Skocz do zawartości

chyba cos za mocno mi grzeje climatronic


djdolar

Rekomendowane odpowiedzi

na 19 stopni ustawione jest sauna no moze nie sauna ale goraco i napewno niejest 19 stopni zeby siedalo wytzymac musi byc 17,5 stopnia i nagle jest fajnie

jak tam ustawiacie swoje ogrzewanka ?? jezdzic na wlaczonej klimie czy nie (rozne sa glosy w tej sprawie)

wogole ma ktos moze manuala do tego climatronica ??

Ci co piją są dla mnie niczym ...................NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!!!!!!!

http://img844.imageshack.us/img844/2876/forumkr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam na 19 i jest ok. Najlepiej weź jakiś termometr z domu i se zmierz.

Jak masz ustawioną regulację przy środkowym nawiewie?

 

 

Jeśli chodzi o klimę poza latem to włączam tylko gdy zaczynają parować szyby, ale to fakt że niektórzy mają włączoną cały rok i ponoć jej to nie szkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak czuję, że coś nie halo, bo 17 stopni i ciepełko straszne. Środkowy nawiew mam na max ciepło i wydaje mi się, że za mocno grzeje... Czujnik temperatury wewnątrz???

Dodatkowe pytanie: na tunelu wału z tyłu (kanapa tylna) jest kratka i pokrętło 0/I. Nieważne co nastawię na climatroniku to i tak wieje z niego zimne powietrze. Tak ma być?

Qrcze, w Saxo wszystko było jasne, a tu co chwila człowiek musi się nauczyć czegoś prozaicznego... Jak to dziadek mawiał: "G.... chłopu nie zegarek" :mrgreen: .

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak czuję, że coś nie halo, bo 17 stopni i ciepełko straszne. Środkowy nawiew mam na max ciepło i wydaje mi się, że za mocno grzeje... Czujnik temperatury wewnątrz???

Dodatkowe pytanie: na tunelu wału z tyłu (kanapa tylna) jest kratka i pokrętło 0/I. Nieważne co nastawię na climatroniku to i tak wieje z niego zimne powietrze. Tak ma być?

Qrcze, w Saxo wszystko było jasne, a tu co chwila człowiek musi się nauczyć czegoś prozaicznego... Jak to dziadek mawiał: "G.... chłopu nie zegarek" :mrgreen: .

 

Przede wszystkim polecam przestawienie pokrętła przy kratkach na pozycję środkową, czyli nie całkiem zimno ani ciepło. Przy takim ustawieniu jakie masz teraz całe ciepłe powietrze bucha górnymi kratkami i dlatego masz odczucie że ci za gorąco. Jeśli zmienisz te ustawienie to część ciepłego powietrza pójdzie na nogi a z górnych nawiewów poleci troche chłodniejsze i nie będziesz już się smażył - reszte roboty zrobi za ciebie panel klimatronika regulując odpowiednio siłę nawiewu aby osiągnąć ustawioną temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tą kratką z tyłu, gdzie wieje zawsze zimnem to jest OK?

Z tyłu tak samo jak z przodu możesz sobie regulować ciepłe/zimne powietrze z tym że wydaje mi się że ta regulacja nie jest aż w takim dużym zakresie jak na przedniej środkowej kratce :D

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tą kratką z tyłu, gdzie wieje zawsze zimnem to jest OK?

Z tyłu tak samo jak z przodu możesz sobie regulować ciepłe/zimne powietrze z tym że wydaje mi się że ta regulacja nie jest aż taka duża jak na przedniej środkowej kratce :D

To u mnie jest chyba coś nie tak, bo jak zrobię na 0 - nic nie wieje, jak na I - tylko zimne (tym mocniej im mocniej wezmę na I) niezależnie od ustawień climatronika...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.fotoload.pl/index.php?id=1f1b252d94f6138b0fc7c80a3a267

 

U mnie to wygląda tak, prawym pokrętłem reguluje się temperaturę powietrza a lewym otwiera/zamyka.

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tą kratką z tyłu, gdzie wieje zawsze zimnem to jest OK?

Z tyłu tak samo jak z przodu możesz sobie regulować ciepłe/zimne powietrze z tym że wydaje mi się że ta regulacja nie jest aż taka duża jak na przedniej środkowej kratce :D

To u mnie jest chyba coś nie tak, bo jak zrobię na 0 - nic nie wieje, jak na I - tylko zimne (tym mocniej im mocniej wezmę na I) niezależnie od ustawień climatronika...

