Skocz do zawartości

bardzo słabe hamulce?????!!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. jestem szczęśliwym posiadaczem 523i turing z 98r. AUTOMAT.wszystko ładnie pieknie gdyby nie hamulce! Otusz zdnia na dzien siła ich działania spadła drametrialnie, wymieniłem tarcze na nowe [mikoda GT nacinane + nawiercane] klocki sa w stanie bdb+, i dalej lipa! robiłem ostatnio ''awaryjne hamowanie'' i wyglondało to tak ze pedał hamulca jest dość twardy ale idzie kawałek w dół i koniec staje w miejscu dalej go juz niewcisne [chociasz ze to robie z całych sił w nogach] a auto spokojnie sobie hamuje!!! niema zadnego pisku ani ABS się niewłącza! :shock: ! niewiem od czego zacząć, byłem u mechaników ale tu gdzie ja mieszkam to tylko na trabantach się znaja, i nic sie niedowiedziałem. Patrzyłem na allegro za nowom pompom z serwem i znalazłem takie coś jak POMPA DOŁADOWUJĄCA DSC, co to jest i doczego to jest w układzie hamulcowym? Koledzy podpowieccie co mam robić, co wymienic?
Opublikowano

Wymieniasz tarcze a zostawiasz stare klocki? Ciekawe...

Płyn kiedy wymieniałeś? Układ odpowietrzony? Na wymianę pomp itp czas zawsze będzie, a lepiej zacząć od podstawowej obsługi.

Opublikowano
klocki były niedawno wymieniane a tarcze były wtedy OK. teraz jak zmieniałem opony na zimowe wyszło że 1 tarcza ma pęknięcie wienc wymieniłem same tarcze :oops:
Opublikowano

Czy stalo sie to po deszczach?

Sprawdz wneke pod filtrem kabinowym od strony kierowcy. Mozesz miec tam basen i z tego powodu wode w serwie. Wtedy hamulec robi sie 'kamienny".

Jezeli tak jest, to trzeba udroznic odplyw wody w wneki, a serwo najlepiej wymienic.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Witam wszystkich. jestem szczęśliwym posiadaczem 523i turing z 98r. AUTOMAT.wszystko ładnie pieknie gdyby nie hamulce! Otusz zdnia na dzien siła ich działania spadła drametrialnie, wymieniłem tarcze na nowe [mikoda GT nacinane + nawiercane] klocki sa w stanie bdb+, i dalej lipa! robiłem ostatnio ''awaryjne hamowanie'' i wyglondało to tak ze pedał hamulca jest dość twardy ale idzie kawałek w dół i koniec staje w miejscu dalej go juz niewcisne [chociasz ze to robie z całych sił w nogach] a auto spokojnie sobie hamuje!!! niema zadnego pisku ani ABS się niewłącza! :shock: ! niewiem od czego zacząć, byłem u mechaników ale tu gdzie ja mieszkam to tylko na trabantach się znaja, i nic sie niedowiedziałem. Patrzyłem na allegro za nowom pompom z serwem i znalazłem takie coś jak POMPA DOŁADOWUJĄCA DSC, co to jest i doczego to jest w układzie hamulcowym? Koledzy podpowieccie co mam robić, co wymienic?

Na wstępie - jeśli nie cierpisz na pewną przypadłość - dopracuj trochę poprawną polszczyznę :duh: Szanujmy się na wzajem na forum i nie powodujmy swoimi postami eksplozji patrzałek u osób czytających takie "coś" a chcących pomóc.

Co do hamulców: przy wymianie tarcz zaleca się wymianę klocków na nowe. Jeśli natomiast było tak, że wymieniłeś tarcze na nowe, klocki zostawiłeś stare ale było ok i dopiero po jakimś czasie z hamulcami stało się to, co opisujesz w swoim poście to ja zacząłbym od wyjęcia całego filtra kabinowego od strony kierowcy (łącznie z całą obudową) i sprawdzenia, czy pod filtrem nie stoi Ci już tam woda. Jeśli masz zatkane odpływy (liście, kurz,piasek) to woda stojąca w tej komorze dostaje się do serwa i w obieg hamulcowy i dzieją się wtedy różne cyrki - łącznie z takimi jak opisujesz. Druga sprawa - sprawdź stan płyny hamulcowego oraz jego jakość (jak już jest prawie czarny to warto pomyśleć o jego wymianie).

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale może woda była? Z serva sama się nie wydostanie.

To raczej nie płyn.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Miałem to samo. Byłem u elektro mechanika i powiedzał że to modół pompy. Wmieniłem i chamuje jak igiełka. Koszt 400zł :roll:
Opublikowano
A może pompa wakum albo nieszczelność miedzy nią a serwem? :!:

 

potwierdzam

 

 

Też obstawiam pompę Vacum. Taki objaw pasuje do nie trzymania podciśnienia w serwie.

Tak jak pisał kolega wyżej sprawdź wąż bardzo dokładnie.

 

Prosty test:

1. Na niewłączonym silniku wciskaj pedał hamulca aż będzie strasznie twardy

2. W pewnym momencie wciśnij i nie puszczaj go (cały czas na wyłączonym silniku)

3. Odpal auto (cały czas trzymając hamulec) i jak hampel nie będzie się robił miękki i opadał to masz diagnozę

 

Uszkodzone serwo, pompa Vacum lub wąż

 

Pozdrawiam

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
moja beja to automat i zawsze ''odpalam'' ja z wciśnietym pedałem, gdy odpali to pedał delikatnie opada wienc chyba ta pompa jest OK!? a jak gasze terz z wciśnietym pedałem to po chwili czuje ze pedał idzie do góry
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To przecież benzyniak :duh:

On nie ma VACUM.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
To przecież benzyniak :duh:

On nie ma VACUM.

 

 

To serwo nie ma podciśnienia w środku??? :shock: :shock: :shock:

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów.

Nie ma pompy podcisnieniowej.

Po co? Podcisnienie ma w ukladzie dolotowym silnika. Nie wymaga osobnej pompy vacuum, jak diesle.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów.

Nie ma pompy podcisnieniowej.

Po co? Podcisnienie ma w ukladzie dolotowym silnika. Nie wymaga osobnej pompy vacuum, jak diesle.

 

 

:oops: ups

 

To bardzo przepraszam za wprowadzenie w błąd,

 

P.S 1 dałbym sobie rękę uciąć, że czy ON czy PB mają podobnie

P.S 2 celna riposta bardzo trafna

P.S 3 muszę se w końcu kupić benzynę

 

Pozdrawiam :mad2: :mad2: :mad2:

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

Czlowiek omylna istota jest...

Najlepiej uczmy sie na bledach innych, nie swoich :cool2:

Wlasnie po to jest to forum :!:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
To przecież benzyniak :duh:

On nie ma VACUM.

chopie jak by nie Ty to bym bał się iść do roboty i ich samych zostawić :D :D :D

jasne że nie ma vacum

a uszkodzenie może być mechaniczne w pompie

mi się urwał jeden z bolców dzielących sekcje i pompe zablokowało

na szczęście tylko tył

oczywiście p.Krystian zdiagnozował przez telefon -- odczekaj aż koła przestaną się palić i przyjedź wymienimy pompe

Opublikowano
Miałem to samo. Byłem u elektro mechanika i powiedzał że to modół pompy. Wmieniłem i chamuje jak igiełka. Koszt 400zł :roll:

czy ktoś wie gdzie znajduje sie ten modół w bmw523i e39 turing, i czy po podłączeniu auta do kompa będzie widać błąd w tym modóle?

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.