Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wszystko ładnie, piękne. Śruby odkręcam ale jak odpiac te przewody jedną ręką to nie mam zielonego pojęcia. Dwie godziny męczarni i nic. Ręce opadają.
Opublikowano
Z tego co czytałem i słyszałem to trzeba najpierw odpiąć kable a potem odkręcać, zobacz na filmik ktory wrzuciłem na 1 stronie :) ja sam tego nie robiłem bo wymieniałem i świece i moduł i przy okazji usuwałem klapki kolektora wiec i tak wszystko trzeba było rozkręcać ;) BTW. z ciekawości pytałem o cenę w ASO w Krakowie chcieli 130zl ;) wiec w sumie niewiele jeśli bys nie byl w stanie sam tego wymienić.

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
Próbowałem na różne sposoby. Za nic w świecie nie mogłem zdjąć tych kabli. Pojechałem do znajomego mechanika i załatwił sprawę w 15min :) nie wiem jak bo nawet nie chciałem na to patrzeć moduł jeszcze był od nowości. No ale już po problemie :) zero błędów :)
Opublikowano
No mam problem z grzaniem świec :/ A zakładałem w październiku nowy sterownik świec BERU bo wywalało mi błąd wszystkich 6 świec. Po konsultacji z wieloma osobami padło, że winien jest właśnie sterownik więc zakupiłem NOWY wymieniłem i skasowałem błędy. Dzisiaj rano temp -5 stopni i ciężko odpalił i telepał na zimnym. Inpa wywala znowu błąd wszystkich 6 świec. O co chodzi??? Padły wszystkie świece czy padł sterownik??? jak sprawdzić czy świece mam dobre??? bo z tego co wiem - jak podam na świece 12V w celu sprawdzenia czy grzeje to się świeca spali - musi być 5V......
Opublikowano
No mam problem z grzaniem świec :/ A zakładałem w październiku nowy sterownik świec BERU bo wywalało mi błąd wszystkich 6 świec. Po konsultacji z wieloma osobami padło, że winien jest właśnie sterownik więc zakupiłem NOWY wymieniłem i skasowałem błędy. Dzisiaj rano temp -5 stopni i ciężko odpalił i telepał na zimnym. Inpa wywala znowu błąd wszystkich 6 świec. O co chodzi??? Padły wszystkie świece czy padł sterownik??? jak sprawdzić czy świece mam dobre??? bo z tego co wiem - jak podam na świece 12V w celu sprawdzenia czy grzeje to się świeca spali - musi być 5V......

 

Ja Ci kolego powiem tak nie wiem czy w tym temacie czy w innym wyczytałem ze jak jakaś świeca jest uszkodzona to może uszkodzić sterownik wiec ja u siebie stwierdziłem ze wywalę ok 250zl wiecej i wymienie odrazu i swiece i sterownik teraz wszystko śmiga jak należy :) co prawda dziwnie sie troszkę zachowuje to grzanie świec bo przy -4* widzialem spiralkę na kilka sekund po czym autko odpaliło normalnie dzisiaj przy -8* spiralki nie bylo i odpalilo tez od kopa nie wiem czym to jest spowodowane no ale wiem ze działa :) bledow na kompie brak. Czy to prawda z tym ze zepsuta swieca moze zepsuc sterownik i odwrotnie to nie wiem, ja profilaktycznie zrobiłem i to i to i mam chwilowo spokój :)

 

PS. co dy wymiany świec to niestety jest z tym troszkę roboty bo trzeba pozbyć się kolektora ;)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hejka..... Okazuje się że mam upalona wtyczkę która wchodzi do sterownika ściec....... Dlatego świece czasami mi nie grzeją i wywala błędy od wszystkich świec..... :x Nie wiem gdzie dostać taką kostkę i jak sie za to zabrać ... lutować czy wymieniać całą wiązkę.??????

