Skocz do zawartości

320d vs 320i / koszty


wlodek02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,założyłem ten temat po przeczytaniu postów innego uzytkownika "hco3".A minowicie zmierzam do tego,iż kolega wymieniał turbine - koszt 4500zł.....czyli 1000 litrów Pb/ON (przyjmując cenne 4.5 zł/L).Zakładając rożnice w spalaniu między 2 silnikami na poziomie 2l na niekorzyśc 320i(ok 6.5-diesel i 8.5 -benzyna).Reasumując - koszt wymiany turbiny + koszt ON=przejechaniu 50 000 km 320i,do tego trzeba doliczyć możliwośc uszkodzenia wtryskiwaczy,wypalenie filtra cz.stałych,duże prawdopodobieństwo wymiany sprzęgła+dwumas(w 320i też jest oczywiście ale wiadomo ze dłuzej wyczyma).

 

Są to oczywiście moje przemyslenia którymi sie kieruje w poszukiwaniu 320i,zależy mi głównie na bezawaryjnej eksploatacji,dynamika schodzi na drugi plan....

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie z tym kosztem turbiny, ja kupiłem nową , ale to była trochę fanaberia z mojej strony i teraz trochę żałuję, zwłaszcza że turbina padła po 1200 km. Teraz założę regenerowaną i koszt to około 1800 całość ( robocizna, olej, filtry). Czyli dużo taniej. A czytając czasem opinie na temat różnic pomiędzy benzyną a dislem, to odnoszę wrażenie że benzyniaki w ogóle się nie psują, a jak już coś się posypie to naprawa kosztuje tylko parę groszy. Mój komentarz do takich opinii jest jeden " świstak siedzi i zawija w sreberka". Jeżeli dysproporcja byłaby aż taka duża to na rynku byłyby same silniki napędzane benzyną. Wszystko się psuje i wszystko wymaga nakładów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu ostatniego akapitu moje zdanie - bierz benzynę.

No i z tym "wyczyma", to mam nadzieje, ze taka "gra słów" :)

 

Zgadzam sie w 100% :cool2: Swoja droga nie chcialbym zaczynac dyskusji na temat spalania, ale ja srednia dla diesla, mam duzo wyzsza niz 6.5l/100km.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Postanowiłem wypowiedzieć się na temat kosztów użytkowania 320i.

Auto zostało kupione we wrześniu br. od kobiety, która była 2 właścicielem, 1 - właściciel w DE, 2 - właścicielka w PL.

 

BMW 320i rok produkcji 2007 r.

 

01.2007 - 12.2007 brak faktur na serwis - albo nie dostałem, albo z uwagi na niski przebieg ( ok. 25.000 km ) jeszcze komputer nie zapraszał do serwisu.

 

04.01.2008 - przebieg 27.424 km

- serwis olejowy 239 zł

- filtr oleju 42 zł

- olej 0W-30 344 zł

w sumie: 625 zł

 

26.09.2008 - przebieg 51.031 km

- przegląd standard 58 zł

- wymiana mikrofiltra klimy 29 zł

- wymiana płynu hamulcowego 175 zł

- vechicle check 263 zł

- mikrofiltr 163 zł

- płyn do chłodnicy 1,5 l 25 zł

- płyn do spryskiwacza 5 l 27 zł

w sumie: 740 zł

 

02.02.2009 - przebieg 58.352 km

- przegląd standardowy 58 zł

- serwis olejowy 87 zł

- wymiana filtra powietrza 117 zł

- filtr oleju 40 zł

- filtr powietrza 76 zł

- olej castrol 5W-30 305 zł

w sumie: 683 zł

 

Takie faktury dostałem od poprzedniej właścicielki.

 

Obecnie auto ma ok. 83.000 km i niebawem jedzie do serwisu.

Na pewno będzie wymieniany olej, płyn hamulcowy, mikrofiltr klimy no i zobaczymy co z tarczami i klockami hamulcowymi - komputer pokazuje, że jeszcze kilka tysięcy przejeździć można, ale to już ocenią na miejscu.

 

Jeżeli chodzi o spalanie to:

trasa 7-8 l na 100 km/h

miasto 9-10 l na 100 km/h

 

Tak sprawa kosztów utrzymania wygląda w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Bierz benzynę, diesle to szajs, w życiu bym nie kupił, wciąż się psują, a naprawy są masakrycznie drogie.

 

W życiu byś nie kupił, a podobno klekotem jeździsz :)

 

Chyba nie wyczułeś w tej wypowiedzi lekkiej ironii :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem wypowiedzieć się na temat kosztów użytkowania 320i.

