Skocz do zawartości

Problem z temperaturą silnika E36 318is m42


Mati6227

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem mam nadzieje że mi pomożecie. Otóż tak postanowiłem wymienić na zimę mój termostat bo mój oryginalny otwierał się ładnie ale nie domykał się do końca i cały czas woda krążyła dużym obiegiem i samochód długo się nagrzewał i słabo grzał w środku. Wymieniałem termostat 3 razy gdyż żaden się nie otwierał w czasie jazdy i auto się przegrzewało, wczoraj wymieniłem go jeszcze raz w warsztacie po odebraniu auta i przejechaniu się auto pięknie się nagrzało już po niecałych 3km ale temperatura doszła do przed ostatniej kreski nie stała w pionie od razu stanąłem na poboczu dotknąłem ten lewy wąż co jest od dużego obiegu i okazało się że jest zimny od razu pomyśłełem że znowu trafiłem na wadliwy tylko że tym razem temperatura już nie dochodziła już na czerwone pole, pojechałem szybko powrotem do warsztatu z reklamacją tam powiedzieli że to nie możliwe bo dokładnie go sprawdzili przed włożeniem poszliśmy do samochodu mechanik spojrzał pod maskę dotknął prawego węża i powiedział co ja chce przecież on ma dobrą temperaturę ale ja przecież wskaźnik pokazuje co innego a termostat nie otwiera podczas jazdy a on mi że to bardzo dobrze i ze tak powinno być a na udowodnienie mi ze termostat działa wsiadł do auta w miejscu wkręcił auto na większe obroty parę minut po czym wysiadł z auta i powiedział dotknij teraz co się okazało termostat się otworzył i waz był ciepły ja się kłóciłem dalej ze się źle otwiera bo temperatura jest za duża on cały czas twierdził ze silnik ma idealna na koniec na udowodnienie mi tej tezy zgasił samochód przyniósł termometr włorzył do zbiorniczka a termometr pokazał ze ciecz ma idealna temperaturę 90 stopni co mnie zdziwiło mechanik powiedział mi ze albo czujnik jest zrąbany dlatego tak pokazuje albo licznik mnie oszukuje i teraz moje pytanie do was powiedzcie mi co może być tego przyczyna ze wskaźnik pokazuje prawie czerwone pole a silnik ma idealna temperaturę?

 

 

 

PS. jestem nowy wiec wybaczcie mi za moje błędy w opisie i zawiła opowieść dopiero się uczę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem wszystkie równo i do końca idą i działają czy to możliwe że czujnik tak oszukuje? Dodam jeszcze ciekawostkę na tym starym Termostacie który się nie domykał i cały czas był duży obiek wody jeździłem ze 3 lata ale temperatura na wskaźniku stała w pionie tylko zimą pokazywała miej i temperatura spadała a mechanik powiedział mi że nie możliwe że on się dogrzewał i cały czas jeździłem na nie dogrzanym silniku czy może przez to komputer zgupiał i teraz źle pokazuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wahler to dobra firmy, troche dziwne aby nagle kilka termostatów było uszkodzonych....

szkoda ze nie jesteś z okolicy, podpiąłbym pod kompa i wyjaśniła by sie sprawa czujnika oraz wskaźnika na zegarach

 

nie znam cen czujników temp ale może warto wymienić, moze inni sie wypowiedzą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ci mechanik mówił że tak jak do niego wróciłeś ze wskazówką na 3/4 skali i mówi ze jest dobrze to on jest w błedzie a nie ty. To w audi łapie 110 stopni i tak trzyma. W bmw powinno łapać w pion i ani kroku dalej.

A czy napewno dobrze jest odpowietrzony? Pojeżdzij trochę i sprawdz czy przewody nie są napęczniałe, nie sa twarde jak zbuzowana butelka z gazowanym napojem. Jezeli test zegarów wyszedł ci dobrze to ja bym to odrzucił.

