Skocz do zawartości

540 automat.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Być może powtórze jakiegoś posta ale w wyszukiwarce nic nie znalazłem.Szukam kogoś kto już kiedys eksploatował takiego automata i ma doświadczenie.Problem mój jest następujący-jak wrzucam R to odczuwalnie szarpie,jak zapinam N to delikatnie toczy się do tyłu a jak zapnę D to buczy i ciężko jedzie do przodu.Wygląda to tak jakby sklejały sie wsteczny i drive.Chłopaki w warsztacie obstawiają na labirynt.Problem pjawiał się raz w tygodniu ale widzę że zaczyna częściej.Usterka pokazuje się bezpośrednio po odpaleniu w czasie jazdy nigdy.
Opublikowano
ja bym zdjal miske olejowa , sciagnal sterowanie - bycmoze sie poluzowało , przecyscił obie powierzchnie i załozyl - zalej olejem ktory spuscisz i zobacz co sie bedzie dzialo - jesli nic to nie da to trzeba chyba rozbierac sterowanie :cry2: a to juz wyzsza szkola
Opublikowano
Jak pomoze to co mowil kolega wyzej to wymien olej , jak nie to po naprawie zmien olej i koniecznie filtr. Niby fabryka nie zaleca wymiany tego oleju ale ZF zaleca wymiane filtra i oleju co 100tys km.

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
Wymienilem i jest rewelacja, zniknelo szarpniecie przy ruszaniu ktore sie pojawialo raz na 100 ruszen ale bylo a po wymianie mam spokoj. Oleju w silniku tez nie wymieniaj bo cos ci sie popsuje :jawdrop:

pozdrawiam

mavic

Opublikowano

mało nie umarłem ze śmiechu mavic ale skoro jednak przezyłem Twoj dowcip to powiem Ci ,ze jakos nie widze na Castrolu RS napisu LIFETIME , więc chyba jednak zmienę. Co do skrzyni to kilku moim znajomym padł wsteczny jakies 15 tys po wymianie, to sobie podaruje. A szarpanie raczej było spowodowane niedoborem oleju a nie jego " zużyciem ", bo ja mam na liczniku 197 000 i nic nie szarpie a olej nie był zmieniany :lol:

 

P.S . Rozrząd najlepiej tez zmień , bo sie jeszcze zerwie :D

Opublikowano
Nigdy nie mialem zbyt niskiego stanu oleju bo pilnuje tego, przy kazdej okazji sprawdzam stan oleju w serwisie. Ja poelcam kazdemu kto chce dbac o swoje auto zeby ten olej wymienic wraz z filtrem a olej w silniku staram sie wymieniac co 12-15tys.

pozdrawiam

mavic

Opublikowano

ja zmieniam olej w silniku co 10 tyś a w skrzyni nie będę zmieniał - proponuję ( w przypadku e32) zajrzec na strone 130 w instrukcji -

740* - Oeldauerfuellung ohne Oelwechsel

 

oczywiscie jak ktoś chce , to moze zmieniac ten olej i co 5 tyś .

Kazdy robi ze swoim autem co chce . Koniec tematu :8)

Opublikowano
Specjalnie w tej sprawie napisalem do pana Martina Vogel z ZF i odpowiedzial mi ze wymienia sie olej w mojej skrzyni co 100tys km. Robcie z ta informacja co chcecie, ja dbam o auto.

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
Specjalnie w tej sprawie napisalem do pana Martina Vogel z ZF i odpowiedzial mi ze wymienia sie olej w mojej skrzyni co 100tys km. Robcie z ta informacja co chcecie, ja dbam o auto.

 

a czy twoja skrzynia to 5HP18 ?

zh
Opublikowano

mam taki dokument w pdf odnosnie wszystkich skrzyn automatycznych w BMW i tam jest tak napisane:

 

 

E34

540i

5HP30 (A5S 560Z)

3/93 10/95

 

USE ONLY SHELL LA 2634

BMW PART NUMBER

83 22 9 407 765

5 LITER BLACK - LIFETIME FILL

 

ale jest tez kilka innych rzeczy, jak chcesz to ci mailem posle caly dokument - nie mam go jak wstawic na wuwu bo mam ftp zablokowane z pracy

zh
Opublikowano

wiec tak..........