Auto zostało kupione we wrześniu br. od kobiety, która była 2 właścicielem, 1 - właściciel w DE, 2 - właścicielka w PL.

 

BMW 320i rok produkcji 2007 r.

 

01.2007 - 12.2007 brak faktur na serwis - albo nie dostałem, albo z uwagi na niski przebieg ( ok. 25.000 km ) jeszcze komputer nie zapraszał do serwisu.

 

04.01.2008 - przebieg 27.424 km

- serwis olejowy 239 zł

- filtr oleju 42 zł

- olej 0W-30 344 zł

w sumie: 625 zł

 

26.09.2008 - przebieg 51.031 km

- przegląd standard 58 zł

- wymiana mikrofiltra klimy 29 zł

- wymiana płynu hamulcowego 175 zł

- vechicle check 263 zł

- mikrofiltr 163 zł

- płyn do chłodnicy 1,5 l 25 zł

- płyn do spryskiwacza 5 l 27 zł

w sumie: 740 zł

 

02.02.2009 - przebieg 58.352 km

- przegląd standardowy 58 zł

- serwis olejowy 87 zł

- wymiana filtra powietrza 117 zł

- filtr oleju 40 zł

- filtr powietrza 76 zł

- olej castrol 5W-30 305 zł

w sumie: 683 zł

 

 

 

Obecnie auto ma ok. 83.000 km i niebawem jedzie do serwisu.

 

 

 

Przy tych cenach to chyba do mechanika a nie do "serwisu". pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz benzynę, diesle to szajs, w życiu bym nie kupił, wciąż się psują, a naprawy są masakrycznie drogie.

 

W życiu byś nie kupił, a podobno klekotem jeździsz :)

 

Chyba nie wyczułeś w tej wypowiedzi lekkiej ironii :8)

 

HAHAHA :D

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:duh:

dołączyć skany :?:

 

bardzo bym prosił o skany tych cen...

 

u mnie ostatni servis:

wszystkie filtry: oleju, paliwa, powietrza, mikrofilter

usługi: wymiana filtrów + przeglad podstawowy

+ olej

= 1686,40 zł !!!

więc skąd masz takie ceny nie wiem.... prawdopodobnie nie jest to serwis autoryzowany

 

p.s.

powyzszy przeglad wykonywał poprzedni właściciel, obecnie sam wszystko wymieniłem - ten sam zakres co powyżej - koszt niecałe 600zł

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

 

bardzo bym prosił o skany tych cen...

 

u mnie ostatni servis:

wszystkie filtry: oleju, paliwa, powietrza, mikrofilter

usługi: wymiana filtrów + przeglad podstawowy

+ olej

= 1686,40 zł !!!

więc skąd masz takie ceny nie wiem.... prawdopodobnie nie jest to serwis autoryzowany

 

 

pozdrawiam

 

Dla wszystkich niedowiarków....

 

http://img80.imageshack.us/i/scan0010k.jpg/

 

http://img338.imageshack.us/i/scan0012en.jpg/

 

http://img832.imageshack.us/i/scan0011q.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak policzysz wszystko dokładnie to wychodzi to samo:

zsumowałem Twoje pozycje z pozycjami które mam u siebie na fakturze:

w Twoim wypadku: 1073,17zł - filtry, olej, usługa

w przypadku 320d - 1303,29 zł - filtry, olej, usługa

 

biorą pod uwagę że pierwszy przegląd miałes 2 lata temu (u Breczki - znam bo jestem z Białegostoku) - zmiana cen ze względu na kurs euro i ogólną tendencję wzrostową cen usług wychodzi na to samo :)

 

różnice w cenach filtrów itd wg Twoich i mojej faktury są w granicach 8 zł :) wiec luz, jedynie u nas 0,5l więcej olej wchodzi ;p

 

uważam że koszt serwisowania samochodów o zapłonie iskrowym i samoczynnym jest b. zbliżony

czy diesel bardziej awaryjny? - nie powiedziałbym... po prostu 95% społeczeństwa Polskiego nie umie jeździć/korzystać z nowoczesnego diesla i tyle...