Tak jak kolega pisał najlepiej podpiąć pod kompa. Alesprawdz najpierw ewentualne zapowietrzenie zapowietrzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kolego Mati6227 jeżeli po rozgrzaniu silnika wskazówka temperatury stoi pionowo , węże dochodzące do chłodnicy są gorące i temperatura płynu ma około 90 stopni to moim zdaniem wszystko jest ok

Jeżeli odpalasz zimny silnik , wskazówka pokazuje wzrost temperatury ale nie dojdzie do połowy i weże dochodzące do chłodnicy są zimne znaczy ze termostat jest zamknięty i wszystko gra :cool2:

Powiem Ci na moim przypadku bo też mam IS-a silnik grzał mi sie ostro ,wskazówka podchodiła na czerwone gdzy stałem w korku. Szukałem przyczyny i doszedłem do wniosku żę mam walniete wisko więc wziełem na warsztat i własnymi sposobami zblokowałem je na ok. 90% zamontowałem i :norty: po problemie :cool2:

Teraz moge godzinami stac w korku i temperaturka utrzymuje sie w połowie skali i nigrama dalej, zostaje uśmiech na twarzy i pomoc tym którzy stoja na trawnikach z otwarta maskai gotującą sie wodą...

Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w tym problem właśnie że niby silnik się nie gotuje temperatura jest dobra Termostat też się otwiera tylko ten chyba ten wskaźnik źle pokazuje bo jak stał na te 3/4 i mierzylismy temperaturę płynu to miała różne 90 stopni a wskaźnik pokazywał co innego a viscoze wymieniałem rok temu więc myślę że musi być dobra ( jak ktoś wie jak pewnie sprawdzić jej działanie to niech napisze to wtedy będę pewien). Jutro może jak będę miał czas to pojadę na kompa zobaczymy co pokaże
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak po dłuższym odstaniu odpalasz silnik to wsłuchaj sie w silnik i posłuchaj czy zawyje wiatrak. Sisko po dłuższym czasie niepracowania na samym starcie jest załączone dopero pio jakich 5 do 10 sekund się rozłącza.

A ta temperatura jak jest na 3/4 to idzie dalej albo cofa się co jakiś czas? Czy stoi w miejscu? Autem już długo jeżdzisz czy moze kupiłe dopiero?

 

Może zegary masz od innego wozu. Jk robisz test zegara to najperw tam gdzie km pokazują się jakieś numery tam czwarty chyba albo piąty numer pokoleji jak się zmieniają to 5 oststnich numerów vin. Jak zegary są zmieniane to podobno ten numer vin na zegarach będzie z poprzedniego auta. Sprawdz sobie to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam już prawie 4 lata ale od samego kupienia Termostat się nie domykał i cały czas był duży obiek wody w jakimś tam stopniu ale temperatura zawsze po może dłuższym czasie jak powinno ale stawała w piona tylko słabo grzało ogrzewanie w środku a zimą w trasie tylko gdy miałem włączone ogrzewanie temperatura potrafiła mi spadać ale ty tylko jak było na prawdę mocno zimno i tylko w trasie parę razy się tak mi zdarzyło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak u Ciebie wskazówka stoi na 3/4 czyli ostatnia kreska przed czerwonym to zrób pomiar temperatury płynu.

W tej pozycji powinna miec blisto 100 stopni jeżeli tak bedzie to wszystko masz ok a jak bedzie mniej to 100 % czujnik temperatury. Zreszta wymienic czujnik zawsze mazna to nie jest duzy koszt a problem z głowy Ci zginie :D

Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam od świeże trochę temat zauważyłem że wszyscy piszą że w zbiorniczku wyrównawczym powinien lecieć strumyczek płynu przez ten otwór i gdy obroty są wyższe powinien on być mocniejszy, zauważyłem ze u mnie nic takiego się nie dzieje wogle, od razu pomyślałem że to może przez to w zbiorniczku płyn ma idealna temperaturę a w silniku może być za dożo z powodu braku obiegu przez padnięta pompę wody.