 

olej w skrzyni automatycznej sie zuzywa jak kazdy olej - i musi byc okresowo wymieniany - to nie podlega zadnej duskusji :!:

 

orginalny olej ZF - to olej syntetyczny - life time - ze specjalnymi dodatkami ciernymi - ma kolor złoty - jest do kupienia w cenie ok 60 / 70 zl za litr - wymienia sie go co ok 100 tys........ - takim olejem skrzynia jest zalewana w fabryce

 

jednak mozna zalac skrzynie olejem syntetycznym innej firmy - wtedy producent zaleca wymiane co 40 - 80 tys.....

 

i niech ktos nie gada glupot ze sie nie wymienia - to bzdura - nie wymienia to sie krwi w krwioobiegu człowieka - ale to dlatego ze ten mechanizm ma własciwosci regeneracyjne - a skrzynia zf nie :mrgreen:

Opublikowano

i niech ktos nie gada glupot ze sie nie wymienia - to bzdura -

 

:duh: :duh: wszystcy na niemieckim forum po zmianie oleju mieli w krotszym lub nieco dłuszym czasie problemy z 5hp30 , takze albo zmiana pogorszyła sprawę albo nie uchroniła od niczego :|

Opublikowano

Frank ja nie wiem do konca jak to jest , ale niedawno bylem u swoejgo mechanika ktory zajmuje sie tylko BMW i naprawia rowniez skrzynie aut.

Byla u niego E38 740 z rozwalonym automatem. Mowil ze jego zdaniem trzeba wymieniac olej w tych samochodach w skrzyni co 100 000 km, pokazywal mi filtr aut. z tej E38, byl tak zabity roznymi syfami ze nie wyobrazam sobie jak mial przez niego filtrowac sie olej.....

 

A BMW na 100% mowi ze tego oleju sie nie wymienia, tak samo jak w moscie w nowszych modelach.

 

Ale opinie mechanikow sa rozne....

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

nie wiem czemu wszystik siadaja skrzynie...... i nie wiem czy to jest zwiazane z wymiana........

 

ale wiem jedna - skrzynia ma tarczki - ktore scierajac sie daja opiłki - nie tylko tarczki ale i inne elementy - wiec z czasem filtr sie zatyka i pompa nie podaje obpowiedniego cisnienia - tarczki zuzywaja sie w blyskawicznym tempie - wszystko sie przegrzewa , gna sie metalowe przekładki - i po skrzyni......

 

pozatym sam olej nie jest wieczne....

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

witam,nie moge sie doszukać informacji czy w e39 540ia we wszystkich latach była montowana ta sama skrzynia,

w buni z 97r. która wczoraj oglądałem była A5S 440Z jak wynika z vin-kodera.

jutro jade ogladac beeme z 96r. i zastanawiam sie które skrzybie były tymi wadliwymi i czy A5S 440Z jest bezpieczniejszą opcją???

czy bylo ich wiecej w przedziale 96-98r?

Pozdro

Ja chcieć,prosić o wiedzy...
Opublikowano

i niech ktos nie gada glupot ze sie nie wymienia - to bzdura -

 

:duh: :duh: wszystcy na niemieckim forum po zmianie oleju mieli w krotszym lub nieco dłuszym czasie problemy z 5hp30 , takze albo zmiana pogorszyła sprawę albo nie uchroniła od niczego :|

 

 

Wg mnie to zbieg okolicznosci, ze akurat po wymianie cos sie dzialo, nie chce mi sie wierzyc. Moj kumpel tez wymienial w 540 dawno temu i jest ok. Nie wymienianie wydaje mi sie nie logiczne, a moze ktos zna odpowiedz i przedstawi jakies argumenty, a nie gadanie "po wymianie skrzynia sie psuje lub nie pracuje dobrze, i inne bzdety". Napewno chodzi o to, ze nie trzeba, ale to nie znaczy, ze nie mozna.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Jak ktos nie umie wymienic oleju w skrzyni aut,to lepiej niech sie za to nie zabiera bo wtedy zaczynają problemy. A poza tym jesli producent pisze w specyfikacjach np skrzyni aut " dauerfüllung " to mi to wystarcza. CIekaw jestem ile usterek np wstecznego w 5HP30 spowodowanych jest "zbyt starym" olejem. Mozna olej wymieniac i co 5000 km - i co z tego. Tak jak ktos juz tu na forum pisał- nawet w olejach silnikowych producenci stosują coraz dłuzsze interwały w wymianach oleju- 30 000-60 000km . Nie ma sie co wielce dziwic. Ale nikt nikomu nie broni wymieniac.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dudi, powiedz mi o ile zwieksza sie zywotnosc 5Hp30 dzieki regularnym zmianom oleju ? :)
a oile zmniejsza sie zywotnosc silnika bez wymiany oleju ? :doh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.