oczywiscie w dieslu padają turbiny, ale to dlatego ze użytkownicy nie umieją się z nimi obchodzić, każdy pisze "po ostrej jeździe studzę turbine przez chwilkę" o jakim studzeniu mówimy... :duh: czym ją studzi? lodem... co ma temp turbiny do jej padania, chodzi o jej bezwładność, mało kto wie że dzisiejsze turbiny rozkręcają się do ponad 60 000 obrotów/min i dzięki bezwładności łatwo policzyć ile czasu potrzebuje wirnik to zatrzymania się z takiej prędkości... wiec turbiny nie chłodzimy, a jedynie pozwalamy jej pracować razem z jej smarowaniem, a gasząc silnik pozbawiamy ją smarowania i turbina po chwili chodzi na tak cienkim filmie olejowym, że szlak ją trafia

 

ilu z kierowców służbowych diesli czeka na rozgrzanie silnika i dopiero daje w palnik?

niestety również ilość diesli na naszych drogach również powoduje że przypadki ich napraw są częstsze od benzyniaków

jakość paliwa przy dzisiejszych piezoelektrycznych systemach wtryskowych...

 

szkoda gadać bo moża byłoby napisać na ten temat cały wywód ;)

 

pozdro

 

p.s.

ale co prawda to prawda, użytkowanie silników N/A wymaga najmniejszej wiedzy przez co są najmniej awaryjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam właśnie wróciłem od mechanika po wymianie oleju ,filtrów , i płynu chłodniczego oto cennik :

Olej -- MOTUL 8100 X-clean+ 5W30 cena 180zł ,

Filtr powietrza --- Mann cena 60zł,

Filtr oleju--- Mann cena 50zł,

Płyn chłodniczy --- Manol /Motul 120zł

Robocizna 40zł

Jak oceniacie cenowo wyminę oleju ? Wymiana była w Krk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trasie diesel spali 5-6 litrow, benzyna 8-9.

 

 

Jak trafisz na zadbanego diesla bedziesz chwalic. Co do turbiny to mozna renegerowac za 1000zl i miec gwarancje.

 

W benzynie tez trzeba pamietac ze jest valvetronic ktorego naprawa nie jest tania, dodatkowo koletory padaja w benzynie 2tys sztuka sa dwa.

 

W dieslu wiadomo, turbo dwumas wtryski. Zalezy jaki egzemplarz sie trafi i z jakim przebiegiem

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trasie diesel spali 5-6 litrow, benzyna 8-9.

 

 

Jak trafisz na zadbanego diesla bedziesz chwalic. Co do turbiny to mozna renegerowac za 1000zl i miec gwarancje.

 

W benzynie tez trzeba pamietac ze jest valvetronic ktorego naprawa nie jest tania, dodatkowo koletory padaja w benzynie 2tys sztuka sa dwa.

 

W dieslu wiadomo, turbo dwumas wtryski. Zalezy jaki egzemplarz sie trafi i z jakim przebiegiem

 

320i nawet przy butowaniu na trasie nie spali więcej niż 7,5.

 

Diesel spali 5-6 jak pojedziesz max 120 km/h - jak jedziesz normalnie to te 7 łyknie (nie mówię o jeździe jak emeryt)

 

Trochę mało obiektywną ocenę przedstawiasz. Psują się wszystkie auta, dużo zależy od poprzedniego właściciela i szczęścia.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trasie diesel spali 5-6 litrow, benzyna 8-9.

 

 

Jak trafisz na zadbanego diesla bedziesz chwalic. Co do turbiny to mozna renegerowac za 1000zl i miec gwarancje.

 

W benzynie tez trzeba pamietac ze jest valvetronic ktorego naprawa nie jest tania, dodatkowo koletory padaja w benzynie 2tys sztuka sa dwa.

 

W dieslu wiadomo, turbo dwumas wtryski. Zalezy jaki egzemplarz sie trafi i z jakim przebiegiem

 

320i nawet przy butowaniu na trasie nie spali więcej niż 7,5.

 

Diesel spali 5-6 jak pojedziesz max 120 km/h - jak jedziesz normalnie to te 7 łyknie (nie mówię o jeździe jak emeryt)

 

Trochę mało obiektywną ocenę przedstawiasz. Psują się wszystkie auta, dużo zależy od poprzedniego właściciela i szczęścia.

 

 

 

Kolego, bajki piszesz. Jeżdze co tydzień do szkoły do Białegostoku krajowa 19stka, mam 100km w jedna strone. Robiłem 2 dni po kolei ta trase, zalałem pod korek, wrócilem i ponownie, spalanie wyszlo 6.1 litra. Cala droge pokonywalem w 55 minut (duzo wiosek) caly czas trzymalem 130-140kmh. Rzadko kiedy mniej, ceste wyprzedzenie i redukcje.