Chybaże masz tylko jedno pokrętło które zamyka/otwiera te nawiewy :?:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A z tą kratką z tyłu, gdzie wieje zawsze zimnem to jest OK?

To jest ok.Też mam pokrętło z tyłu 1-0 to można tylko zamknąc i otworzyc.Ja na zimę zamykam te kratki.Regulacja temperatury jest chyba od któregoś tam roku(nie pamiętam)i od wersji wyposażenia wtedy po drugiej stronie jest pokrętło do regulacji ciepło/zimno.Dzwoniłem do serwisu BMW i pytalem się bo myślałem,że jest coś nie tak.Pozatym jak zamkniesz te kratki z tyłu to wzmocni Ci się siła nawiewu z przodu :D

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam na auto ustawione 18 stopni a jest baaardzo cieplofakt ze mam na panelu srodkowym ustawione na cieplo ustawie na neutralna pozycje i sie zobaczy nie mniej jednak chyba jest za cieplo i jeszcze na climatroniku przycisk z dwoma kolami i litera A jak nie swieci to co ?? jak ma byc ustawiony bo ma 3 jak by pozycje wylaczona potem zalaczona swieci zielone i potem jeszcze raz jak nacisne to chyba robi obieg zamkniety niema ktos manuala ??

Ci co piją są dla mnie niczym ...................NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!!!!!!!

http://img844.imageshack.us/img844/2876/forumkr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim też jest ciepło a mam ustawione np.20 a realnie jest z 24 w samochodzie, oczywiście kratka jest ustawiona pomiędzy żimno i ciepło.

kiedyś mi podczas jazdy mocno grzało a następnie chłodziło ale po wyczyszczeniu panela jest ok.

Ale i tak za ciepło niż to co na panelu, albo padły czujniki temperatury albo zawory na "wężach" a podobno padają

 

a "te dwa koła" to obieg zamkniąty powietrza i tak

nic nie się pali - bez obiegu "Swierze powietrze"

dioda przy A - obieg automatyczny czyli jak wyczuje czujnik z przodu auta "zepsute" powietrze to włącza obieg zamknięty i tak dalej..

dioda przy "kółku" to obieg zamknięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tą kratką z tyłu, gdzie wieje zawsze zimnem to jest OK?

To jest ok.Też mam pokrętło z tyłu 1-0 to można tylko zamknąc i otworzyc.Ja na zimę zamykam te kratki.Regulacja temperatury jest chyba od któregoś tam roku(nie pamiętam)i od wersji wyposażenia wtedy po drugiej stronie jest pokrętło do regulacji ciepło/zimno.Dzwoniłem do serwisu BMW i pytalem się bo myślałem,że jest coś nie tak.Pozatym jak zamkniesz te kratki z tyłu to wzmocni Ci się siła nawiewu z przodu :D

 

kolega ma w pełni rację,jeżeli na pokrętle mamy tylko I-0 to z tyłu zawsze będzie lecieć tylko zimne powietrze bez możliwości regulacji temperatury. A wracając do głównego wątku tematu to u mnie climatronic wręcz smażył w aucie, ale wtedy miałem uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej po naprawie wszystko wróciło do normy

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek wymieniam czujnik temperatury zewnętrznej i się zobaczy... W dalszych planach to samo z czujnikiem wewnątrz i czujnikiem smodku z zewnątrz... :norty: Ale to już jak jak będę robił renowację Buńki na wiosnę.

A przy okazji grzania: jak Wam grzeją fotele? Na całej powierzchni siedzeń? U mnie grzeją w zasadzie tylko na styku siedziska i oparcia... Tak ma być?

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dioda przy A - obieg automatyczny czyli jak wyczuje czujnik z przodu auta "zepsute" powietrze to włącza obieg zamknięty i tak dalej..

jak on to wyczuje ?? spaliny z jakiego s autobusu ?? smrod gnojowicy z pola ?? cos to malo prawdopodobne :duh:

Ci co piją są dla mnie niczym ...................NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!!!!!!!

http://img844.imageshack.us/img844/2876/forumkr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dioda przy A - obieg automatyczny czyli jak wyczuje czujnik z przodu auta "zepsute" powietrze to włącza obieg zamknięty i tak dalej..

jak on to wyczuje ?? spaliny z jakiego s autobusu ?? smrod gnojowicy z pola ?? cos to malo prawdopodobne :duh:

A jednak wyczuje - E39 ma taki bajer.

