie też w normie, nic tylko się cieszyć :)
Opublikowano

Hej

Palermos widze ze znasz sie troche na rzeczy to wytlumacz mi co sie dzialo u mnie z akumulatorem.

Autkiem jezdzilem normalnie nie naduzywalem odbiornikow elektrycznych i co jakis czas poprostu autko nie odpalalo nawet nie przekrecalo silnika.

Po naladowaniu aku samochod zmow odpalal do czasu az znow nic.

I dzialo sie to nie po nocy czy cos. Auto np stalo ze 2 dni, byl mroz okolo -5 i po nacy odpalilo. Pojechalem do sklepu i odpalilo, pozniej pojechalem do kumpla i juz nie zapalilo. Ladowanie trzyma ladnie okolo 14,2V.

Kupilem nowy aku i problem mina.

Wyglada na blad aku tylko dlaczego po nocy po 2 dniach odpalil bez problemu a pozniej jak silnik bym nagrzany aku teoretycznie podladowane przez altek i tu nie pali. I nie dawalo to zadnych oznak ze slabiej kreci czy cos tylko poprostu za ktoryms razem nie odpalial i juz.

Dodam ze stare aku naladowalem i stoi tak w garazu juz ze 2 tyg moze dluzej i trzyma 12,8V.

Dla mnie to jest zagadka z arhiwum X :P

Opublikowano

No tak, za bardzo nie ma się czego przyczepić.

Objawy najbardziej pasują do problemów z EWS lub rozrusznikiem, ale wtedy po wymianie aku powinny nadal występować.

Jak miałeś jeszcze ten stary aku odłączałeś go do ładowania czy ładowałeś podpięty w samochodzie ?

Odczytywałeś błędy kompem ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.