 

Tak to wygląda :

 

http://s5.postimg.org/3ojqzmgjb/DSCF2463.jpg

Opublikowano

Wymienilem sterownik w swoim 535 opierajac sie na filmiku z pierwszej strony. Auto odpala duuuuuuzo lepiej :D .

i nie telepie silnikiem tylko od razu stale obroty.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie co do waszych problemow wywalania wszystkich bledow swiec i po wymianie sterownika grzania swiec zobaczcie jakie macie "akumulatory" bo jesli nie macie zelowego akumulatora jak mialem ja to zawsze bedzie wyskakiwal blad wszystkich swiec + blad klemy w momencie jak zmienilem akumulator na zelowy wszystko zniklo :) niestety w naszych e60 i e61 porobili tyle baboli ze sam w to nie wierze :mad2: sprawdzcie akusie i dawac kazdy znac !
Opublikowano
Panowie co do waszych problemow wywalania wszystkich bledow swiec i po wymianie sterownika grzania swiec zobaczcie jakie macie "akumulatory" bo jesli nie macie zelowego akumulatora jak mialem ja to zawsze bedzie wyskakiwal blad wszystkich swiec + blad klemy w momencie jak zmienilem akumulator na zelowy wszystko zniklo :) niestety w naszych e60 i e61 porobili tyle baboli ze sam w to nie wierze :mad2: sprawdzcie akusie i dawac kazdy znac !

 

U mnie była to wtyczka. zrobiła sie przerwa i nie stykało jak trzeba. Wymontowałem kabel, wtyk z plastikowej obudowy też. Ścisnąłem kombinerkami żeby zmniejszyć szczelinie i złożyłem z powrotem, po ściśnięciu kombinerkami tego konektorka wtyczka siedzi ciasno i wszystko jest ok :D

  • 8 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Wielkie dzięki - moduł wymieniony bez problemów. Faktycznie, okazało się, że wiązka też jest uszkodzona (samo gniazdo), więc przed takim zabiegiem warto się w nią zaopatrzyć. Z ciekawostek dodam, że mechanik oznajmił mi, że bez zrzucania kolektora się nie obejdzie :)
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,odświeżę temat czy w e60 520d przed lift w tym samym miejscu znajduje się moduł co na 1 stronie w filmiku?

 

Tak i do silnika 2.0d 163 KM idzie sterownik Beru GSE 101

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Tez na dniach mam zamiar zmienić moduł. Czeka już w szafie lecz chce to zrobić na spokojnie. Posiedzieć przy tym trochę żeby było wszystko git. Mam zamiar to zrobić bez ściągania kolektora. I sie rozglądam w tym temacie co i jak. Myśle ze komplikacji nie bedzie. Bardziej sie martwię czy moduł bedzie Ok. Zamówiłem nowy z Beru ale zastanawia mnie to dlaczego w serwisie mówili ze np do e60 z tym pierwszym piecem był inny a z tym nowszym nie pamietam ile koni mniejsza o to jest inny. Gość który mi sprzedał mówił ze one pasują do oby dwóch modeli
Opublikowano
Właśnie zakończyłem wymianę modułu ;) bez odkręcania kolektorów... Dojście 2- ale poszło. Mam zdjęcie starego po rozebraniu lecz nie wiem jak dodać.... Ogólnie był już "tuningowany"
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie, pytanie dotyczące możliwości sprawdzenia świec żarowych poprzez kostkę podłączoną do sterownika.

 

Test wywala 4 kolejne po sobie uszkodzone świece: 3, 4, 5, 6. Auto to E60 525d 177KM z 2006 roku. Chciałbym poprzez wtyczkę sterownika sprawdzić omomierzem czy faktycznie świece są uszkodzone. Z tego co już wyczytałem na forum od sterownika biegnie 6 przewodów do poszczególnych świec - pytanie tylko, które piny w sterowniku dotyczą konkretnych świec. Pinów w tej dużej wtyczce sterownika jest w sumie 12.

 

Może ktoś z Was orientuje się na których pinach powinienem dokonać pomiarów i jaka powinna być oporność sprawnej świecy żarowej?

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.