Poczytaj instrukcję obsługi - tam jest to opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek wymieniam czujnik temperatury zewnętrznej i się zobaczy... W dalszych planach to samo z czujnikiem wewnątrz i czujnikiem smodku z zewnątrz... :norty: Ale to już jak jak będę robił renowację Buńki na wiosnę.

A przy okazji grzania: jak Wam grzeją fotele? Na całej powierzchni siedzeń? U mnie grzeją w zasadzie tylko na styku siedziska i oparcia... Tak ma być?

 

Ja u siebie mam sportowe fotele i grzeją tak do połowy tzn. tak jak napisałeś od styku siedziska z oparciem do połowy ud ale później jeszcze będe ujeżdżał to jak nie zapomnę to sprawdzę bo juz dawno nie używałem grzałki :wink:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam, nikt nie opisał rozwiązania problemu więc się dołączam z tym, że z e46. Mam podobnie, wczoraj zmierzyłem temperaturę wewnątrz miernikiem cyfrowym i wyszło, że jak bym nie ustawił temperatury to zawsze w środku jest 3 stopnie więcej.. Raczej nie jest zepsuty czujnik tylko źle skalibrowany gdyż jak ustawię na "auto" 17 stopni to mam 20 na oddzielnym termometrze, jak 19 to mam 22 itd. Czytałem, że jest opcje w key memory w NCS kalibracji wyświetlanej temperatury ale nie wiem jaka to opcja a poza tym to była tam też informacja że nie w e46. Czy można to w jakiś sposób skalibrować? Czy tylko wymiana czujnika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was.Mialem podobny problem jak kolega opisuje,przy nastawionej temp.17-18 st bylo ok jezeli przekroczylem 19 st robila sie sauna we wnetrzu.Spowodowane to bylo zewnetrznym czujnikiem temp. ktory niby byl sprawny ale jak sie okazalo niesprawny,wiec polecam wymienic go na samym poczatku,nie jest to droga sprawa poniewaz uzywke kupilem za 50 zl od znajomego i wszystko wrocilo do normy,teraz nastawiam 19,5 -20st i temp we wnetrzu jest ok.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisze kolega wyzej. Mialem to samo po wymianie zewnetrznego czujnika wrocilo wszystko do normy.

 

Mam pytanie z nieco innej beczki. Dzisiaj rano odpalilem samochod (-20 na dworze) nawiew dalem na szybe i dmuchal po jakis 5 minutach przelaczylem na automatyczne i nie dmuchal juz w ogole. Zadna opcja nie wiala tj. lekko, slabo, na nogi ,na szybe.. nic kompletnie. Zamarzlo cos czy co? Ma ktos jakis pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisze kolega wyzej. Mialem to samo po wymianie zewnetrznego czujnika wrocilo wszystko do normy.

 

Mam pytanie z nieco innej beczki. Dzisiaj rano odpalilem samochod (-20 na dworze) nawiew dalem na szybe i dmuchal po jakis 5 minutach przelaczylem na automatyczne i nie dmuchal juz w ogole. Zadna opcja nie wiala tj. lekko, slabo, na nogi ,na szybe.. nic kompletnie. Zamarzlo cos czy co? Ma ktos jakis pomysl?

 

A więc AUTO. Wtedy włączasz geniusza (czyt.komputer) który siedzi gdzie pod maską i myśli kurde silnik zimny, nagrzewnica zimna ta po jaką cho.... mam włączać na max dmuchanie, poczekam silnik się nagrzeje to podkręcę dmuchawę, reszta przycisków do sterowania jest dla podgatunku BMW czyli ludzi którzy lubią jak wieje nawet i -20C na szybę co nic nie da oprócz jej bardziej zamrożenia. Tak już jest ONE są bardziej inteligentne od nas :mrgreen: . Włącz auto i pojeżdzij, zauważysz że wraz ze wzrostem temp. silnika zacznie rozkręcać się nadmuch i zmieniać kierunki nadmuchu taka to bestia inteligentna.

 

Co do regulacji nawiewów to była OPCJA, z tego co zauważyłem znacznie częściej montowana do TOURINGÓW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.