 

Znajomy ten sam samochod tylko 320i jedąc ta sama trasa i ta sama predkoscia ma 8.6 litra spalanie. A w miescie 12. Za to ja dieslem w miescie mam 8, jezdzac dynamicznie, i czesto na niedogrzanym silniku

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, no comment, jeśli mówisz o jeździe nie po autostradzie to mogę się zgodzić, że spali ok. 6.5 l/100 km. To, że takie spalanie wychodzi Ci między wioskami to ok. Nie wiem jak Twój kolega jeździ tą 320i, ale ja też mam takie auto i wiem ile pali, w trasie nigdy więcej niż 7.5 l/100 km a jadę szybko.

 

320d niedogrzane i 8 litrów to może palić, ale w 30k miasteczku...

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8-9 to mi palie 3.0 benzyna jadąc do 140, mówiąc dokładniej jadąc 110 non stop spalanie jest ponizej 8l/100, 120 to juz 8.coś, 130-140 non stop, to już trzeba 9 przyjąć że wychłepta spokojnie. Tak, że 2.0i napewno nie wyżłopie prawie 9l przy 130-140 myślę, że 8 to MAX, bo jak pali 8.6 to nie widzę sensu kupowania 2.0 jak prawie takie samo spalanie ma 3.0.

 

Co do miasta jak śmigam spokojnie i zależy jakie miasto i jaki ruch to 10-11, jak podeptam trochę częściej to 12-13, jak MOCNO podeptam NON STOP to 15+

 

 

Co do dizli, mialem wczesniej 320D to trasa różnie w zależności od jazdy, ale tak do 140-150 non stop to 6.5 to MAX. Miasto różnie ale 8l to średnio spokojna jazda.

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna vs diesel to troche loteria bo mozna kupic diesla w ktorym nie padnie turbo, wtryski czy dwumasowka i bedzie znacznie tanszy w sumarycznej eksploatacji przez pare lat ale gdy przyjdzie nam wydac 5-6k na turbo i wymienic dwumase wtedy jak nie jezdzimy jakos duzo w ciagu roku wyjdziemy na - w stosunku do benzyny takze to loteria egzemplarzy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że nikt przy zdrowych zmysłach nie sprzdaje nowego auta 2-3 letniego ( często na gwarancji ) z przebiegiem nawet 100kkm, bo musiał by być skrajnym idiotą, większość aut ma przeloty okolo 200k najmniej jak nie wiecej, i wlasnie wtedy ryzyko wystąpienia probemów z ww rzeczami wzrasta kilka razy...

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trasie diesel spali 5-6 litrow, benzyna 8-9.

 

 

Jak trafisz na zadbanego diesla bedziesz chwalic. Co do turbiny to mozna renegerowac za 1000zl i miec gwarancje.

 

W benzynie tez trzeba pamietac ze jest valvetronic ktorego naprawa nie jest tania, dodatkowo koletory padaja w benzynie 2tys sztuka sa dwa.

 

W dieslu wiadomo, turbo dwumas wtryski. Zalezy jaki egzemplarz sie trafi i z jakim przebiegiem

Boże jaki ty masz silnik w aucie? bo ja mam 150 koni i na trasie nigdy mi 8l nie wziął :mad2: jeżdżę po Krakowie i w korkach pali mi 11l na trasie z Krk nad morze przy prędkości 90 do 120 pali 6l no może 6,5l . Jeżeli ktoś jedzie 150h i więcej to zgodzę się 8l może spalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8-9 to mi palie 3.0 benzyna jadąc do 140, mówiąc dokładniej jadąc 110 non stop spalanie jest ponizej 8l/100, 120 to juz 8.coś, 130-140 non stop, to już trzeba 9 przyjąć że wychłepta spokojnie. Tak, że 2.0i napewno nie wyżłopie prawie 9l przy 130-140 myślę, że 8 to MAX, bo jak pali 8.6 to nie widzę sensu kupowania 2.0 jak prawie takie samo spalanie ma 3.0.

 

Co do miasta jak śmigam spokojnie i zależy jakie miasto i jaki ruch to 10-11, jak podeptam trochę częściej to 12-13, jak MOCNO podeptam NON STOP to 15+

 

 

Co do dizli, mialem wczesniej 320D to trasa różnie w zależności od jazdy, ale tak do 140-150 non stop to 6.5 to MAX. Miasto różnie ale 8l to średnio spokojna jazda.

 

pzdr. Łukasz

100% Poparcia masz kolego racje :cool2: po Twoim poście widać że Wiesz co piszesz !!! i znasz się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.