Kupiłem nową pompę wody i mój mechanik zwiło się za jej wymianę okazało się jednak nie stety że stara jest w pełni dobra ale jak już miałem ją wyciągnięte wymieniliśmy ja na nową bo kto wie nie stety po złożeniu tego i odpowietrzeniu wszystkiego wszystko jest jak było. Mechanicy mówili ze to nie jest wcale tak że płyn musi tam lecieć cały czas ale teraz nie wiem podpowiecie mi coś czy tak jest dobrze czy coś jest zapchane bo teraz sam nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nie zawsze bedzie widać ze lecieć na wolnych ale będzie ciekł po ściance. Ale jak dodasz gazu powinien leciec mocno. Moim zdaniem jest zapowietrzony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ustawisz nawiew na ciepłe powietrze i na przednia szybe powinno leciec ostro ciepłe powietrze (oczywiście na rozgrzanym silniku) jesli tak jest to układ masz odpowietrzony jeśli nie to musisz go odpowietrzyć a strumień płuny o którym wspominałeś wyzej powinien wzrastać wraz z obrotami silnika
Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jest dobrze odpowietrzony gdyż dmucha bardzo ładnie ciepłym powietrzem lepiej niż bym chciał ale strumyka jak nie było tak nie ma nie zalerznie od obrotów i temperatury silnika.

Mam ciekawostka ostatnio wracałem z kolega z pracy który ma e36 316 m43, od momentu ruszenia po pracy do momentu kiedy wysiadłem z auta do domu jemu temperatura skoczyła ledwo po za niebieskie pole ja dla porównania wsiadłem od razu do mojego samochodu i przejechałem tą samą odległośc i mie na tym samym odcinku temperatura zdąrzyła bez problemu stanac w pionie dodam że była to odległośc 1.7 km coś strasznie mało :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile wlewałeś płynu w cały układ chłodzenia??Jak na moje to coś szybko Ci sie nagrzewa

Poluźnij lekko śrube na chłodnicy od odpowietrzenia i zobacz czy strumyk zacznie sikać moze ona cos blokuje.

A węze dochodzące do chłodnicy sa gorące obydwa?

Żyzce wszystkim takich przyjemności w życiu, jakie odczuwa sie siedząc za kierownicą BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Koledzy wymieniłem czujnik temperatury i dalej wskaźnik pokazuje mi za dużą temperaturę mechanicy gadali mi że licznik mnie oklamuje może ktoś z was wie czy jest jakiś sposób żeby wyregulować go ręcznie bo on nawet po całej nocy stanie w tych warunkach (-15) gdy go rano odpale wskaznik stoi w połowie niebieskiego pola a temperatura stoi w pionie po 3-4 km ktoś wie co można z tym zrobić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od świeże trochę temat zauważyłem że wszyscy piszą że w zbiorniczku wyrównawczym powinien lecieć strumyczek płynu przez ten otwór i gdy obroty są wyższe powinien on być mocniejszy, zauważyłem ze u mnie nic takiego się nie dzieje wogle, od razu pomyślałem że to może przez to w zbiorniczku płyn ma idealna temperaturę a w silniku może być za dożo z powodu braku obiegu przez padnięta pompę wody.

Kupiłem nową pompę wody i mój mechanik zwiło się za jej wymianę okazało się jednak nie stety że stara jest w pełni dobra ale jak już miałem ją wyciągnięte wymieniliśmy ja na nową bo kto wie nie stety po złożeniu tego i odpowietrzeniu wszystkiego wszystko jest jak było. Mechanicy mówili ze to nie jest wcale tak że płyn musi tam lecieć cały czas ale teraz nie wiem podpowiecie mi coś czy tak jest dobrze czy coś jest zapchane bo teraz sam nie wiem

 

W Twoim przypadku problem jest z odpowietrzeniem układu.

Ja w swoim 318is odpowietrzałem układ aż 2 tygodnie.

Mechanik nie odpowietrzy układu lepiej niż Ty.

Często odkręcaj odpowietrznik monetą 2zł lub 1zł oraz korek od chłodnicy i nie przejmuj się jak będzie się przelewać.

Przy odkręcaniu odpowietrznika należy dążyć aby nie było pęcherzyków powietrza, ma się wylewać sam płyn. Ściskaj cyklicznie węże.

Poproś drugą osobe aby dodawała gazu do 4 tyś obr/min, odkręć trochę odpowietrznik i czekaj ok 1 min, troszkę sie rozleje płynu ale tym się nie przejmuj.

Potem odkręć korek od chłodnicy i sprawdź poziom cieczy, ma być do kreski i nie więcej.

Takie czynności wykonywałem w moim 318is codziennie przez 2 tyg aż pojawił się strumieńw chłodnicy na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.