Skocz do zawartości

Skrzypienie w E39


Kamil Jasinski

Rekomendowane odpowiedzi

przeważnie to oznacza że kończy się ten prosty dolny wahacz

jeszcze nie musi być luz na sworzniu widoczny ale może gumka pęknięta o dostała się woda

tak jak pisałem wcześniej warto strzykawką przez gumkę kapnąć oleju -- nie zregeneruje wahacza ale i nie zaszkodzi a na jakiś czas będzie bez skrzypienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeważnie to oznacza że kończy się ten prosty dolny wahacz

jeszcze nie musi być luz na sworzniu widoczny ale może gumka pęknięta o dostała się woda

tak jak pisałem wcześniej warto strzykawką przez gumkę kapnąć oleju -- nie zregeneruje wahacza ale i nie zaszkodzi a na jakiś czas będzie bez skrzypienia

 

He He stary sposób taksówkarzy na dolne sworznie, tylko,że niektórzy tak się zapędzali, że później "niewiadomo czemu" koła się kładły gdzieś na dziurach

Edytowane przez krazboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed naprawą tego nie było ?

Amortyzatory wymieniałeś razem z odbojami i osłonami?

Wahacz cały nowy czy tylko tuleja?

Nie zmieniali Ci gumy na stabilizatorach?

Przed wymianą tego nie było, 5000km wcześniej zmieniłem tarcze i klocki (Zimmerman + Textar). Wymieniłem amory (Bilstein B4), odboje (OE BMW), mocowania amortyzatorów - łożyska (Meyle), całe wahacze (Meyle HD). Gumy zmieniałem jakieś 8000km temu. Skrzypieć zaczęło 5000km po wymianie amorów i wahaczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęstszym błędem mechaników przy wymianie elementów z tzw. tulejami gumowo-metalowymi, jest ich przykręcanie na maxa podczas gdy auto wisi. Później jak auto stanie już na "nogach" tuleja jest napięta i przy jakimś gwałtowniejszym ugięciu nadwozia potrafi ją zerwać. Sprawdziłbym również prawidłowość osadzenia sprężyn w gniazdach, jak również prawidłowość założenia odbojów. Pisałeś również, że wymieniłeś tylko wahacze górne, być może dolne także klasyfikują się do wymiany. Obejrzałbym też końcówki kierownicze. Najlepiej chyba podjechać na jakieś szarpaki, lub rolki - tam powinno wyjść co i jak.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęstszym błędem mechaników przy wymianie elementów z tzw. tulejami gumowo-metalowymi, jest ich przykręcanie na maxa podczas gdy auto wisi. Później jak auto stanie już na "nogach" tuleja jest napięta i przy jakimś gwałtowniejszym ugięciu nadwozia potrafi ją zerwać. Pzdr

Wydaje mi się że właśnie tak zrobili. Jak to teraz poprawić żeby nie było za późno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto na kanał, tak żeby stało na kołach. Popuścić śruby przy tulejach,bujnąć parę razy autem i przykręcić. Uważaj tylko żebyś nie poprzestawiał geometrii. Pamiętaj ,że to tylko jedna z możliwości skrzypienia, będąc w kanale - breszka w ręce i przejrzyj całe zawieszenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto na kanał, tak żeby stało na kołach. Popuścić śruby przy tulejach,bujnąć parę razy autem i przykręcić. Uważaj tylko żebyś nie poprzestawiał geometrii. Pamiętaj ,że to tylko jedna z możliwości skrzypienia, będąc w kanale - breszka w ręce i przejrzyj całe zawieszenie.

Dzięki kolego, tak zrobię. Akurat kilka dni temu ustawiali mi geometrię i nie będzie problemu z ew. poprawą.

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.